Dvojice Čechů zdolala na kolech Route 66

Na počátku senzační cesty dvou českých cyklistů bylo přání Františka Šestáka ze Sedlice u Blatné projet si na kole americkou matku cest Route 66 a stylově tak oslavit své 66. narozeniny.

František Šesták a Jan Hájek v Chicagu
Foto: CykloŠvec

Zbylo jen najít správného parťáka, kterým se po krátkém hledání stal Jan Hájek z Plzně.

Z Los Angeles, od břehů Tichého oceánu, vyjeli 5. května a po 4 135 kilometrech jízdy na kole stanuli 4. června v Chicagu u Michiganského jezera. Oba cestu zvládli na kolech Galaxy Jupiter Cross, která se pro ně stala synonymem spolehlivosti. „Za celou cestu jsme neměli žádný technický problém. U kol stačilo provádět jen průběžné seřizování, na mém původním výpletu jsem měnil pouze 4 prasklé dráty a samozřejmě nás potkali i nějaké defekty od trnů a ostnů.“ Pochvaluje si František Šesták.

Aby cestu projeli podle svého programu, museli denně zvládnout asi 140 kilometrů, ale jedna z etap měřila i 240 km. „Za poslední 3 dny ze státu Illinois do Chicaga jsme po fádních rovinách a s větrem v zádech ujeli celkem 600 km.“ Popisují svou cestu. „Ačkoliv jsme o náročnosti měli předem zjištěné nějaké informace a určité představy, realita byla podstatně tvrdší.“ Pokračuje Šesták, který už před dvěma lety absolvoval podobně dlouhou odyseu napříč Evropu a napsal o tom poutavou knihu Z Čech až na konec světa.

O největší překvapení se cyklistům postarali sami američtí obyvatelé, kteří je cestou povzbuzovali a zajímala je jejich pouť. Dokonce se dvojice objevila v krátkém šotu místní televize státu Oklahoma. Většinu doby se museli spolehnout sami na sebe, ale našli i pomoc u českých rodáků, kteří je provedli po St. Louis a Chicagu.

Ani měsíc v sedle kola Františku Šestákovi nestačil a už týden po příletu z USA závodil na lokální silniční časovce v Dolním Bukovsku. Letos se ještě kromě silničních závodů chystá na některé akce Galaxy série – MTB maratonů pro širokou veřejnost.

František Šesták a Jan Hájek v Chicagu František Šesták a Jan Hájek František Šesták
Petr Mach, www.cyklosvec.cz, 28.06.2007

Kdo spí, nevyhraje

Svaťa Božák
První český účastník v cíli nejdelšího cyklistického závodu světa
Závod napříč Amerikou – jedna z největších zkoušek výdrže, odhodlání i psychické odolnosti, jakou člověk vůbec může dobrovolně podstoupit…

Na hliníkovém oři divokým západem

Lucie Kovaříková a Michal Jon
Národními parky USA na kole
Tříměsíční expedice s 5862 najetými kilometry na kole Na stezkách v národních parcích nachozeno pěšky cca 170 km Projeto 6 amerických…

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…
HMS | 30.08.2018

Cyklistický návod k východní Evropě

Letošní léto jsem strávil krásným výletem kolem východní Evropy: Karpaty - Černé moře - Pobaltí - Petrohrad - Nordkapp a přes Norské hory a fjordy zpět. Tady: http://putovanikolem.cz mám deníček s turistickými fotkami. Ale napadlo mě zde se podělit i o technikálie kolem cestování, protože pro mě…
tomasnakole | 21.08.2018

Vltavská cyklostezka s desetiletým dítětem

Po více než půlročních přípravách a přemýšlení jsme se rozhodli jet s naším desetiletým synem Vltavskou cyklostezku. Původní plán byl jet z Českých Budějovic a stihnout to do sedmi dní.Když jsem se však s tímto záměrem zmínil před kamarády-cyklisty, tak mě to rozmluvili s tím že nejhezčí úsek je…
2183798 | 20.08.2018

NEcyklo Tohle hřiště je jen pro bílý! dnes v 00:23
Ostatní – cyklo Jako to bylo - 77 : dnes v 00:23
NEcyklo Co vás zaujalo - 195 dnes v 00:10
Vyjížďky, srazy, akce Podzimní sraz - 2018 včera v 23:30
Elektrokola Shimano Steps E8000 zkušenosti po 600 km včera v 21:44

141 cyklistů (1 přihlášený)