reklama

Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

Hledám tip. Požadavky: 36V-mám, pro důchodce 70let, většinou asfalt, žádný terén, hodně dlouhých a prudkých stoupání, V-brzdy, dávám přednost výdrži před rychlostí. Do 25km/hod stačí. Co nejmenší RPM, na váze tolik nezáleží. K němu vhodná řídící jednotka, PAS na čtyřhran, display. Používám elektrokolo viz. foto s motorem v předním kole, velká stoupání nezvládá. Jezdím dost za své, trasy 40-120km, baterii mám 15,4Ah, display K-LCD5, motor Xiongda YTW-06 250W. Dokud to jde, používám hodně svoji sílu. Žena má středový, který zatím nechci.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.03.2021
Autor: lato
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    Motor do predného 28" kolesa do veľkých stúpaní je... ...nešťastné, problematické riešenie.
    Určite sa dá postaviť niečo čo by bolo lepšie ako to čo máte, ale aj tak to nebude fungovať optimálne a bude to mať ďalšie nevýhody.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2021
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    No - osobně myslím je to podobné jako u automobilů, i když vlivem výkonu ne tak razantně. Zadní pohon - lepší v kopcích a přetáčivý, přední "táhne" tedy roviny a medotáčivý. Míru toho či onoho musejí posoudit ti, co to déle používají...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2021
    Autor: zanyn
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

           

      ...on bude u předního pohonu hlavní "nevýhodou" spíš přesun váhy ve stoupání- čím větší sklon, tím větší přesun váhy na zadní kolo(proto vozy s předním náhonem potřebují stoupání s tvrdým podkladem, což neplatilo pro zadní náhon...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2021
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

             

        Ty motorky váží prd, to roli nehraje.
        Taky prd táhnou :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2021
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    Alespoň by to chtělo kolo s koly s menším průměrem. Nejlépe 20,nebo 24. Těch 28 je moc. Jednoduše napsáno,mělo by to větší sílu. Zmenšila by se dráha,kterou to ujede na jednu otáčku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2021
    Autor: DAVID7001
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

           

      Mám pro mě ideální kolo, které mi vyloženě sedí, a nechci ho měnit. Přední pohon mi také plně vyhovuje, jen tomu chybí síla v kopcích. Jezdím s partou s e-koly drahými i přes 100t, a problém mám jen v prudších stoupáních. Za život mám hodně najeto, jenom teď v 70 jezdím způsobem, jako když jsem se dřív rozjížděl před sezonou. Vyšší kadence, lehké převody, které mi pomáhá nahrazovat motor. Už nepotřebuji kolo, jako před pár lety s Campa Super Record. Toto byl pokus, jestli někdo neví o motoru do předního 28" kola, který zvládne i prudší stoupání. Asi nakonec budu muset skončit u přestavby se středovým motorem, čemuž jsem se chtěl vyhnout. Děkuji za Vaše názory.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2021
      Autor: lato
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

             

        V současné době nejsou výkonnější motory už k sehnání?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2021
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          Ale jsou, např zde:

          https://www.e-pohon.cz/500-1000W-do-naboje-c3...

          a je zajímavý výprodej střeďáku na 36V s torzním snímačem:

          https://www.evbike.cz/p/stredovy-pohon-250w-36v...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2021
          Autor: vysočina
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          Sú. Ale tu nie je problém tak celkom výkon, ako krútiaci moment. A zrovna ten motorček čo tam má je čo sa krútiaceho momentu týka nadpriemerne dobrý. Tak by sa mohlo stať že niekoľkonásobne ťažší motor by nakoniec mohol aj nemusel byť o toľko lepší... Možno by bolo jednoduchšie dať malinký motor aj do zadného kolesa... Dva by si váhu rozdelili a to už by bol sakra rozdiel do kopca.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2021
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                 

            nechtěl jsem se tady o tom raději ani zminovat--dát motor i do zadního kola, ale když to i Lubo připouští jako jednu z možností----ano, jde to řešit i takto, mám tak udělanou jednu koloběžku, pro dvě kola musejí být ale samozřejmě dva regulátory, které už jde ale ovládat třeba plynovou páčkou společně, jen je potřeba ----zapojení jedné plynové páčky do obou regulátoru oddělit třeba diodou, aby se to nehádalo, to je potřeba vyřešit podle typu kombinace regulátoru, některé se nehádají, některé ano.

