Greenway Berounka-Střela

Chcete strávit poslední teplý víkend roku na kole? Máme pro vás tip na výlet. Nejmladší Greenway v ČR Berounka-Střela je 80 km dlouhá a spojuje dvě romantické řeky s příchutí dávné historie.

Hrad Křivoklát
Foto: NaKole.cz

Greenway Berounka-Střela nabízí osmdesát kilometrů tras, které z velké většiny vedou nádhernou krajinou CHKO Křivoklátsko. Spojuje dvě významné řeky středních a západních Čech – Berounku, milovanou řeku spisovatele Oty Pavla, a romantickou Střelu. Mimo jiné prochází i městem Rakovník, které získalo v roce 2008 titul Unilever Sprinter roku za rychlé budování cyklistické infrastruktury v posledních dvou letech. Berounka-Střela je zatím nejmladší českou trasou nesoucí označení Greenway.

Logo Greenway Berounka-Střela

Na trase mohou návštěvníci vybírat z bezpočtu turistických cílů – především jde o hrad Křivoklát, Rakovník – město příběhů Zikmunda Wintra s gotickými branami Vysokou a Pražskou, historické město Rabštejn nad Střelou nebo barokní perlu západních Čech – město Manětín. Trasa začíná v Roztokách u Křivoklátu a končí v západočeském Manětíně. Po celé svojí délce je proznačena symbolem loga s charakteristickou modrou vlnkou.

Zdroj: Svazek měst a obcí Rakovnicka

Obtížnost

Na cykloturisty čeká několik úseků rozdílné obtížnosti. V části Roztoky – Klečetné je trasa lehká, v Kletečném se mění na středně obtížnou až do Žihle. Z Žihle, přes Rabštejn nad Střelou až do Manětína se ovšem připravte na těžký terén s výrazným převýšením. Z tohoto důvodu je trasa nesjízdná pro silniční kola, dálkové cyklisty a rodiče s dětmi. Tito cyklisté mohou bez problémů zvolit náhradní trasu (itinerář a data pro GPS jsou uvedena níže), která je sjízdná celoročně.

Základní trasa

(sjízdná od dubna do října na trekingovém nebo horském kole):

Náhradní trasa

(sjízdná celoročně, také pro seniory, děti a dálkové cykloturisty):

Bude se vám hodit:

Hrad Křivoklát Pustověty, odpočívadlo pro cyklisty u železniční stanice Lašovice Rakovník, Tyršovo koupaliště, originální lávka na cyklotrase 0102 Rakovník, radnice na Husově náměstí Soseň, socha sv. Floriana Žihle, žulový balvan Bába Poustky, Černý rybník Rabštejn nad Střelou - nejmenší město v Evropě Manětín, zámek
redakce NaKole.cz, 09.10.2008

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis i …

Poutnický deník

Jiří Bouda
Tři velké cesty po Evropě na kole
OD SVATÉHO MATĚJE V PRAZE KE SVATÉMU JAKUBU V SANTIAGU DE COMPOSTELA (2003) CESTA ZPÁTKY - Z LISABONU DO PRAHY (2006) JAK JSEM…

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část třetí. V Siles do půlnoci doplňujeme tekutiny v místním pohostinství v parku a následující den nás čeká Sierra de Segura a asi 80 km po CM-412. Po snídani na dětském hřišti provedeme menší…
Kristina | včera

Dámská 2022 – Na břehu řeky Svratky kvete... cyklistika 16.7. až 19.7.2022

Polovina července se již stala tradičním časem Dámské. Tu letošní jsme naplánovaly už v zimě a po jedenácti letech jsme se vrátily na některá místa projetá v roce 2011. Svratecká vrchovina má stále co nabídnout, a proto je pěkné se vracet. Ve škole se zpíval lidový popěvek „na břehu Svratky roste…
HMS | 04.08.2022

Na Kanáry na kole 4

Kanárský ostrov El Hierro mě vtáhnul do svých krás větší silou než jsem čekal. Do toho pár setkání se zajímavými lidmi a na čtvrté pokračování jste si museli trochu počkat. O tom všem se dozvíte nejspíš už v dalším díle. Ale abych navázal na předchozí vyprávění, jsme ještě ve španělské Andalusii…
Martin_re-cyklista | 21.06.2022

Bikepacking španělsky 2.část: Z Valencie přes Castilla-La Mancha

Po příhodách v Katalánsku nás čeká nový terén a další životní zkušenosti ve Valencii a Castilla-La Mancha. Část druhá. Předchozí 1. část mého blogu si můžete přečíst zde. Valencia a Dos Aguas Z delty Rio Ebro přijíždíme vlakem do Valencie, kde pobýváme několik dní. Čekají nás zde naši známí…
Kristina | 16.06.2022

RUNDREISE 2022: Brenner - Reschen - Maloja

Můj blog za rok 2022:Pro letošní expedici mě napadl Engadin a Maloja. Už nevím proč a který z těch dvou pojmů dříve. Vždy pomýšlím na hory nebo moře. To jsou cíle, které voní výškami a dálkami. Loni jsme jeli k moři z Mori podél Adige. Letos nás Adige dovedla do hor ke svému prameni. Nakolák Petr.K…