reklama

Zimní pláště na jednostopé leho

Po několika letech mám zdá se zase schopnost pokračovat v dojíždění do práce i v horším počasí. Takže jsem po delším průzkumu vybral a objednal zimní obutí pro Oceláč: přední Marathon GT 365 a zadní Marathon Plus Tour. Víc by se mi líbil ten GT na obě kola, ale dozadu jsem ho nenašel v šířce, co by se vešla.
Důvodem výběru je odolnost proti defektům a adheze za horších podmínek. Mít velkou část cesty do/z práce mimo provoz aut je fajn, ale jeden z vedlejších efektů je vrstva bahna od traktorů na některých cestách a rozbitá víceméně polňačka na asi 1km z 19. Jezdit na vyloženě terénních gumách tím pádem nemá smysl, ale můj obvyklý Marathon Racer na obou nebo případně Supreme vzadu už chvílema klouže nepříjemně moc.
Až to obuju a vyzkouším, dám vědět, co to dělá s rychlostí a adhezí.
Pokud někdo jezdíte v počasí kolem nuly v podobných podmínkách, jaké obutí se vám osvědčilo?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.11.2022
Autor: Jirka
  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

         

    Na to ve 20" Marathon GT 365 su hodně zvědavý, nemám pláště jako Ty, ale ten pocit podkluzování se mi zdá velké.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 11.11.2022
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

         

    To je dobré, Jirko, že zas můžeš, tak ať Ti to vydrží.
    GT 365 mě minulou zimu nezklamaly. Akorát že teda na treku, 28 x 1,5. Vypadají tlustší a po těch několika tisícovkách na nich není znát opotřebení.
    Měl jsem obavy, že to bude moc hlučné nebo pomalejší - nic takového. Foukám na plný tlak, vpředu trochu míň.

    Na Oceláči to bylo dnes asi opravdu naposledy. Přetahuju to už, na treka se mi prostě nechce, budou to zas nekonečné tři měsíce. Oceláč si ale nechci ničit tím zimním bordelem. Ani ho nebudu přezouvat, vpředu starší Racer a vzadu ještě starší pořád nezničitelný Supreme, uprostřed už bez vzorku. Když bude úplně nejhůř, na válcích to takhle přijde vhod.
    Po polňačkách do práce nejezdím, stačí to bahno na silnicích. Doteď bylo ještě suché, i když mlhy jsou skoro pořád. Až dnes jsem musel na jednom místě krokem. K tomu půl stupně nad nulou, to je už ten pravý listopad, co pořád ne a ne přijít.
    Nová práce bude nejdřív někdy příští rok, takže tu zimu musím odjezdit ještě určitě celou. Ne že bych chtěl přestat, jen to bude pak mnohem, mnohem kratší (když se mi nebude zrovna chtít víc).

    Pokud se bude dát přes zimu vyrazit na Azubu, tak tam mám celoročně vpředu "dětský" Schwalbe CX Comp a vzadu Marathon Cross, obě 1,75". Osvědčily se natolik, že při jednom z těch pocitů, že už bude jenom hůř, jsem se zavčas předzásobil :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.11.2022
    Autor: Radek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Ten Marathon Cross nevypadá špatně, už ani nevím, proč jsem nevzal ten.
      Mě nejvíc trápí přední kolo, na zadním si nechám líbit leccos. Obecně přední je pro bezpečnost důležitější, ale u mě to asi citelně zesílila ta nehoda. Přece jenom když tě trvale bolí noha, protože před víc jak pěti lety jsi jednou prudce ztratil adhezi předního kola, dáváš na to pozor :-).
      Od brevety v září mám v pruměru cca 150km za týden a zatím to zvládám, stále stejnou trasou co teda má ten jeden blbý kilometr místy s volným štěrkem a kamením a cca půl kilometru kde touhle dobou jezdí zablácené traktory, ale ne auta, takže vrstvička slizu tam vydrží do jara. Zbytek jsou asfalty různé kvality a dlažba, takže ani ty ranní mlhy a mrholení to ještě nedělají příliš těžkým pro Oceláč. Zombii vytáhnu jedině když bude hrozit led nebo sníh.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.11.2022
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

         

    Podle mě jsou nejlepší pláště na jednostopé leho jedině ty s hřeby.

    Nejlépe je užiješ na zledovatělé cesty s uježděným sněhem. Do hlubokého sněhu se nehodí a na relativně suchých cestách se zbytečně opotřebovávají.

    Jejich nevýhodou je hluk, vysoká váha a valivý odpor.


    ALE pokud dojíždíš denně za každého počasí i v zimě, je možné tyto nevýhody odpustit výměnou za bezpečí které poskytují.

    A s humorem se lze přenést i přes zbytek nevýhod a změnit je ve výhody. V zimě klesá pohybová aktivita a s ní i fyzická kondice. Proč tedy nevyužít velkého valivého odporu k tomu abych si hezky zamakal a trochu tak oddálil úbytek fyzičky. A díky velkému hluku od gum není potřeba zvonek na rozhánění chodců a zvířat v jízdní dráze.