            pak je možné si třeba pouze do kopce zapnout ten druhý motor, který už vubec nemusí být zapojený přez nějakou šlapací volitelnou asistenci, jen aby v kopci sepnul a pomohl tomu hlavnímu, který na běžný terén stačí, ale v kopcích nestíhá.

            ted jsem zrovna něco točil na té své dvoumotorové koloběžce.

            https://www.youtube.com/watch?v=cGv9p13w-FQ

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2021
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                   

              To už něco jako "dvoukolka" podobná čtyrkolce u automobilů. (Rozuměj náhon na 2 či 4 kola). A ještě asistent k řízení obou a kolo bude víc počítač než kolo. Inu tu počítačová technika se tlačí do všech činností - viz onen 5G system. Já tomu říkám zavádění oněch modeních Tamagoči do hlav lidí. Bez elektroniky si prostě v budoucnu ani neuprd....u

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.04.2021
              Autor: zanyn
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                     

                Až na to že auto má len jeden motor. A vôbec to nemusí byť zložité, stačilo by dať úplne primitívnu RJ k tomu druhému motoru a plynovú páčku. Tou by si v prípade do strmšieho kopca pomohol a hotovo. RJ sa dá kúpiť aj za 10€ z číny a motor by sa kupoval tak či tak aj keby sa menil ten predný. A k tej RJ za 10€ sa dá dať aj PAS a 3-polohový prepínač, ale možno by stačilo nechať to zapnuté stále na 1-ke nech to neženie do rýchlosti a len pomáha tomu prednému.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.04.2021
                Autor: Lubo990
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                       

                  Nojo. To je fakt. Ale fakt je také, že i první elektrokola měly jen vypínač a později případně regulaci otáček. A dnes je vidět, kam až to dospělo, když se toho chytí koumáci a obchodníci......

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 01.04.2021
                  Autor: zanyn
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                       

                  vôbec to nemusí byť zložité, stačilo by dať úplne primitívnu RJ k tomu druhému motoru a plynovú páčku.----------------------------------------------------------------------------------------------------------

                  Ano, není to spalovací motor, který pracuje optimálně pouze v určitém uzkém rozpětí otáček a je tedy nezbytné používat runé převodové poměry, elektromotoru je to vcelku jedno, jen si ten hlavní motor myslí, když mu začne pomáhat ten druhý motor, že už do toho kopce konečně vyjel a jede zase po rovině.

                  něco složitěji vymýšlet má smysl až tehdy, kdy jeden z regulátoru se ohřívá znatelněji víc než ten druhý, ale na šlapacím kole nejspíš nikdy nebude přední kolo třeba 26 palcu a zadní 20 palcu, což to samozřejmě na jednu stranu trochu komplikuje, na druhou stranu---do kopce používám hlavně menší kolo, po rovině to zadní menší většinou vypínám, respektive jednotka zadního kola se po určité době, kdy nedostane žádný impuls plynovou páčkou, když jedu pouze na přední přez tempomat, nebo příšlapovou asistenci automaticky vypne sama.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 01.04.2021
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                         

                    Ono je to i výhodnější, když ta druhá jednotka nepotřebuje k provozu nic jiného, než tlačítko zap/ vyp---není pak potřeba mít na řidítkách dva ovládací panely

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 01.04.2021
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                           

                      Jenže ta montáž zadního motoru je komplikovanější než namontovat motor do předního kola. Mohlo by to představovat i nutnost roztáhnout rám. Kupovat ten motor nový by vyšlo na více peněz,než koupit na inzerát starší elektrokolo se zadním motorem a případně doplnit ten přední. Jedině že by se podařilo sehnat ten zadní motor nějaký starší za rozumné peníze a nejlépe s rozměry,aby žádná úprava rámu nebyla potřeba.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.04.2021
                      Autor: DAVID7001
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                             

