reklama

Azub MAX 700 zkušenosti?

Ahojky
Sice zatím netuším, co bude s mým Ibexem a jak dopadne handrkování s pojišťovnou, ale pokud by nakonec došlo na pořizování nového lehokola, začal jsem zkoumat možnosti...

Nový Azub Ibex prý již koupit nelze. O menších kolech než 26" neuvažuju, takže od Azubu je ve hře zřejmě jen MAX 26" nebo varianta, o jejíž existenci jsem do včerejška netušil - Max 700.
https://azub.eu/recumbent-bikes-and-trikes...

Zatímco od normálního MAXu očekávám podobné vlastnosti jako měl Ibex, zajímalo mě, zda se třeba již někdo nesvezl na jejich variantě s velkými koly?

Na první pohled je to zajímavý pokus o lehosilničku, na druhou stranu, pokud by hmotnost zůstala zhruba stejná, prospějí větší kola vůbec něčemu? Bude takové lehokolo citelně rychlejší nebo jen křehčí a nevhodné na rozbité silnice?

Navíc si vzpomínám, že Azub již nějaký high racer v minulosti zkoušel a vyznělo mi to jako slepá cesta...

Zatímco na začátku jsem po Ibexu chtěl, aby byl univerzálním dopravním prostředkem, co projede všude, vzhledem k tomu, že v terénu se mi lehokolo neosvědčilo a už mám doma MTB, dává mi smysl, že lehokolo stejně bude jezdit jenom po asfaltu. Když by díky tomu bylo na závodech rychlejší, bylo by to super... ale nesmělo by to být na úkor pohodlí při jízdě po běžných silnicích v okolí... :-)

Případně zda uvažovat i o jiné značce?
Na obrázkách i parametry si mi vždycky líbila lehokola Slyway, ale vzhledem k tomu, kolikrát jsem za ta léta potřeboval od Azubu součinnost, mi připadá nákup od firmy, která v ČR nemá ani zastoupení jako nesmysl...

Jo a určitě se hodlám držet spodního řízení. Možnost lehokolo za letu opustit a nezůstat zamotaný mezi jeho trubkami podle mě teď byla zásadní výhodou.
Na druhou stranu by ta spodní řidítka nemusela být zdaleka tak široká (průměrný lehokolista bude nejspíš tlustší než já), o tom jsem uvažoval u Ibexu celou dobu, ale shánět někoho, kdo by mi vyrobil řidítka na míru jsem byl líný...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.07.2022
Autor: Jrr
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Spodní úchyt určitě, na obrázkách je horní, ale to by asi šlo udělat. Vypadá to na obrázkách pěkně, nedovedu si tu výšku představit. Jezdím jen zábradlí, ale rozdíl mezi 26" a 700C je jak nebe a dudy.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.07.2022
    Autor: bara2
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Podle popisu i konfigurátoru spodní řízení za příplatek lze. To by problém nebyl, cena je vysoká, holt asi inflace... :-/

      U klasického kola, kde rám váží doslova pár kilo, je hmotnost kol zásadním faktorem z hlediska hmotnosti celku. Tohle se u lehokola myslím uplatní méně - bude to jen pár procent z hmotnosti celého lehokola.

      Na obrázku se mi to právě líbí, ale nejsem si jistý, zda jsou racionální důvody čekat, že to pojede významně rychleji než 26"?

      Užší pláště na větších kolech budou mít lepší aerodynamiku. Asi bude lepší i valivý odpor, jenže na rozbité silnici se to může rychle otočit...

      Ideální by byla zkušenost někoho, kdo na tomhle lehokole jel nebo alespoň podobnou konstrukci, protože já znám jen svůj Ibex a přenášet sem zkušenosti z klasické silničky nemusí fungovat...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.07.2022
      Autor: Jrr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Spodní řízení je pohodlné, ale bohužel široké. Potřebuje prostor na natočení řidítek, omezuje to sedačka. Někdo má jiný způsob ovládání, ne otáčení, ale svislé pohyby podél těla. Bohužel si nevzpomenu si kdo. Třeba se ozve sám nebo to bude někdo vědět. Já jsem po létech usoudil, že leho (tříkolu) budu používat na pomalé kochací jízdy. I ta nejlevnější obyčejná silnička je výrazně lehčí a v kopcích rychlejší (na podzim jsem si koupil skoro novou silničku za 15k, má 10,5 kg, to je o kus lehčí než to leho). A za ty prachy by byla krásná silnička.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.07.2022
    Autor: JNSK
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Na alternativu řízení se mrkni do vlákna "Kostky jsou vrženy" (jako inspirace)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.07.2022
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Jojo, vím a nechci.