    Hlavně legraci, úsměv na tváři, dobrou náladu a šťastné kilometry pro radost ze života.:)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.11.2022
    Autor: bukwa
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Zapomněls na vestavěnou sebedestrukci. Každý plášť s hroty co jsem někdy používal dřív nebo později vyrobil defekt svojí duši jedním z těch hřebů. Vyviklají se, jejich hlava prorazí kord pláště dovnitř a prořízne duši.
      Krom toho teda pokud s nima jedeš po asfaltu, po pár desítkách km už hroty nemají hrany, takže guma už nedrží na ledu, ale zůstanou všechny nevýhody mimo led. Na jižní Moravě tím pádem plášť zcela k ničemu, pokud nejsi ochotný ho v potřebný den ráno obout, vézt s sebou do práce jiný a před jízdou domů zase přezout :-).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.11.2022
      Autor: Jirka
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Když v Praze nepotřebuji plášť s hřeby, kde ho potřebuješ na jižní Moravě?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.11.2022
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

               

          No teď už vím, že nikdo. Ale když mi kdysi dávno jedne Švéd řekl, že v zimě obuje tyhle pláště a dál jezdí na jedostopém lehokole, musel jsem to vyzkoušet. Jak rychle přestanou fungovat když jedou každou chvíli po asfaltu on sám vědět nemohl, asfalt nevidí několik měsíců v tahu. Teď už tu zkušenost mám, tak už vím, že tady fungovat nebudou. I proto vznikla před cca deseti lety SnowZombie - tříkolka co si s malými vrstvami sněhu střídaného blátem a asfaltem v klidu poradí. Uvidíme, jeslti ji tuhle zimu budu potřebovat vytáhnout, nebo to dopadne podobně blbě jako několik posledních zim.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.11.2022
          Autor: Jirka
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

         

    Ahoj Jirko,

    jsem rád že už ti to zas jezdí na Oceláči.

    Moje rada bude krátká : Billy Bonkers.
    Je docela odolný vůči defektům, má velmi nízký valivý odpor, a gripu má v zimě dost.
    Ale být tebou, vystlal bych si jej kevlarovým pásem - aspoň já to plánoval.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.11.2022
    Autor: single
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      jako něco takového?
      https://www.google.com/search?q=kevlarov%C3%BD...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.11.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Vittoria Anti puncture tire liner - Kevlar cuirass
        Panaracer Flataway tire liner
        Geax MTB kevlar cuirass

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.11.2022
        Autor: single
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

               

          Ty pásky nemají žádné "přilepení" k plášti, není to nějaké "pohyblivé"?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2022
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Schwalbe u něj teda uvádí o kus nižší čísla odolnosti než u těch co jsem nakonec vybral, asi i proto jsem ho minul. Jak se bude chovat tenhle vzorek v porovnání s těma hrubšíma co jsem koupil na trase kudy dojíždím by mě i zajímalo. Nejsem si ale jistý, že bych to narval do vidlic. 2.00 vpředu možná jo, kdybych sundal blatník (což v zimě nechcu), ale 2.10 vzadu jsem si dost jistý, že bych tam nedostal.
      Budoucí kolo co snad začnu v zimě konečně stavět bude mít vidlice větší, tak pak to třeba půjde jednoho dne testnout na něm.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.11.2022
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Ona je to výborná guma celoročně...myslím že nepochopená.
        Stačilo by kdyby Schwalbe dělal jen tenhle vzorek, vše ostatní mohou zrušit :D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.11.2022
        Autor: single
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

               

          Já jsem ji loni zvažoval jako postrkovou gumu na jaro/podzim, ale pak na to nějak nedošlo a dojezdil jsem starší skladový zásoby.

          Jak se to chová na asfaltě?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.11.2022
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                 

            Neklouže to, drží stopu, v zatáčkách ok, koleje celkem taky ok.
            Jen to spokojeně vrní, vzhledem k tomu že to je nabouchané na 5 barů, tak je to nevídané jak nízký valivý odpor mají - první pocit že jedou samy.
            S Kojakem, Applem apod. to nesnese srovnání, ta guma má lepší profil a celkově je mnohem dál.
            Pouze nemá guard, který by to ale celé zmrvil.

            Ve 26” se s guardem dělá - tuším verze Activ, ale předpokládám že to je úzký proužek uprostřed, který sice méně ovlivní valivost, ale taky mimo něj to píchnout půjde.

            Když chceš tlustší gumu než je Kojak, co výborně odvaluje a má výborný záběr, tak jiná verze podle mne není.
            A zdůrazňuji že na trhu taková vysokotlaká 20” guma před několika lety vůbec nebyla.

            Všiml jsem si pouze že je Zox obul na midracer tandem 24”, a jinak všichni víme jaký je trh s lehokoly co by to obuly...

            Na Velomobily v NL prosazují ten jejich F-lite, což je taky super guma, ale hladká a dost jemná.
            Zbytek velomobilistů vozí tenké vysokotlaké.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.11.2022
            Autor: single
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                   

              Já potřebuju 24" co by mě strkala vpřed, přední 20" teď vozím Kojak a líběj se mi asi nejvíc z toho co je k dospozici (ale zlatý Trykery!).
              Zkoušel jsem Marathon Plus, ale strašně klouzaly.

              Škoda že jsem se to nedozvěděl o týden dřív, byl jsem v krámě pro destičky a mohl jsem si tam tu gumu přihodit, takhle si budu muset udělat další výlet...

              I když vlastně mi tu leží na otestování PickUp, tak asi spíš nejdřív ten, ale ten má na zimu blbej vzorek...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.11.2022
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                   

              Bouchat dvoupalcovou gumu na 5 bar? Tak to je další diskuse zbytečná.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.11.2022
              Autor: xtonda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
              • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                     

                Proč?