                        Neviem prečo by sa mal rám upravovať, teda ak má zadná stavba štandardných 135mm. Montáž nijak zložitá nie je, vymení sa jedno koleso za druhé, motorové... Len sa prehodí kazeta a plášť s dušou. A cenovo to vyjde najlepšie spomedzi všetkých riešení, nakoľko motor nijak extra špeciálny byť nemusí narozdiel od riešenia keď by sa kupoval dopredu. A povedzme si na rovinu, taký motor čo by nahradil hocaké dva sa tu ani normálne kúpiť nedá. Ten predný má 40Nm, zadný ak by mal len 20Nm, pozeral som 4kg 500W motor a mal len 48Nm pri 48V... A drahý bol hodne. A tiež dávať dopredu ťažký motor s vysokým krútiacim momentom je recept na prúser. Doplnenie malého 250W kazetového motora dozadu sa javí ako naozaj najlepšie možné a aj najlacnejšie riešenie. A s tým už hravo pôjde zarovno so stredomotorákmi.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.04.2021
                        Autor: Lubo990
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                             

                        Myslím, že zadní motor je nevýhodný z pohledu defektů (píchlá duše). Nelze ho kvůli přehazovačce tak jednoduše vyndat. A ony plné pláště ty byly zkritizovány.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.04.2021
                        Autor: zanyn
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                               

                          A navíc je přece možno užít středový motor a ten přední. Je to dražší, ale jednodušší. Ovšem vždy (už z pohledu váhy) se prostě z kola stává "mašina"...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.04.2021
                          Autor: zanyn
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            To je kravina. Po všetkých stránkach...

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.04.2021
                            Autor: Lubo990
                            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                               

                          Je hlúposť koleso demontovať len kvôli oprave defektu. Nikdy to nerobím, opravil som haldu defektov, nikdy s tým nebol problém. Problém je v tom, že kedysi dávno niekto vymyslel že koleso je treba dať dolu a defekt opravovať tak. A všetci to opakujú bez toho aby sa zamysleli. Tam je problém, nie v tom či je v kolese motor alebo nie. A navyše, vlastne to je jedno, lebo rozdiel v demontáži kolesa s motorom je len ten, že odpojíte jeden konektor na kábli z motora. To je ale fuška...
                          Mne by sa ale nechcelo babrať ani s vyberaním obyčajného kolesa na rýchloupínák, retiazka, prehadzka, olej a špina... Preboha načo???

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.04.2021
                          Autor: Lubo990
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            No teda nevím. Asi to jde, ale i při sundaném kole je někdy problém aby po nasazení plášť běžel. Ty tam jsou doby, kdy plášť t.zv. dráťák sedl do vybrání ráfku a zajistil souosost.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.04.2021
                            Autor: zanyn
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            Neumím vyměnit duši, když mám kolo ve vidlici :-)

                            V poli přehodím duši, a defektem se zabývám doma, nebo taky ne, a duši zahodím, podle toho, o co se jedná

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.04.2021
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                   

                              Mne príde jednoduchšie zalepiť ako niečo meniť. Záplata tiež menej váži a zaberá oproti duši. A tie čo používam sú hodne hrubé a ťažké (downhill/freeride).

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 02.04.2021
                              Autor: Lubo990
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                     

                                No, asi bude problém v tom, že prd vidím, takže duši, když lepím, tak postaru, jak mě to naučil táta.

                                Nafouknout, napustit vodu, a hledat kudy utíká, kde se dělají bublinky. To místo si označit, a pak zalepit.

                                Jinak díru nepoznám. Brahma (asi to byl on) mi poradil, že to jde zjistit taky tak, že duši nafouknu a protahuju u ksichtu, a ten pramínek vzduchu, co z ní uniká, najdu, a pak označím, a postupuju stejně.

                                Ale to s emi nechce někde v poli dělat, protože když píchnu, tak buď leje, nebo jsme na nějakém blbém místě, zkrátka nehodí se mi s tím se mazat, vyměním duši, a zalepím ji večer až dojedu.

