Štafeta NaKole.cz 2007 skončí na pražské cyklojízdě

Jen málokdo dostal příležitost procestovat celou Českou republiku křížem krážem. Štafetovému kolíku NaKole.cz se to podařilo. Po bezmála šesti tisíci kilometrech se vrací do Prahy, kde před čtyřmi měsíci začala jeho cesta.

Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti
Foto: NaKole.cz

Začátky byly nejisté

Celá akce začala v květnu 2007. Symbolickou štafetu uspořádali návštěvníci internetového serveru NaKole.cz. „Na začátku jsme vůbec nepočítali s tím, že štafeta bude mít takový úspěch,“ vypráví o akci Václav Vrtal z redakčního týmu NaKole.cz.

NaKolík projel všemi kraji ČR

Za čtyři měsíce projel štafetový kolík, pro který se vžilo označení NaKolík, postupně všemi kraji České republiky. Zhruba stovka cyklistů ho přepravovala na nejrůznějších typech bezmotorových prostředků, včetně vodního šlapadla, skládacího kola nebo lehokola.
Po úvodní registraci se účastníci postupně domlouvali na trase i termínech předání. Přes celou republiku se potkávali zcela neznámí lidé, kteří si mezi sebou podávali NaKolík. Jedno malé kovové pouzdro, které se stalo spojnicí mezi nimi. „Všichni jsme dokázali neuvěřitelnou věc,“ hovoří o svých dojmech Radka Jandová, která štafetu pomohla zrealizovat. „Více než stovka lidí se dokázala postupně zkoordinovat a domluvit se vzájemně mezi sebou, aby NaKolík oběhnul celou republiku.“
Modré pouzdro ve tvaru štafetového kolíku drželo v ruce mnoho lidí a pro každého to znamenalo určitou poctu. Každý měl snahu projet s ním ta nejzajímavější místa ve svém regionu. NaKolík se provezl na vodním šlapadle po Brněnské přehradě, vyjel do nejvýše položené obce Boží dar, rozhlédl se po české kotlině z památné hory Říp. Putoval z ruky do ruky, od jednoho cyklisty k druhému, na kolech všech typů i značek.
„Děkujeme všem, kteří se do štafety zapojili, především organizátorům v krajích,“ vzkazuje Václav Vrtal účastníkům.

Pražská cyklojízda zakončí putování

Po čtyřech měsících se tedy NaKolík vrací do Prahy. Jeho putování skončí na velké podzimní cyklojízdě, které se podle očekávání zúčastní několik set lidí na kolech. Stejně jako v uplynulých letech připadá cyklojízda na 22. září, celosvětový Den bez aut. Velká cyklojízda startuje v 15,00 ze Staroměstského náměstí. Už od 14,00 zde začne program pro účastníky cyklojízdy.

Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti Štafetový kolík NaKole.cz na své pouti
Redakce NaKole.cz, 20.09.2007
Malebná krajina České Kanady (Jiří Juřík)

Česká Kanada na kole

Ze života cyklotrempa

Jan Vlasák
Kniha, oceněná za originalitu v soutěži GO KAMERA
Tímto titulem završujeme souborné vydání všech povídání z cest Honzy Vlasáka. Tři cykloturistické a jedna horolezecká kniha dostaly…

Každý kopec stojí za … TO

Milan Silný
Volné pokračování knihy „Každý kopec má své ... NEJ“, oceněné 3. místem mezi cestopisy v mezinárodní soutěži TOURMAP 2010
Motto knihy: „Ti, kdož kopce vynechávají, polovičními cyklisty zdají se býti, neb zejména kopce pepřem a solí cyklistiky jsou.“ …

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…