Jezdit na kole do práce je sexy

Pokud si myslíte, že nadpis je přehnaný, podívejte se na ukázky z nové kampaně Maďarské cyklistické federace. Uvidíte, co všechno se vám může stát na cestě do práce nebo za nákupy...

Foto: Bringázz a Munkába

Maďarská národní kampaň na podporu dojíždění na kole se představila pod názvem „Bringázz a Munkába“, v překladu „do práce na kole“.

„Pokud by se pořádalo mistrovství světa v pozitivní propagaci cyklistiky, všichni bookmakeři by si vsadili na Maďary,“ píše server copenhagenize­.com. Propagační kampaň našich bývalých jižních sousedů představuje jízdní kolo jako normální a přijatelný způsob dopravy. Zde je malá ochutnávka v podobě jednoho ze spotů:

Maďarská cyklistická federace (Magyar Kerékpárosklub) je proslulá svojí schopností „prodat“ pozitivní náboj jízdy na kole. Jak ukazuje následující ukázka ze stejné kampaně, kolo je vhodné pro každý věk i povolání:

Maďaři se touto kampaní zařadili na stále rostoucí seznam zemí, které propagují dojíždění na kole jako zdravou, příjemnou a přijatelnou alternativu. A že to jde v každém věku, ukazuje i poslední z klipů. Poselství je srozumitelné, i když právě nemluvíte maďarsky:

Inspirace pro Česko tedy přichází už nejenom ze severské Skandinávie či západního Nizozemska. Čerstvý vítr, který přináší změny, vane už i od jihu.

redakce NaKole.cz, s využitím materiálu copenhagenize.com, 24.03.2010

06.10.2018 - 1 den

Každý kopec se zvedá … VÝŠ

Milan Silný
Volné pokračování knih „Každý kopec má své ... NEJ“ a „Každý kopec stojí za ... TO“.
Dobrá zpráva pro všechny milovníky náročných stoupání a fantastických sjezdů. Další kniha Milana Silného je na světě. Jedná se o jeho…

Vandry s bejkem

Jan Vlasák
Druhé vydání – aktualizované a doplněné
Tato kniha vyšla poprvé před deseti roky, v roce 1995. V té době to byla obyčejná brožura, tištěná na dřevitém papíře, s několika nepříliš…

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…
HMS | 30.08.2018

Cyklistický návod k východní Evropě

Letošní léto jsem strávil krásným výletem kolem východní Evropy: Karpaty - Černé moře - Pobaltí - Petrohrad - Nordkapp a přes Norské hory a fjordy zpět. Tady: http://putovanikolem.cz mám deníček s turistickými fotkami. Ale napadlo mě zde se podělit i o technikálie kolem cestování, protože pro mě…
tomasnakole | 21.08.2018

Vltavská cyklostezka s desetiletým dítětem

Po více než půlročních přípravách a přemýšlení jsme se rozhodli jet s naším desetiletým synem Vltavskou cyklostezku. Původní plán byl jet z Českých Budějovic a stihnout to do sedmi dní.Když jsem se však s tímto záměrem zmínil před kamarády-cyklisty, tak mě to rozmluvili s tím že nejhezčí úsek je…