reklama

Nejlepší přímý motor

Po delší době se opět obracím s dotazem. S dosavadním kolem, které jsem díky zdejší pomoci přestavěla na opravdu výkonné elektro-kolo, tak jsem (až na pár drobností) moc spokojená, vyjede opravdu velké kopce, na hory ideální. Je ale dost těžké (i bez baterie) a neskladné (pouze na nosič). Mám tedy v úmyslu si pořídit ještě jedno menší skládací kolo s nízkým nástupem. Bude spíš na ježdění po městě, ale i ve městě jsou občas kopce. Bohužel jsem opět nenašla žádné vyhovující za rozumnou cenu. Líbil se mi Harlan od Leader Foxe, bohužel ale nemá motor Bafang max drive, který má manžel na horském kole a je s ním moc spokojený, ale slabší motor bez torzního snímání. Jiné skládací kolo s nízkým nástupem a středovým motorem (do 40 tisíc) už jsem nenašla a kola se zadním 250W motorem (např. Apache) mi přijdou slabé. Takže jsem se rozhodla opět pro přestavbu, tentokrát ale levnějším 1000 W přímým motorem v zadním kole. Baterku bych chtěla využít stávající 48V, opět v brašně na nosiči, to se mi osvědčilo. Vybírám z těchto motorů:
http://www.elektrokola-dh.cz/elektromotory/24-...
http://www.elektrokola-dh.cz/elektromotory/22...
Druhý by měl výhodu, že je možné ho koupit litý a nemusí se vyplétat:
https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-750-1000W...
Líbil by se mi, ale asi není na V brzdy, takže stejně bude nejspíš nutný s výpletem.
K tomu řídící jednotka:
http://www.elektrokola-dh.cz/ridici-jednotky...
Případně bez displeje (ten bych si koupila zvlášť jiný +PAS a kabely), doufám, že jednotka je identická:
https://www.e-pohon.cz/Ridici-jednotka-ENA...

Který z vybraných motorů je lepší? MagicPie tu má asi hodně (elektro) cyklistů, máte někdo zkušenosti s tím druhým? Půjdou k oběma motorům uvedené řídící jednotky ENA?
Předem všem moc díky za radu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 29.08.2021
Autor: Kometa
  • Re: Nejlepší přímý motor

         

    Tak nevím, Leader Fox Harlan má středový motor bafang M 300 (dříve modest), který se podle řady prodejců neliší kroutícím momentem (80 Nm), ale jen, jak jinak uvádíte, frekvenčním snímačem oproti torznímu u bafang Max (M 400, resp. 420). Takže nevím, proč by byl "slabší". Navíc, u skládacích elektrokol se většinou nepoužívá přímý motor, ale převodový (1:5) a většinou na 20" kolech. Což s momentem 35 Nm dává po městě výkonu spíše dostatek (moje skládačka ukazuje v prudších kopcích odběr až 630 W) a jediný kopec, který jsem v Praze nevyjel, byla ulice Na Cleovce, kde je značka 12% stoupání a dlouhá je 750 metrů. Tam mi došly síly.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2021
    Autor: Benshot
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlepší přímý motor

           

      U motoru M300 se opravdu uvádí stejný kroutící moment, jako u M400 (M420), dříve Max drive. Trochu to nechápu, protože maximální špičkový výkon uvádí Leader Fox rozdílný. Motor M300 - 350W, M420 - 550W, z toho usuzuji, že je M300 slabší.
      Další problém je chybějící torzní snímač. Pokud ho motor má, pomáhá okamžitě po prvním šlápnutí. To se hodí především u rozjezdů. Ve městě je nutné se často a rychle rozjíždět, především při přejezdu křižovatek. Přestože mám nyní kolo se silným středovým motorem, tak protože nemá torzní snímání, ale pouze PAS, měla jsem s rozjezdy velké problémy. Řešením bylo se naučit rozjíždět s páčkou, to pak motor zabere taky hned. Harlan ale bohužel žádnou páčku nemá, takže bych měla s rozjezdem opět problém.

