reklama

přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

Ahoj,
zvažuji přestavbu střed. motor TSDZ2 nebo podobný (500/750w). Dost těchto motoru tuším i BBSHD nemá teplotní čidlo ani tep. pojistku apod... Na webu je dost příspěvku o usmažení (jedno zda Bafang či Tongsheng). Dost lidí tam bastlilo čidlo apod...
Co googlím tak motory typu 500 i 750w jsou konstrukčně 250/350w s větším max. odběrem.
Máte někdo s těmito motory při vytížení kola 100kg + kopce zkušenosti zda vydrží, bastili jste nějakou kontrolu? Nerad bych něco co za chvilku spálím...
Díky předem za reakce.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.04.2021
Autor: mm_42
  • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

         

    Ja mám BBS02B 500W 36V 25A nastavený na max. odber 18A má najazdené viac ako 8000km. Zatial sa mi nestalo, že by mi ho vyplo.Čidlo som si aj zohnal ale nenamontoval som ho. Občas keď si spomeniem tak po nejakom ťažšom kopčeku skúsim rukou ako je motor teplý, ale býva to len také vlažné. Aká teplota je vo vnútri motora netuším. Snažím sa ale motoru pomáhať čo najviac. Vždy čo najlahší prevod a kadencia.
    Vážim 95+kg bike komplet cca25kg.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.04.2021
    Autor: vikino1
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

           

      Mám stejný motor, nastavení na 18A mi přišlo takové vláčné. Mám nastaveno na 20A, přijde mi to lepší. Teplota se drží jen na vlažné.
      Mám najeto málo, teprve letos jsem přešel na tento motor.
      Vážím 85kg, kolo 26kg, bagáž tak 5kg.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.05.2021
      Autor: akruh
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

         

    Ono väčšinou stačí trochu tomu ako motor pracuje rozumieť a zo začiatku si odskúšať ako sa pri rôznej záťaži hreje. Potom to ide celkom dobre odhadnúť a v neštandardných situáciách je vždy možnosť zastať a teplotu skúsiť rukou. Nemal by byť na dotyk vyslovene horúci, vlažný až teplý je v poriadku. Motory BBS majú stator s cievkami spojený s vonkajším rebrovaným plášťom a tak je prestup tepla vcelku dobrý. TSDZ je v tomto riešený blbo a teplo z neho uniká trochu problematicky. Usmažiť ho alebo mechanicky poškodiť je jednoduchšie.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.04.2021
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

           

      TSDZ bych neviděl nijak tragicky, motorky jsou malé a vsazené do hliníkového těla - porovnej s prsty na obr.
      Za tři roky používání jsem nezaznamenal přehřívání.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.05.2021
      Autor: vysočina
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

         

    Používal jsem dig. teploměr na BBS02-750W dle:https://electricbike-blog.com/2015/06/07...
    Je tam tabulka :140 F=cca 60oC, kdy je třeba nechat vychladnout. Pokud chcete jezdit na plný výkon, je potom odolnější BBSHD.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.05.2021
    Autor: Andy5
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

           

      Pro motory BBS02 a BBSHD je k dispozici Simulator Grin, na kterém je možno simulovat různé situace. Příklady i pro přehřátí motoru BBS02:20A/48V, plný plyn, 20% stoupání,100 W cyklista a různé převody s kadencí 55 (system A) a 77(system B). Ze simulace plyne, že k přehřátí dojde po 5 min. (A) , nebo po 19 min(B). BBSHD se za podminek A (nízká kadence) přehřeje za dvojnásobnou dobu, než BBS02-asi 10 min.Pokud se udržuje rozumná kadence pedálů např. 70 RPM, vydrží motory bez přehřátí delší dobu. Pro BBS02 je to asi 12 min a pro BBSHD (také 20 A) je to 29 min.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.05.2021
      Autor: Andy5
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

             

        Díky za tip na skvělý web. Rychlé přehřátí, pokud jsem to dobře pochopil, v podstatě znamená dusit motor do kopce na těžký převod 42:11 apod. a na malou kadenci. Při správném převodu a kadenci přehřátí v podstatě nehrozí.
        U mě padla volba na TSDZ2 do nové kola. Po osazení a zajetí dodělám čidlo a OpesSource program na hlídání teploty viz např. zde:https://www.youtube.com/results?search_query...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.05.2021
        Autor: mm_42
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

         

    Zdravim.
    Jsem mel 2 BBS-02 motory, oba jsem postupne ponicil prehrivanim, i nominal 500W nejsou schopny vydrzet dlouhodobe.
    Kadence mam 80-90, a bezna jizda ma prumer nad 35km/h.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.05.2021
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

           

      Tak Vy máte dost specifické využití motoru s tou průměrnou rychlostí 35 km/h. Při pravidelné údržbě a sledování teploty by také ty vaše motory vydržely déle. Můj BBS02 má najeto přes 25 000 km za 5 let a jediné závady:ložisko na středové ose a kontroler+1 ročně promazání.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2021
      Autor: Andy5
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

             

        Urcite jste mate pravdu, ze ja vyuzivam kola nad jeji limitem:)
        Po zniceni dvou BBS-02 motoru jsem presel zpet na zprevodovany motory a velice s nimi spokojen.
        Ted mam prumer nad 40km/h, a menim motor jednou rocne, coz vychazi 2-3 krat levnejsi nez provoz BBS-02 motoru.
        Mit RJ dal od motoru je to dobra vec:)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.05.2021
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: přehřívání přestaveb typu BBS02 / TSDZ2 a pod...

               

          Musím potvrdit,kvalitní silnej převodovej motor je nezmar,můj první má už hodně přes 20tis. a stále bez rozebrání a namazání vesele vrčí a to s váhou jezdce 115kg + nějakej náklad. Jeho provoz je velmi levný.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2021
          Autor: kormik
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: cyklistku - silničářku a/nebo gravelistku

09.10.2021
Ahoj, pokud jezdíš sama a chceš někdy doprovod, napiš. Hledám jen kámošku na švih, někdy o víkendu i delší. 50…

Hledám: Muže

Hledám: Muže
02.10.2021
Žďársko, Havlíčkobrodsko, Jihlavsko... Žena 171cm se ráda seznámí s nezadaným mužem cyklistou, lyžařem, turistou.…

Hledám: Sympatického cyklistu

24.09.2021
Ahoj, hledám nezadaného a pohodového cyklistu na 50 let, pro cyklovýlety a fajn dny na kole, který má rád přírodu,…

Co se děje:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

192 cyklistů (10 přihlášených)

Belánské Tatry a okolí – srpen 2021

Už jsem skoro zapomněla balit na dovolenou a psát blog se mi vlastně ani nechtělo, ale pak jsem si uvědomila,…
HMS | 10.09.2021

O kouzelné holčičce

Vyrazili jsme k moři, v autě celou cestu překáželo moje kolo. Manželka ho považuje za zbytečnou komplikaci.…
šíravník | 09.09.2021

Vez mě dál, Esko má 02 – Kanál, jezy a potrubí

Technické památky u Mělníka. 29. 8. 2021 Poslední prázdninovou neděli chci strávit na kole. Počasí je však…
Favorit1970 | 30.08.2021