reklama

Dětská odrážedla Terezka a Davídek

Odrážedla Terezka a Davídek od společnosti Dvě plus dvě nezakrývají osobní inspiraci. Před několika lety začal pro svého syna shánět tatínek a současně majitel firmy nejprve přívěsný vozík za kolo, později odrážedlo. Dnes už Davídek jezdí na kole, odrážedlo s jeho jménem ale projíždějí děti v celé republice.

Dětské odrážedlo Davídek
Dětské odrážedlo Davídek
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Terezka a Davídek jsou dvě odrážedla se stejnou konstrukcí i vybavením, liší se pouze svojí značkou. A jak se ukázalo, některé maminky dávaly přednost Terezce, jiné Davídkovi, podle svých osobních sympatií.

Už na první pohled působila odrážedla dojmem propracovanosti a kvality. Maminky je obvykle hodnotily slovy jako „pevná“ a „bezpečná“. To potvrzují i technické parametry a jak jsme vyzkoušeli, opravdu zvládnou unést i dospělého člověka. Děti však mnohem více než technické údaje zajímal veselý červený klakson, který během testování s radostí používaly.

Prodejce uvádí, že odrážedla Terezka a Davídek jsou určená pro děti od 2 let – tomu také odpovídá minimální výška sedátka 34 cm. Pro úplně malé caparty bychom doporučovali odmontovat nebo velmi povolit brzdy, kterými jsou oba stroje vybavené. Ocení je hlavně rodiče starších dětí, které se kromě rovnováhy a orientace v prostoru naučí také používat ruční brzdu. Na Terezce či Davídkovi se mohou prohánět děti až do věku 4–5 let. Během našeho testu si nicméně oba stroje vyzkoušely i sedmileté slečny, které si jízdu užívaly.

Stejně jako u většiny ostatních strojů, k nastavení výšky sedátka je zapotřebí použití klíče. Některé maminky se proto obávaly, že doma nenajdou správné číslo klíče. Samotné nastavení je ale poměrně snadnou záležitostí, kterou navíc není potřeba opakovat častěji než dvakrát ročně podle toho, jak malý cyklista roste. Pro použití šroubů navíc jednoznačně hovoří vyšší bezpečnost, protože děti při svém zkoumání nezvládnou závit povolit.

Také další detaily ukazují na snahu výrobců o maximální bezpečnost. Šroub na představci je přetažený plastovou krytkou a řídítka jsou opatřena textilním pásem, který v případě pádu chrání dětskou bradu.

Terezka a Davídek patří se svými 4,2 kg mezi lehčí odrážedla. Odmontováním brzd získáme ještě dalších 300 g k dobru. Nízkou váhu ocení hlavně maminky, které hlavně zpočátku většinu procházek stráví s odrážedlem v rukou. Také uchopení odrážedla za rámovou trubku je velmi pohodlné.

Jízda na Terezce a Davídkovi byla hodnocená na jedničku. Vyplétaná kola s hliníkovými ráfky nesou široké nafukovací pneumatiky, které dobře odpruží nerovnosti. Odrážedla jsou živá, také schopnost manévrování byla hodnocena na jedničku.

Kolečka jsou konstruována stejně jako dospělá kola, včetně výpletu a ráfkových V-brzd. Zároveň jsou ale kola „vyladěná“ na co nejnižší váhu. Pokud jde o brzdy, doporučujeme si před první jízdou vyzkoušet sílu dětských ruček, které nemusí vždy zvládnout brzdové páky.

Celkové hodnocení

Terezka i Davídek jsou bytelná a kvalitně vypracovaná kola s citem k detailům. Při plné výbavě včetně brzdy se vyznačují poměrně nízkou vahou. Cenově patří mezi levnější odrážedla, doporučená cena je 1 590 Kč.
Hodnocení NaKole.cz: kvalita za rozumnou cenu, solidní odrážedlo pro každé dítě.

Název: Odrážedlo Davídek/Terezka
Cena: 1 590 Kč
Doporučený věk: 2–5 let
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, vyplétaná kola
Hmotnost: 4,2 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: vyplétaná kola, v-brzda, klakson
Prodejce: Dvě plus dvě

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Davídek Dětské odrážedlo Terezka Dětské odrážedlo Terezka Zadní kolo je vybaveno klasickou ráfkovou V-brzdou Kromě brzdové páčky najdete na řídítkách malý klakson
redakce NaKole.cz, 18.11.2009
Blogy

Stezka středozemím

 ()
Inspirací pro letošní trasu byly knížky Jana Hocka o dálkových trasách v ČR (na internetu www.viaczechia.cz). Pro začátek jsem zvolila nejkratší trasu - stezku středozemím, která spojuje nejsevernější a nejjižnější bod ČR. Termín byl určen okolnostmi na druhou dekádu dubna, z toho vyplynula i volba…
Aar | 19.05.2023

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

 ()
Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská plošina. Pokrývá oblast asi 7500 km2 v nadmořské výšce 1000 - 1250 metrů. Nachází se ve středu jižního Norska.Celá plošina leží nad hranicí lesa a nejsou zde žádná, jinde tak hojná údolí,…
šíp | 30.03.2023

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

 ()
Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez cyklostezky. Část pátá. Probudíme se v jedné z více než 2000 obytných jeskyní, které dělají z Guadixu město s jejich největším počtem v Evropě. O Guadixu slyšelo málo lidí, přestože se nachází jen 60…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

 ()
Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil. Tento závod je ale jiný. Není pevně dána žádná trasa, jen průjezdné body, které pořadatelé vybírají dle různé tématiky (letos to byly rozhledny), a je jen na závodnících, jakou trasu si…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

 ()
Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z motelu u cesty v městečku Baza. Stavíme se nakoupit potraviny spolu s kamionisty a kousek cesty jedeme po Vía Verde de Sierra de Baza (bývalá trať železnice) směrem na poušť Gorafe. Na tuto část…
Kristina | 07.09.2022

O čem se mluví:

NEcyklo Nejlepší vtip 53 před 19 minutami
ChatGPT dnes v 14:44
Elektrokola spárování SIGMA ROX 4.0 s BAFANGEM dnes v 11:59
Ostatní – cyklo Jaké to bylo 135. dnes v 10:19
Elektrokola spárování SIGMA ROX 4.0 s BAFANGEM dnes v 08:26
NEcyklo Co vás zaujalo 267 dnes v 07:51
Technické rady Garmin. včera v 21:39
Cestování na kole Paříž 2022, on line včera v 21:17
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

206 cyklistů (9 přihlášených)

Stezka středozemím

Inspirací pro letošní trasu byly knížky Jana Hocka o dálkových trasách v ČR (na internetu www.viaczechia.cz).…
Aar | 19.05.2023

Norsko 2022 – S děravou botou Hardangerviddou

Náhorní plošina Hardangervidda není pouze norská, nýbrž s největší určitostí i evropská nejrozsáhlejší horská…
šíp | 30.03.2023

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez…
Kristina | 02.01.2023