      Máte asi pravdu v tom, že 250W motory v zadním kole se dělají s planetovou převodovkou. Na jízdu do kopce to bude asi výhoda, i když těžko říct, zda bude mít do kopce větší výkon velký přímý 1000W MagicPie, nebo motor mrňavý 250W ale zpřevodovaný. To bych musela kola se zmíněnými motory do většího kopce porovnat a takovou možnost bohužel nemám. Bohužel také netuším, jak zjistit, jaký motor vlastně je např. ve zmíněném Apache, neuvádí ani typ motoru, ani maximální (špičkový) výkon: https://apache-bike.cz/cs/katalog/produkt/2021...

      Jaké máte kolo? 630W je už docela slušný výkon, u středového motoru už by byl určitě dostačující. Zda to bude postačující i u zadního motoru nedokážu bohužel posoudit. Problém je, že já mu do toho kopce moc nepomůžu, mám špatné kolena a tak můj přínos šlapání bude zanedbatelný.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.08.2021
      Autor: Kometa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlepší přímý motor

             

        Mám skládačku Agogs Silver Go, už pět let a i když nástup dopomoci není s frekvenčním snímačem okamžitý (ale sotva půl otáčky kliky), má tlačítko boost, které to překlene. Jinak, jak jsem popsal krátce, jiné dlouhé a poměrně strmé kopce v Praze (Jeremenkova, V Korytech atd.) vyjedu bez problémů a to jsem jak věkem, tak chorobami spíše "biker na baterky". Rozhodně bych vám doporučil obdobnou skládačku vyzkoušet, u řady prodejců lze nejen vyzkoušet, což moc neukáže, ale i vypůjčit třeba na víkend.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.08.2021
        Autor: Benshot
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlepší přímý motor

           

      Nemá smysl uvažovat o motoru, který nepomůže právě v případech, když je potřeba jeho pomoc nejvíce - pro jízdu do kopce.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2021
      Autor: ondrap
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlepší přímý motor

         

    Nechci zrovna radit,ale prohlédněte si příspěvek od agilky,zkušenost s e-Fat biky. Tam nabízejí zajímavou skládačku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2021
    Autor: DAVID7001
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlepší přímý motor

           

      No zajímavá je, ale trochu něco jiného, než co sháním - městské skládací kolo s nízkým nástupem (viz odkaz na Apache, nebo ten Harlan). Navíc kupovat něco na jiném než českém e-shopu mám strach.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.08.2021
      Autor: Kometa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlepší přímý motor

         

    Už jsme to tady probírali dříve, do kopce tě netáhne výkon, ale točivý moment. Důležitý je také jeho průběh. Z uváděných zkušeností bylo zjevné, že přímý motor při rychlosti pod cca 12 km/h začíná "vadnout", převodový motor díky převodu do pomala 1:5 stále táhne.
    Malá převodová 250-ka má stejný moment jak velký, těžký "kilowat".

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.08.2021
    Autor: vysočina
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlepší přímý motor

           

      Moc by mě zajímalo, kde se to probíralo, strašně špatně se tu cokoliv hledá. Pokud by si někdo vzpomenul, napište mi prosím téma, moc mě to zajímá.
      Pod jakou rychlostí začíná přímý motor "vadnout" asi záleží na více faktorech, například na použité řídící jednotce (zda má sinusový průběh), nebo na průměru kola. Nebude třeba na 20" kolech přímý motor "vadnout" až při 8 km/h? Jaký má vlastně kroutící moment ten MagicPie? Nepodařilo se mi to nikde najít (na rozdíl od toho druhého zde uvedeného, ten má 27,3nm při 48W). Pár lidí tady MagicPie používá, nevíte to někdo?

