V jakém smyslu, elektrocentrála vozena v doprovodném autě nebo vláčena vozíkem za kolem?
Elektrocentrála bude v autě. Nabíjení vždy na závěr dne.
To jako budeš večer někde stát a dělat celou noc kravál?
To není na celou noc, ale tři hodiny to blafat asi bude, s tím se těžko něco nadělá, když použije nějakou rychlonabíječku tak dvě, ale pak zase musí centrála mít větší výkon.....
No a spotřeba benzínu, pokud si pamatuju, tak zhruba 1,5 litru na baterii, ale to buide záviset hodně na centrále.
I kdyby jen 3 hodiny, tak je to hrozný někde třeba do 10 vrčet.
Nepřeháněj
Když synové na chatě betonovali, měli pro pohon míchačky elektrocentrálu. Ta vydávala hluk cca jako kompresorová lednice.
Možná existují nějaké tiché elektrocentrály, ale ty co jsem slyšel na různých místech byly vesměs tiché jako sekačky nebo jako mrazící vozy.
Předpokladám že se kolega chystá někam do pustiny, kde to asi vadit nebude. Kdyby byl mezi lidmi, je jistě levnější a pohodlnější nabít ze sítě, koupit si v kempu proud.
Ve Francii jsem objevil u kanálů nabíjecí stojany pro ty jejich lodě. Za dvě euro. To je klidná varianta, jen bacha, stejně jako v kempech, je potřeba mít tu redukci z karavanové zasuvky na tu naší, běžnou.
(Pochopitelně na to jsem přišel až když jsem tam ty dvě eura hodil :))
No, takhle, ta moje brblala asi jako když běží Babeta na volnoběh. Dokázal jsem bedle spát, ale byla to moje centrála a byl jsem utahanej.
a nebude jednodušší to nabít z auta (občas nastartovanýho) přes měnič?? než další motor )-:
No, takže střídač z 12V na 230V, popř. nějaký hi-tech z 12V nabíječka těch 54V na aku nebo kolik a střídač se zas musí rovnat výkonem nabíječek. Takže třeba 3 nabíječky 250W = 750W trvale děleno 0,66 a potřebuješ střídač zhruba od 1100W, nikoliv tedy VA, jak nejčastěji uvádějí.
Mezi námi při 12V s nabíječkou 48V na 5A jsme na 250W a při 12V máme 20A, to už je na pěkný parametr průřezu vodičů, to ze sásuvky autozapalovače v kabině každého auta nemáš.
přímo na autobaterii...a fixovat u motoru
Z auta bez trvalého chodu motoru to nenabiješ ani náhodou. Na autobaterii při takovem trvalem odběru velice rychle padne napěti pod 11 v a měnič vypne. Neteoretizuji z auta nabijim ale mam tam tři 100Ah baterie a kabeláž k měniči jak kolejnice.
někde uprostřed eduard22
https://solarforum.cz/viewtopic.php?p=18006#p18006
A to je docela zajímavé a možná i rozumné řešení.
Maslím že se to nerentuje, benzínová elektrocentrála nestojí tolik aby člověk opotřebovával auto.
Nabíjí se hodiny, to není na pár minut....
Ale zase sebou nemusí tu centrálu vláčet sebou, nezabírá prostor a nezvyšuje váhu auta a tím i spotřebu. No a centrála taky nějaké palivo spolkne.
Pro občasné nabití jednoho kola asi problém nebude, nabíjet častěji tři kola po delší dobu, tam už by to životnost motoru mohlo krapet zkrátit.
Já bych prostě radši hledal zásuvku, ale je možné, že bude daleko od civilizace
Ono to funguje. Alternátor auta potřebné ampery doda ale neni konstruovany na to aby je dodával neustále a trvale vysoké. Mě tam z altiku teče do těch baterii s kapacitou přez 300Ah zhruba 40 A altik to zatim zvládá ale byl jsem od autoelektrikaře informovan že mám rozhodně počitat s tim že přijde den kdy ten alternátor odejde bo na tak dlouhodobe dobijeni vícekapacitní baterie vysokym proudem než je pro ten vuz určená bude jeho životnost omezená. Proto je to asi v origo obytnych autech řešené tak že se nejdřiv dobiji autobaterie auta a teprve když je dobitá tak se začne dobijet externí baterie pro kempování. Upřimě, plánovat na takovém stylu dobijení a je jedno jestli autem nebo centrálou dlouhodobější akci kde je potřeba dobijet 3 elektrokola a ideálně výkonnějši cyklonabiječkou aby to bylo rychlejší to bych opravdu pečlivě zvážil. Ano on mu ten měnič v poho utáhne rychlovarku 2200w ale ta voda se začne vařit za pět minut a vypne. Nabijete ty kola taky za 5 minut ?
