reklama

Airbag pro cyklisty – výstřelek nebo nový trend?

Se svým příspěvkem k diskuzi o povinném nošení přileb aktuálně přicházejí dvě mladé švédské návrhářky. Airbag pro cyklisty, který představily minulý týden na veletrhu ve Stockholmu, si vysloužil také označení „neviditelná helma“. Už žádné zpocené vlasy nebo sportovní cyklistické přilby ke společenskému oblečení, slibují výrobci cyklistické helmy Hövding.

Foto: www.hovding.com

Nová ochrana hlavy byla vyvinuta na stejném principu, na kterém fungují airbagy u automobilů. Nafukovací helma je ukryta ve speciálním límci. Po srážce s automobilem nebo pádu na zem se velmi rychle aktivuje ochranný štít, který zabrání poraněním hlavy. Límec je vybavený malou bombičkou s héliem, jež tento skládací airbag dokáže nafouknout za desetinu sekundy. Zařízení se začne prodávat ve Švédsku počátkem jara za necelé tři tisíce švédských korun, což je v přepočtu okolo sedmi a půl tisíce korun českých.


Foto: www.hovding.com

Autorkami konceptu jsou návrhářky Anna Haupt and Terese Alstin, které mají za sebou studium oboru průmyslového designu na univerzitě v Lundu. Mladé Švédky otevřeně přiznávají, že pro myšlenku „neviditelné helmy“ byly rozhodující debaty okolo zákona o zavedení povinného nošení přileb. Ve Švédsku jsou přilby v současné době povinné pouze pro děti do 15 let a mnoho lidí si přeje, aby to tak zůstalo i nadále. „Žádný zákon by nás nedonutil vzít na hlavu helmu ze Styrofoamu,“ říkají návrhářky k tomuto tématu. Stejně jako Anna a Terese existuje ve Švédsku celá řada lidí, kteří helmu odmítají.

Tvůrkyně nové myšlenky ovšem nejsou vůbec proti nošení cyklistických přileb. Uvědomují si pouze, že za rozhodnutím nenosit helmu stojí často zmačkaný účes nebo osobní styl. „Cyklistika je silně spojená s pocitem svobody,“ to je základní závěr průzkumu, který předcházel rozhodnutí o vývoji nového produktu. Městským cyklistům nabízí stylový vzhled, který se nevylučuje s osobní bezpečností. Cesta od nápadu k zahájení prodeje trvala celých šest let, během kterých se testoval límec, do něhož airbag lze ukrýt, senzory, které jsou aktivovány při pádu či nárazu, i speciální systém nafouknutí límce a jeho tvar. Nový koncept dostal označení Hövding, což znamená v překladu „náčelník“ či „vojevůdce“.


Foto: www.hovding.com

Možná že airbag pro cyklisty je dalším z výstřelků, který povede do slepé uličky cyklistiky. Ukazuje však minimálně jeden důležitý trend, kterým je přizpůsobení se potřebám jednotlivců a vysvobození z uniformní šedi. „Podle nás je lepší cestou nabídnout helmu, kterou budou lidé nosit s potěšením, než nutit je k tomu zákonem,“ vypovídají na webu www.hovding.com autorky konceptu.

Podívejte se, jak systém funguje v případě, že dojde ke srážce s automobilem nebo pádu na zem:

 

Další informace:

Fotogalerie

Jitka Vrtalová, NaKole.cz, 26.10.2010
Blogy

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 5.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 5 - Transbucegi Abych byla upřímná, nápad projet Karpatský oblouk na kole nebyl tak úplně z mé hlavy. Inspirovala mě tím jedna slečna, jakási Viktorka, která Karpaty prošla pěšky. Pěkně…
Peggy | dnes

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 4.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 4 - Kolečko po Transylvánii Sedmihradsko, nebo také Transylvánie je historické území, které se rozkládá uprostřed Rumunska. Je to v podstatě území, které svírá karpatský oblouk, tedy území…
Peggy | 15.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 3.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 3 - Transfagaraš 2.045 merů Přejezd vysokohorské silnice napříč pohořím Fagaraš byl nejhezčím zážitkem celých rumunských hor. Silnice nazvaná Transfagarašan je dlouhá asi 152 km a…
Peggy | 07.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 2.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 2 - Transalpina, pasul Urdele 2.145 merů Na začátek, na samý úvod, ještě než do toho Rumunska pořádně vjedeme, bych čtenáře ráda naladila. Jaké se i v 21. století mohou v Rumunsku…
Peggy | 29.03.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 1.

 ()
Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část 1 - Úvod, z Maďarska do Rumunska Na začátku se to jevilo jako bláznivý výmysl jedné ambiciózní matky. (Která má ráda hory a přírodu a směr na východ Evropy a letos prostě zatoužila vrátit…
Peggy | 27.03.2019

O čem se mluví:

Cestování na kole velikonoční Kokořínsko na ekoloběžkách před 2 minutami
NEcyklo Velikost obrázků před 11 minutami
Elektrokola Výzkum elektrokol dnes v 16:34
Cestování na kole Omeletta Pascal - Velikonoční omeleta dnes v 16:07
NEcyklo Co vás vytočilo 125 dnes v 14:54
Elektrokola zase přehřívání? dnes v 14:20
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

299 cyklistů (24 přihlášených)

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 5.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část…
Peggy | dnes

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 4.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) Část…
Peggy | 15.04.2019

Jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (Léto 2017) - část 3.

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi (léto 2017) …
Peggy | 07.04.2019