Růžové kolo

Je to mladé, je to originální, je to bezpečné. Je to růžové kolo.

Foto: Michal Křivohlávek

„V Praze mi ukradli asi čtyři nebo pět kol. Když jsem si pak pořídil další, řekl jsem si, že ho nedám tak lacino,“ říká o začátcích Michal Křivohlávek. A tak si tenkrát před dvěma lety celé kolo nastříkal na růžovo.

Barva kola budila ohlas. „Jé, růžový kolo!“ je slyšet často výkřiky v ulicích. Řidiči zbystří a zpomalí. Barva je fluorescenční, je tedy velmi dobře vidět ve dne. Retroreflexní barva se nevyrábí, v noci tedy kola v ulicích nesvítí odraženým světlem a je potřeba použít jiné ochranné prvky. I přesto je příspěvek k bezpečnosti značný.

Růžová barva funguje jako praktická ochrana kola proti krádeži, navíc se jen obtížně dá přehlédnout. Od letošní zimy má ale ještě další význam. „Pod stromeček jsem dostal doménu www.ruzovekolo.cz a rozhodl jsem se zahájit kampaň na podporu cyklistiky jako ideálního způsobu dopravy v moderním městě,“ popisuje další vývoj autor nápadu. Růžoví jezdci říkají svými netradičními koly svému okolí: Kolo patří do města! Růžová znamená lehkost a citlivost k sobě i okolí.

V Praze se dnes pořádají pravidelně Růžové workshopy, kde si může každý nabarvit své kolo. Všechna růžová kola jsou registrována a jsou pod monitoringem sítě jejich uživatelů.
Pokud se rozhodnete přesedlat na růžovou nebo se jen tak přijít podívat, příští barvení se uskuteční:
16. 8. 2006 v 16,00 hod. na Letné pod okny gymnázia Nad štolou
17. 9. 2006 ve 13,00 hod. na Smetanově nábřeží (mezi Národním divadlem a Karlovým mostem)

Další informace najdete na www.ruzovekolo.cz

Kontaktní osoba: Michal Křivohlávek
telefon: 272 048 508
mobil: 776 237 562
e-mail: michal.krivoh­lavek@ruzoveko­lo.cz

Růžové kolo Barvení kol Barvení kol
Redakce NaKole.cz, 15.08.2006

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil. Tento závod je ale jiný. Není pevně dána žádná trasa, jen průjezdné body, které pořadatelé vybírají dle různé tématiky (letos to byly rozhledny), a je jen na závodnících, jakou trasu si…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z motelu u cesty v městečku Baza. Stavíme se nakoupit potraviny spolu s kamionisty a kousek cesty jedeme po Vía Verde de Sierra de Baza (bývalá trať železnice) směrem na poušť Gorafe. Na tuto část…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka mírného sklonu naláká spoustu cyklistů včetně mě a Rendy. My konkrétně vyrazíme na dvě cyklostezky v okrese Tirschenreuth ve vládním obvodu Horní Falc. Zvolili jsme si třetí červnovou sobotu,…
Guiseppe | 27.08.2022

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část třetí. V Siles do půlnoci doplňujeme tekutiny v místním pohostinství v parku a následující den nás čeká Sierra de Segura a asi 80 km po CM-412. Po snídani na dětském hřišti provedeme menší…
Kristina | 08.08.2022

Dámská 2022 – Na břehu řeky Svratky kvete... cyklistika 16.7. až 19.7.2022

Polovina července se již stala tradičním časem Dámské. Tu letošní jsme naplánovaly už v zimě a po jedenácti letech jsme se vrátily na některá místa projetá v roce 2011. Svratecká vrchovina má stále co nabídnout, a proto je pěkné se vracet. Ve škole se zpíval lidový popěvek „na břehu Svratky roste…