                Mám 2,15 a v ní 4,5bar (maximum výrobcem udávané) a jezdí se mi s tím relativně fajn...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 16.11.2022
                Autor: Sodoma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                       

                  Pokud máš kriplkáru odpruženou neřešíš, že to zbytečně drncá a taky neřešíš, že to míň než by mohlo, protože kriplkára se nedá položit.

                  Jo koupit si v podstatě terénní plášť a zabít jeho vlastnosti "nabušením na kámen", to dává smysl.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 16.11.2022
                  Autor: xtonda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                         

                    Zkus přijmout fakt, že ne všichni mají stejné požadavky na plášť jako ty.

                    Některé jsou do pláště napevno vestavěné (vzorek, odolnost proti propíchnutí)
                    Jiné se dají ovlivnit nahuštěním (přilnavost mimo silnice, valivý odpor)
                    Podle svých individuálních požadavků si holt musíš vybrat a koupit plášť podle toho co má natvrdo vestavěno a pak nafoukáním ladit ten zbytek, aby ses maximálně potkal s tím co po plášti chceš. Zpravidla to bude jakýsi kompromis, ale takový je život.

                    Odepsat kohokoliv jako blba, protože jezdí na jiných parametrech než ty, je nefér, krátkozraké a hloupé...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 17.11.2022
                    Autor: Sodoma
                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                           

                      Tady nejde o preference, tady jde to, že velmi vysoký tlak zhoršuje pohodlí a přilnavost, ale nutně nezlepšuje valivý odpor, krom specifických situací jako je dokonale hladký povrch např. na velodromu. Čili to objektivně je pitomost. A celkově čím horší povrch tím menší tlak pro minimální valivý odpor, čili to vůbec není jednoduché. Tvrdší plášť víc drncá, takže jezdec má pocit, že jede rychleji, ale je to klam.

                      https://www.renehersecycles.com/why-wider-tires...
                      https://www.renehersecycles.com/the-science...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 17.11.2022
                      Autor: xtonda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                             

                        V principu souhlasím, rozdíl bude asi v tom, to oba považujeme za hladký povrch.

                        Svého času jsem jezdil do práce na kolobrndě (kde se všem odporům díváš do tváře ještě o něco víc zpříma než na kole) a na vlastní kůži si tak ověřil, že 4 nebo 6 bar je zatracený rozdíl, měřitelný jak na hodinkách (čas strávený na cestě) tak na tachometru (GPS, na rovném sjezdu). Žádný velodrom, běžný městský provoz. Standardní žulová dlažba v tom nebyla a těch pár metrů zámkové dlažby uznávám že byl opruz. V celkovém součtu ale "tvrdší" vycházely jako "lepší" - rychlejší a míň upocený a sedřený.

                        "Kamenná guma" fakticky zpomalující jízdu bude ještě o něco výš, než co povoluje výrobce, dokud jezdíš po trochu slušném asfaltě a i většina cest nebude dramatický problém.
                        Trailové skákání přes kořeny na lehu nikdo nejspíš podnikat nebude, bez ohledu na počet kol...

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 17.11.2022
                        Autor: Sodoma
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                               

                          V tom druhém článku je zajímavý graf, možná kdybys ještě ubral, tak by se to zlepšilo a zároveň to bylo pohodlné.

                          Každopádně v tomhle počasí s cyklostezkami pokrytými tlejícím listím rád obětuju trochu rychlosti za nějaký ten grip navíc.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 17.11.2022
                          Autor: xtonda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                 

                            no ale tento obrázek přesně ukazuje, že foukat "na kámen" _dává_ smysl (protože maximum odporu je právě uprostřed a klesá jak k nízkým, tak k vysokým tlakům). Tedy dává smysl na křivý povrch dát nízký tlak (čímž se eliminuje odpor z vibrací, který na křivém povrchu bude převažovat), na rovný povrch naopak maximum (čímž se eliminuje odpor z deformování gumy, který bude zase převažovat na rovném povrchu). Což tak nějak odpovídá i empirickým poznatkům.
                            A samozřejmě není "asfalt" jako "asfalt". Hodně asfaltových povrchů, zvlášť na bočních komunikacích, je buď neválcovaných nebo zvětralých (takže z nich vyčujuje hrubý štěrk občas i o centimetry). Takže z pohledu pláště bývá často asfalt křivější povrch, než lecjaká dobře uježděná hliněná polňačka.
                            Optimální absolutní hodnota tlaku bude vždy záviset na konkrétním typu pláště a hlavně na zatížení (naložený tandem s dvěma 100 kg jezdci X single kolo nalehko s 40 kg posádkou) a taky na průměru kola (20" bude mít optimální tlak nejspíš o něco vyšší, než tatáž pneumatika se stejným zatížením na 28" kole - tedy alespoň pro ty vysoké tlaky, pro nízké by to bylo možná naopak?).

