Dvojice Čechů zdolala na kolech Route 66

Na počátku senzační cesty dvou českých cyklistů bylo přání Františka Šestáka ze Sedlice u Blatné projet si na kole americkou matku cest Route 66 a stylově tak oslavit své 66. narozeniny.

František Šesták a Jan Hájek v Chicagu
Foto: CykloŠvec

Zbylo jen najít správného parťáka, kterým se po krátkém hledání stal Jan Hájek z Plzně.

Z Los Angeles, od břehů Tichého oceánu, vyjeli 5. května a po 4 135 kilometrech jízdy na kole stanuli 4. června v Chicagu u Michiganského jezera. Oba cestu zvládli na kolech Galaxy Jupiter Cross, která se pro ně stala synonymem spolehlivosti. „Za celou cestu jsme neměli žádný technický problém. U kol stačilo provádět jen průběžné seřizování, na mém původním výpletu jsem měnil pouze 4 prasklé dráty a samozřejmě nás potkali i nějaké defekty od trnů a ostnů.“ Pochvaluje si František Šesták.

Aby cestu projeli podle svého programu, museli denně zvládnout asi 140 kilometrů, ale jedna z etap měřila i 240 km. „Za poslední 3 dny ze státu Illinois do Chicaga jsme po fádních rovinách a s větrem v zádech ujeli celkem 600 km.“ Popisují svou cestu. „Ačkoliv jsme o náročnosti měli předem zjištěné nějaké informace a určité představy, realita byla podstatně tvrdší.“ Pokračuje Šesták, který už před dvěma lety absolvoval podobně dlouhou odyseu napříč Evropu a napsal o tom poutavou knihu Z Čech až na konec světa.

O největší překvapení se cyklistům postarali sami američtí obyvatelé, kteří je cestou povzbuzovali a zajímala je jejich pouť. Dokonce se dvojice objevila v krátkém šotu místní televize státu Oklahoma. Většinu doby se museli spolehnout sami na sebe, ale našli i pomoc u českých rodáků, kteří je provedli po St. Louis a Chicagu.

Ani měsíc v sedle kola Františku Šestákovi nestačil a už týden po příletu z USA závodil na lokální silniční časovce v Dolním Bukovsku. Letos se ještě kromě silničních závodů chystá na některé akce Galaxy série – MTB maratonů pro širokou veřejnost.

František Šesták a Jan Hájek v Chicagu František Šesták a Jan Hájek František Šesták
Petr Mach, www.cyklosvec.cz, 28.06.2007

Kolem světa na kole

Françoise a Claude Hervéovi
Čtrnáctiletá odysea v sedlech bicyklů aneb ani narození dcery nepřerušilo cestu.
Delší dobu vyprodaná kniha, která zaznamenala díky sympatickým Francouzům velký úspěch, se dočkala druhého vydání. Je rozšířené, má …

Na hliníkovém oři divokým západem

Lucie Kovaříková a Michal Jon
Národními parky USA na kole
Tříměsíční expedice s 5862 najetými kilometry na kole Na stezkách v národních parcích nachozeno pěšky cca 170 km Projeto 6 amerických…

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...

Asi před rokem, ani ne, jsme si začali pohrávat s myšlenkou, že s dětmi a koly vyrazíme do Gruzie, Arménie a Náhorního Karabachu. Po této oblasti jsme pokukovali dlouho. Nejprve se nám ale děti zdály moc malé, pak tam v pohraničí v roce 2016 vypukl krátký ale ozbrojený konflikt, v dalších letech…
Peggy | 24.04.2020

Západní Evropou s dětmi - část 6. - Provence

Naše děti už vědí, že když se chtějí vykoupat v moři, musí si k němu dojet na kole. Letos to měly obzvláště daleko. Z Hamburku se to sice podél Labe zdálo na pláž kousek, ale na koupání to tam nebylo. Tak jsme to museli vzít na jih, přes státy Beneluxu, městečkem Schengen do Francie, pak podél Rýnu…
Peggy | 10.03.2020

Západní Evropou s dětmi - část 5. - Route des Grandes Alpes

To se prostě ráno vzbudíte, po snídani sbalíte stany a vyjedete si nějaké dvoutisícové sedlo... :-) Jmenuje se to Route des Grandes Alpes, a jde o slavnou silnici vedoucí napříč francouzskými Alpami. Oficiálně začíná u Ženevského jezera, vine se skrz hory poblíž italské hranice, kde překonává šest…
Peggy | 26.02.2020

Dámská zdraví z PoSázaví aneb jaké jsou cesty podél Sázavy

Dámská 2019 se nesla pod heslem "Pramen zdraví z PoSázaví" a Posázaví jsme si užily opravdu dost. Jely jsme Sázavu od pramene k soutoku. HMS chtěla původně jet obráceně, ale akceptovala můj návrh, že je lepší vyjet z domova vlakem a po svých se pak vrátit, než někde poslední den stíhat vlak. A…
radka | 14.02.2020

Západní Evropou s dětmi - část 4. - Alpami pod Mont Blanc

Oberalppass (2046 m n. m.) tak tam končí naše cesta podél Rýna. Nebude to žádné dlouhé psaní, asi tak jako nám trval výjezd do sedla. Ráno jsme stáli on the road ještě dřív, než se objevili první motorkáři, a za dvě hodinky jsme byli nahoře. Překvapilo nás ta snadnost, taková rozehřívačka po ránu,…
Peggy | 14.02.2020

Elektrokola Vypadávání motoru u elektrokola dnes v 03:33
NEcyklo Francouzský tisk 5 včera v 22:24
COVID - 24 včera v 22:22
Lehokola Tak jsem viděl lehokolo VII. včera v 21:47
Vyjížďky, srazy, akce Letní slunovrat 2020 včera v 21:27
Lehokola Tak jsem neviděl kolo. včera v 21:27

Gruzie s dětmi na kole - Jak jsme měli psa...