Jezdit na kole do práce je sexy

Pokud si myslíte, že nadpis je přehnaný, podívejte se na ukázky z nové kampaně Maďarské cyklistické federace. Uvidíte, co všechno se vám může stát na cestě do práce nebo za nákupy...

Foto: Bringázz a Munkába

Maďarská národní kampaň na podporu dojíždění na kole se představila pod názvem „Bringázz a Munkába“, v překladu „do práce na kole“.

„Pokud by se pořádalo mistrovství světa v pozitivní propagaci cyklistiky, všichni bookmakeři by si vsadili na Maďary,“ píše server copenhagenize­.com. Propagační kampaň našich bývalých jižních sousedů představuje jízdní kolo jako normální a přijatelný způsob dopravy. Zde je malá ochutnávka v podobě jednoho ze spotů:

Maďarská cyklistická federace (Magyar Kerékpárosklub) je proslulá svojí schopností „prodat“ pozitivní náboj jízdy na kole. Jak ukazuje následující ukázka ze stejné kampaně, kolo je vhodné pro každý věk i povolání:

Maďaři se touto kampaní zařadili na stále rostoucí seznam zemí, které propagují dojíždění na kole jako zdravou, příjemnou a přijatelnou alternativu. A že to jde v každém věku, ukazuje i poslední z klipů. Poselství je srozumitelné, i když právě nemluvíte maďarsky:

Inspirace pro Česko tedy přichází už nejenom ze severské Skandinávie či západního Nizozemska. Čerstvý vítr, který přináší změny, vane už i od jihu.

redakce NaKole.cz, s využitím materiálu copenhagenize.com, 24.03.2010

Maďarsko
12.09.2018 - 5 dní
 (CK Nomád)

Neziderské jezero, hrady, víno a termály na kole

Rakousko, Maďarsko
14.09.2018 - 3 dny

Cyklotoulky III. s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
7 000 kilometrů po Albánii, Bosně a Hercegovině, Bulharsku, Černé Hoře, Chorvatsku, Kosovu, Maďarsku, Makedonii, Slovinsku a Srbsku
Třetí kniha autorů obsahuje dvě cesty: S dřívkáčem po Balkáně Na kole všemi státy bývalé Jugoslávie Děti Víťa a Šárka od minulé cesty…

Každý kopec se zvedá … VÝŠ

Milan Silný
Volné pokračování knih „Každý kopec má své ... NEJ“ a „Každý kopec stojí za ... TO“.
Dobrá zpráva pro všechny milovníky náročných stoupání a fantastických sjezdů. Další kniha Milana Silného je na světě. Jedná se o jeho…

Jak začínal syn jezdit na kole

Koupě dětského kola pro syna a seriál závodů Na kole jezdím už hodně dlouho a k tomuto koníčku jsem dotáhnul i manželku, takže jezdíme několik let spolu. Zpočátku se jí sice moc nechtělo, ale když jsem vymyslel pár výletů jen s mírným převýšením, ale přitom krásnou přírodou, tak byla z trávení času…
Kolo-pro | 10.07.2018

Cyklovýlet do srdce Brd, červen 2018

Dlouho jsem se už tak nepobavil a ještě ve spojení s výletem na kole :-D Vyrazili jsme v sobotu 2. června ráno vlakem do Rokycan a pak na kole přes brdské kopce směr Praha. Celkově nás jelo pět, já, Honza a ještě tři neznáme cyklistky – Helena, Soňa a Marika, které jsme různě náhodně potkali v…
Ladama | 26.06.2018

Slovinsko – Julské Alpy – Triglavský národní park

Stejný termín, stejná cestovní kancelář, v únoru obsazujeme poslední volná místa a těšíme se do nepoznané krajiny. Polovinu země zabírají lesy, třetinu hory, 28 vrcholů přesahují hranici dvou tisíc metrů. Vzpomínám, jak jsem víc, jak před 20 lety odpovídala na jakousi anketu cestovní kanceláře, kam…
HMS | 12.06.2018

Cykloputování podél Ohře, Labe a Vltavy - květen 2018 reportáž

Navázali jsme na naše loňské putování po Krušných horách u Karlových Varů. Vyrazili jsme v počtu 13 účastníků na cykloakci v termínu 4. - 8. května a vlakem jsme se v pátek přepravili do Ostrova nad Ohří. Celkem 6 mužů a 7 žen, tedy ženy v přesile :-D Trasa byla pohodová, většinou po asfaltovém…
Ladama | 10.06.2018

Kalottireitti – k nejvyšší hoře Finska Halti

Nordkalottleden (švédsky; česky Cesta Severní Kalotou, švédsky Nordkalottleden, norsky: Nordkalottruta, finsky: Kalottireitti) je značená turistická stezka v polární oblasti v severských zemích, v oblasti Severní Kalota. Cesta má celkovou délku 800 km a leží podél hranice Norska, Švédska a Finska.…