Navic si vubec nedělam žádnou iluzi o tom, že pokud mu po napsáni toho članku jak napájí barák nastartovanym autem to auto schořelo že to už si nechá jen pro sebe.
Ještě si to chce taky ujasnit o čem je vubec řeč když se řekne každy večer potřebujeme dobijet cyklobeterky. Kolika ampérový ? Kolik toho do nich budete potřebovat dobit? Asi nepojedete stylem že každej bude šlapat tak dlouho dokud tu svoji baterii nevysosa každy den do mrtě a kempovat bude každy jinde podle toho kam a kdo na tu svoji baterii dojede.
((-: sis odpověděl sám , ale těch příspěvků...když auto ochoří, zavolá autolékaře
Jojojo mě to došlo až později že zakladatel vlakna chtěl pouze potvrzeni že s centralou to pujde v pohodě dobijet.
Akorát šetřil informací o uvažovaném typu, z plezíru bych doporučil tedy centrálku jako příslušenství každého jednoho kola a nešetřit na nich :-D
Napadá mne jednodušší řešení, totiž stojan s válci a připojením na generátor (mohl by být lehčí nežli elektrocentrála). Večer by e-cyklista šlapal a dobíjel baterii, kterou přes den vybil. Tím by se lidský motor využil beze zbytku a naplnil by sen odpůrců elektrokol, že by vlastně jezdil "za svoje".
Tak to mám v záloze pro sebe, dozadu hub motor bez převodovky a jdeme na to, mám náhradní středovou trubku a do toho bych dal větší převodník nad 50 zubů a dozadu 11 kolečko a rotoped hned. Mám na 48V, takže vyšší otáčky jsou nutností pro rekuperaci. :-D
Ale to už jsme tu jednou probírali, že je to z děsné nouze ctnost, bo by ty válce na cestách museli vláčet 3, že. Vemsi jen trvale dodávatelný potřebný příkon.
šlapánim mám pocit zatím nikdo kloudně nepořešil při cykloturistice ani dobijení mobilu.Ono by to přez tu centrálu šlo a v poho by ty 3 cyklobaterky dobila, ale musela by brblat celou noc , před cyklonabiječky předřadit zásuvkový stmívače a na nich si nastavit --snížit výkon těch nabiječek, aby to centrála zvládala.
Ale si vubec neumím představit, že bych jel na delší výlet s tím, že každou noc budu poslouchat centrálu.
Řešením je taky, že ke každému kolu budou dvě baterie a nabíjí se ve dne někde bokem na odstavném parkovišti když jsou cyklisté odjetí a řidič s autem baterie pohodlně nabije a pak dojede na určené místo a počká až dojedou.
já to s manželkou než jsem pořídil na střechu dodávky soláry řešil stylem--jeden den se jezdilo na nabité cyklobaterky, na druhý den se dobilo z autobaterií a večer se přejelo autem zase k nějaké zásuvce 220V--do kempu kde se opět dobilo jak cyklobaterky, tak autobaterky na další dva dny.
Tohle by to vyřesila nějaká ta baterie Ecoflow.
Problém je jediný, cena.
Jinak je to funkční a spolehlivé.
Právě, pro další cyklovýlet zvažuji pořízení River 2 Max, 512 Wh, to je přesně jedna baterie, 6 kg.
Moje baterka má 3 kg, 500Wh. Ovšem nabíjí se 2,5 hodiny 6A. Tuhle nabiju ze sítě za hodinu.
Tedy, po nějakých 240 km pauza na hodinu.
Vyjel jsem 3 baterie, ale jedna už je nabitá z Ecoflow. Mám tedy dvě prazdné baterie a prazdné Ecoflow. Sednu si k mekáči a dvěma nabíječka hodinu nabíjím prázdné baterie - dostani tak 2x40 procent baterie a nabiju plné Ecoflow.
Mám pak k dispozici 1,8 baterie, tedy dalších 100 km.
A bezu jen 6 kg navíc, ne 16 kg.
Jsem lehcí, bez vozejku, dojezd 60 km znamená, že nemusím extrémně šetřit a jedu rychle.
300 km za 15 hodin plu 1 hodina na nabíjení.
A ještě uvezu to co potřebuju na cestu, a pokud nebudu muset furt moc šetřit, ani nebudu tak orvanej.
