reklama

Dětská odrážedla Terezka a Davídek

Odrážedla Terezka a Davídek od společnosti Dvě plus dvě nezakrývají osobní inspiraci. Před několika lety začal pro svého syna shánět tatínek a současně majitel firmy nejprve přívěsný vozík za kolo, později odrážedlo. Dnes už Davídek jezdí na kole, odrážedlo s jeho jménem ale projíždějí děti v celé republice.

Dětské odrážedlo Davídek
Dětské odrážedlo Davídek
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Terezka a Davídek jsou dvě odrážedla se stejnou konstrukcí i vybavením, liší se pouze svojí značkou. A jak se ukázalo, některé maminky dávaly přednost Terezce, jiné Davídkovi, podle svých osobních sympatií.

Už na první pohled působila odrážedla dojmem propracovanosti a kvality. Maminky je obvykle hodnotily slovy jako „pevná“ a „bezpečná“. To potvrzují i technické parametry a jak jsme vyzkoušeli, opravdu zvládnou unést i dospělého člověka. Děti však mnohem více než technické údaje zajímal veselý červený klakson, který během testování s radostí používaly.

Prodejce uvádí, že odrážedla Terezka a Davídek jsou určená pro děti od 2 let – tomu také odpovídá minimální výška sedátka 34 cm. Pro úplně malé caparty bychom doporučovali odmontovat nebo velmi povolit brzdy, kterými jsou oba stroje vybavené. Ocení je hlavně rodiče starších dětí, které se kromě rovnováhy a orientace v prostoru naučí také používat ruční brzdu. Na Terezce či Davídkovi se mohou prohánět děti až do věku 4–5 let. Během našeho testu si nicméně oba stroje vyzkoušely i sedmileté slečny, které si jízdu užívaly.

Stejně jako u většiny ostatních strojů, k nastavení výšky sedátka je zapotřebí použití klíče. Některé maminky se proto obávaly, že doma nenajdou správné číslo klíče. Samotné nastavení je ale poměrně snadnou záležitostí, kterou navíc není potřeba opakovat častěji než dvakrát ročně podle toho, jak malý cyklista roste. Pro použití šroubů navíc jednoznačně hovoří vyšší bezpečnost, protože děti při svém zkoumání nezvládnou závit povolit.

Také další detaily ukazují na snahu výrobců o maximální bezpečnost. Šroub na představci je přetažený plastovou krytkou a řídítka jsou opatřena textilním pásem, který v případě pádu chrání dětskou bradu.

Terezka a Davídek patří se svými 4,2 kg mezi lehčí odrážedla. Odmontováním brzd získáme ještě dalších 300 g k dobru. Nízkou váhu ocení hlavně maminky, které hlavně zpočátku většinu procházek stráví s odrážedlem v rukou. Také uchopení odrážedla za rámovou trubku je velmi pohodlné.

Jízda na Terezce a Davídkovi byla hodnocená na jedničku. Vyplétaná kola s hliníkovými ráfky nesou široké nafukovací pneumatiky, které dobře odpruží nerovnosti. Odrážedla jsou živá, také schopnost manévrování byla hodnocena na jedničku.

Kolečka jsou konstruována stejně jako dospělá kola, včetně výpletu a ráfkových V-brzd. Zároveň jsou ale kola „vyladěná“ na co nejnižší váhu. Pokud jde o brzdy, doporučujeme si před první jízdou vyzkoušet sílu dětských ruček, které nemusí vždy zvládnout brzdové páky.

Celkové hodnocení

Terezka i Davídek jsou bytelná a kvalitně vypracovaná kola s citem k detailům. Při plné výbavě včetně brzdy se vyznačují poměrně nízkou vahou. Cenově patří mezi levnější odrážedla, doporučená cena je 1 590 Kč.
Hodnocení NaKole.cz: kvalita za rozumnou cenu, solidní odrážedlo pro každé dítě.

Název: Odrážedlo Davídek/Terezka
Cena: 1 590 Kč
Doporučený věk: 2–5 let
Rám: Ocelový
Kola: 12" nafukovací, vyplétaná kola
Hmotnost: 4,2 kg
Nosnost: 75 kg
Výška sedátka: 34–43 cm
Vybavení: vyplétaná kola, v-brzda, klakson
Prodejce: Dvě plus dvě

Přečtěte si také:
Jak jsme odrážedla testovali

Fotogalerie

Dětské odrážedlo Davídek Dětské odrážedlo Terezka Dětské odrážedlo Terezka Zadní kolo je vybaveno klasickou ráfkovou V-brzdou Kromě brzdové páčky najdete na řídítkách malý klakson
redakce NaKole.cz, 18.11.2009
Blogy

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

Pobaltí 2023 - 4. část

 ()
Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a nedaleko začíná národní park Lahemaa. Ten se vyznačuje ohromnými bludnými kameny ležícími přímo ve vodě. Pro snímky těch největších a nejefektnějších si musíte kousek zajet a potkat se tam s…
Peggy | 13.09.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Ukrajina 56 před 9 minutami
Jaké to bylo 158 dnes v 14:46
Technické rady Využití 3D tisku - 2 dnes v 14:42
Cestování na kole A znovu na jih dnes v 11:08
Lehokola LontBent 2025 dnes v 08:53
NEcyklo VOLBY 2025 dnes v 04:03
Co vás zaujalo 288 dnes v 00:42
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

235 cyklistů (7 přihlášených)

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych…
Fabulator | 07.10.2025