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 17.11.2022
                            Autor: PavelŠ
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                 

                            ... jinak teda kdyby se ty spodní křivky na tom obrázku "roztáhly do stran", tak ta vrchní součtová křivka nebude mít uprostřed "kopeček", ale "důlek", v takovém případě by z toho vycházel optimální tlak (s nejmenším součtovým odporem) v tom "důlku".
                            A je dost možné, že u různých typů plášťů by ty křivky _mohly_ být "roztažené" různě (prostě jiná charakteristika daného typu odporu). Nějaké vibrace třeba můžou utlumit nějaké vhodně tvarované "drapáky" z měkké gumy bez ohledu na tlak vzduchu uvnitř. A "deformační" odpor zase bude záviset na vnitřní konstrukci pneumatiky.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 18.11.2022
                            Autor: PavelŠ
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                   

                              ... a ještě teda (jestli jsem správně pochopil celý ten koncept sčítání různých odporů), ten odpor plynoucí z tlumení vibrací nejspíš bude záviset i např. na tuhosti výpletu, typu rámu (materiál, jestli obsahuje odpružení a tlumiče, ...), a nejspíš např. také na tom, jak silně jezdec drží řidítka. Nebo jsem to pochopil špatně?

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 18.11.2022
                              Autor: PavelŠ
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                     

                                Myslím, žes to pochopil správně. Ten graf s tím kopečkem tak maximálně ilustruje možnou situaci pro konkrétní kolo a jezdce. A když znám jeho zdroj (články odkázané výš), tak asi víme, jaké kolo s jakým jezdcem. Ani na tom nemá konkrétní naměřené hodnoty, aby šlo odhadovat, na co všechno to půjde vztáhnout.
                                Podle mě třeba vozidlo relativně těžké odpružené hmotnosti vzhledem k neodpruženým hmotám bude pociťovat ten odpor vyvolaný nerovnostma minimálně bez ohledu na tlak - hlavní hmota si netečně plave nad nerovnostma a nechceš obětovat valivý odpor na to, aby pláště dělaly část práce co mají dělat tlumiče.
                                Osobně jsem zažil jediný příklad, kdy mi kolo jelo na menším tlaku rychleji, a to bylo zadní kolo neodpruženého lowraceru. Má velmi malé zatížení, s plným tlakem odskakuje od každého hrbolu hodně. Snížení tlaku zlepší řiditelnost kola na špatném asfaltu a tím rychlost, kterou si dovolím jet. Jestli klesl i celkový odpor, tak jen tak málo, že to není poznat bez wattmetru, ale díky zlepšení jízdních vlastností s tím člověk jel rychleji.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 21.11.2022
                                Autor: Jirka
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                       

                                  Tak pokud mám dva "stejné" pláště, jako materiálově a dezénově, tak na stejném tlaku pojedu s menším valivým odporem na tom tlustčím.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 21.11.2022
                                  Autor: Arnošt905
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                         

                                    Ano, širší má na stejném tlaku má menší valivý odpor. Má větší aerodynamický odpor a víc váží, takže podle toho kde jezdíš a jak může furt vyjít pomalejší, ale valivý odpor je menší. Na rovném povrchu každopádně.
                                    Někdy jsem přemýšlel, jestli může existovat typ nerovného povrchu, kde by užší guma přejela méně nerovností na kilometr jízdy než širší guma a tím pádem by se rozdíl ve valivém odporu dohnal. Ale nikde jsem nenašel jednoznačnou odpověď. Všechny články o výsledcích měření valivého odporu co jsem viděl se zabývaly buď ideálním povrchem, nebo konkrétním vzorkem rovného asfaltu.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 21.11.2022
                                    Autor: Jirka
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                       

                                  "nechceš obětovat valivý odpor na to, aby pláště dělaly část práce co mají dělat tlumiče".

                                  Ale tlumič a odpružená vidlice mají nějaké statické tření a je potřeba nějaká ne úplně malá síla aby se to vůbec dalo do pohybu čehož drobné nerovnosti nedosáhnou. Utlumení drobných nerovností je funkce pláště a ne pružení, proto to taky Dunlop vymyslel. Navíc drtivá většina kol minimálně vzadu to odpružení nemá.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 21.11.2022
                                  Autor: xtonda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                         

                                    Proto Dunlop jako jeden z prvních experimentoval i s pružením, ale nevymyslel třecí teleskopickou vidlici, ani tlumič s patronou...

                                    Jeho syn je vyfocen na stroji který postrádá sedlovou trubku a má obrovské zadní kolo - nejspíš experimentování s menším valivým odporem a lepším překonávání příčných nerovností, a současně pasivně odpružené sezení.
                                    On sám je vyfocen vedle stroje který má přední odpruženou vidlici paralelogramovými péry, s rámem který je na stejném principu.
                                    Pružení bez tlumičů.

                                    Otázkou je jestli jeho pneu fungovala při nízkém tlaku a zachytávala zpětný odskok, a tak trochu sloužila ve funkci tlumiče.
                                    Nebo zda prostě chtěl šetřit pneu, protože věděl že snesou jen nižší tlaky.
                                    Ať už to bylo jakkoli, tyto jeho "obuté" stroje jsou fakt pozoruhodné.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 21.11.2022
                                    Autor: single
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                                         

