reklama

První železnice získala známku Cyklisté vítáni

Jindřichohradecké úzkokolejky splnily náročná kritéria a staly se tak první železnicí u nás, která se může pochlubit osvědčením o prestižní certifikaci Cyklisté vítáni.

Foto: archiv JHMD

„Z přibližně tisícovky certifikovaných zařízení patří drtivá většina mezi ubytovací a restaurační zařízení. Jsme rádi, že jsme mohli znakem usmívajícího se zelenobílého kola ocenit i netradiční Jindřichohradecké úzkokolejky,“ říká koordinátor certifikace Petr Kazda z Nadace Partnerství.

Jindřichohradecké úzkokolejky patří k českým unikátům a jsou hojně vyhledávanou turistickou atraktivitou. Od roku 1897 neodmyslitelně patří ke koloritu Jindřichohradecka dvě lokálky s rozchodem kolejí pouhých 760 mm a obě tratě dodnes slouží svému původnímu účelu, každodenní osobní a nákladní dopravě. Jsou také významnou technickou památkou a jednou z nejnavštěvo­vanějších turistických zajímavostí regionu.


Foto: archiv JHMD

„Velká část našich železničních tratí se nachází v turisticky vyhledávané oblasti s řadou cyklostezek. Chceme proto cestujícím na našich stanicích k navazujícím cyklostezkám poskytnout maximální komfort. Splňujeme nejen veškeré povinné požadavky certifikace, ale nabízíme ještě nějaké navíc,“ objasňuje Iva Padruňková, manažerka marketingu a komunikace. Zájemce o certifikaci musí splnit kritéria, jako jsou bezpečné uschování kol, poskytnutí nářadí, prodej náhradních dílů a cyklistických map nebo prostor pro mytí kola. „Nabízíme i cizojazyčný informační materiál, přístup k internetu i vlastní ubytovací kapacity na našich nádražích,“ dodává Padruňková.

Jindřichohradecké úzkokolejky nejsou prvním netradičním zařízením s certifikací. „Již před čtyřmi lety byla certifikována výletní loď Porta Bohemica, která brázdí řeku Labe. Od té doby přibyly další výletní lodě například na Dyji, na Dalešické přehradě nebo na Baťově kanále. Jindřichohradecké úzkokolejky jsou ale rozhodně první mezi železnicemi,“ usmívá se Petr Kazda.

Certifikace Cyklisté vítáni funguje v České republice od roku 2006 a byla inspirována podobnými certifikacemi v Německu a Rakousku. „Z obou jsme si vzali to nejlepší a v současné době jsou česká kritéria nejnáročnější v Evropě. Mimo jiné jsme také ve spolupráci s Evropskou cyklistickou federací připravovali podklady pro sjednocení podmínek certifikací v celé Evropě – vycházet by měly z těch českých,“ říká Petr Kazda. V současné době je v České republice více jak 1100 certifiko­vaných zařízení, všechny jsou k dispozici na cyklistevitani­.cz.

Užitečné odkazy

Fotogalerie

Nadace Partnerství, 16.07.2013
Do vaší knihovny
Blogy

Slovinsko na kole - 3. část - moře

 ()
Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na jeden incident, který se přihodil na úpatí Julských Alp, kam jsme se při našem kolečku opětovně vrátili, bych mohla cestu až do konce popsat v několika větách, vlastně jen sepsat seznam…
Peggy | včera

Slovinsko na kole - 2. část

 ()
Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným pevně daným časem. V případě vlaku mívám už tak silný předodjezdový stres ještě silnější. Před odjezdem někam autem jdu klidně spát, protože vlastně o nic nejde, no a co, že vyjedeme o hodinu…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

 ()
Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem zajímavější a divočejší - zkrátka ten pravý - Balkán. Slovinsko byla civilizace už před dvaceti lety, tedy nuda, nejvíc západ ze všech zemí bývalé Jugošky, první v EU, první přijali euro... Přejeli…
Peggy | 08.10.2025

Silk Road Mountain Race – Kyrgyzstán je krásný, ale tvrdý

 ()
Tohle se lišilo od všeho, co jsem kdy na kole podnikl. Vydal jsem se do Střední Asie, do Kyrgyzstánu, abych se postavil na start jednoho z nejtěžších cyklistických závodů na světě – Silk Road Mountain Race. Dohromady 1900 kilometrů v horách tak vysokých, že se mi zastavoval dech. Když se mi poprvé…
Fabulator | 07.10.2025

Pobaltí 2023 - 5. část

 ()
Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se každá země kromě Estonska, musí navštívit dvakrát, chcete-li udělat nějaké kolečko. Pokaždé si průjezd nějakým významnějším městem naplánujeme tak, abychom toho viděli co nejvíc a nenajeli…
Peggy | 16.09.2025

O čem se mluví:

NEcyklo Co vás zaujalo 288 dnes v 11:30
Komentáře k blogu Slovinsko na kole - 3. část - moře dnes v 11:23
NEcyklo Jaké to bylo 158 dnes v 05:36
Cestování na kole A znovu na jih včera v 20:51
NEcyklo Nejlepší vtip 56. včera v 20:14
Covid 24 včera v 19:03
Technické rady Využití 3D tisku - 2 včera v 15:07
NEcyklo Co vás pobavilo /potěšilo/? včera v 11:12
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

124 cyklistů (9 přihlášených)

Slovinsko na kole - 3. část - moře

Celý zbytek dovolené se již nenesl v žádném dramatickém duchu. Žádné další defekty ani nic jiného. Až na…
Peggy | včera

Slovinsko na kole - 2. část

Na cestu jsme se vydali 1. července 2024 autem. Já to tak mám nejradši, protože nejsem limitovaná žádným…
Peggy | 10.10.2025

Slovinsko na kole - 1. část - úvod

Slovinsko pro nás bylo vždycky opomíjenou zemí, sloužilo vlastně jen jako tranzit na (pro nás) mnohem…
Peggy | 08.10.2025