      Neměl jsem na mysli tak radikální změnu, já bych Azubí USS zůžil jen o několik cm. Ruce by zůstaly vedle sedla, jen by byly o kousek blíž, lépe bych se dostával skrz dveře a malinko by to zlepšilo i aerodynamiku.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.07.2022
      Autor: Jrr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Nevím, co se přihodilo Ibexu, ale vždyť to je jen trochu jednodušší MAX, nebo ne? Z pohledu 182 cm trpaslíka vidím MAXe (celopéro) takto: 26˝ kola jsou ažaž velká i na slickách 1,25. Kupodivu jde MAX v pohodě provozovat na dvacítkách Maxxis Hookworm 20˝×1,95, což jsem činil po nahrazení spodního řízení horním (ASS) — spodní je pro mně nestravitelné, necitlivé, choulostivé, při výměně drahé s věčným pocitem, že je něco nakřivo a že objímám protivětry jak stromy v posvátném lese… Vše, co je na spodním řízení připevněno, trpí. Bicykl MAX (USS zejména) s trojnásobnou hmotností a poloviční rychlostí cenově srovnatelné silničky má právo na život jedině ověšen brašnami na dlouhých toulkách. Aby nebyl hlučný jako malý vrtulník a pohyboval se ochotněji vpřed, doporučuji též zkrátit plastové trubky (ohledně kterých se šíří fámy o „takřka nulovém tření“) na minimum, měly by zbýt dva asi deseticentimetrové kusy.
    MAX 700 je asi pokus prodat znovu stejný model, o jehož „extrémní oblíbenosti“ blouzní pouze AZUB sám na svých stránkách.
    O kolik jsou 700C vlastně „větší“ ve srovnání s 26˝ např. 1,25? O 5 % obvodu?
    Sedmistovky možná skončí zpátky na 26˝ kolech s brašnami tam, kam patří – v lehkém terénu polních a lesních cest.
    Můj MAX je už jen na válcích ve Zwiftu a jsme tam i s hromadou reálných KOM za fackovací panáky (obuty Tacx T1395 - plášť na trenažér 26˝× 1.25).
    Kdo z nějakých důvodů nechce jezdit rychle – vlastně nejrychleji, jak je za rozumnou cenu možné, tedy na lowraceru, toho bych rád potkal třeba na Bachette Corsa (viz foto), tu bych rád viděl nebo vyzkoušel.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.07.2022
    Autor: kublay
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Díky za názor. :-)
      Já byl s Ibexem spokojený a co se mu stalo popisuju tady https://www.nakole.cz/diskuse/29942-jake-to...

      Pohled, že jediná správná varianta je lowracer, beru na vědomí, ale na to teď odvahu mít už tuplem nebudu. Věřím, že po světě existuje hromada zajímavých strojů, ale vybírat hodlám jen z toho, na čemž se můžu předem povozit, aniž bych musel opustit ČR...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.07.2022
      Autor: Jrr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

             

        Nechci působit jako dogmatik, tak doplním, že nemyslím, že jedině LR a proto ukazuji na fotce Bachettu nemající nevýhodu LR – řetěz vedle předního kola. Mě se zdá, že je svou lehkou jednoduchou přímočarostí možná efektivnější ve využití výkonu jezdce, než levný LR. Je vysoká, což Ty můžeš a co má Azub navíc, pouze žere výkon. Ale nevím, kde to chceš provozovat. Díky za odkaz, jdu ho prostudovat.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.07.2022
        Autor: kublay
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

               

          Situace by byla mnohem jednodušší, kdyby takové značky měly v ČR zastoupení, kam bych si mohl zajet a povozit se.

          Žádná jiná firma než Azub mi takovou možnost nedala a byť zdaleka nebylo všechno ideální, tak z Azubu jsem se při problémech odpovědi dočkal (i když jsem často nebyl příjemný) a nakonec se našlo i přijatelné řešení, což se prostě počítá... i přestože mám reference od lidí, kteří s přístupem Azubu vůbec spokojeni nebyli.