                                    Zase ignormuješ kontext. Jak moc vadí statické tření tlumičů a musí tím pádem zaskočit pláště záleží na vozidle, jezdci, povrchu a těch pláštích.
                                    Vyšzkoušený mám velomobil co má víc jak 100kg i s lehkým jezdcem: ty jemné nerovnosti co nedokážou utrhnout do pohybu tlumič požere i guma na velmi vysokém tlaku. Já jsem jezdil v Questu v době, kdy jsem vážil 64kg, s pár drobnostma a trochou vody na palubě to celé mělo přesně těch 100kg. Přední kola nesly trohu víc jak polovinu z toho, myslím 38kg každé. A jsou to malá lehká kola, jejich hmotnost je něco jako 2-3 procenta celkové váhy stroje. Zkoušel jsem víc plášťů na víc tlaků. Všechny byly vždy rychlejší na vyšším tlaku, bez výjimky a bez ohledu na povrch. Nejrychleji jely Durana na 8 barů, i na velmi velmi hrubém asfaltu. A rozdíl v tom jak moc bylo skrz kastli do sedačky cítit ostré nerovnosti typu výtluk byl oproti 40mm širokým plášťům na 5 barů velmi malý. Tak malý, že jsem si nebyl jistý, jestli si ho nevymýšlím. Zato rozdíl v cestovný rychlosti byl cca 3 km/h. Zvuk byl citelně jiný, s vyšším tlakem ta obrovská reprobedna byla na hrbolech hlasitější. To zezačátku dělalo dojem, že se ostré hrby přenáší do kastle mnohem víc s vyšším tlakem. Ale když se člověk soustředí na to, co cítí zádama a zadkem, rozdíl zmizí. A generování toho extra hluku evidentně nesežralo dost energie na to, aby to offsetlo zisk z menšího valivého odporu. Široké gumy na podobně velký tlak by měly ještě menší odpor, proto je asi tolik velomobilistů používá. Já ale potřeboval zachovat ten "malý" poloměr zatáčení co úzké gumy umožňují, takže ty jsem nezkoušel.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 22.11.2022
                                    Autor: Jirka
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Billy Bonkers má podle té jejich stupnice odolnost 5/10 nebo 6/10 podle verze, což je průměr a žádná zvláštní odolnost to není. Je to plášť na upravené dráhy - PUMPTRACK, DIRTJUMP AND SLOPESTYLE, kde se ostré kamení, střepy, trny apod. moc nepředpokládají. A jo, koupit si snadno píchnutelný plášť a pak se babrat s vkládáním nějaké výztuže mezi duší a plášť je přesně to, co chci.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.11.2022
      Autor: xtonda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Kdyby existoval konfigurátor pneu na zakázku, byla by to jiná. Když si musíš vybírat z toho co je a chceš tenhle dezén, holt musíš akceptovat že to je tenká šlupka...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.11.2022
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        V podstatě máš pravdu, ale bavíme se o extrémech.

        Nevím jestli jsi někdy jezdil na neodpruženém lehokole s přední 20” silniční pneu průměrem 40km/h (30-50km/h) na našich asfaltkách.
        A o tom já mluvím když zmiňuji BB.

        Samozřejmě že klasiku MTB upright si nafoukám na správný tlak aby kolo bylo správně skákavé - ale promiň mi to - na silnici to nepojede, bude to mít výhody hlavně v mix terénu.

        Jasný že lehčí lidi mohou foukat nižší tlaky, správně by totiž ti těžší měli mít při stejném tlaku trochu širší gumu.

        Pro tvou informaci: a opakuju se tu už asi po čtvrté - na svým singlu s mými 90kg jsem vozil přední Ultremo 25ku a bouchal jsem ji min. na 10 atmosfér - dokud tam ten tlak nebyl a pŕední kolo neznělo když jsem bouchl do pneu, tak to nejelo a ztrácelo to na každém hrbolku a při každém skoku - a to jsem jezdil na anglických rozrytých asfaltkách, po jejich polňačkách a listí, a z kopce jsem se raději postavil do pedálů a nechal řídítka “vymlít”, protože by mi jinak rozbily ruce.

        Extrémní stroje vyžadují extrémní řešení.

        I přesto si myslím že na silniční využití je BB suveréně jedna z nejlepší pneu s výborným gripem, a vysokotlaká při své šířce - což je rarita.
        Otázka tedy nezní jestli je ta guma skvělá (ona je), ale kdo toho dokáže využít - normální cyklisti s klasickými potřebami ani nenajdou správný rozměr z nabídky BB, natožpak kdo dnes jezdí na klasice hlavně silnici a to ještě rychle v aerodynamické pozici.

        Takže jak jsem už zmínil na začátku - v podstatě máš pravdu...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.11.2022
        Autor: single
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

               

          Sice nemám lehokolo, ale mám skládačku, takže 20" plaště mě taky zajímají. Sice na tom nejezdím tak rychle, ale pokud jde o vlastnosti a chování plášťů, tak IMO na poloze jezdce zas tak moc nezáleží.

          Já vůbec netvrdím, že je to špatná guma, naopak se mi ten vzorek docela líbí právě proto, že na rozdíl od skoro slicků by to mohlo dobře fungovat krom asfaltu i na prašných a jemně štěrkových cestách.

          Podle výrobce je to lehká rychlá guma vhodná na skoky, proto asi ta vysokotlakost, co sem tak koukal po BMX gumách, tak to není neobvyklé.

          Jen jakkoliv zvýšená odolnost proti defektům tam prostě není, což plyne i z toho, že je to celkem lehký plášť, což je to, proč sem reagoval.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.11.2022
          Autor: xtonda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                 

            S guardy u širších pneu je problém - já v zásadě věřím pouze tkaninovému, nebo všesměrové tkanině, a to prostě nikdo u tak lehké pneu s důrazem na valivý odpor neudělá, protože by ji zabil - a když tenký uprostřed, tak funguje částečně.

            Proto si myslím že jediná možnost jsou ty pásy dovnitř.
            Ale nezkoušel jsem to, a zároveň jsem se nedostal k testování BB na lehokole, protože se mi nepodařilo dokončit koupi celoodpruženého typu.

