Rakouský Burgenland: na dvou kolech slunci vstříc

(placená inzerce) Pohodové cyklostezky – po rovině nebo v mírných kopcích a množství hodin se slunečním svitem činí Burgenland ideálním cílem pro cyklisty, a to od dětí až po ty dříve narozené. Léto je pro cyklistiku v nejvýchodnější rakouské spolkové zemi, obdařené mírným panonským klimatem, jako stvořené.

Rodinná cykloturistika v Burgenlandu
Foto: Oesterreich Werbung - Rainer Fehringer

Děti mají rády cyklostezku okolo Neziderského jezera: vede prakticky stále po rovině, a protože na ní nejezdí auta, mohou bez obav předjíždět své rodiče. Cesta vede podél rákosového pásu vinicemi, lužními loukami a kolem solných jezírek – s krásným výhledem na jezero. Deset elegantních designových odpočívadel je citlivě zasazeno do krajiny. Svítí-li slunce zvláště silně, na mnoha místech se přímo nabízí osvěžující odbočka spojená s koupáním v jezeře.

Některé cyklostezky jsou věnovány konkrétnímu tématu: proto odmění například stezka červeného vína (Rotweinweg) ty cyklisty, kteří zdolají krátká – ale strmá – stoupání jedinečnou možností ochutnat špičkové produkty zdejších vinařů.

Terénem cestou necestou

Sportovně založení cyklisté si v Burgenlandu přijdou na své také při túrách na horském kole stranou asfaltových cest – totiž na 26 MTB trasách. Většina z nich se nachází v pohoří Leithagebirge, na jihu Burgenlandu či v oblasti Rosalia, kde kopcovitá krajina zaručuje prudká stoupání a razantní sjezdy. Navzdory rychlosti z kopce se vyplatí věnovat pohled pamětihodnostem. Jedna z tras pro horská kola například vede kolem hradu Forchtenstein, jiná zase kolem malebné zříceniny Landsee.

Neziderské jezero na kolech
Designové odpočívadlo na cyklostezce B10

Řeky a jezera

„Vítr, víno a voda" jsou zase heslem „objevitelské" cyklostezky „Entdecker – Radroute". 97 kilometrů dlouhá stezka vede po rovinatých cestách od svěží zeleně lužních lesů Národního parku Donau-Auen, podél rákosového pásu lemujícího Neziderské jezero: od vinic u Dunaje k vinicím u stepního jezera. Výchozí a koncová místa dílčích etap této stezky mají vždy dobré napojení na železniční síť: délka cesty strávené v sedle tak může být přizpůsobena dle libosti aktuálním potřebám. Další neobyčejná trasa je k nalezení v údolí Lafnitztal, na jihu země. Při cyklistické túře jedou cyklisté po tři dny podél řeky Lafnitz – jedné z posledních neregulovaných evropských řek. Odborní průvodci poutavě vyprávějí o rozmanitosti zdejší fauny a flóry – jedinečná příležitost spojit sportovní aktivitu s bezprostředními zážitky z přírody.

Burgenland na elektrokolech
Na elektrokolech v jižním Burgenlandu, Foto: © Maxum jenni:k

Na elektrokolech po kopcích

V jižním Burgenlandu je také na mnoha místech možno vypůjčit se elektrokolo. Tak se dá v pohodě poznávat místní kopcovitá krajina. Elektromotor pomáhá při šlapání do pedálů, působí jako umělý vítr v zádech. Zvláště praktické: všechna vypůjčená kola jsou vybavena košíkem. Kdo si tedy cestou zakoupí u některého z farmářů lahodný místní med, čerstvé ovoce nebo jinou regionální specialitu, může si ji snadno odvézt domů. Mimochodem baterie elektrokol vydrží až 140 kilometrů jízdy – tak se dá bez problémů absolvovat i prodloužený celodenní výlet.

Více informací o letních zážitcích v Burgenlandu

Burgenland - Slunečná strana Rakouska

Rodinná cykloturistika v Burgenlandu Rodinná cykloturistika v Burgenlandu Designové odpočívadlo na cyklostezce B10 Na elektrokolech v jižním Burgenlandu
Burgenland Tourismus (PR), 20.06.2014

Bavorsko na kole s výlety do Tyrolska

Německo, Rakousko
03.07.2024 - 6 dní

Romantická města čtyř řek na kole