      Také by mě zajímalo, jak víte, že zrovna v tom Apache je motor do pomala 1:5. Kde se dá zjistit co je to za motor a jeho parametry? Na stránkách Apache je uvedeno pouze motor Apache Power Silent 250 W s točivým momentem 32 Nm. Když jsem se o něm snažila něco zjistit, tak jsem akorát našla, že to může být Bafang, ale taky nemusí, maximální výkon ani převodový poměr (a zda je vůbec zpřevodovaný), to jsem nikde nenašla.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2021
      Autor: Kometa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlepší přímý motor

             

        Přímý odkaz ti nedám, nepamatuji se, bylo toho více.
        Že z výkonu motoru vypočtu maximální rychlost a točivý moment určuje dynamické vlastnost, tedy akceleraci a stoupavost - to je fyzika.

        Použití převodovky vyplývá za vztahu hlavních parametrů motoru - výkonu, momentu a otáček:
        P = Mk . n . konst
        a předpokladu, že ztráty v převodovce jsou prakticky zanedbatelné, tedy P1 = P2. Snížím-li převodovkou otáčky, tak mi logicky vzroste na výstupu kroutící moment.

        Převodový poměr 1:5 udává výrobce.

        Pro ilustraci připojuji obrázky a foto jak malý je motor použitý ve středovém pohonu - údajně točí až 4000 ot/min a na výstupu po zpřevodování dává moment až 90 Nm, výkon 250 W.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.08.2021
        Autor: vysočina
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlepší přímý motor

               

          Já chápu, že když je motor zpřevodovaný, že se na výstupu sníží otáčky a vzroste kroutící moment. Vůbec ale netuším, jaký má motor v Apache nebo v Agogs otáčky. U Apache uvádí výrobce pouze maximální kroutící moment, ten ale nemusí být při 250W, většinou má motor špičkový výkon větší, ale netuším jaký. U Agogse zase uvádí pouze maximální (špičkový) výkon motoru. Ostatní parametry motorů se mi nepodařilo najít, ani převodový poměr. Kde jste tedy vyčetl, že je převodový poměr 1:5 a další parametry? A bude tento převodový poměr platit u všech nábojových motorů používaných v elektrokolech? Pokud víte kde najít parametry obou motorů, tak poprosím o odkaz, opravdu mě to hodně zajímá, takhle jenom hádám a nevím, pro co se rozhodnout. Zajímají mě tyto motory:

          Apache Power Silent - zajímá mě především maximální (špičkový) výkon a také při jakém výkonu má uvedený kroutící moment 32 Nm
          Agogs - motor Bafang H-type - zajímá mě kroutící moment a při jakém výkonu ho dosáhne
          MagicPie - opět by mě zajímal kroutící moment a a při jakém výkonu ho dosáhne

          Pokud někdo některý z parametrů uvedených motorů znáte, dejte prosím vědět.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 31.08.2021
          Autor: Kometa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlepší přímý motor

                 

            Grafy s charakteristikami (spalovacích) motorů se kreslí tak, že na ose X je nezávisle proměnná = otáčky, na ose Y se vynáší hodnoty závisle proměnné = výkon a točivý moment.
            Mezi nezávisle proměnnými platí vztah na obrázku dole.

            Pídil jsem se po podobných grafech elektromotorů pro kola, ale nebyl jsem úspěšný, na ose X byla jako nezávisle proměnná vesměs uváděna hodnota buzení v Ampérech.

            Výrobci jsou velice skoupí a neuvádějí ani otáčky při kterých je Pmax a Mkmax dosahováno, natož pak grafy.