            Ale z toho co jsem na nich najezdil, a z toho jak jsou prosty přelitků a jakéhokoli házení (krásně rovná pneu oproti všem ostatním), soudím její vhodnost.

            Ale podotýkám že její plný potenciál, nízkého valivého odporu při vysokém tlaku, se využije lépe při odpružených kolech - tak jak jsem je testoval.
            Tohle propojení, jak já to vidím, je “alfou a omegou” celého snažení o nízké jízdní odpory rychlého (efektivního) HPV.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.11.2022
            Autor: single
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

         

    Ahoj Jirko,
    používán všechna obutí, která nejsou hlučná. Značku ani druh neřeším. Případné smyky si užívám. Jezdím ale na tříkolce, proto mne překvapilo, když jsem si v Tvém příspěvku přečetl o SnowZombie-trojkolce, že chceš riskovat jízdu na jednostopém stroji. I kdyby ta cesta, na které je vrstva bláta, byla přímá, je možná jen otázkou času, než si v nějaké v blátě skryté díře "usteleš". Jinak jsem se rád dozvěděl, nakolik jsi se dal do kupy. A i když mně do toho vlastně nic není, potěšilo by mne, kdyby to tak zůstalo.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.11.2022
    Autor: drak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Jezdím tu samou cestu denně. Vrstvička kluzkého bláta je cca 500m úsek cesty s dobrým asfaltem, díry vím po paměti kde jsou, ale pod tou tenkou vrstvou je stejně vidíš. Když je hodně mokro a slizko a bahna tam natahají hodně, zpomaluju tam na hodně nízkou rychlost, ale jde to. Pak je v jednom místě mírně blbě klopená zatáčka s listím, takže za vlhka vyloženě krokem. Pak je kilometr cesty štěrkopísek kde to hlavně hodně skáče, většina kamení není volná, ale zatáčky (jsou dvě) i tak radši krokem. Zbytek (čili 17,5km) je slušný asfalt. Takže Zombie fakt stojí za to jen když je náledí, jinak radši zpomalím do kroku na těch 5-10 procent trasy, kde je to potřeba, než se vláčet s tankovou tříkolkou 17,5km kde ji nepotřebuju.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.11.2022
      Autor: Jirka
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

         

    Po prvních 150km si troufnu podělit se o první dojmy.
    Pro rekapitulaci: přední jsem přezul z Marathon Racer 20x1.5 na Marathon GT 365 20x1.5. Zadní Marathon Supreme 26x1.6 na Marathon Tour Plus 26x1.75.
    Splnilo to cíl v tom, že to lépe drží na kritických místech cesty. Tím ale asi pozitiva končí. Překvapilo mě trochu, že na špatném asfaltu to subjektivně kope do zad přesně jako ty letní, navzdory nižšímu tlaku. Přední možná ne, ale zadní rozhodně. Hádám je to daň za tu masivní ochranu proti průrazu. Nejotravnější asi je, že to jede cca o 10% procent pomaleji. Začátkem týdne jsem měl porovnání s letním obutím na stejné trase při stejné teplotě, větru i oblečení, a podle hodinek se stejnýma tepovýma frekvencema. A zimní obutí zdá se stojí cca 2 km/h. Není to masivní problém, ale je to cítit. Jako spíš drobnost se jeví to, jak boční zuby předního kola ochotně chytají za věci. Krátká lávka s ocelovým roštem jako pochozím povrchem dává pocit, jako by někdo cloumal řídítkama doprava doleva. Naštěstí na to jde zdá se zvyknout.
    Když to shrnu, tak zdá se jde mít v zimě lepší adhezi na těch pár místech, kde to potřebuju, ale je to drahé co do námahy na celou cestu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.11.2022
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Zdá se že jde o výborný výsledek vzhledem k typu vzorku na pneumatice.

      Když to vzadu nadupeš na 6 barů tak se to kopání zhorší?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.11.2022
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Povolený tlak má 5 barů a přijde mi z pohledu hrbolů stejně tvrdý jako byl Supreme při 6 barech. Je taky o něco širší a širší guma má tendenci zdát se tvrdší při stejném tlaku. Takže hádám, že co by mohl vylepšit nižší tlak, to požere tlustý ochranný pás a přidaná šířka.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.11.2022
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Moc díky za test. Nečekal jsem, že by rozdíl mohl být až tak velký. 2 km/h je u mě rozdíl mezi dvojkolkou a tříkolkou na stejných pláštích (dlouhodobý průměr na stejné trase 20,7 vs. 18,6 km/h). Nebyla by Zombie na letních gumách nakonec rychlejší?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.11.2022
      Autor: NightRider
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Co bych musel obout na Zombii, aby jela stejně, to si nejsem jistý. Na jednu stranu nejede špatně, když se jednou rozjede, ale i tak na udržování 20km/h na rovině žere o kus větší výkon než teď používám na 22km/h s Oceláčem na zimních gumách. Ono když se do těch 4" zadních gum dá 25 psů, jsou tvrdé jak skala, vnější průměr je jak na 29" horáku a na asfaltu to nejede špatně. Ale ztráty z toho, že je to třístopé jsou na každém horším povrchu poznat a rozšlapat těch 40kg na nějakou rychlost dá taky hodně práce. Každopádně s 62mm širokýma ráfkama letní gumy jen tak nezkusím :-).
        Další věc je praktičnost v provozu. Podobně jako ty špatné povrchy je to jen minimum trasy, ale pár křižovatek s nějakým citelným provozem projíždím, stejně jako místy ulici kde všechny výhledy blokují parkující auta. Nízká široká tříkolka je v těchto situacích o něco protivnější než Oceláč. Takže myslím, že Zombie zůstane jen pro dny se sněhem nebo mrznoucím deštěm.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.11.2022
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

