Zemřel Jan Bouchal

Dnes večer (12.1.2006) zemřel ve věku třiceti let předseda občanského sdružení Oživení a koordinátor Auto*matu Jan Bouchal, mezi přáteli a spolupracovníky též znám pod přezdívkou Pup.

Honza Bouchal na pražské cyklojízdě ke Dni bez aut 22.9.2005
Foto: René Jakl

6. ledna večer jej srazil a smrtelně zranil automobil. Jan Bouchal v Oživení koordinoval iniciativu Auto*mat, zaměřenou na redukci automobilové dopravy a podporu cyklistické, pěší a hromadné dopravy. Bouchal patřil mezi pravidelné účastníky čtvrtečních pražských cyklojízd – manifestací za práva a větší bezpečnost cyklistů. Podílel se na vzniku projektu Bezpečné cesty do školy. V Praze je Jan Bouchal znám z protikorupčních projektů a byl neformálním leaderem Aliance Bezkorupce, koalice občanských sdružení za větší transparentnost státní správy a samosprávy. Na protikorupčních projektech pracoval od konce devadesátých let. Od té doby také pomáhal pražským občanským sdružením z koalice SOS Praha s medializací jejich problémů z oblasti životního prostředí a územního plánování. Po Janu Bouchalovi zůstala družka Petra a syn Jakub. Honza byl vzorný občan a vzorný otec.

V neděli 15.1. v klubu Vagón na Národní třídě se od 20:00 koná benefiční koncert, kde hrají kapely Diktát., Flaming Cocks a Pohřební kapela.
Ve čtvrtek 19.1. v 17,45 vy­jede z náměstí Jiřího z Poděbrad tradiční cyklojízda zakončená programem v divadle Alfréd ve dvoře v ulici Františka Křížka v Holešovicích (Martin Mareček 777 169080).

Petr Štěpánek
pověřený řízením Oživení
608 702 154
petr.stepanek@ec­n.cz
www.bezkorupce.cz

Honza Bouchal na pražské cyklojízdě ke Dni bez aut 22.9.2005 Honza Bouchal Honza Bouchal při snídani pro cyklisty a novináře na parkovišti před pražským magistrátem na Mariánském náměstí 20.4.2005 Honza Bouchal na pražské cyklojízdě ke Dni bez aut 22.9.2005 Honza Bouchal na akci horolezeckého oddílu Humanita ve Vysokách Tatrách v létě 2004 Honza Bouchal na akci horolezeckého oddílu Humanita ve Vysokách Tatrách v létě 2004
Tisková zpráva občanského sdružení Oživení, 12.01.2006

Jak začínal syn jezdit na kole

Koupě dětského kola pro syna a seriál závodů Na kole jezdím už hodně dlouho a k tomuto koníčku jsem dotáhnul i manželku, takže jezdíme několik let spolu. Zpočátku se jí sice moc nechtělo, ale když jsem vymyslel pár výletů jen s mírným převýšením, ale přitom krásnou přírodou, tak byla z trávení času…
Kolo-pro | 10.07.2018

Cyklovýlet do srdce Brd, červen 2018

Dlouho jsem se už tak nepobavil a ještě ve spojení s výletem na kole :-D Vyrazili jsme v sobotu 2. června ráno vlakem do Rokycan a pak na kole přes brdské kopce směr Praha. Celkově nás jelo pět, já, Honza a ještě tři neznáme cyklistky – Helena, Soňa a Marika, které jsme různě náhodně potkali v…
Ladama | 26.06.2018

Slovinsko – Julské Alpy – Triglavský národní park

Stejný termín, stejná cestovní kancelář, v únoru obsazujeme poslední volná místa a těšíme se do nepoznané krajiny. Polovinu země zabírají lesy, třetinu hory, 28 vrcholů přesahují hranici dvou tisíc metrů. Vzpomínám, jak jsem víc, jak před 20 lety odpovídala na jakousi anketu cestovní kanceláře, kam…
HMS | 12.06.2018

Cykloputování podél Ohře, Labe a Vltavy - květen 2018 reportáž

Navázali jsme na naše loňské putování po Krušných horách u Karlových Varů. Vyrazili jsme v počtu 13 účastníků na cykloakci v termínu 4. - 8. května a vlakem jsme se v pátek přepravili do Ostrova nad Ohří. Celkem 6 mužů a 7 žen, tedy ženy v přesile :-D Trasa byla pohodová, většinou po asfaltovém…
Ladama | 10.06.2018

Kalottireitti – k nejvyšší hoře Finska Halti

Nordkalottleden (švédsky; česky Cesta Severní Kalotou, švédsky Nordkalottleden, norsky: Nordkalottruta, finsky: Kalottireitti) je značená turistická stezka v polární oblasti v severských zemích, v oblasti Severní Kalota. Cesta má celkovou délku 800 km a leží podél hranice Norska, Švédska a Finska.…
šíp | 28.05.2018

MTB a krosová kola Defekty v terénu a podobné problémy? dnes v 00:38
Cestování na kole Do Octavky kolo + 4 lidi? dnes v 00:09
NEcyklo Na co se právě díváte XX včera v 23:51
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska - 75 :-) včera v 23:26
NEcyklo Zaujalo 192 včera v 22:22
Lehokola LontBent 2018 včera v 21:34
Cestování na kole Polsko? včera v 21:28

165 cyklistů (1 přihlášený)