                                Taky se může stát, že duše prdne někde v místě, kde i nejvěští šikula to nezalepí, utrhne se ventilek, nebo nějaká taková ptákovina, náhradní duše se vždycky hodí, tolik zase neváží. (ani 6 duší co jsem povozil)

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.04.2021
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                       

                                  Jenže stejně to místo musíš najít abys zkontroloval, jestli to co defekt způsobilo nezůstalo v plášti.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.04.2021
                                  Autor: xtonda
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                         

                                    No, tím jsem si to podělal předloni.
                                    Protože jsem jezdil do té doby na něprůstřelných Marathonech, nestávalo se mi, že bych píchnul, spíš jsem prorazil duši, když byl moc měkěj pásek.
                                    Takže jsem plášť neřešil, vyměnil duši, nabouchal na kámen a jelo se dál.
                                    A pak jsem Zelenáče přezul na ultralehké Micheliny, takové slupičky. A ty mě vyškolily.
                                    Duše prázdnám 3x během odpoledne, ještě slušné počasí, to tak vždycky je :-)
                                    Pčesvědčen že jsem našel příčinu, prorazilo se to kvli blbé pásce, použil jsem stříbrnou lepenku a vytvořil provizorní řešení. Druhý den za šera vyjedu a po 5km zase prázdno. Na hlavu proudy vody, to už mi došlo, že něco bude s pláštěm. No, byla v něm díra zkrz, když to byl ovyfouknutý, nešlo jí vidět, jen zrubu. Pláště jsem nesehnal, alespoň ale dobrou pásku, pár nových duší, díru jsem zakapal lepidlem a zespoda do pláště nalepil záplatu. Pak už to vydrželo těch 400.
                                    Micheliny jsem sundal a dal tam Continentaly aujel na nich 3000 km bez defektu.

                                    Nevím, jestli by takovou opravu Lubo dal bez toho, aby to sundal s vidlic.....

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 03.04.2021
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                           

                                      Nemyslím že by to nešlo, dieru hľadám tiež viac sluchom a pocitom prúdiaceho vzduchu než očami. Navyše čiastočne vyzutý plášť má tú výhodu, že viem presne kde mám na ňom hľadať príčinu, pokiaľ sa plášť zhodí a duša celkom vyberie tak už môže byť problém určiť odpovedajúce miesto na plášti. A hľadať potom po celom jeho vnútri kde je čo zapichnuté môže byť problém. Z môjho pohľadu sa to demontážou kolesa a zhodením plášťa a duše len komplikuje a zdržuje. Samozrejme demontáži kolesa sa nie vždy dá vyhnúť, ale tých prípadov je minimum a takmer vždy je to doma pri prezúvaní zjazdeného plášťa.
                                      Inak pochopiteľne na dlhé výlety náhradnú dušu vozím (a kopec iných potenciálne potrebných vecí), nie však pri jazdení tu po okolí.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 03.04.2021
                                      Autor: Lubo990
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                             

                                        S hledáním u vyndané duše není vůbec žádný problém, pokud úplně neshodím i plášť. Pak se stačí podívat (podle umístění ventilku) na jednu a druhou stranu, prošmejdit cca deset centimetrů pláště.
                                        Na druhou stranu, kolikrát mám problém najít pididírku bez kýblu vody. A pokud nezůstane v plášti zapíchnutý připínák, vůbec bych netušil, odkud začít s částečným zouváním

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.04.2021
                                        Autor: ronda
                                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                             

                                        Jo. A o tom vyvážení a souososti kola nikdo nic, i když je s tím problém i při sundaném kole. Mě to odborný mechanik dělal půl hodiny za 50 a stejně mi to házelo....
                                        A navíc - už jsem tu uváděl příklad i s videjkem, kdy kolo je možno vyjmout bez montáže přehazky. Tedy vpodstatě jako přední kolo....

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 03.04.2021
                                        Autor: zanyn
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                               

                                          Kdyby odborník použil na patku pláště gumařskou kejdu co používají v pneuservisech (v nouzi saponát), tak to sedlo hned a nic ti neházelo. Věc za pár korun, funguje skvěle. Vozím sebou pár mililitrů i v báglu na horáce.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.04.2021
                                          Autor: ronda
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                               

                                          A nebo je prostě křivej plášť a nepomůže nic. Na kole bicyklu nejsou takový točky aby se to muselo vyvažovat závažíčkama.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 03.04.2021
                                          Autor: xtonda
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                           

                                      No- staří kdysi doporučovali pro mírný únik či řídkou duši dát mléko. Dnes pokud tuším exitují nějaké spreje či co....