            1:5 je všeobecně uváděná hodnota, odkaz nemám, ale ověřil jsem si jí, když jsem měnil kabel ke svému motoru.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 31.08.2021
            Autor: vysočina
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlepší přímý motor

                   

              Díky za snahu. Nepodařilo se zjistit aspoň maximální výkon u toho Apache? Nebo zda je motor u kola Agogs významně lepší, než ten Apache a vyplatí se za něj připlatit?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 31.08.2021
              Autor: Kometa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlepší přímý motor

               

          Tak jsem se snažila ještě něco zjistit o těch motorech, podařilo se mi zjistit co je za motor v tom Apache, ale moc dalších informací už se mi bohužel zjistit nepodařilo, ani ten maximální (špičkový) výkon nevím. Bohužel to není Bafang ale nějaký Shengyi: https://www.syimotor.com/products/dgwh2c-dgwh2s...
          Pokud by jste někdo věděl, co je to za motor, jak moc je spolehlivý a zda má opravdu uvedený kroutící moment 32 Nm při 36 V, tak prosím dejte vědět.

          Dále se mi podařil zjistit kroutící moment u kola Agogs, je to 35 Nm, což je trochu víc než u Apache, ale významný rozdíl to není. Teď jde o to, jestli se dá opravdu věřit tomu co uvádí (oba výrobci), bohužel ne vždy tomu tak je. Škoda, že Apache nepoužívá stejný motor. Nemáte někdo zkušenosti s oběma pro porovnání? Tady v Plzni mají pouze toho Apache.

          A ještě dotaz pro Benshota: Neviděl jste náhodou řídící jednotku Agogse? Zda tam náhodou nemá vyvedený kabel pro páčku, jako Apache: https://www.akumo.cz/ridici-jednotka-ap-lsw943... Nejsem si tím úplně jistá, ale myslím si, že je to ten žlutý kabel.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.09.2021
          Autor: Kometa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlepší přímý motor

                 

            Bohužel neviděl, nebyla potřeba demontáž. Tlačítku boost funguje z 0 do 6 km/hod bez šlapání, při použití při šlapání pak přemostí nastavený stupeň dopomoci a i limit 25 km/hod. Nevím, zda jde z toho způsob připojení vydedukovat. Jinak můžete zkusit dotaz na servis prodejce a jeho vedoucího Ing. Havlíčka: [email protected] nebo telefon 226 210 226.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.09.2021
            Autor: Benshot
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlepší přímý motor

         

    Čau Kometo :-)

    Souhlasím s dalšími, kteří říkají že pro tohle použití bude lehký zpřevodovaný motor lepším řešením než těžký přímý motor. A řekl bych že něco jako Agogs SilverGo, který ti doporučuje Benshot by byl zajímavý jak cenou, tak i tím že je to hotové kolo od výrobce, kde je už všechno vyřešeno (jenom si vzpomeň kolik problémů jste překonávali při té první přestavbě). Okamžitý záběr motoru při rozjezdu a případně vyšší přípomoc v kopci řeší tlačítko Boost. Celková hmotnost kola 23 kg.
    Mimochodem, Agogs dělá rovněž identickou variantu Low Step se sníženým nástupem.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.08.2021
    Autor: docware
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 30.08.2021
      Autor: Kometa
    • Re: Nejlepší přímý motor

           

      Taky zdravím. :-)

      Dívala jsem se na ty skládačky Agogs, opravdu dělá i s nízkým nástupem a stejným motorem, jako je to SilverGo, jenom ta cena už se mi zase tak moc nelíbí. Opravdu bych ráda zjistila, co je to za motor v tom Apache, jestli náhodou není stejný. Popravdě bych raději páčku (když už nebudu mít středový motor s torzním snímáním), než nějaké Boost, už jsem na ní zvyklá a k Apache se dá přikoupit, zda to jde k Agogs netuším.