Vyzkousím :-)
No právě-- ta cena tý baterky je ale jaksi trochu jinde než u toho nápadu s centrálou
https://www.hornbach.cz/p/benzinovy-generator...
A to je ještě dost pravděpodobné že ten nápad vzniknul u piva na základě toho, že se ví o nějaký centrále kterou by někdo zdarma na ten výlet zapujčil.
Já z centrálou dojel kdysi do Paříže, příklad, jak fakt to nedělat :-)
Přesně takový uchylnosti jsou ale tím pravým kořením života. Ale musíš sám, nesmí tam být někdo kdo začne remcat--jsem to věděl, no to si zase něco vymyslel a podobně. Já občas na eůlektrokoloběžce vyrazím taky na těžko a vozejkem, cestou není problém pokud je třeba trochu dobít třeba v restauraci, stačí se s nimi domluvit, že pokud budu moci dobít, tak si u nich dám jídlo, pokud ne, tak hold musím jinam, zatím nikdy problém, večery u zásuvky 220V, většinou kempy, bud vlastní zaplacené připojení pro karavany--tedy vozit karavanovou redukci, nebo se domluvím s někym z chatek, stanu, karavanu kde se k nim za nějakou korunu připíchnu--nikdy si stejně nikdo ty peníze ode mě nevezme, naopak mi spíš ještě nabídne pivo, nebo tak něco, ale joo, jsem otrokem těch zásuvek, já chtěl jet mezinárodní turistickou E1 nebo tak nějak, jen přez čechy, ale v useku Dobříš až za Orlickou přehradu není poblíž trasy žádný kemp tak by to bylo už docela dobrodružství, i když šlo by to, určitě by se dalo domluvit že si k někomu jen dám přez noc dobít baterku a přechrápu někde za vesnicí v příkopu, na kole by to bylo uplně v pohodě, to se dá kousek popojet i bez baterky, na tý koloběžce je to ale bez baterky konečná, to tak max to kus někam odtlačit, jenže na kole by mě to asi nebavilo.
Uplně jsem to neodpískal ale co jsem se zblbnul do serfu tak se obávám že už mi na to volný čas nezbyde. určitě bych jel ale sám, nechci s někým řešit právě ty ruzné komplikace který by s tím byli spojený.
800W? Nejvíce dva souběžně nabíjené akumulátory, jinak celkem s velkou pravděpodobností vidím koupi nové centrály po sezóně nejpozději. Tyhle hobby nejsou určeny na trvalý výkon v maximu.
Hledal bych něco 2kW, to už jelo na "volnoběh" a roky.
"Hyperbola - z řec. hyperbolé = nadsázka
Tento umělecký/rétorický prostředek používáme tam, kde chceme zvýšit účinek nějaké své výpovědi.
A to buď proto, že jsme patetičtí, nebo chceme dosáhnout komického účinku.
Hyperbola umocňuje realitu nad běžný dojem.
Můžeme tedy úmyslně přehánět, zveličovat, nadsazovat (můžeme však přehánět i opačným směrem).
S hyperbolou se často setkáváme v lidové slovesnosti a v satirické literatuře." - viz www.ičeština.cz
Naprosto neúčinné, stačí malinko počítat.
To bys musel šlapat celý den, možná i víc, ne jen vecer :-)
Můžeš s sebou vozit otroka, nebo finančního nevolníka.
oteok nenaslape dost proudu sám na sebe
jo, jsem ženat :-)
a mám zrcadlo :-)
to už mám za sebou, dokonce jsem to vláčel na vozejku za kolem.
Ale pokud jde o nabíjení benzinovou centrálou, kterou si vezeš v autě, je potřeba si pohlídat, aby zvládla nabíjet 3 baterie najednou. Měl jsem malou centrálu Kipor, nebo jak se to jmenovalo, a ta prostě zvládla jen dvě nabíječky, takže když chci nabíjet 3 kola, musí na to centrála mít kapacitu. Jinak to blafe, dělá kravál a smrdí ty 3 hodiny, než nabiješ.
Řešením jsou elektrické nabíjecí stanice, mám Ecoflow Delta, má kapacitu 1300Wh, tedy 2 500 watový baterie nabije. Ale musí se dobíjet ze sítě, nabije se za hodinu.
(https://ecoflow.cz/products/ecoflow-delta-power...
Ale počkal bych si na Delta 2, měla by být koncem ledna, ta bude už LiFePo4, tedy snese, (snad) násobně víc cyklů.