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 03.04.2021
                                      Autor: zanyn
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                             

                                        Ještě k tomu házení. Dnešní pláště (tedy alespoň které já zakoupil dle prodejce na můj ráfek)) jsou dost volné na ráfku a jejich vycentrování je problém.Ono záleží i na míře nahuštění. Proto jsem tu uváděl ony staré "dráťáky" které seldy do vybrání v ráfku a souosost byla zaručena výrobou. Nevím, zda něco podobného existuje i dnes.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 05.04.2021
                                        Autor: zanyn
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                               

                                          Co to kupuješ za hadráky ? Já mám spíš problém některé do ráfku našponovat. Když patky nepodmáznu, tak je kolikrát neusadím ani šesti bary.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.04.2021
                                          Autor: ronda
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                               

                                          Každopádne dnes existuje kopec výrobcov (ráfkov aj plášťov) a nie každý robí celkom podľa normy... Často je to aj vinou starých strojov a pod. Takže kombinácie niektorých ráfkov a niektorých plášťov budú problémové. Riešením je niečo z toho zameniť za lepšie. Obzvlášť ak ani mydlová voda alebo saponát a poriadne nahustenie nepomáhajú aby si plášť sám správne sadol do ráfku.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 05.04.2021
                                          Autor: Lubo990
                                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                               

                          Hovadina, motor v náboji je úplně stejná komplikace vpředu nebo vzadu, navíc u rozumně řešeného to bude jeden konektor.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.04.2021
                          Autor: xtonda
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                         

                    To všechno jde dnes řešit elktronikou, I jedna jednotka pro 2 motory. A když to jde , tak to určitě někdo zkusí. Novinka je novinka a obchod je obchod...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.04.2021
                    Autor: zanyn
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                           

                      Je otázka,jak by se na takovém kole jelo. Jak by se ovládalo. Samozřejmě při jízdě rovně do kopce by nějaký rozdíl ve spuštění motorů nemusel být problém. Jiné by to mohlo být při nějakém kličkování někde v terénu,kde by ten druhý motor mohl zabrat zrovna v dobu,kdy by to cyklista neočekával. Mohlo by se mu třeba při nějakém náklonu a v blátě jedno kolo protočit.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.04.2021
                      Autor: DAVID7001
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                             

                        Ten motor se točí podle svého točivého pole a nijak jinak. Když dvěma motorům vytvoříš stejné pole, budou se točit stejně. Já jsem v jednom stroji točil z jednoho měniče naráz dvaceti motory. Žádný problém, pokud nevadí, že se budou točit zcela stejně.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.04.2021
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                               

                          jako že jsi provozoval 20 střídavých motoru na jeden střídavý regulátor?

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.04.2021
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            Ano. Byl to skací stroj na převíjení špulek nití (v mém případě skleného vlákna) z papírové dutinky na standartizovanou špulku. Stroj byl přes celou halu, navíjelo se naráz 100 stanovišť. Na každém stanovišti se stejně ale řízeně točilo jedním odvíjecím motorem a jedním navíjecím. Takže ne 20 motorů, ale 100. Jeden měnič byla bedna cca. 60x40x40cm (odhaduji, už je to dávno).

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.04.2021
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                   

                              Tak to jo, tak kdyby tady někdo místo elektrokola řešil jak navijet špulky nití, ted už alespon ví jak na to.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 04.04.2021
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                               

