reklama

Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

Nazdar kolegové,

jelikož jsem již pár měsíců nahlížel na tyto stránky a hledal informace, chci se s Vámi podělit o mé zkušenosti. Ještě před rokem jsem měl celoodpružené kolo Specialized Camber. Nejčastější má trasa je cca 42km dlouhá s převýšením 800m. Nejsem žádný závodník, jízda na kole mě baví a miluji techniku. Rozhodl jsem se tedy o přestavbu mého stávajícího kola. Sadu BBS01 jsem objednal u čského dodavatele. Motor dorazil a k mému "štěstí" nepasoval do rámu. Motor jsem bez problému vrátil zpět. Jelikož mi geometrie kol Specialized vyhovuje (žádné jiné kolo mi tak nepasuje), tak jsem se rozhodl koupit již hotové elektrokolo. Koupil jsem Specialized Turbo Levo 2020. Baterie 500W. Kolo nádherné, designově velice podařené. Ovládání 3 režimů asistencí, baterie ukrytá v rámu. Kolo jezdilo přesně tak jak bych si představoval. Na jízdě nepoznáte žádné tahání motoru. Reaguje krásně na tlak do šlapátek. Při přerušení šlapání se okamžitě odpojí i motor. S kolem se dá vyjet opravdu každý kopec. Po propojení s telefonem se vám nahrává projetá trasa. Ukládají se časy, spálené kalorie i waty. Vidíte teplotu motoru, teplotu a stav baterie. V aplikaci si nastavíte jak se má motor při jízdě chovat. Kolo si opravdu vyladíte přesně na svůj styl jízdy. Největší vzdálenost jsem ujel cca 65km, převýšení 1.800m. Trasu znám a tak jsem plánoval i režimy asistencí. Velkou vzdáelost trasy jsem makal za své. Pokud se rozhodujete nad koupí takového kola, kupte s baterii 700W a víc. Kolo jsem neměl načipované, takže šlapání nad 25km/hod byla pěkná makačka. Z mírného kopce se to dá, ale jinak kolo těžko při té váze přešlapete. Po 600 najetých kilometrech jsem se rozhodl kolo prodat a koupit kolo s pevným rámem (instalace dětské sedačky). Jelikož jsem kutil a spoustu věcí si dělám sám, koupil jsem kolo vhodné na přestavbu. Specialized Rockhopper Expert 2021. Na Ali jsem objednal sadu BBS01 17Ah baterie. Z EU skladu byl motor po zaplacení za 5 dní doma. Přestavba byla za večer hotová.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.07.2021
Autor: MarEL
  • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

         

    Na fóru jsem se dočetl doporučení promazání motoru silikonovým mazivem. Koupil jsem ještě lehčení kryt motoru (je tam dírka na promazání a není nutný, podruhé bych ho již nekupoval), Kliky LEKI, abych je měl symetrické a převodník LEKI 36zubů. Původně mělo kolo SRAM SX 1x12 (30zubů převodník). Zakoupil jsem káblík na programováhí. Nastavil hodnoty asistence šlapání a pro mě nejdůležitější věc, že musím 2x otočit klikou, než se zapne motor. Při přerušení šlapání se okamžitě odpojí. Kolo s přestavbou jezdí úplně perfektně. O víkendu jsem jel svoji oblíbenou trasu 1.800m převýšení cca 65km. S největším plýtváním baterie jsem dorazil do cíle a měl pořád 30%. Nevím ještě jak přesně Bafang ukazuje procenta baterie. Specialized ukazoval úplně přesně. Po odzkoušení celého systému jsem sadu zakoupil i manželce. Na kolo SPecialized Rockhopper 2020. Vše šlo hladce nainstalovat. K uchycení baterie jsem použil závitové matice a držák baterie ještě podlepil černým Mamutem.
    Pokud bude někoho něco zajímat tak se ptejte. Osobně jsem s přestavbou velice spokojen a předčila mé očekávání.
    Tímto bych chtěl také poděkovat Tomáši Andrlemu z YT, jeho videa mi k přestavbě velice pomohla.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 06.07.2021
    Autor: MarEL
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

           

      Zvlášť výborné a co asi většina lidí uvítá, že se musí dvakrát protočit kliky než sepne motor.
      A potom informace že po 1800 m stoupání zbyde v baterce ještě 30 % zvlášť ocení ti co nemají moc najeto a budou se chtít projet někde v kopečkách.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2021
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

             

        To protočení klik, než zabere motor BBS01 by se mělo zkrátit přidáním 2. magnetu do zadního kola-naproti prvnímu a přestavením parametru SpdMeter Signal (karta Basic)u programování z 1 na 2.
        Využívá se pro doladění jak u motoru Bafang Ultra (Frey), tak i pro BBSxx motory.
        Jako 2 magnet lze použít Cateye magnet do cyklopočítače za cca 95 Kč
        článek: https://talesontwowheels.com/2021/03/14/bafang...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2021
        Autor: Andy5
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