      Já vím, že ta první přestavba dala zabrat, ale mám teď skvělé kolo, které vyjede vše. :-) Myslím, že to co s ním vyjedu by žádný zadní (ani přímý, ani zpřevodovaný) motor nevyjel. No snad to bude na městskou skládačku stačit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2021
      Autor: Kometa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nejlepší přímý motor

         

    Ještě jsem našla jednu zajímavou elektro-skládačku:
    https://www.autokelly.cz/Product/YK-FB200-S...
    Měla by mít motor Bafang s kroutícím momentem 60 Nm:
    https://www.autokelly.cz/Product/YK-3010000141...
    Myslíte, že je vůbec z principu možné, aby měl tak malý motor tak velký kroutící moment? Jestli jsem to pochopila správně, tak by takového momentu mohl dosáhnout pouze tehdy, pokud by se točil téměř 2x rychleji než motor v Apache (32Nm) a musel by pak být víc zpřevodovaný než 1:5. A nebo by musel být větší (možná je, ale z obrázku obou kol to nevypadá). Víc se mi bohužel o motoru zjistit nepodařilo.
    Nemáte náhodou zkušenosti s tímto kolem, nebo aspoň s jiným kolem od tohoto výrobce?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.09.2021
    Autor: Kometa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nejlepší přímý motor

           

      Také mi přijde údaj o kroutícím momentu trochu nadsazený. Na horském kole, které se už nevyrábí, mám zadní nábojový motor Bafang s přepínáním on-road a off-road (250 W - 350W nominálně), je na 48V a udávaný k. moment 50 Nm při výkonu 700-750W.
      Ale třeba je onen motor vyspělejší a jinak zpřevodovaný.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2021
      Autor: Benshot
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nejlepší přímý motor

             

        bafang stránky: https://bafang-e.com/en/products/motors/hr-series/

        vidím tam motor 350W / 60 Nm / 4,2 kg

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.09.2021
        Autor: Julek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nejlepší přímý motor

               

          Jenže ten zase neodpovídá váhou a vlastně ani nominálním výkonem, navíc vypadá jinak, větší (ten H620). Po pravdě podle obrázku se mi motor určit nepodařilo, neodpovídá ani jednomu z uvedených motorů na stránkách Bafangu. Nemáte někdo náhodou nějaký starší katalog motorů Bafang?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.09.2021
          Autor: Kometa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlepší přímý motor

                 

            https://bafang-e.com/en/oem-area/components/motor/

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2021
            Autor: docware
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlepší přímý motor

                   

              Děkuji za odkaz na starší motory Bafang. Bohužel ale ten co má být na kole EasyBike Fold, které prodává Auto Kelly, se mi stejně najít nepodařilo, a to ani podle vzhledu, ani podle parametrů. Přitom to Bafang bude, má to tam vyražené: https://www.autokelly.cz/Product/YK-3010000141...

              Taky jsem se snažila najít motor, který by odpovídal parametrům z kola Agogs - nominální výkon 250W, maximální 500W, kroutící moment 35 Nm. Nepodařilo se mi totiž najít jediný motor Bafang, který se vyrábí nebo vyráběl a má kroutící moment 35 Nm. Prosím Benshota, zda by nebyl ochotný podle rozměrů a vzhledu identifikovat motor na svojí skládačce, ten LoWStep by měl mít stejný motor jako SilverGo - https://drive.google.com/file/d...

              Po pravdě jediný výrobce, jehož motory se mi podařilo identifikovat, je Apache. Nechci tvrdit, že je to jediný výrobce kterému se dá věřit, že dává do kol to co uvádí, ale je divné, že u těch ostatních mi to nesedí. Bohužel zrovna do skládačky Tocho nedává Bafang ale Shengyi - https://www.syimotor.com/products/dgwh2c-dgwh2s... Netuším zda je to horší nebo lepší motor než ten Bafang, kroutící moment i výkon uvádí větší, ale to bude asi platit pouze u 48V, na 36V bude nejspíš ještě menší než ten Bafang. I když vlastně ani u toho Bafangu nevím, při jakém napětí má těch 32 Nm, možná jenom při těch podivných 43V.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.09.2021
              Autor: Kometa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nejlepší přímý motor

                     