Ale zase, na 3 kola je to málo, tak raději Ecoflow Delta Max, ta dá 1600W, ale zase má lionky, nebo Ecoflow Delta Pro, ta dá 3 kWh, takže kolo nabieš 6x, ale vážtí půl metráku a stojí sto tisíc.
Nabíjení z elektroškatule má tu výhodu, že to můžeš nabíjet i za jízdy, tedy já když to vláčím na vozejku, nebo i v autě. Benzinový agregát za jízdy nefunguje, protože musí stát na rovině, a v autě by tě udusil.
Ale ty elektrohračky jsou nesrovnatelně dražší
Pokud to nebude fakt nějaká čínská ludra, tak v pohodě. Např. nabíječka bosch 6A (asi jedna z nejsilnějších na trhu bude mít odběr do max. 250W). Většina nabíječek je dnes 4A, takže +-150W. Jde o to jak je centrála hlučná (kvůli rušení hlukem) a jakou má spotřebu, aby to nabíjení nebylo na hypotéku :)
Platí, že čím silnější nabíječka, tím nižší čas nabíjení.
Já tehdy měl 4A nabíječky a ten Kipor měl dávat 750W, a utáhla jen 2 nabíječky. Jak jsem zapnul třetí, zdechla.
6A nabíječka nabíjí 500Wh baterii 2 hodiny 10 minut, z nuly. 4A pak malinko přes 3 hodiny.
Jmenovitý výkon centrálky vynásob 0,66 a máš udržitelný výkon s největěí spolehlivostí. Příkon nabíječek znáš a počítej. Ve firmě kupujeme hondy za kdysi 22000Kč, jedou i na střeše jedoucího auta na asfaltové cestě. Doba chodu na nádrž při "volnoběhu" 8 hodin.
Rikam si, nebylo by jednodušší naplánovat cestu podle zásuvek? Sám o něčem podobném uvažuji s elektrokolobezkou. Ne proto, ze by to mělo nějaký smysl, ale jen pro zábavu.
Existuje mapa zásuvek, které dávají k dispozici občané. Dále tady máme zásuvky u cyklostezek, kempy, zapomenuté zásuvky na veřejných prostranstvích, u jimek, u Lidlu, na nádražích, hlídaných parkovištích, stojany pro elektromobily a tak dále. Hodně se da podchytit dopředu, něco malo i na místě.
Při cestování se o tyto zdroje zajímám a taky je nacházím. Tři dny zpátky jsem nabíjel powerbanku ve skalach u Jericha, v monastyru. To jsem opravdu nečekal.
Vice elektrokol je větší výzva, ale taky větší dobrodružství.
Píše, že pojede autem. Předpokládám, že bude kempovat někde, kde tu zásuvku nebude mít. I silnější nabíječkou to kolo bude nabíjet někde ke třem hodinám a kolo na nabíječce nelze nechat bez dozoru, ne všude jde k něčemu zamknout, zásuvka může být obsazená.
Takže proboha proč by to dělal. Vrátím se z výletu, nahodím elektrocentrálu, najím se a můžu v klidu dělat co se tak obvykle večer o dovolené dělá. Rychlonabíječka Bosch 6A si podle štítku bere 500W, na tři kola aby tam byla rezerva bude potřebovat 2kW centrálu, to se dá koupit do 10 tis., kvalitní tichá, ale může stát i několikanásobek.
Rychlonabíječka Bosch 6A stojí 4,5 litru a 500 Wh nabijí 2 hodiny 15 minut. Tu 4A dostaneš ke kolu, a nabíjí o hodinu déle.
3 rychlonabíjecky jsou tedy investice větší,než centrála
To je jen theorie, o zásuvky k zásuvce.
Zásuvek ke všude dost, chce to vozit rozdvojku protože i nabíjejících je dost, většinou však mobily.
Jde o ty minimálně 2 hodiny u zásuvky, a to ještě musíš mít kolo na dohled, nechat ho takovou dobu bez dozoru by bylo dost riskantní.
Koloběžka je v tomhle ohledu praktičtější.
Funguje nádraží, tam klidně můžeš trčet 2 hodiny a nikdo tě nebude prudit a kolo máš u sebe. V mekáči vydržet 2 hodiny je těžší.
Výhodou jsou 2 baterie, máš už tak 2x větší dojezd a když obě vybiješ z půlky, můžeš pak mabíjet dvě současně a za hodinu tak získáš vlastně jednu plnou. Ale chce to 2 nabíječky s sebou, a ty taky něco váží.
Všechno má svoje plus i mínus.
