Po nové cyklostezce na Velehrad se vydali první turisté a věřící

Tuto sobotu byla otevřena nová cyklostezka spojující Staré Město a Velehrad na Uherskohradišťsku. Čtyřkilometrová trasa přesně kopíruje původní poutní cestu do Velehradu, nyní nese jméno Velkomoravská poutní cesta. Slavnostní otevření stezky bylo spojené s krátkým církevním obřadem.

Na cyklostezce z Velehradu do Uherského Hradiště.
Foto: NaKole.cz

„Generace poutníků chodily po původní cestě od nádraží přes pole až k velehradské bazilice. Polní cesta však byla při špatném počasí, zejména po dešti, nepoužitelná,“ řekl starosta Velehradu Stanislav Gregůrek s tím, že tyto problémy již cyklisté a poutníci na asfaltové cestě mít nebudou. V příštím roce podle jeho slov podél trati ještě přibude dvacet mariánských zastavení.

Jízdu si těsně po přestřižení pásky vychutnal jako první peleton složený z asi dvou stovek cyklistů. „Je to dobrý nápad, tato cyklostezka spojuje potřeby mladých i věřících. Nikdy jsem touto cestou ještě nejel, ale teď ji budu využívat. Je to určitě lepší než po cestě,“ řekl ČTK jeden z cyklistů.

Cyklostezka se otevřela den před zahájením tradičních Dnů lidí dobré vůle na Velehradě. Setkání se tradičně koná u příležitosti svátku slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje. Setkání na Velehradě je největší oslavou cyrilometodějských svátků u nás – každoročně sem zamíří okolo 27 000 lidí.

Letos se pořadatelé rozhodli spojit témata náboženství a ekologie. Do Velehradu přijede také ministr životního prostředí Libor Ambrozek. „Kromě Ekologického odpoledne letos čeká návštěvníky řada koncertů a divadelních představení,“ řekl ČTK Jakub Kašpar z Ambrozkova týmu. Akce vyvrcholí v úterý národní poutí a večerním koncertem skupiny Spirituál kvintet v nedaleké Modré.

Jana Mokrejšová, 04.07.2005

Kola v autobuse

Zdravím všechny. Občas se na kole stane, že přijde nečekaná změna počasí, a velice by pomohlo, kdybych se mohl s jizdním kolem posunout kousek autobusem. Podotýkám, žádné mezinárodní spoje, ani autobus na dálnici..Všechno jsou to silnice druhé třetí třídy. Místní linky, kde se vozí 5-15 lidi. S…
Drak007 | dnes

Dámská 2018 -přes 3 vrchy, 3 řeky, 3 země

Letošní termín, kdy vyjet na „Dámskou" byl daný datem 14. 7. a využily jsme pozvánku na návštěvu od kamarádky Ivy do Semil - Bítouchova. V sobotu 14. 7. v den dobití Bastily jedeme ráno na Hlavní nádraží a vlakem se přesouváme do Turnova. Původně jsme měly začínat v Mnichově Hradišti, projet Českým…
HMS | dnes

Cyklovýlet Linec – Wien – Budapest

Tak jsme konečně pokořili Dunaj. Jeli jsme autobusem (flixbus) z Prahy do Linec ,najeli na cyklostezku a je li přez Mauftausen do Au (super kemp) potom přez Melk(krásný spaní a slovák v hospodě) do Tulnu (zase ok kemp) no a potom do Vídně kde mi ukradli kolo!!!! teď říkám ..naštěstí jsme postavili…
didi-pavča | 21.07.2018

Jak začínal syn jezdit na kole

Koupě dětského kola pro syna a seriál závodů Na kole jezdím už hodně dlouho a k tomuto koníčku jsem dotáhnul i manželku, takže jezdíme několik let spolu. Zpočátku se jí sice moc nechtělo, ale když jsem vymyslel pár výletů jen s mírným převýšením, ale přitom krásnou přírodou, tak byla z trávení času…
Kolo-pro | 10.07.2018

Cyklovýlet do srdce Brd, červen 2018

Dlouho jsem se už tak nepobavil a ještě ve spojení s výletem na kole :-D Vyrazili jsme v sobotu 2. června ráno vlakem do Rokycan a pak na kole přes brdské kopce směr Praha. Celkově nás jelo pět, já, Honza a ještě tři neznáme cyklistky – Helena, Soňa a Marika, které jsme různě náhodně potkali v…