Projeďte se po Labské stezce!

Pokud jste milovníky cyklistiky a rádi se na kole projíždíte nejen po krásách České republiky, ale také sem tam přejedete její hranice, máme tu pro vás tip na krásný výlet – Labskou cyklostezku.

Labská cyklostezka, jak již název napovídá, má co dočinění s největší řekou České republiky – Labem. Tato cyklostezka se nachází v České republice a Německu. Začátek cyklostezky najdeme u pramene Labe v Krkonoších, a odtud vede z velké části podél břehu řeky až do německého Cuxhavenu, který se nachází až na břehu Severního moře. Celková délka cyklostezky tedy dosahuje úctyhodných 1260 km.

Zmínky o této stezce pro cyklisty sahají do osmdesátých let 20. století. V roce 1983 připravili otec a syn Ritterovi návrh tzv. Polabské cesty zdraví, která tenkrát představovala spojnici mezi Pardubicemi a Mělníkem. Bohužel však na její realizaci neměli dostatečné finanční prostředky. Proto se se stavbou začalo až o několik let později, na začátku devadesátých let.

Cyklotrasu můžeme najít v síti cyklostezek EuroVelo pod číslem 7. Je tedy součástí tzv. Středoevropské trasy vedoucí z Nordkappu na Maltu. V roce 2016 byla tato trasa po dvanácté po sobě zvolena za nejhezčí a nejpříjemnější cyklostezku. Není se proto čemu divit, že tuto trasu v roce 2015 navštívilo asi 150 tisíc cyklistů.

Od roku 2011 jsou v provozu speciální webové stránky o části Labské cyklotrasy. Zde autor seznamuje zájemce nejen s trasou, ale také s turistickými zajímavostmi v jejím okolí – Praze, Mělníku, či Děčíně.

- inzerce -, 29.04.2019

Kalendář – Rájem rozhlednovým 2017

Velký nástěnný kalendář s rozhlednami ve Středních Čechách
Rozhledny Středních Čech Kalendář RÁJEM ROZHLEDNOVÝM 2017 je celobarevný, obsahuje 14 listů velikosti A3 na výšku (30×42 cm), na lesklém…

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem

Markéta Hroudová a Luděk Zigáček
Po cyklostezce ODRA-NISA k moři na Rujanu a Polskem zpět domů
První knižní přiblížení krásné, ale lehce opomíjené dálkové cyklostezky lemující hraniční řeky mezi Německem a Polskem. Tento cestopis…

První dobrodružství v sedle

Asi málokdo dokáže zapomenout na své první větší cyklistické dobrodružství. I já si to své velmi dobře pamatuji - možná i proto, že to není zase tak strašně dávno, ale přeci jen od té doby třináctkrát sníh zasypal hory, třináctkrát odkvetly lípy a třináctkrát vlaštovky přilétly z teplých krajin.…
JohnyB | 16.05.2019

Cesta z města (ba i z vesnice) aneb West Highland Way romantiky zbavená

Před několika lety jsem byla se svojí maminkou na poznávacím (a velmi drahém) zájezdu do Skotska. Za čtyři dny nás povozili po všech výrazných pamětihodnostech a zejména v místech, kde nám bylo dopřáno ze silničního odpočívadla se pár minut pokochat výhledy do přírody, ve mně uzrálo přesvědčení, že…
Ifča | 12.05.2019

Vietnam na kole 2019

Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych nejel do Vietnamu, protože cestovka, co s ní normálně jezdím, to letos nedělá. Ale přišlo mi to málo zajímavé, tak pomohl strejda Google a našel c.k. Rajbas. Recenze byly dobré, známý chválil…
RendaStr | 06.05.2019

Karpatský oblouk na kole s dětmi - část 7. - závěr

Část 7 - Ukrajina, Slovensko, Polsko a hurá domů Minule jsem psala, že Karpaty nekončí v Rumunsku, ale pokračují na Ukrajinu. Zbylo nám ještě pár dní nad plán, tak jsme po směru karpatského oblouku vyrazili dál. Přejeli jsme Tisu a rázem jsme se ocitli v jiném světě. Ve světe mimo EU, který je…
Peggy | 06.05.2019

Rumunským a srbským Banátom 2018

Pôvodne plánovanú cestu po Balkáne (Srbsko, Kosovo, Macedonia, Albánsko, Č. Hora, B a H, Chorvatsko) "zrušilo" búrkové počasie v tejto oblasti, záplavy, zosuvy pôdy a krupobitie- následne vysoké horúčavy neskôr (koniec júna, júl) a záhrada týždeň bez "obsluhy". Po krátkom váhaní prišlo na rad opäť…
bi-cyklista | 03.05.2019

NEcyklo Co vás zaujalo 211 před 9 minutami
Elektrokola Budeme zvyšovat limit na 32km/h? před 11 minutami
Komentáře k článkům Nový Zéland na kole – deštné pralesy Jižního ostrova dnes v 12:27