reklama

Vypínání elektropohonu pod zátěží?

Dobrý den,
mám přes dva roky Elektrokolo Sava e27 Carbon 2.1, zakoupeno na Alze. Kolo má motor 250W v zadním náboji, myslím Bafang, baterie 36V 10 AH. Celkový nájezd asi 1200 km. Delší dobu se na kole projevuje závada, se kterou prosím poradit: Při jízdě pod zátěží do prudkého kopce motor vypne. Baterie neukazuje pokles. Motor, vodiče, baterie, ani uložení baterie se nepřehřívají. Žádné chybové kódy se na displayi nezobrazují. Když úpně vypnu elektropohon, ponechám asi minutu, pak znovu zapnu, tak kolo zase chvíli normálně jede. Pokud je ale pod zátěží, např. v pokračujícím větším stoupání, tak znovu vypne. Zkoušel jsem jet po projevení závady do kopce na nižší, než-li plný výkon, s nejnižší možnou asistencí, ale po chvíli se motor znovu vypnul. Pokud se jede po rovině, nebo mírný kopec, tak jede bez chyby.
Hledal jsem závady, nic jsem nenašel. Čidlo šlapání na klikové hřídeli je čisté, konektory rozpojeny, prostříknuty Kontoxem. Odvezl jsme na servis do https://www.elektrokolaostrava.cz, kde mi řekli, že baterie má nízkou kapacitu, jen 4AH. Zakoupil jsem v Alze novou baterii a situace se nikterak nezlepšila.
Hledal jsem, kde má kolo řídící jednotku, za účelem zjištění zda se nepřehřívá. Ale nic jsem nenašel. pokud tedy není integrovaná přímo v držáku baterie, ze kterého vedou vodiče přímo k ovládacímu displayi (typ KD 58C) a motoru.
Prosím napadá Vás, co by mohlo být příčinou popsaného chování? Nemůže se nakonec jen jednat o nějakou ochranu před nadměrným zatížením? Nebo je někde skryta řídící jednotka, která se přehříva?
Předem děkuji za všechny rady a tipy.
Hubert

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 22.05.2022
Autor: Hubis
  • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

         

    Baterií to samozřejmě není.Problém je skutečně v řídící jednotce, která se při velkém zatížení přehřeje a vypíná. Je třeba dodělat chladič, nebo pořídit jinou, silnější řídící jednotku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.05.2022
    Autor: Dank
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

           

      ...předtím ještě zjistit, kde se řídící jednotka nachází,,, ;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.05.2022
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

             

        ....dík za "palec dolů"- ale aby mohl zjistit přehřívání ř.j. a příp. dodělat chladič, musí ji nejdříve najít. Pokud dobře čtu, tak píše, že ji hledal ale nenašel- takže rady ohledně jednotky jsou mu k...., když neví kde je. :-(

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.05.2022
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

           

      neměla by ta řídící jednotka---regulátor při nadměrném přehřátí nejdřív pouze snížit výkon?
      alespon ty moje to takto dělají.Než bych se smířil s tím, že je ta jednotka vadná, ještě bych hledal u jednotky připadně kontaktu baterie vyhřátý volný, možná i zoxidovaný konektor na kterém muže napětí při vyšší zátěži padat a jednotka to pak vyhodnotí jako vybiou baterii a vypne.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.05.2022
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

             

        Ale tazatel píše že ve chvíli kdy motor vypne, tak displej ukazuje normální napětí a navíc musí pak nějakou dobu počkat než zase může jet. Je to řídící jednotkou, už jsem to řešil mnohokrát. Přehřeje se a vypne. Po nějaké době trochu zchladne, zase zapne a tak pořád dokola. Někdy se to dá vyřešit správným řazením lehkých převodů do kopce, ne težké! Pokud to nepomůže, tak jedině jak už jsem psal dodělat chladič nebo výměna řídící jednotky za jinou nebo silnější, pokud je dostupná.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.05.2022
        Autor: Dank
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

               

          Řazení lehkých převodů do kopce nemůže pomoct, když se jedná o motor v zadním náboji, pro ten je převod vždy pevný 1:1. Proti přehřívání může pomoct leda snížení výkonu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.05.2022
          Autor: ondrap
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                 

            Tohle má střeďák Bafangu.

