Jízda pánů velocipedistů na vysokých kolech

Tradiční akce, sraz jezdců na vysokých kolech, má název Pražská míle a letos v sobotu 5. listopadu se konal 23. ročník.

Základem jízdy na vysokém kole je elegance.
Foto: Jiří Juřík

Český klub velocipedistů (ČKV) byl založen již v roce 1880, tímto se stává prvním sportovním klubem v Čechách. K další zajímavosti patří i informace, že v roce 1994 znovuobnovený KČV beze změn převzal stanovy klubu původního, o více jak sto let staršího. Samozřejmě se změnily zlatky na koruny a zavedla se jízda vpravo.

Program letošního setkání, které se konalo na tradičním místě, tedy na Letenské pláni za kyvadlem, byl všeříkající a všeobjímající a zábavu dobrou slibující. Přesně v deset hodin začal rej pánů velocipedistů z ČKV 1880 na vysokých kolech, který byl ladně proveden na předehru k opeře „Straka zlodějka“. Jezdilo se v kruzích, do osmičky, stroje se střídaly ve směru, bezpečně se prolínaly a míjely. Pánové, stylově odění, pak figury všelijaké předváděli.

Rej velocipedistů

Následoval závod v jízdě po trase Pražské míle, který se dal pojmout sportovně či ladně při zdůraznění pohybové souhry jezdce a jeho stroje.

Poslední disciplínou byla soutěž v jízdě na pomalost, pojmenovaná „Letenský šnek“. Při této jízdě předvedli velocipedisté svůj skutečný um v ovládání svých strojů, nebojíc se výšky ukrutné, z které na okolní svět hledí.

Nasedat a jedeme

I přes opravdu dušičkové počasí, byla účast velocipedistů hojná, stejně jako jejich rodinných příslušníků a rovněž i ctěného publika. Dostavil se i štáb České televize, nad obecenstvem i závodníky dron poletoval a vše zdokumentovala řada fotografů profesionálních i amatérských.

Závěrem lze konstatovat, že letošní XXIII. Pražská míle, tedy jízda pánů velocipedistů na vysokých kolech, byla důstojnou a elegantní poctou ryzí cyklistice.

Základem jízdy na vysokém kole je elegance. Poslední porada před vypuknutím krasojízdy Nasednout na vysoké kolo není jen tak, to se musí umět. Jedna z obtížných figur reje pánů Velocipédistů Velocipédisté mají i svoho vlajkonoše. Akce se tradičně zúčastnil i pan profesor Pafko. I velocipedisté mají své speciální víno. Stroje úžasné těsně před startem Páni velocipédisté těsně před startem Elegantní jízda na Letenské pláni Elegantní jízda na Letenské pláni Velocipédisté po dokončení závodu
redakce NaKole.cz, 06.11.2016

Dámská 2021, aneb suchou nohou mezi mraky 15.7. až 18.7. 2021

čtvrtek 15. 7., společně najeto 60 km, 228 m Plány pro letošní Dámskou byly skromné, vlastně ani hranice jsme překročit nechtěly. Po loňské cestě podle Mže jsme opět plánovaly řeku nebo možná i řeky dvě. Ploučnici a kousek Kamenice, jenže Covid zase rozhodoval za nás, dlouho se nevědělo, kdy a za…
HMS | 27.07.2021

Kyjovské údolí

Když jsem se vracel z projížďky na kole, tak u zmrzliny jsem potkal kamarády z dětství (dvojčata). Jezdí taky na kolech a slovo dalo slovo a tak, jak to mezi cyklisty bývá, už jsme se chlubili, co vše jsme na kolech objeli. Doporučili mi Kyjovské údolí. Je to u Krásné Lípy ve Šluknovském výběžku.…
vlakr | 17.07.2021

Jak jsem se poprvé toulal Šumavou

Už odmalička jsem prahnul po dobrodružství v přírodě. Později jsem našel velké zalíbení v cyklistice a sem tam v nějakém tom amatérském závodě. A právě kombinace těchto tří elementů vyvolala velikou touhu alespoň si vyzkoušet jeden z těch extrémních bikepackingových závodů, které se jedou bez…
JohnyB | 14.07.2021

Kavkaz s dětmi - část 11.

K moři a do Batumi - kruh se uzavřel Poslední večer ještě v horách jsme se utábořili na začátku přehrady na řece Inguri. Jen co jsme postavili stany, přišla silná bouřka. Nebála jsem se, kolem nás se stále ještě tyčily dvoutisícové hory, ale ta buřina byla frontální a přinesla ochlazení a deště na…
Peggy | 26.06.2021

Kavkaz s dětmi - část 10.

Průsmyk Zagari (2623 m) - Ušguli - Mestie Ráno uprostřed hor nás přivítalo sluncem, oblaky a takovým tím těžkým hutným vzduchem, jaký bývá v období bouřek. Hned po snídani jsme pokračovali ve stoupání. Zbývalo nám posledních 700 výškových metrů. Po cestě, která byla samý šutr, a po které se jet, až…