                          Jedna riadiaca jednotka môže poháňať iba jeden BLDC motor, jediná výnimka by bola ak by motory boli na jednej osi a teda mechanicky by bolo zabezpečené že sa voči sebe nemôžu pretočiť. Aj to by však nebolo ideálne nakoľko samotný motor nie je tak presne vyrobený aby komutácie nastávali úplne súčasne. Takže dá sa povedať, že v prípade BLDC je to blbosť a nemôže to fungovať. Šlo by to v prípade asynchrónnych alebo krokových motorov. Alebo pri klasických motoroch s mechanickou komutáciou (uhlíky).
                          Takže každý BLDC motor potrebuje svoju vlastnú RJ.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.04.2021
                          Autor: Lubo990
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            No - ty dnešní ano. Ale klidne mohou být v jedné jednotce 2 systemy a 2 výstupy. A když tam přidáš počítač a senzory na obě kola, tak budeš mít ono ABS i ASD a t.d jako u aut. Prostě ne kolo ale mašinu. A programovat budeš navíc i míru prokluzú, brždění, zrychlení a co já vím.Dnes je technicky skoro vše možné. Jde jen o to proč, žejo. A tak většině stačí 1 motor s pevným programem na své ježdění. A nedostatky si řeší vlastníma nohama...

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.04.2021
                            Autor: zanyn
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                   

                              To sa rieši prepojením viacerých RJ, pričom jedna je hlavná a ostatné sú podriadené a navzájom komunikujú.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.04.2021
                              Autor: Lubo990
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            :) není jen aplikace elektrokolo. Jsou i jiné aplikace, kde nevadí, že se ty motory točí zcela stejně. Ba někde je to dokonce vítaná vlastnost.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.04.2021
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                           

                      jak někdo zkusí, na tom se jezdí už deset let¨.

                      Svět by byl fádní, kdyby každý mluvil jen o tom, o čem něco malinko ví.....

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.04.2021
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                             

                        Tá batéria vzadu je fakt čerešnička... Ale číňan na tom jazdiť nebude, hlavne ak sa to predá...

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.04.2021
                        Autor: Lubo990
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                               

                          viděů jsem nějaké video kde snad na tom i někdo jezdil, taky nějací Kanaďani to řešili, jestli dve řj, nebo jednu, jak to pozapojovat do jedné a tak...

                          někdo se tím vážně zabejval a možná na tom i jezdil.

                          Když si vezmeš, že jenom ty dva motory dohromady váží 15 kilo, musí to bejt fakt žrádlo :-)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.04.2021
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                 

                            Musí to mať dve RJ. Ale tie môžu mať spoločné ovládacie prvky. A môžu byť odlišne nastavené aby sa krútiaci moment a výkon medzi motory delil žiadúcim spôsobom. Treba si každopádne uvedomiť, že takáto dvojmotorová konštrukcia má zmysel len v opodstatnených prípadoch - jazda v bahne, piesku, snehu... Je rovnaký nezmysel si kúpiť offroad 4x4 a potom na tom jazdiť len po meste a diaľnici.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.04.2021
                            Autor: Lubo990
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                   

                              nemusí...

                              mají na to někde návod jak to připojit na jednu.
                              Nevím jestli na tom někdo jezdí, mě to připadá, že to prostě uchopili jako technickou "výzvu".

                              Jsou na to vcelá debatní fora, kde tuhle hovadinu řeší...

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.04.2021
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                              • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                     

                                Ako som už vyššie písal, jedine ak by oba motory boli pevne spojené, to jest na jednej osi. Inak to z princípu fungovania nie je možné. Takže v prípade že na bicykli je na každom kolese jeden motor, musia byť riadiace jednotky dve. Či už budú v jednej krabičke alebo sólo, musia byť dve.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.04.2021
                                Autor: Lubo990
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                       

                                  Nevím, Lubo, elektrice nerozumím a učit se tio nebudu, ale nějak ty drátky pospojujou a ovládají to jednou řj, někde nagoogluješ návod.

                                  Ale stejně je to úchylárna.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.04.2021
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                       

                                  Napadla mne analogie s motocyklem Rokon Trailbreaker, vyráběným v USA od 60. let, s pohonem obou kol. A v popisu se uvádělo, že přední kolo (poháněné od jediného motoru řetězovým převodem přes hlavu řízení) musí mít o něco větší otáčky nežli rovněž poháněné kolo zadní, jinak by motorka nezatočila a jezdec by si "ustlal". Na kole se ty rozdílné otáčky neřeší nebo se to ošetří sladěním ŘJ?