               

          Vee Tire Apache Fatty slick 26x4.5 120TPI
          Nyní jen za 66$

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.11.2022
          Autor: single
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                 

            Zajímavé, to jsem ani netušil, že takovou věc někdo dělá. Na jaké kolo se to normálně použije? Parádní elektro fatbike na město možná? Nějaký cruiser? Na nákladní přívěs by to mohlo fungovat.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.11.2022
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                   

              Stačí si přečíst popis na webu výrobce

              FAT TIRE/FAT BIKE | Allow the new lightweight Apatche FattySlick to inject genuine pavement pace to your FatBike road rides. Don't believe a slick tyre can work in the dirt? This 4.5 inch wide rubber will surprise you! Fat and smooth across its broad carcass, the medium soft 57a compound offers incredible grip on road as well as hard-packed dirt or sand, while also allowing the tyre to roll with exteme efficiency. The tread free shoulders turn smoothly adding a level of cornering agility not often associated with FatBike tyres. 

              Ono při té šířce a tlacích co se v takových pláštích vozí to asi zvládne leccos.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.11.2022
              Autor: xtonda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                     

                Díky, když jsem to googlil, první odkaz byl alibaba, další neměl žádný popis, dál jsem nehledal. Zkoušet googlit výrobce mě nenapadlo.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.11.2022
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Možná jsem to napsal blbě: 2km/h pozoruju na tachometru na vodorovných prázdných cestách. To nemusí nutně znamenat 2km/h rozdíl v průměrené rychlosti na celou cestu. Nové gumy jsou o kus těžší, takže na zrychlení jsem si určitě nepomohl. Na jízdě do kopce se to nemá kde projevit, cestou do práce ani zpět není kopec dost dlouhý a/nebo prudký na to, aby klidně i kilogram navíc udělal víc jak jednu sekundu rozdílu. Nicméně úseky co jezdím pomalu kvůli povrchu teď určitě nejedu ani o chlup pomaleji a skoro bych řekl, že i o kousek rychleji než bych si v tomhle počasí troufl na letních. Takže je klidně možné, že průměrná rychlost klesla třeba jen o 1km/h. Ještě pár jízd a zkusím z mobilu vydolovat data z hodinek jak dlouho trvají cesty do práce, ty jsou dost konzistentní i v tom, kde hodinky zapnu a vypnu. Jestli rozdíl v půrměru bude 2,5 minuty, je to cca ten 1km/h, jestli pět minut, byly by to ty dva. Zatím nemám dojem, že bych zpomalil o pět minut. Cca 55 minut mezi startem hodinek před nasazením rukavic doma a vypnutím měření po sundání rukavic v kanclu mě připadá, že se významně nezměnilo, ale třeba budu překvapený.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2022
        Autor: Jirka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Jak se mi blíží to dodělání zubu, té díry přes dáseň do oční jamky, tak si chci koupit taky zubatější gumy, a docela mně ty postřehy překvapují. Pak bych měl "ojeté" Marathony.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.11.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

           

      Zprůměrováno přes víc jak týden před přezutím a víc jak týden po. Počasí se během té doby změnilo jen minimálně a s ním se minimálně měnilo i oblečení a styl jízdy. Hlavní změna by tak měla být to přezutí.
      Na zimních gumách jsem v průměru o 3 minuty pomalejší na cestě do práce, která trvá kolem 55 minut včetně dokončení oblékání doma a vyndavání kola z domu, parkování kola v práci a příchodu do kanclu. Čistý čas jízdy je kolem 50 minut. V průměrné rychlosti jízdy to tím pádem znamená něco mezi 1 a 1,5 km/h.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2022
      Autor: Jirka
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

             

        Škoda, že nemáš Wattmetr. Ten by jednak potvrdil, že tě stejná cesta po přezutí stojí víc úsilí, ale hlavně by bylo zajímavé vidět, zda se přidané watty rozprostřely plynule po celé trase nebo zda jsou na trase i místa, kde by nové pláště jely stejně či dokonce lépe?

        I když to by principálně stačilo (třeba zpětně přes GPS logy) porovnat dílčí mezičasy, zda v každé třetině ztratíš minutu? V každé šestině trasy ztratíš půlminuty... nebo je to nerovnoměrné?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2022
        Autor: Jrr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

               