          Pořídit si lehokolo ze zahraničí a riskovat, že při prvním problému mohou dělat mrtvého brouka, se mi moc nechce. Na lehokole je spousta dílů, které se mohou pokazit a nikdo jiný než výrobce mi náhradní nedodá a pak co?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.07.2022
          Autor: Jrr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                 

            A tak zase na druhou stranu, kromě rámu přeraženýho v půli, co by to mělo být? Všechny navěšený cingrlátka jsou cyklostandard (více či méně běžný), mechanika řízení asi uplně nebude, zase na druhou stranu, nic co by se nenechalo vyrobit někde kde mají soustruh nebo tak něco...
            Zbejvaj mi ty nosičový konstrukce a když si odmyslím variantu nehody co sis právě užil totální neopravitelná porucha nosiče je tak málo pravděpodobná, že bych si nechtěl vybírat kolo podle nich.

            Já nevim, třeba mám prostě blbou optiku, ale poté co mě z cykloservisu v podstatě vyhodili s opravou výpletu předních kol tříkolky (protože to nejsou 26" se standardním offsetem) si stejně musím všechno bastlit sám jak umím...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.07.2022
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                   

              Tak třeba já soustruh nemám, neumím s ním, ani neznám nikoho ochotného, co by k soustruhu přístup měl...

              Co si tak vybavuji, na začátku na Ibexu umřel snad 3krát ten pružinový tlumič DNM-MM-22AR. Dvakrát mi poslali zdarma nový, pak jsme se dohodli, že si něco připlatím a dostanu vzduchový, který už fungoval až do teď.

              Co jsem koukal, řešil jsem s nimi vypadlé (a ztracené) víčko u osy spodních řidítek, pak jsem několikrát chtěl nové trubky na řetěz, sháněli mi Ventisit comfort v době, kdy v nabídce měly pouze standard.

              Měnili ložiska v zadním náboji, když začal cvakat. Několikrát mi posílali ložiska k táhlu spodního řízení, teď koukám, že mi poslali samostatně nový drát k blatníku, když starý prasknul...

              Pak taky původně držely trubky s řetězem na návarku z rámu, což se mi ulomilo, byl tam nějaký problém s hlavovým složením...

              Jo a naposled myslím, že drhnula osa, na které teď mají řidítka pověšená...

              Za ty roky si se mnou vyměnili hromadu mailů a i když drtivou většinu problémů by určitě šlo vyřešit i jinak, hodně věci by určitě věděli v každém cykloservisu, mně v daný okamžik pomohlo, že jsem se měl kde zeptat (na začátku jsem netušil, jak spoustu věcí vůbec rozebrat) a potřebný díl rovnou objednat...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.07.2022
              Autor: Jrr
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                     

                Nikdy jsem neměl jakýkoliv problém v mejlování s Azubem nebo Laďou Šterclem. Spíš oni se mnou.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2022
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                     

                Někoho se soustruhem (a frézkou, a 3D tiskárnama) znáš. Kdybys náhodou skončil u něčeho, kde náhradní díl sehnat nejde, řešení vymyslíme. Pořád to nepomáhá s tím, že na kole se potřebuješ svézt než ho koupíš, ale někdy by to k něčemu být mohlo.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2022
                Autor: Jirka
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                       

                  Děkuji!

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.07.2022
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

             

        Zkusil ses zeptat v www.stercl.cz?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.07.2022
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Jako obvykle nejsu zrovna v obraze, prosím Tě co myslíš tím "doporučuji též zkrátit plastové trubky (ohledně kterých se šíří fámy o „takřka nulovém tření“) na minimum, měly by zbýt dva asi deseticentimetrové kusy."
      Jaké plastové trubky?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Abych se přiznal, tak mi MAX700 připadá jako takový prasopes, jako když si kdosi myslel, že dostane gravelbike, když osadí 29" MTB s pevnou zadní stavbou koly s úzkými pneumatikami a berany. Jenže kombinací rámu MTB s lehkými koly něco jako silnička nevznikne...
      Já osobně bych uvažoval také o highraceru, tedy pokud není požadavek na odpružení, některé okresky jsou bez odpružení peklo (tady všude po okolí boulovatý zvlněný asfalt + rozbité krajnice + vrstvy ledabylých záplat)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: Aviatik
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

             

        https://www.stercl.cz/lehokola/
        KING OF FIGHTER – rychlost na prvním místě! 26"-26"

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.07.2022
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

               

          Ano, výborné jízdní vlastnosti! Jediné,na kterém jsem jezdil bez držení řídítek. Rychlé a k tomu vše projedeš.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.07.2022
          Autor: romantic
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                 

