reklama

CYKLOŠVEC novým dovozcem Stevens

Stevens je známým německým výrobcem kol se sídlem v Hamburgu a šířka jeho nabídky je velmi nadstandardní napříč takřka všemi současnými kategoriemi jízdních kol. Logo Stevens známe z rámů nejlepších světových cyklokrosařů, ale i na špičkových celoodpružených modelů či superlehkých karbonových strojů.

Stevens Bike
Stevens Bike
Foto: CykloŠvec

Pokud si prolistujeme tři samostatné silné katalogy kolekce 2017 skoro se nám zatočí hlava. Takže pokud uvažujete o novém kole a chcete něco jiného než uniformitu nejprodávanějších značek na trhu, zahrňte do svého výběru určitě i Stevens, z jehož nabídky si vybere prakticky každý – od cykloturisty hledajícího primárně spolehlivost a co nejlepší poměr cena/výkon, až po náročného závodníka. Od loňského podzimu má německá značka nové zastoupení na českém trhu, jejím dovozcem se stala firma CykloŠvec u níž Stevens zapadl do portfolia exkluzivních značek Fox, Catlike, Kenda či Deda Elementi.

Hardtaily

Stevens je jednou z ne mnoha značek určujících si, jak velký průměr kol je adekvátní konkrétní výšce postavy, což je velmi sympatické. To znamená, že stejný model s průměrem kol 27,5" nabídne velikosti rámu 14 a 16 palců, devětadvacítková kola pak u rámů velikostí 18, 20, 22 a 24 palců. Jednoduše u navrhování kol někdo skutečně přemýšlí. Příjemné je i to, že vybrané modely jsou nabízeny ve dvou barevných kombinacích a co je ještě důležitější, to jsou nabízené převody. Stevens nejde za každou cenu s trendy, které ne vždy znamenají přínos pro uživatele. Takže závodní a sportovní modely jsou vybaveny dvoupřevodníkem a ty o něco turističtější klidně i trojpřevodníkem. Opět je vidět, že někdo při vymýšlení kol opravdu přemýšlel.

A teď už k jednotlivým modelům. Nejvyšším modelem mezi Alu hardtaily je Colorado 301, následovaný modelem Tremalzo. Skvěle provedený rám, pevné osy, vnitřní vedení bowdenů a přesmykače typu Side Swing – nic nebylo podceněno. Totéž se dá říci i v případě osazení Deore XT a vidlic Fox či RS Reba. Podobné konstrukční prvky rámu využívají i stroje Sentiero, Devil's Trail či Apllebee. Příjemné je, že i základní, cenově dostupné hardtaily Taniwha či Tonga stále respektují ideu založenou na určení průměru kola v závislosti na tělesné výšce.

Stevens Sonora 2017
Stevens Sonora 2017

Dostaneme-li se k čistě závodním modelům z karbonu, tak jim vévodí Sonora SL Di2. Již z dodatku je jasné, že řazení má na starost elektronika, a to nejvyšší sada XTR Di2. V nabídce je však i „mechanická“ verze téhož stroje, přičemž obě spoléhají na superluxusní vidlice Fox 32 Factory s nepřehlédnutelnou úpravou vnitřních nohou. Na totožném karbonovém rámu je postavena také dvojice Sonora ES/Di2, tedy opět s možností volby, zda preferujeme elektronickou řadu Deore XT či její mechanickou verzi. Základním modelem řady karbonových hardtailů je populární Sonora, jehož rám je tvarově zcela identický s výše zmíněnými, přičemž vidlice RS Recon a komponenty XT/SLX tento bike výrazně přibližují běžným hobby jezdcům.

Aby byl přehled kompletní, nesmíme zapomenout na dámské modely Mira, Nema a Luna, u nichž se vedle maximálního jízdního komfortu kladl stejný důraz na grafiku a použité barevné kombinace. Mezi hardtaily se dají zařadit rovněž fatbiky Mobster, kdy maskovaná kamufláž levnějšího z nich působí v reálu naprosto bombasticky.