                Podle nápisu, rozměrů a vzhledu myslím, že na Agogs Silver Go je použit motor Bafang 8FUN 36V/250W SWXH RM G 010.250D, šířka 135 mm, průměr 136 mm, váha 3,1 kg, 32 Nm a redukce
                1: 4,42. Takže údaje prodejce/výrobce jsou asi zaokrouhlené. Ale tahá do kopců slušně.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2021
                Autor: Benshot
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nejlepší přímý motor

                       

                  Moc děkuji za zjištění. Je to s největší pravděpodobností stejný motor jako používá Apache v řadě Silent. Teď ještě zjistit, jaký je rozdíl mezi tímhle Bafangem a tím Shendyi. Už jsem Apache poslala dotaz, tak jsem zvědavá, zda odpoví a co.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 06.09.2021
                  Autor: Kometa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nejlepší přímý motor

                   

              Nejlepší by prostě bylo mnou vybrané kandidáty porovnat na nějakém kopci, když se tady nikdo neozval, že už by je porovnával. V Plzni mají toho Apache a EasyBike, Agogse tady bohužel nemají. Problém je, že každého prodávají jinde (dost daleko od sebe) a jako na potvoru není poblíž prodejny žádný kopec. Tak jedině ho koupit přes e-shop, otestovat a ten co bude horší vrátit. Jenže to už jsem narazila u Auto Kelly, kde mi tvrdili, že když už byl výrobek používaný, že vrátit nejspíš nepůjde. Ještě čekám na vyjádření vedoucího. Takže parametrům na netu se věřit moc nedá a pořádně kolo vyzkoušet je taky problém. Škoda, že není možné si motor pro kolo nakonfigurovat, určitě bych si nějaký vybrala, např. u Apache CST 350 s výkonem až 650W a torzním snímáním. Jenže výrobci kol si prostě myslí, že ve městech nejsou kopce a že do městských kol není třeba dávat silnější motory. Škoda, že se motor nedá zvolit jako např. kapacita baterek.

              Ještě mám jeden dotaz, ty zadní motory Bafang jsou všechny s převodovkou 1:5?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.09.2021
              Autor: Kometa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nejlepší přímý motor

                     

                Tak jsem včera konečně vyzkoušela kolo se zadním motorem na kopci a po pravdě mě tedy moc nepřesvědčilo. Byl to ten EasyBike Fold z Auta Kelly - https://www.autokelly.cz/Product/YK-FB200-S... Do mírného kopce to jelo, ale posledních 150m k vysílači už se málem zastavilo. Zase tak velký krpál mi to nepřišel, když to porovnám s tím, co vyjedu v horách na středový motor, to se vůbec nedá srovnat. Mapy.cz mi ukazují, že je to 11 m výškových na 150 m. https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&...
                I kdyby trochu kecaly a bylo to 15m na 150m, tak je to nějakých 10% stoupání, víc to určitě nebylo. Takže EasyBike Fold mě rozhodně nepřesvědčil. Tak nevím, zda riskovat koupi toho Apache, toho totiž dopředu nevyzkouším a budu mít potom asi problémy s vrácením.

                Ještě mě napadlo, před 3 lety, když jsem vybírala středový motor pro kolo na hory, tak jsem taky uvažovala o motoru s torzním snímačem, který byl menší než Bafang. Nabízel ho tenkrát i Apache a Evbike a našla jsem ještě jeden e-shop, který ho nabízí - https://www.ktm-ebikes.cz/stredovy-pohon-s... Přestože měl torzní snímání, které by se mi líbilo, tak mi ho tenkrát moc nedoporučovali, že je slabší a poruchovější než Bafang. Do města by ale možná stačil. Středový motor je prostě z principu lepší, protože se dá převodovat dle potřeby kolem. Někteří zde ho měli, Myslím že Vysočina, Smartsam a někdo uvažoval o koupi. Jaké s ním máte po těch pár letech zkušenosti, stále funguje, nebo s ním byly problémy?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 08.09.2021
                Autor: Kometa
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nejlepší přímý motor

                 

            .

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2021
            Autor: docware
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

300 cyklistů (10 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024