            No, jízdní vlastnosti ... můj řídící počítač není s tilerem moc kompatibilní, takže jsem s tím dokázal jet víceméně jenom rovně. Kdyby byl čas na přeprogramování, tak možná.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.07.2022
            Autor: Aviatik
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                   

              Ber to pozitivně. S tímhle jsem nikdy nejel a přesto si troufám tvrdit, že na můj systém bys to přeprogramovával o několik řádů déle ...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.07.2022
              Autor: madmax
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                     

                Tak jistě. Prý existují i na klasickém kole jezdci, kteří se dokáží naučit jezdit na kole, kde řidítka i pedály účinkují opačným směrem. Ale proboha proč? :-D

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2022
                Autor: Jrr
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                       

                  Protože to jde a umí to jen oni :-D Pocit vyjímečnosti dělá hodně :-D

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.07.2022
                  Autor: Arnošt905
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                       

                  Totiž, to bylo tak. Šlo o styl a moje technologické možnosti jsou omezené.
                  Tohle vyšlo krásně jednoduše a elegantně, ale obráceně. Jakýkoliv pokus o mechanický reverz by byla upocená zoufalost.
                  U modýlku letadla, v případě potřeby, decentně přepnu smysl výchylek na vysílači a je to.
                  Našinec přepínač nemá, musí ce přecvičit. Zkusil jsem to a ono to šlo. Od roku 2015 s tím jezdím a je to super.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.07.2022
                  Autor: madmax
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                         

                    Jenže ty na jiném kole, než na tom svém neodjedeš. Leda zase po výcviku.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.07.2022
                    Autor: Aviatik
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                           

                      No, jen blbni. Připrav kola a řekni, kdy a kde.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.07.2022
                      Autor: madmax
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                             

                        I kdyby ses opravdu dokázal naučit jak normální řízení, tak inverzi a nějak mezi tím přepínat, já bych se do tohohle nikdy nepouštěl, protože to zvyšuje riziko, že v krizové situaci zafungují reflexy opačně než potřebuješ!

                        Pokud se ti kolo začne naklánět, třeba kvůli nečekanému smyku, reflexy musí okamžitě pohnout rukama správným směrem. Tam není čas přemýšlet, na kterém kole sedíš.

                        Proto mám jasno, že inverzní ovládání nebudu nikdy ani zkoušet. Nejen, že by mi to nešlo, bál bych se, že tím navíc rozbiju to, co se mozek pracně naučil...

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 29.07.2022
                        Autor: Jrr
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                               

                          Nepotěšil's mě a ani já Tě nepotěším. Na favoritovi z roku 1969 jezdím, když je šeredně.
                          Ty dvě horní řízení mě nezajímají, ale na lehokole se spodním řízením odjedu kdykoliv.
                          To rychlé přepínání bylo základem výcviku, který trval 2 roky a 5 700 km.
                          https://www.nakole.cz/diskuse/15834-vase...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 30.07.2022
                          Autor: madmax
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                                 

                            Nevím, přiznávám, že si z té fotky nejsem jistý, kterým směrem to při kterém pohybu zatočí, nicméně je fakt, že tohle asi není přesná inverze jako u těch klasických kol, kde to tak mají schválně. Pokud je to dostatečně jiný pohyb a ruce jsou aspoň trochu v jiné poloze, zřejmě může i to přepínání fungovat...

                            No zkrátka hlavně když jsi spokojený, já bych se do toho nepustil... :-)
                            Tak hlavně přeju, ať ti kolo dlouho vydrží a nemusel jsi řešit, jak řízení migrovatna nové...

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 30.07.2022
                            Autor: Jrr
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                                   

                              Možná, že přepínání rajčáky/řidítka funguje jinak, než přepínání normální řidítka/obrácená řidítka. Jestli se uvidíme na srazu, můžeme vyzkoušet :)

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 30.07.2022
                              Autor: Aviatik
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                                 

                            Mně ještě úplně nedokončené přepnutí z horního řízení na spodní trvá od loňského října. Chvílema docela náročné bo malá rychlost nebo "malý" poloměr zatáčení. Mám ěpatného programátora :-D

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 30.07.2022
                            Autor: Arnošt905
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                                   

                              Já ti nevím, zkusil jsem si dvě kola se spodním řízením a na obou jsem bez problémů odjel. Ale já jsem zvyklý na u-bars/superman.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 30.07.2022
                              Autor: Aviatik
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                               

