reklama

Odstartovala kampaň Do práce na kole

„Jezdit na kole do práce je normální“ – to je hlavní motto nové kampaně, kterou dnes představilo pražské sdružení Auto*Mat. V jejím rámci budou firemní týmy soutěžit o nejvyšší počet najetých kilometrů, přihlášené firmy se zase budou snažit o vytvoření nejlepších podmínek pro své zaměstnance.

Foto: Jitka Vrtalová, NaKole.cz

Ekonomové Tomáš Sedláček a Jan Bureš zahájili vtipným videoklipem dnešní tiskovou konferenci, na které byly vyhlášeny podmínky soutěží „O zelené kilometry“ a „Cyklozaměstna­vatel roku“. Obě soutěže mají stejný cíl – podpořit v Praze dojíždění do práce na kole – a obě jsou součástí kampaně „Do práce na kole“.

Podívejte se, jak může vypadat cesta do práce v podání dvou našich předních ekonomů:

 

O zelené kilometry

Do soutěže se může zapojit každý, kdo se domluví alespoň s jedním kolegou nebo kolegyní a společně pak vytvoří firemní tým. Hlavní podmínkou je registrovat se do 28. dubna a v následujícím měsíci, tedy v termínu 29. 4. – 29. 5. 2011 si zapisovat cesty na kole z práce a do práce. Cíl každého týmu bude jednoduchý – napočítat v daném období co největší počet „zelených kilometrů“, tedy vzdálenost ujetou na kole cestou z/do práce.

Soutěžící firemní týmy mohou mít od dvou do pěti členů. Aby nebyly zvýhodněny určité typy zaměstnání (např. messengeři), do celkového balíku se nezapočítávají kilometry ujeté v rámci pracovní doby – tj. „pracovní cesty“ či „pracovní pochůzky“, ale pouze a výhradně cesty do práce a z práce.

Odměněn bude nejen vítězný firemní tým, ale také jednotlivec, který odvede nejlepší výkon. Vítězové se mohou těšit na víkendový zájezd do Kodaně, která je proslulá svojí cyklistickou dopravou, cyklistické vybavení a oblečení, ale také třeba společný zážitek v Lanovém centru Proud pro nejlepší tým.

Soutěž bude slavnostně zahájena na Velké jarní cyklojízdě, která letos připadá na 28. dubna 2011. Kvůli kampani dostala letošní jízda přízvisko „zaměstnanecká“.

Podrobné podmínky soutěže „o zelené kilometry“ najdete na www.dopracena­kole.net.

Cyklozaměstnavatel roku

Tato část kampaně se obrací na pražské firmy, které mohou svým zaměstnancům dojíždění do práce na kole výrazně usnadnit. Výzkumy v minulosti prokázaly, že chybějící cyklostojany a sprchy, stejně jako vlažný přístup ze strany zaměstnavatelů, je třetí nejzávažnější překážkou, která odradí velkou část zájemců o dojíždění na kole. Firmy, které k zaměstnaneckému týmu přidají ještě opatření pro cyklisty, budou zařazeny do hodnocení o „Cyklozaměstna­vatele roku“. Body získá firma nejen za bezpečné uschování kol, sprchy a šatny, ale také například za firemní kola, která jsou k dispozici zaměstnancům nebo za bonusy pro zaměstnance-cyklisty.

Podrobné podmínky „Cyklozaměstna­vatele roku“ jsou k dispozici na www.dopracena­kole.net.

Buďte tvořiví

Pro zaměstnance, kteří zpracují originálním způsobem spolupráci firemních cyklotýmů, je připravena zvláštní kategorie soutěže. Pověstnou „třešničkou na dortu“ budou videa, fotografie a reportáže o průběhu soutěže v jednotlivých firmách, které budou postupně přibývat na internetových stránkách kampaně.

Už dvacet přihlášených týmů


Kampaň Do práce na kole osobně přišel podpořit také dánský ambasador pan
Ole E. Moesby.
Foto: Jitka Vrtalová, NaKole.cz

Přestože do zahájení soutěže zbývá ještě více než měsíc, už v okamžiku vyhlášení měla soutěž „O zelené kilometry“ prvních dvacet registrovaných týmů. Svoji účast ohlásila například ambasáda Dánska či Švédska, ale také farmaceutická společnost Zentiva, mobilní operátor Vodafone, Akademie věd ČR nebo Československá obchodní banka.

„Když jedete do práce na kole, děláte tím něco nejen pro sebe, ale také pro zdraví ostatních. Je pro mě čest být součástí této kampaně v Česku,“ říká k tomu dánský velvyslanec Ole Moesby.

Kampaň Do práce na kole přišel dnes osobně podpořit také šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener. „V Calgary jsem jezdil na kole i při minus dvaceti stupních,“ řekl bývalý trenér českého reprezentačního týmu a dodal: „V tom městě jezdí spousta lidí, to vás jednoduše nakazí.

Účast v soutěži přislíbil také mluvčí Ministerstva dopravy pan Jakub Ptačinský: „Rádi bychom, aby se Praha blížila spíše městům, jako jsou Vídeň, Berlín nebo Kodaň.  Do soutěže o Cyklozaměstna­vatele roku se rádi zapojíme.“ Připustil také, že ministr dopravy Vít Bárta, který nad kampaní převzal záštitu, by se mohl objevit na kole na Velké jarní „zaměstnanecké“ cyklojízdě.

Co vy na to?

Napadlo vás během čtení tohoto článku, že by nebylo špatné také vytvořit firemní tým a společně si zasoutěžit? „Není nic příjemnějšího, než si cestou z práce provětrat hlavu při vyjížďce na kole. Bude vás to bavit,“ slibuje manažerka kampaně Iva Nevečeřalová.

Podrobné informace:

Fotogalerie

Zleva: Slavomír Lener (šéftrenér hokejového svazu), Jakub Ptačinský (Ministerstvo dopravy), Jiří Štěpán (Et netera), Martin Skalský (Auto*Mat), Iva Nevečeřalová (Auto*Mat), Ole E. Moesby (Velvyslanectví Dánska), Vít Masare (Auto*Mat) O důvodech, proč jezdit do práce na kole, vyprávěl šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener... ... nebo mluvčí Ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Dánskou cyklistickou kulturu reprezentoval ambasador Dánska pan Ole E. Moesby.
Jitka Vrtalová, NaKole.cz, 22.03.2011
Do vaší knihovny
Blogy

Slovinsko na kole - 4. část - Ljubljana a Kamnicko-Savinjské Alpy

 ()
Přiznám se, že už jsem se do civilizace docela těšila. Zase na chvíli mít takový ten režim, zajít si dopoledne někde na kávu. V poledne si dát oběd. A odpoledne třeba zastavit na pivko nebo si koupit v obchůdku nanuk. Zkrátka nemuset řešit, kolik zásob nakoupit, kde bude další obchod, jestli bude…
Peggy | 04.11.2025

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

O čem se mluví:

Lehokola Homebuilders lehokol 16 včera v 22:43
Pláště na tříkolku včera v 21:56
NEcyklo Co vás zaujalo 288 včera v 21:31
Komentáře k blogu Slovinsko na kole - 2. část včera v 20:45
NEcyklo Co vás pobavilo /potěšilo/? včera v 17:51
Technické rady Solární panely včera v 11:11
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

131 cyklistů (2 přihlášení)

Slovinsko na kole - 4. část - Ljubljana a Kamnicko-Savinjské Alpy

Přiznám se, že už jsem se do civilizace docela těšila. Zase na chvíli mít takový ten režim, zajít si…
Peggy | 04.11.2025

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | 21.10.2025

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025