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.04.2021
                                  Autor: Benshot
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                                         

                                    Na bicykli to hlavne nie je mechanicky spojené, tak nič nebráni tomu aby sa každé koleso točilo tak ako potrebuje. Aby sa záber jednotlivých kolies vhodne zladil sa dosiahne tým ako sa nastavia obe RJ.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 05.04.2021
                                    Autor: Lubo990
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                           

                      googlujte eBike DUAL DRIVE

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.04.2021
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                   

              Jake pouzivas motory na tu kolobezku?Ja ted stavim uz druhou.Davam ale jeden motor do zadniho kola.Prvni ma Magic motor danej na cca 2000W.Druha ma motor Mxus 3000w.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.04.2021
              Autor: smates
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

             

        Silný přímý motor do předního kola důrazně NEDOPORUČUJI

        (pokud neumíš lítat) :-)

        toho, že tady dostanu hromadu palců dolů si nevšímej, to mám takového fandu, ale vyzkoušel jsem to a něco jsem na tom ujel, a 2x i letěl....

        Dopředu jen převodový motor, silný dozadu, ale ideální je dát motor doprostřed.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2021
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    Bude to chtít silnější motor, nejlépe 350W. Toho, že je to pohon předního kola bych se nebál. Manželka, než dostala své ekolo, měla před pár lety půjčené ekolo s předním náhonem, motor 350W. Byla nadšená, ovládání jí nedělalo žádný problém. Mohlo by to být např. něco takového: https://www.aliexpress.com/item/4001076751365...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.04.2021
    Autor: Modus
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

           

      A to mu má akože ako pomôcť keď vymení motor ktorý má 40Nm za motor ktorý má 33Nm???

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2021
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

             

        Bude mít o 100W vyšší výkon, ve špičce až 500W. A s tím v pohodě vyjede až na Sněžku. ????

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2021
        Autor: Modus
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2021
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          Je to podobné, jako kdybys to, že ti v autě nejdou zařadit jednička až trojka řešit výkonem motoru.
          To co na 250W v náboji nevyjedeš, na středovém motoru zvyřešíš přehazovačkou.
          Hlasuji pro druhý motor v zadním kole.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.04.2021
          Autor: Julek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

           

      Nevím, jako kolo pro tchýni asi dobrý, dát do předního kola přímý motor.

      Možnost jak se jí zbavit je dvojí.

      1) mechanické poškození. Přední vidlice není dimenzována na to, aby v ní bylo hnací kolo. Viděl jsem u Šikuli krásně prasklou.

      2) elektrické problémy
      tahle čínská kola a jejich řj jsou takovou směsí drátů, že k tomu, aby se motor kousnul není nikdy dalek. Když se kousne motor v přední vidlici za jízdy, plachtíš přes řídítka.
      Nedělej to.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2021
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

             

        Dotaz byl na motor do předního kola do kopců. Má osobní zkušenost je, že 10 let staré ekolo s předním náhonem a motorem Bafang 350W bez problémů zvládlo Šumavu a Jizerky, přičemž konkrétně Bafang patří mezi standard a rozhodně se nejedná o změť drátů. Že je to překonané řešení mi je jasné, ale držel jsem se zadání. BTW, návrhy typu druhého motoru jsou hodně off topic.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2021
        Autor: Modus
        Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          Nejsem to já,kdo navrhuje druhý motor.

          S motorem v předním kole jezdí všechny elektro Vélib, v Paříži.

          Ale jde o motory převodové a slabé a konstrukce přední vidlice je tomu uzpůsobena.

          Ty si přeješ dát dopředu silnější motor, a ty už jsou přímé. Je mi fuk, jestli je to překonané, před čím varuji, je to co jsem napsal.

          Na silný motor nejsou stavěné vidlice, a ty nemáš křídla. Silný motor patří dozadu.
          To, že si dosud neletěl není dokladem toho, že se to stát nemůže a ani zárukou, že vstaneš, a pomůžeš si jen brufenem.


          Je mnohem menší pravděpodobnost, že zemřeš na covid, přesto půl zeměkoule běhá s hadrem přes hubu.