                          myslím, že se to dá. Ale, pravda, když přesednu z fleva na Azuba, taky mám občas tendenci cukat nohama a pak se divím, že to nezatáčí :-) Nebo když přesednu z tandemu ("horáka") na single horáka, zase jsem zaskočen, že to zatáčí moc. Nebo z velomobilu do auta, že je to najednou strašně vysoko.
                          Základem bezpečného střídání je asi střídat to často a pravidelně, aby si člověk nestihl odvyknout. A po delší pauze vyjíždět s vědomím, že je potřeba řízení věnovat zezačátku více pozornosti, ono se to pak srovná.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 09.08.2022
                          Autor: PavelŠ
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Když už je nadhozené tohle téma, tak se zeptám, ví někdo proč na leháče dávají mechanické a ne hydraulické brzdy, má to nějaký technický důvod?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.07.2022
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Předpokládám, že usoudili, že Véčka už jsou pasé?

      Když jsem proklikával konfigurator.azub.cz, tak Max má v základu "Avid BB7 - mechanické diskové", ale když si připlatíš +3300, můžeš mít "Magura MT4 - hydraulické diskové", takže si můžeš vybrat.

      Proč jsou na výběr zrovna tyhle dvě možnosti a zda je ten příplatek přiměřený, si netroufám soudit.

      Předpokládám, že za výhodu mechanických se dá považovat opravitelnost v polních podmínkách, na druhém konci světa?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

             

        Vůbec nejde o véčka, ta mě ani nenapadla. Já jen co vím, tak už léta letoucí dávají mechanické kotoučovky i když už hodně let jsou o dost levnější a spolehlivější hydrauliky. mechanické jsou samy o sobě dost drahé a magury taky nepatří k těm levnějším.
        Pokud tam není nějaká technická záludnost, a nejspíš nebude, tak mi z toho vychází jen jediný důvod, co nejvíce vydělat Čím dražší komponenty, tím z toho má výrobce víc.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.07.2022
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

               

          Nevím, jak teď, ale když jsem kupoval Ibex, měli v nabídce i variantu rámový set, což mělo zahrnovat pouze vyloženě lehokolové části (rám, zadní vidlici, řidítka, asi sedlo) a mohl sis pak lehokolo ustrojit, jak jsi uznal za vhodné.

          Jestli taková možnost trvá, netuším. Mně dost zarazilo už to, že úplně zrušili základní řadu lehokol - Ibex, Apus, Bufo a nechali jen tu nejvyšší, která oproti poslednímu ceníku výrazně podražila.

          Na začátku byli velice vstřícní k individuálním požadavkům a to mi už minule přišlo, že pominulo.

          Chápal bych snahu o unifikaci a úsporu z rozsahu, když nabízí jen 2 druhy brzd, ale mně značka Magura nic neříká, tak neposoudím smysluplnost takové volby ani jak by se tvářili, když by sis řekl o úplně jiný typ.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.07.2022
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                 

            Důvod bude zřejmě ten, že lehokola nejsou zas až takový zlatý důl jak čekali, protože okruh zájemců je omezený. Tedy omezenému okruhu zájemců nabízejí jen omezenější sortiment....

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.07.2022
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Proč ne hydrauliky...

           

      > ví někdo proč na leháče dávají mechanické a ne hydraulické brzdy, má to nějaký technický důvod?

      Já tedy považuji hydraulické brzdy na kole za skoro stejnou úchylnost, jako je lehokolo...
      Ale co jsem tak jezdil s těmi různými Tatrami a Liazkami, tak považuji za samozřejmé, že každý hydraulický ovládací systém (spojka, posilovač řízení) potřebuje vyrovnávací nádržku. Která musí být v nejvyšším místě hydraulického okruhu.

      Mám zato, že vyrovnávací nádržka brzd bicyklů je integrovaná v ovládací páčce?

      Kam ji chceš dát na lehokolo, jsou-li třeba řidítka kdesi pod podvozkem?

      Jednoduché.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Proč ne hydrauliky...