Když jsem loni cestoval po Evropě, samozřejmě jsem prohlížel všechny industriální stavby (vysílače GMS, trafostanice, budky u výhybek na trati atd..), protože tam občas trčela zásuvka 230V. Ale co tam trčelo mnohem častěji, je zásuvka na 380V. Takže na další trip beru toto:
https://www.mall.cz/prodluzovaci-kabely/ahprofi...
A když tam bude po staru čtykolíková, to abys měl těch redukcí několik, jaké mají v cizině, stejné jako u nás?
Čtyřkolíkovou jsem nikde neviděl, ale co si ještě pořídím, jsou sersamy na otvírání elektro-dvířek, někde mají čyřhran, někde trjúhelník - uvnitř by mohla být nějaká šťáva, pokud ne přímo zásuvka, tak aspoň na svorky.
Na svorky? Nebojíš se,že tu stanici vyhodíš do vzduchu? Ještě bych do výbavy zabalil kabely s kotvami,abych je mohl vyhazovat do vzduchu na elektrické vedení,případně na trolejbusové nebo tramvajové troleje a výbava bude kompletní.
Normální člověk to otvírá bez poškození kleštěma s plochejma čelistma :)
Ale normální člověk se s nabíječkou nepřipojuje kleštinou rovnou na svorky rozvaděče. Jen jednou jsem tam viděl hořet oblouk od mého šroubováku a už to vidět znovu nechci.
220 je poměrně hodné napětí :) Když u nás rekonstruovali el. rozvody, tak jsem viděl maníky od elektriky si vařit vodu na kafe. Rychlovarnou konvici měli vcelku normální, jen ji připojovali do otevřený skříňky nějakejma většíma krokodýlkama :)
V "krimu" si muklové vařili kávu ponorkou ze dvou žiletek, oddělených (opět) dvěma zápalkami ...
a ty sis tam kafe nevařil ?
I můj otec si tam takto vařil čaj, ale vylepšil to, normálně ty žiletky zařízl do nějaké obyčejné školní gumy na gumování tužky. Co to teda bylo za materiál, co tehdy snesl 100°C :-D
Problém není ani to napětí, jako to, že to nemusí být vůbec jištěné. Nadřazené pojistky jsou už moc velké a odpor drátů může už být určující. Takže při zkratu to prostě volně hoří.
Budu sdílet postřehy a náměty z dalších cest.
Francie je prošpikována kanály a na těch jsou přístavy - takové kanálové mariny se stojany s elektřinou a vodou. Za 2 eura.
Taky je potřeba redukce, stejně jako do celé řady kempů. Nevím jestli je to ta tvoje, tohle je prostě zásuvka pro běžné připojení karavanů.
Až se příště budu courat, zanesu ta místa do mapy. Cyklotrasy jsou totiž velmi často vedeny právě podél kanálů
Díky za tuhle diskusi, už včera jsem si redukci objednal. Karavanových stání oproti kempům pro stany přibývá.
Tohle je ve více Lutzelbourg v Lotrinsku, u kanálu Marna - Rý, kousíček od toho lodního výtahu
https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Arzviller_plan_incline_01.jpg
Všimnul jsem si toho někdy v létě na Zeleném, a napodzim když jsem pod proudem jsem si říkal, dám si sváču a vyzkouším to jak to funguje, i když jsem měl šťávy dost. Na to, že to má tu karavanovou zásuvku jsem přišel až potom, co jsem tam hodil ty dvě eura :-)
Jinak tohle místo fakt doporučuju, kdybyste se někdy dostali do Štrasburku a měli čas na výlet (pro tebe fajn protože se tam v pohodě domluvíš německy).
Podél kanálu do Saverne je to asi 50 km a celkem nuda, takže bych volil vlak, ten bere kola grátis, pak pokračovat dál podél kanálu až k Údolí zdymadel u Arzvilleru, je to asi 12 km. Podél už nepoužívaných zdymadel vede cyklostezka, vystoupá se velmi pohodlně a tam nahoře zajet zkouknout nástupní/výstupní stanici toho lodního výtahu a po silnici šupem dolů, fakt je to tam krásný, pískovcové skály a celkem nenáročný výlet.
Čili ze Strasbourgu do Savern vlakem, a pak výlet. Kdyby člověk neměl s sebou kola, dají se ve Strasbourgu vypůjčit.
Jinak údolím zdymadel je nejlepší cesta na Paříž, protože se ten hřeben Vogéz přejede docela v pohodě, další významější kopce jsou až asi 50 km před Paříží....
https://photos.app.goo.gl/KGbFbjrg8D2zTcoZ7
A ta karavanová redukce zde zmíněná na mall je stejná pro fráns i dojčland?