            Odlehčení motorku by zřejmě mohlo to zahřívání omezit, ale možná taky ne.

            Vůbec bych se v tom nehrabal a hodil jim to na hlavu. Střeďak by se neměl takhle přehřívat a budou tam mít nějaký problémek.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.05.2022
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                   

              píše: "motor 250W v zadním náboji"

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.05.2022
              Autor: ondrap
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                     

                jasně, já nagooglil 5.1 nebo co, nenapadlo, mě že se liší těma číslama....

                To bude tenhle:
                https://www.alza.cz/sport/sava-e27-carbon-2-1...

                ale i tenhle motor má převodovku, řekl bych, nebude to asi přímý bezkartáč, tedy řazením tomu neublíží...

                Já takovýhle motor spálil za 5 hodin, protože jsem mu žel po krku jako Magic Pie :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 24.05.2022
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                       

                  Jasně, že má motor v náboji převodovku, ale to je pevně daný převod při spojení s kolem, takže motoru v principu nemůže nijak pomoct řazení lehčího převodu na přehazovačce, jak zde někdo radil (to by ulevilo motoru ve středu šlapání, což ale není tento případ).

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.05.2022
                  Autor: ondrap
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                         

                    V každém případě, by se to pod běžnou zátěží nemělo přehřívat. Je to nějaký nemocný....

                    Když jsem ještě jezdil na hub motoru m3li ty číňaci všechny dráty v tenkém hliníku,a když tomu dal člověk trochu zahulit dráty hořely. ŘJ taky, ale motor samotnej byl v cajku a držák,jen ten šrot okolo...


                    Tohle ale snad atavěli za německého dozoru, tak by to nemělo být tak nevyvážený, řekl bych, že i řj budou mít dobře nadimenzovanou, tak bych to vid3l na nějakej ten blbej kontakt, jak se to zahřeje, vzdálí se to od sebe, a neouatí to šťávu.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 24.05.2022
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                         

                    No a to je přesně ono... "v principu to tak nemůže být", ale ono to v praxi tak je. Smysl to moc nedává, ale prakticky to mám mnohokrát ověřené a i na různých kolech. Jakmile se zařadí v prudkém kopci lehký převod, tak se přehřátí jednotky ve vetšině případech značně oddálí nebo prostě nenastane. Kdybych to neměl osobně ověřené, tak to sem nedávám. Teoretizování nemám rád, neboť většinou nic neřeší.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 24.05.2022
                    Autor: Dank
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                           

                      S tím zařazením lehkého stupně v kopci plný souhlas. Mám také Bafang 250W v zadním kole a mám odpozorovaný velký rozdíl kolik mi sežere baterky stejný kopec, pokud jedu na lehký nebo těžký převod. Netuším, na kolik se v tom podepisuje to, že lehkým převodem dodám víc energie a jedu rychleji, nebo řídící jednotka řídí motor trochu jinak, když vidí, že šlapu rychle. A obecně: pokud je kopec tak velký, že nejedu alespoň 15-18km/h, tak mám pocit, že motor už trpí.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 24.05.2022
                      Autor: Petrus
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                           

                      Většina nábojových motorů má frekvenční snímač, takže jaký proud jde do motoru je, mám za to, ovlivňováno frekvencí šlapání a s lehčím převodem většinou stoupne i frekvence a tedy proud do motoru. Z toho by mi vyplývalo, že se bude motor, případně ŘJ hřát více. Pomíjím nastavování stupně přípomoci, předpokládejme nejvyšší. Je někde v této úvaze chyba?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 24.05.2022
                      Autor: Benshot
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                             

                        jo, co když má torzní snímač?