             

        S tou jednoduchostí bych byl opatrný...
        Na leháči jsem jel jen jednou (díky Jurimíre!), ale pár jsem jich už viděl. Tvrzení, že řídítka jsou níž než náby je dost odvážné. Řekl bych, že ani u lowracerů nejsou řídítka níž, možná u nějakých specialit?
        Musel bys tahat ruce skoro po zemi, abys měl brzdovou páku pod středem kola. Napadlo tě, že někteří vozí 20" kola? Tam je to dost markantní.
        Ten důvod bude jinde. Brzdové páky, v tomto případě hydraulik, jsou vyrobené tak, aby nádržka byla v rovině s řídítky zábradlí. Takže na leháči s horním řízením je to použitelné, ale na leháči se spodním řízením, kde jdou řídítka zdola nahoru to nejspíš nepůjde, páč by nádržka visela pod pákou.

        Větu o úchylnosti hydraulických brzd nechávám bez komentáře, protože respektuji tvůj pohled na svět.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.07.2022
        Autor: ckp13
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Proč ne hydrauliky...

               

          Mám spodní řízení i hydraulický brzdy.

          Lze to. Jelikož jsem je nikdy neprovozoval za běžné konfigurace (MTB), nemám srovnání jak moc je to lepší nebo horší.

          Z důvodu pootočení páky je pravděpodobné že rezervoár nefunguje úplně jak by měl a jakákoli bublina od pístku v páce je tlačená hlouběji do vedení, ale není to nic co by nestačilo vyřešit odvzdušnění jednou za půl roku. Největší opruz je tedy to mastný cintání okolo s tím spojené.

          Na nějakým starším videu jsem viděl že AZUB experimentoval se silničníma pákama právě pro jejich korektní polohu na leháči, ale jak to dopadlo nevím.

          Takže se obecně mechaniky používají proto, že je s nima přecejen o kousek míň stání a asi se tím i trochu ušetří...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.07.2022
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Proč ne hydrauliky...

                 

            Když si brzdové páky otočíš, nebudeš muset řešit odvzdušňování.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.07.2022
            Autor: Papji
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Proč ne hydrauliky...

                   

              Neshledal jsem to pohodlným.
              Ale možná bych měl zapátrat jak dopadl ten AZUBí výzkum...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.07.2022
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Proč ne hydrauliky...

             

        Zdá se, žes lehokolo nikdy neviděl, nebo byl odhodlaný se na něj nedívat pořádně. Existují typy, kde malé procento hadice mezi brzdovou pákou a brzdou bude o chlup výš než brzdová páka, ale i těch je málo. A praktické zkušenosti ukazují, že to na funkci rostlináře nemá vliv.
        Typ s pákama níž než jsou brzdy asi jde teoreticky udělat u nějaké tříkolky, ale je blbost to dělat, jezdit s rukama pod zadkem není asi pohodlné nikomu. A rukama podél těla dopředu skončí brzdové páky výš než náboje kol i na těch nejnižších tříkolkách. Na jednostopých kolech se potřebuješ naklonit do zatáčky aniž by tvoje ruka zkusila projít skrz asfalt. Takže tam budeš mít řídítka výš než osy kol vždy.
        Krom toho natočení brzdové páky vůči vodorovné rovině nebo směru "dolů" je podle mě taky celkem nepodstatné. Jak to je v nich konstruované nevím, ale když to funguje na horských kolech co konstantně skáčou po hrbolech a výsledný vektor sil působících na kapalinu lítá divoce na všechny strany, tak jestli je páka vodorovně nebo našikmo nebo svisle když kolo zrovna stojí na vodorovné silnici nemůže mít zas tak velký vliv. A důkazem podle mě je kolik kol všeho druhu s hydraulickýma brzdama jezdí a nezdá se, že by každou chvíli fungovaly blbě, protože páčka je v "nestandardní" poloze.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.07.2022
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Laďa Štercl dává výhradně kotoučové hydrauliky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Použít jde obojí, pokud vím tak na úplně každé lehokolo kde jde použít kotoučovky. Ale mechanické mají některé výhody, které u hydraulik nenajdeš. Pokud s tím kolem hodláš cestovat na těžko daleko a nebudeš mít moderní cykloservis každých pár desítek km, tak s mechanickýma se budeš poškození čehokoliv bát mnohem méně než s hydraulickýma. S bowdenem co dostal děsnou šlahu a zalomil se za roh jde jet ještě libovolně dlouho s funkční brzdou, pokud nepřetrhneš lanko. Pokud přetrhneš lanko, náhradní brzdové lanko seženeš mnohonásobně snadněji než servisáka co u má vybavení na právě tvou značku hydraulik. Náhradní lanko koneckonců můžeš mít s sebou velmi snadno, náhradní hadice a sadu kapaliny, hadic, koncovek, odvzdušňovací nářadí atd. asi vozit nebudeš.
      I když jezdíš v civilizaci tak mě třeba doteď BB7 vyhovovaly dokonale. Mám rád, když na kole není nic, co bych nedokázal opravit/vyměnit já sám bez až tak speciálního nářadí. A životnost jedněch brzd je i u mechanik naprosto fajn, nevybavuju si, že bych někdy měnil něco na kole co použávám jedenáctý rok na ježdění do práce. Takže motivace přejít na hydraulické je malá až nulová.
      Nicméně na nové kolo jsem odhodlaný hydraulické vyzkoušet. Hadice budou skoro všude uvnitř rámu a kousky vedené venkem nebudou nikde na zranitelných místech, tak se to jeví jako zatím nejvhodnější kolo kde se toho budu nejméně bát.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: Jirka
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