               

          Já to nastavoval přímo přes program. Postupoval jsem dle videa na YT. Viděl jsem jednu starší paní na kole, jak ji právě bafang krásně potahal na křižovatce. Jen drcla do pedálu a kolo ji vystřelilo. Měl jsem z toho docela strach skrz manželku. Že se ji stane to samé. Teď pohoda. Samozřejmě se i krásně přeřadí rychlost a šetří se komponenty.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.07.2021
          Autor: MarEL
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                 

            Každému vyhovuje něco jiného. Věřím,že na někde v klidném prostředí,na rovině, může zabrání motoru po dvojím protočení pedálů vyhovovat. Ovšem pro rozjezdy do kopce,nebo v městském provozu to za výhodné nepovažuji.Spíše naopak. Další problém vidím i na nějaké lesní cestě při kličkování mezi kořeny a kameny. Tam by mi také vadilo,že mi najednou neočekávaně zabere motor. S tím "vystřelením dopředu" je třeba naučit se to ovládat a počítat s tím,že motor zabere.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.07.2021
            Autor: DAVID7001
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                   

              S elektrokolem se jezdí trošičku jinak, než na kole bez motoru. Je potřeba používat přehazovačku. V autě se taky nerozjíždím na křižovatce na pětku. Jezdím hlavně v lesích, na polních rozmlácených cestách a v kopcovitém terénu. Právě tím, že protočím 2x kliky, tak nehuntuji pastorky a řetěz.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.07.2021
              Autor: MarEL
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                     

                A motor Ti zabere zrovna v okamžiku,kdy potřebuješ velice opatrně prokličkovat mezerou mezi dvěma kořeny na lesní cestě. Nebo Ti v tom nějak pomůže přehazovačka? Ty dokážeš přesně vypočítat,na kterém místě ten motor zabere? To se naopak lekneš...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 07.07.2021
                Autor: DAVID7001
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                       

                  :-D ten motor nemá 200Nm aby to se mnou nějak zvlášť při jízdě cuklo.. je to přípomoc

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 07.07.2021
                  Autor: MarEL
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                         

                    Proč se tedy bojíš toho "vystřelení dopředu" když sám píšeš,že motor na to nemá sílu?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 07.07.2021
                    Autor: DAVID7001
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                           

                      Je rozdíl stát na křižovatce vedle kola a nebo ho zatížit vlastní vahou…

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 07.07.2021
                      Autor: MarEL
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                             

                        Pro případ který uvádíš může být elektrokolo vybaveno pouze páčkou asistentu chůze do 6km/h. Jinak si neumím představit,že by někdo stál na křižovatce vedle elektrokola,zároveň zabral do pedálů a elektrokolo se mu začalo rozjíždět na 25km/h. Pro ten případ musí vždy na tom kole sedět a vlastní vahou ho zatěžovat. Pokud tedy nejde o nějakou nelegální úpravu.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 07.07.2021
                        Autor: DAVID7001
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

             

        když už bych si kupoval přestavbový kit, tak bych si určitě nekoupil motor s PAS senzorem, ale kit s torzním smímačem, který přidává podle toho jakou silou šlapete

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2021
        Autor: zprazak
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

               

          Já zase naopak..

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2021
          Autor: MarEL
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                 

            můžeš tedy upřesnit výhody PAS snímače oroti torznímu snímači

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.07.2021
            Autor: zprazak
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                   

              Nemám to zapotřebí :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.07.2021
              Autor: MarEL
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                     

                V podstatě mi do toho nic není, protože kolo na baterky nemám a neplánuji. Jen mě zajímá - na začátku píšeš: "Pokud bude někoho něco zajímat tak se ptejte."
                Tady se někdo konkrétně zeptal na PAS snímač a ty odmítněš odpovědět. Proč jsi to téma tedy zakládal???

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 07.07.2021
                Autor: ckp13
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                       

                  Kdyz nekdo napise “ když už bych si kupoval přestavbový kit, tak bych si určitě nekoupil motor s PAS senzorem, ale kit s torzním smímačem, který přidává podle toho jakou silou šlapete”, tak o problematice něco ví a nepotřebuje, aby mu to někdo vysvětloval. Je to taky popsané v dalších x diskusích.. nepotrebuji se dohadovat o vyhodach a nevyhodach :) chtel jsem popsat rozdil mezi kolem za 160.000,- a kolem poskladanym za cca 60.000,-. Vetsina lidi s prestavbou mit kolo za ty penize asi nebude.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 07.07.2021
                  Autor: MarEL
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

               

          Já mám PAS senzor doplněný jediným systémem ovládání stupně přípomoci - plynem. To podle mně ten torzní snímač dokáže přijatelným způsobem zastoupit. Přidám jen tolik,kolik potřebuji a jen na takovém místě,kde potřebuji. Nespouští se mi sám od sebe motor,kdykoli rychlost poklesne pod určitou mez. Spustí se jen tehdy,kdy chci já.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2021
          Autor: DAVID7001
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