Odpružená kola STEVENS

Celoodpružené stroje Stevens začněme maratonskou řadou Jura obsahující celkem šestici modelů. Na jejím vrcholu je full s dodatkem Carbon Team, sázející opět na to nejlepší osazení, jaké se dá vůbec koupit. Shodný základ s typickým čtyřčepovým zavěšením a 120mm zdvihem nad oběma koly využívá také trojice modelů a koncepčně totožné jsou i duralové rámy základních verzí modelu Jura. Řada Jura opět vychází s konceptu velikost kol v závislosti na velikosti jezdce.

Stevens Whaka 2017
Stevens Whaka 2017

Pokud budeme chtít větší zdvih kategorie All Mountain, tedy 140 nebo 150mm, nalezneme v nabídce zde populární řadu Whaka, a to opět s trojicí karbonových a dvojicí duralových modelů. Model Whaka je, jak je v této kategorii obvyklé, pouze ve verzi s 27,5" koly. Whaky si odnesly skvělé hodnocení z řady praktických testů, a to jak pro svou nemalou univerzalitu, tak pro skvěle naladěné geometrie. Zajímavostí je dvojice strojů s dodatkem +, tedy s plášti o šířce 2,8 palce. Na ještě tvrdší terén je připravena odolná enduro série Sledge se třemi hliníkovými modely na 27,5" kolech a zdvihy 160mm. 

E-bikes

Elektrokola nemohou v současné nabídce žádného výrobce chybět, a to jak městská a cestovní, tak i čistokrevně terénní, vše s preferencí středových motorů. Nabídka Stevensu je zde hodně silná a ačkoliv jej živí především řady E-Tour, E-City či E-Urban s motory Bosch, srdce bikerů zaplesá po spatření čistokrevných terénních e-biků využívajících nejvyspělejší pohon Shimano E8000.

Stevens E-Wawe Lady 2017
Stevens E-Wawe Lady 2017

Celoodpružené modely E-Whaka+ nebo E-Sledge+ jsou stavěny na nejtvrdší použití, o čemž vypovídají 150mm zdvihy a skvěle propracované rámy s integrovanými bateriemi. Ovšem ani pětice elektro-hardtailů rozhodně nezaostává a v případě modelů E-Cayolle+ či E-Wave se jedná o špičkové, zároveň však dostupné e-biky. Všechny e-biky z této kategorie (s výjimkou nejlevnějších model E-Wave) chytře využívají předností 27,5" plášťů v širokém plusovém rozměru.

Silniční a cyklokrosová kola

Silniční modely Stevens můžeme rozdělit na nejluxusnější profesionální stroje, u nichž zákazník může využít Custom Program staveb na zakázku z těch nejlepších možných komponentů, a na ty dostupnější. Na své si přijdou jak milovníci klasiky, tak i ti preferující co nejlepší aerodynamiku, stejně tak je možné vybírat z modelů s klasickými ráfkovými či moderními kotoučovými brzdami. Nejvyšší model Comet spoléhá na karbonový superlehký, kompletně inovovaný rám. Neméně precizní hrátky s karbonem má za sebou i model Ventoux, u nějž se podařilo dosáhnout vysokého stupně jízdního komfortu v kombinaci s nejvyšší boční tuhostí. Při vývoji rámu Arcalis hrál naopak největší roli nejmenší odpor vzduchu a výsledek je na pomezí závodního silničního a časovkovkářškého speciálu. Maximální hmotnostní redukce se promítla do modelu Xenon, jehož rám váží pouhých 880 gramů. Stálicí v nabídce je také model Izoard či cenově dostupnější hliníkové stroje Aspin, Stelvio či San Remo. Ultimátní záležitostí je pak časovkový model Super Trofeo.