             

        Na Azub 700 jsem měl možnost ujet 257 km. Byl jsem nadčen. Kdybych si zrovna nepořídil highracer, tak jsem si ho koupil. Gravel-zvládl jakýkoliv terén. V tom nejhorším terénu jsem jen musel jet pomaleji, jinak vyprašuje neskutečně.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.07.2022
        Autor: romantic
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

             

        Netuším kde se vzala a stále žije obava z hydraulik a možnosti nějakého poškození a nemožnosti opravy. Při nějaké nehodě dřív rozlámeš rám, řiditka, přehazku a samozřejmě sede než bys poškodil brzdy a zvlášť hydrauliku. O zohýbání kotouče se nezmiňuju, protože to je n snadné a rychlé, ale to tě potrefí úplně stejně také i mechanik.
        U slušných hydraulik si brzd za celé roky nemusíš všímat, jen jednou za čas podle toho jak brzdíš tak vyměníš destičky. Mechaniky vyžadují jednou za čas seřízení. Nějak si moc nedovedu představit kde by kdo cestoval na leháči kde by nebyl v nějaké dohledné dojezdové vzdálenosti servis či prodejna aby se nouzově dala brzda opravit či vyměnit. Brzdy jako jedna z mála věcí jsou docela univerzály a hodí se na kdejaké kolo.
        A když se někde nerozmlátí i s kolem, tak v podstatě není možnost jak by se brzdy poškodily.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.07.2022
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

               

          Omyl, cestou na SVČ sleh mi praskla na pravé brzdě hadička. Možná nějaký kaz, nevím. Štěstí bylo, že jsem to zjistil cca 100 metrů od cykloprodejny a majitel byl natolik ochotmý, že všeho nechal a opravil.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.07.2022
          Autor: Papji
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

                 

            Stát se samozřejmě může, pravděpodobnost takřka nulová potrefila tebe, tudíš dalších několik milionů uživatelů to nepozná za celý život :-)
            Jenže podobný problém může nastat i u mechaniky, kdy ti praskne třeba třmen apod., co nemáš žádnou šanci někde na cestách opravit jinak než výměnou za nový.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.07.2022
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Pokud máš zájem o českého stavitele, existuje nyní jeden velice šikovný, který staví silniční lehokola, jak já říkám "lehožiletky". Můžeš se zkusit domluvit s ním. Předpokládám, že na srazu příští týden bude ;-) Značka "Maršal" :-D

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.07.2022
    Autor: Holfi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      nebude

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: romantic
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Však Ty jsi taky šikovný stavitel lehožiletek :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.07.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

         

    Kdybys chtěl přejít na Oceláč Mk.3C, tak ten můj nejspíš bude na prodej. Stavím něco jiného a bude potřeba udělat si místo ve sklepě.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.08.2022
    Autor: NightRider
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub MAX 700 zkušenosti?

           

      Já vím, že už je to ohrané, ale mně prostě vyhovovalo spodní řízení... a zrovna tahle nehoda myslím ukázala jasné výhody USS.
      Alespoň já si to vysvětluju tak, že mi skoro nic není díky tomu, že energii, kterou lehokolo nárazem návěsu přijalo, mi už nestačilo naplno předat, protože jsme se pak pohybovali nezávisle... představuju si to jako když stojíš na židli, kterou někdo podkopne a ty "jen" spadneš na zem.
      Ale je to samozřejmě coby kdyby...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.08.2022
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

269 cyklistů (1 přihlášený)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024