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 24.05.2022
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

         

    Nevím,ale kdyby se mi po odvezení do servisu,kontrole a výměně baterky ta stejná chyba opakovala,tak jim tam to kolo odvezu znovu a trvám na tom,aby tu skutečnou chybu našli. Nemluvě o tom,že s každou další návštěvou toho servisu bych byl nepříjemnější. Začalo by to už u toho zbytečného nákupu druhé baterie za spoustu peněz... Nebo možná skousnout zuby a navštívit jiný servis,kde si budou vědět rady ihned.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.05.2022
    Autor: DAVID7001
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

         

    test

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.06.2022
    Autor: jardace
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

           

      Dnes jsem řešil, přehřívání to nebude, vypíná se hned při první zátěži po kopce 20m od garáže. 2roky v provozu, bez žádného problému, začalo to včera a testoval jsem všechny režimy na jednom kopci a stále se to opakuje, vypne všechno, musí se restartovat hlavní vypínač baterie a stále dokola. Požáhmné dva záběry a vypnuto.. 3 měsíce po zaruce, to potěší Bafang 350, 36V, střední pohon, baterie na nosiči....

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.06.2022
      Autor: jardace
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

             

        Zítra jedu do evbiku...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.06.2022
        Autor: jardace
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

               

          V tomto případě je problém v baterii. Vadný článek nebo hned několik, nebo BMS.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2022
          Autor: Dank
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                 

            Už je to potvrzené ze servisu....baterie, jeden článek kaput... těsně po záruce, 2 roky v rekreačním provozu, 11tis za novou a to se vyplatí...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.06.2022
            Autor: jardace
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                   

              11 tisíc za baterku? By mě zajímalo od jakých překupníků nakupuješ? Mně vyšla 840Wh baterka kolem 8.000Kč a slouží bezvadně již třetím rokem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.06.2022
              Autor: ondrap
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

                   

              Pokud to zvladneš doplň vadnou sekci ze zdravych clanku z baterie a dokup pouze další řadu z novych 10 ti článku. Pořád ale zustava riziko že ty články pohřbilo vadné bms.
              Muj připad. Pokud se to same stane znovu tak je třeba vymenit bms.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.06.2022
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vypínání elektropohonu pod zátěží?

         

    Když mi tohle začalo dělat elektrokolo,tenkrát ještě starý stroj s motorem v předním náboji,tak jsem musel vyměnit baterku. A rázem to přestalo.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.06.2022
    Autor: DAVID7001
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: parťačku na kolo

Hledám: parťačku na kolo
30.06.2022
Hledám parťačku na kolo (silniční i horské, ale silnici mám mnohem raději), z Prahy do kopečků jižním směrem, ev.…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

Hledám: Parťáka nejen na kolo
29.06.2022
Léto v plném proudu, a já nemám s kým vyjet na cyklovýlety někam dál nebo jen vyjížďky okolo komína. Chybí mi…

Hledám: Na kole do Středních čech i dál

28.06.2022
Ahoj, hledá se tu odvážná cykloparťačka na vyjížďky Praha a okolí a třeba i dál, do hor, víkendy i nevíkendy, na…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

167 cyklistů (4 přihlášení)

Na Kanáry na kole 4

Kanárský ostrov El Hierro mě vtáhnul do svých krás větší silou než jsem čekal. Do toho pár setkání se…
Martin_re-cyklista | 21.06.2022

Bikepacking španělsky 2.část: Z Valencie přes Castilla-La Mancha

Po příhodách v Katalánsku nás čeká nový terén a další životní zkušenosti ve Valencii a Castilla-La Mancha.…
Kristina | 16.06.2022

RUNDREISE 2022: Brenner - Reschen - Maloja

Můj blog za rok 2022:Pro letošní expedici mě napadl Engadin a Maloja. Už nevím proč a který z těch dvou pojmů…
Quatsch | 16.06.2022