Stevens Tabor 2017
Stevens Tabor 2017

V úvodu jsme zmínili cyklokrosové speciály, které značku Stevens zviditelnily nejen na našem trhu, jimž vévodí série s příznačným názvem Super Prestige, a to s klasickými i kotoučovými brzdami. Skvělé je, že se Stevens snaží „cyklokrosy" přiblížit i každodenním hobby jezdcům, kteří teprve začínají objevovat jejich kouzlo. Takže pokud modely Vapor či Prestige stále patří ke špičkovým strojům, Alu verze Gavere, Namur a Tabor jsou určeny pro cyklisty, kteří se s kategorií cyklokros teprve seznamují a vyžadují co nejvyšší univerzalitu i lákavý poměr cena/výkon. V nabídce cyklokrosů najdeme třeba i dětský model Junior CX

Věřte nebo ne, ale pokud jste dočetli až sem, jsme sotva v polovině nabídky německé značky. Minimálně stejně důležitou částí jsou cestovní, krosové, trekkingové nebo městské modely obsažené v samostatném katalogu. Mezi nimi nalezneme třeba i stroje spoléhající na řemenový pohon či v našich končinách nepříliš známou převodovku Pinion, stejně tak fitness modely či velmi zajímavou řadu crossů nazvanou X Series. A pokud patříte mezi nejnáročnější cykloturisty, tak pro vás bude určen model Sovereign, usazený nevšedním zadním čtrnáctirychlostním nábojem Rohloff. I takové unikáty najdeme v nabídce značky Stevens, potažmo dovozce do ČR – firmy CykloŠvec. 

Fotogalerie

Stevens Bike Stevens Whaka 2017 Stevens Sonora 2017 Stevens E-Wawe Lady 2017 Stevens Tabor 2017
Jiří Karfík (PR), www.stevens-bikes.cz, 18.07.2017
Blogy

Z Brna na Lago di Garda a kousek zpět

 ()
Po loňském úspěchu s cestou do Říma přemýšlíme s Radkem kam dál. Padají divoké návrhy ("Zbláznil jsi se? Tam se nejezdí ani autem, jak je to daleko!"), ale nakonec to Radek usadí tím, že "přeci jenom v té Itálii mají tak dobré kafe...", a co bych řekl na Lago di Garda? Vlastně proč ne. Nebyl jsem…
Monolema | 10.06.2025

Pobaltí 2023 - 2. část

 ()
...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic nenamlouvala do diktafonu, takže vzpomínky teď trochu lovím v paměti. A ono to nějak jde. Ty cyklodovolené poskytnou vždycky tak silné zážitky, že si je dokážu vybavit i po letech. Jedenáct…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

 ()
Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je odděleno údolím Sunndalen od pohoří Trollheimen, na jihu je odděleno údolím Romsdalen od Reinheimenu. Východní část protíná norská páteřní silnice E6 (Drivdalen). Z východu je pohoří…
šíp | 23.04.2025

Slunce, smích a první letošní kilometry po Vltavské cyklostezce

 ()
Začátek dubna nám letos nadělil opravdu krásné počasí - modrá obloha, lehký vánek a příjemných 17 stupňů. Ideální čas konečně vytáhnout kolo a vyrazit ven. S kamarádkou jsme dlouho neváhaly – padla volba na úsek Vltavské cyklostezky, který jsme obě měly v hledáčku už delší dobu. Chtěly jsme si to…
Mirila | 21.04.2025

Atlas Mountain Race – marockými horami na kole

 ()
Poprvé jsem v zimě letěl s kolem do teplých krajin. Účastnil jsem se bikepacking závodu Atlas Mountain Race v Maroku. Únor je období, kdy je tam v pouštních oblastech pořád snesitelně, přesto je procento těch, kteří nedokončí, vcelku vysoké. Už cesta z letiště napovídala, že místní si s mnoha věcmi…
Fabulator | 11.03.2025

O čem se mluví:

Ostatní – cyklo Jako to bylo? - 155 před 3 minutami
NEcyklo Ukrajina 53 před 5 minutami
Co vás vytočilo 156. dnes v 15:19
Cestování na kole Cykloturistika s Favoritem. dnes v 13:50
Silniční kola Plášť na silniční kolo - odolný. dnes v 13:48
Ostatní – cyklo Co vás pobavilo, nebo potěšilo 195 dnes v 12:58
NEcyklo Hádanky 2025 dnes v 11:03
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

203 cyklistů (15 přihlášených)

Z Brna na Lago di Garda a kousek zpět

Po loňském úspěchu s cestou do Říma přemýšlíme s Radkem kam dál. Padají divoké návrhy ("Zbláznil jsi se? Tam…
Monolema | 10.06.2025

Pobaltí 2023 - 2. část

...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je…
šíp | 23.04.2025