          To nemám a asi hned tak mít nebudu. A GPS data z hodinek nevypadají tak pěkně a spolehlivě, abych jim v tomhle věřil. V grafech jsou mezery z nějakého důvodu, na který jsem nikdy nepřišel, takže najít dostatek vzorků k průměrování pro každý úsek by nejen dalo hodně práce, ale navíc by to rozprostřelo data do dlouhého odbdobí a tím zavedlo chybu měnící se roční doby, teplot atd.
          Listopad byl fajn, že od začátku měsíce do teď jsou ranní teploty při jízdě do práce 1-5°C a většinou mokro, občas sucho, ani jednou vyloženě déšť. A protože jedu vždy ve stejném oblečení a vždy takovým výkonem, aby mě nebyla zima a nepotil jsem se, výkony budou jakž takž konzistentní taky. Mám vyzkoušené, že když se donutím přidat 2-3km/h na cestovní rychlosti v tomhle počasí, po kilometru mě začíná být zbytečně horko.
          Ten rozdíl tří minut bude asi rozprostřený poměrně hodně, protože všude, kde mám čas civět na tachometr mě přijde, že jedu o chlup pomaleji. A to i takové rozdíly, kde není okem vidět sklon cesty - vypadá to jako dlouhá rovinka, ale v první půlce to jede v létě 31-34, začátek listopadu 27-29, po přezutí 25-27. V druhé půlce v létě těsně pod 30, začátek listopadu 25-27, po přezutí 23-25. A takhle je to na hodně místech trasy. Výkyvy z toho pravidla samozřejmě udělá silný vítr nebo vítr s deštěm, ale jindy je to fakt supr pravidelně vždy na stejném místě stejná rychlost.
          Samozřejmě je mnoho míst, kde na tachec civět nemůžu - průjezdy obcí, křižovatky a hodně rozbité cesty. Na jediné delší polňačce to trochu jde a zrovna tam rozdíl nevidím. A průměr je něco přes 1km/h rozdíl a na pěkných rovných rychlých úsecích vidím 2, takže to na mě dělá dojem, že na špatných místech cesty v nižších rychlostech jsem neztratil nic.
          Taky mám dva vzorky z pozdní večerní jízdy domů, jednou před a jednou po přezutí, počasí i náklad taky stejná (pondělní návraty ze zkoušky s orchestrem). Cesta je cca 30km, po přezutí o 5-6 minut pomalejší. Taky konzistentní s ranníma cestama.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2022
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                 

            V mobilu v mapy.cz zapneš stopaře a máš geodata k namalování.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2022
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                 

            Jen pro jistotu - opravil jsi po přezutí plášťů v tachometru průměr předního kola? Předpokládám, že zimní pláště asi budou objemnější, takže se při stejné (obvodové) rychlosti budou otáčet pomaleji.

            Na celkový čas by to samozřejmě vliv nemělo, ale na zobrazovanou rychlost ano. Respektive stačí zkontrolovat, zda se nezměnila vzdálenost ujetá na tachometru...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2022
            Autor: Jrr
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                   

              Přední vypadají rozměrově tak podobně, že mě to hned nenapadlo, ale pro jistotu jsem to včera ještě večer přeměřil. Na jednu otáčku kola se mě nedařilo s jistotou naměřit, že to zimní je fakt větší. O kousíček asi je, ale jsou to milimetry na celém obvodu. Tomu by odpovídalo i to, že na trase co obvykle je 18,8 km nebo jen o desítky metrů víc mě to teď ukazuje kolem 18,75-18,8 km. Čili o moc víc jak 100 metrů na 20km ta chyba nebude a zpomalení z 24 na 22 km/h na cestovní rychlosti tímhle nevysvětlím. Včera večer už nebyl čas hrabat se v tom nějak moc, ale zkusím to možná ještě lehce dokalibrovat.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: včera v 08:38
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zimní pláště na jednostopé leho

                     

                To jsi Jirko porovnával s čím, že vypadají rozměrově podobně - s Racerem?
                Nechci to zpochybňovat, to určitě ne.
                Jenom když jsem na začátku psal, že se zdají tlustší, tak jsem je teď postavil vedle sebe, jestli to teda bylo jenom zdání, viz foto, obě 1,5".
                GT365 je ale ve 28", takže ve 20" může být klidně zas úplně jinačí.

                Při 5,5 baru jezdí ale skvěle. Když nemám zrovna cestou chuť na experimenty, tak je prakticky všude asfalt, jenom někde rozbitější.
                Při počasí jako dnes je jich ještě až škoda.
                Rychlost nesleduju, každý den fouká jinak a někdy ne málo, ale je to vždycky pomalejší než na Oceláči, přitom jsem zpocený stejně. To ale nebude pláštěma :-)
                Abych nemusel dřív vstávat, ráno to zkracuju úsekem, kde Oceláč nikdy nepojede.
                Odpoledne to zas protáhnu, aby to za týden v průměru tu padesátku denně udělalo.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: včera v 20:09
                Autor: Radek
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Vánoce a Silvestr na kole

Hledám: Vánoce a Silvestr na kole
07.11.2022
Hledám spolucestující na zájezd https://www.adventura.cz/zajezdy/11997-silvestr-na-kole-na-italsko-francouzske…

Hledám: Jižní Francie, Španělsko, Andorra, Portugalsko

Hledám: Jižní Francie, Španělsko, Andorra, Portugalsko
28.09.2022
Hledám také více lidí (2-3) na cestování autem a na kole většinou horské průsmyky autem do jižní Francie, Andorry,…

Hledám: Jižní Francie, Španělsko, Andorra, Portugalsko

Hledám: Jižní Francie, Španělsko, Andorra, Portugalsko
28.09.2022
Hledám nekuřačku s řidičským průkazem a zkušenostmi i bez nich na cesty autem do jižní Francie, Andorry, Španělska…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

140 cyklistů (2 přihlášení)

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z…
Kristina | 07.09.2022

Po zaniklých tratích kolem Tirschenreuthu

V bavorském pohraničí je několik zrušených železničních tratí, na nichž se vybudovaly cyklostezky. Záruka…
Guiseppe | 27.08.2022