           

      Jen bych chtěl ještě doplnit systémy řazení. Origo Turbo Levo mělo Sram NX. Vše fungovalo na 1. Často mažu a čistím řetěz. Mé kolo ma Sram Sx. To už je trošku horší. Nechal jsem původní převodník Bafang 44zubu. Kolo jelo pěkně. Neměl jsem problém s žádným kopcem, maximální rychlost byla jako na pincku (i bez motoru). Pořád ale padal řetěz. Nešlo používat poslední 2 kolečka. Koupil jsem převodník LEKI 36z a využiji celou škalu převodů. Teď jsem akorát doobjednal vodítko řetězu. Řeťez se pořád docela dost kříží, ale nepadá. Manželka měla původně Deore 3x8. Po výměně za Bafang super. Není třeba nic řešit. Řetězová linka je ideální a nejmenší kolečko na převodník ji právě nahradí síla motoru.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2021
      Autor: MarEL
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

         

    Hlasuju pro Bosch, nikoliv přestavba.

    Mám na dlouhých trasách ozkoušeno, že funguje.
    Žádný šachování s aplikacema, koupíš, a jedeš.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 06.07.2021
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
    • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

           

      Že tys nečet jak on má šetrný motor, že na 1800 nasdtoupaných metrů mu to vezme sotva 70 % baterky, a to ty nemáš ani náhodou, ty na to potřebuješ 3 baterky, kdežto on jednu malou.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2021
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

             

        Samozřejmě musíš i makat, není to jen o tom, že tě motor vyveze.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.07.2021
        Autor: MarEL
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

               

          Tak proč ho teda máš, když to odjedeš za své?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2021
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
        • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

               

          Nechci bejt rejpavej, ale na začátku píšeš: "...1.800m převýšení cca 65km. S největším plýtváním baterie jsem dorazil do cíle a měl pořád 30%." Podle popisu to nevypadá, že bys makal, ale že jsi plýtval energií baterie. Proto asi ta poznámka o zázračném řešení, co ty na to? Ale možná se pletu a jen jsi to úplně špatně popsal?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 08.07.2021
          Autor: ckp13
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                 

            Nechceš, ale jsi :) tzn. Ze jsem mel asistenci zaplou i na rovince, kdy mam normalne motor vypnuty ;) do kopce jsem mel zase nejvyssi stupen asistence, kdy mam normalne stredni.. no nic kluci, pekne se tady spolu bavte.
            Hoj

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 08.07.2021
            Autor: MarEL
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                   

              To je právě to, čemu asi ne úplně rozumím (věřím). 65 km se standardní přípomocí a k tomu 1800 m převýšení s maximální přípomocí - a na konci ti zbývá ještě 30% kapacity?
              Mám vystudované elektro, ale dávno se tím neživím a na elektro taky nejezdím, takže praktické poznatky nemám. Jen mi to přijde jako hodně optimistické. Můžeš to nějak rozvést? A mohl by se k tomu někdo (třeba Jindra + další) zasvěceně vyjádřit? Díky.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 08.07.2021
              Autor: ckp13
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                     

                Krapet mimochodem a jen pro ilustraci - 1800 m up na 65 km mi vychází prakticky na metr stejně jako polovina Drtiče s jeho beskydskou náročností a lahůdkama jako Lysá, Pustevny a tak podobně, leckde dost napřímo.
                Když tady dost často čtu, jak všichni bojují s dojezdem i v běžném zvlněném terénu...no nevím.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 08.07.2021
                Autor: ronda
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                       

                  Myslím,že kolega MarEL tady očekával pouze obdiv ke svému konstruktérskému umění,že vymyslel a sestrojil nejdokonalejší elektrokolo na světě. Neočekával žádné pochybnosti.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 08.07.2021
                  Autor: DAVID7001
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

                     

                no zde se musím autora zastat, on jak píše má baterii s kapacitou 17 Ah, tudíž jím uváděný nájezd je možný. Já mám baterii 11 Ah a najedu na ní asi 60 km s převýšením do 1000 m

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 08.07.2021
                Autor: zprazak
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

           

      Německé motory Brose v kolech Specialized se asi chovají a ovládají trochu jinak než Bosch, ale pochybuji, že jsou horší.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.07.2021
      Autor: xtonda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Porovnání elektrokol Specialized vs Bafang

           

      Kdybych si nechtěl dělat přestavbu a vrtat se v tom, koupil bych Haibike právě s Boschem CX4. Některá kola používají 2 baterky o kapacitě přes 1.000W a to už jezdíš bez omezení. Brose OPROTI Boschi dost žere..

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.07.2021
      Autor: MarEL
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

342 cyklistů (5 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024