          Rozmysli to, není to o moc dražší ani technicky náročnější řešení. Dej silný motor dozadu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.04.2021
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                 

            Tak to bude asi nějaký omyl. Já samozřejmě poslal link na motor s převodovkou, přímý mě vůbec nenapadl. Navíc si myslím, že ty přímé se dělají až od 500w, já navrhoval 350. Stávající pevnost a vhodnost vidlice by to chtělo určitě posoudit a v případě potřeby nahradit nějakou festovnejší, možná i odpruženou, stačí na elastomerech. Pouštět se do nějakého většího bastlení asi nemá smysl, to už je jednodušší pořídit nový nebo mírně jetý e-bike.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.04.2021
            Autor: Modus
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                   

              Převodový motor se ti nekousne, pevnost vidlic je skoro vždycky dostatečná, problém, který nezjistíš (snad jen nějakými defektoskopickými metodami jako je ultrazvuk) může být křehký lom, který souvisí s nízkocyklovou únavou. Viděl jsem takhle u pana Šikuly co elektrokola prodává v Tišnově prasklou hliníkovou vidlici.

              Ocelové bych se nebál, to bys fakt musel mít pech.
              Ono pech musíš mít u u té hliníkové, aby ti prdla....

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.04.2021
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                 

            Prelet cez riadidlá (nie na ekole) som absolvoval 28.12.2020. Hlavou do priekopy,prilba na cucky, narazená chrbtica, našťastie nič som si nezlomil. Dostal som sa z toho, ale nikomu to neprajem.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.04.2021
            Autor: palot
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                   

              já letěl v roce 2013, zdá se, že za to mohla rekuperace do plné baterie, prostě se přední kolo najednou splašilo a začalo se točit v opačném směru, nikdo nenašel žádné rozumné vysvětlení proč se tomui stalo a i kdyby našel, já bych to stejně nepochopil.

              Měl jsem kliku hned na 2x, protože to bylo na silnici, měl jsem kliku že nic nejelo. A pak, že jsem měl vozík za sebou, který zabránil tomu, aby mě kola přelétlo a spadlo mi na hřbet, ale letěl jsem jen já....

              (před tím jsem letě už jednou, ale za to jsem si mohl tím, že jsem dostatečně nedotáh kolo ve vidlici a ono se mi vykroutilo, to byla ryzí blbost, za to technologie či uméstění kola nemůže)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.04.2021
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    Dobry den Ladislave.
    Rad vidim, ze jste stale pouzivate Xiongdu, a ta stale funguje:)
    Chci se zeptat, co se deje, kdyz jedete do prudkeho kopce? Jak poznate, ze motor to nezvlada?

    Pokud spravne rozumim, jste ted do toho kopce jedete na 5 stupen pripomoci, takze RJ bere 11A a 36V. Je li motor furt toci ale nerozjizdi, nebo motor toci fajn, ale po stoupani motor ci RJ jsou moc teply?

    Pokud motor neni horky po delsimu stoupani, nejlepsi moznost - pouzit novou RJ, kolem 36V 20A nebo opravit shunt na stare RJ (a dat ji na opravdu na cerstvy vzduch).
    Po rovince to bude bezet stejne, do kopce - rychlej, RJ bude brat vetsi proud.

    Pokud motor je horky, zvetsit proud neni spravna cesta.

    Bezny 3kg motor ve prednim kole bohuzel nebude o moc lepe, nez Xiongda, mam to vyskouseno. Urcite tezsi motor zvladne vetsi vykon, ale ted resime moment...
    Dalsi moznost pouzit 4 kg 500W, ale je to 3kg navic, nebo druhy motor v zadnim kole - taky 2-3kg navic.

    Muj motor 4kg tahne silnicni kolo do 12% kopce az 40km/h, ale pohani ho 18s baterka, takze vahove je to velky rozdil (cele 9kg kolo s 6kg 14Ah 70V baterkou i 4kg motorem - az 19kg).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.04.2021
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    Mám motor zadní 250w 7A/15A ve špičce a do kopců to jede. Ale jakmile příjde prudký a táhlejší kopec, tak to zdechne, motor se uplně odpojí a musím chvíli čekat než naskočí. tak mi to udělalo v kopci nad 12% nedávno 3x zasebou. Je to KONVERZNÍ KIT 250W ZADNÍ 3 roky starý. Po městě a menší kopce dobrý ale jak příjde prudší stoupání tak mu dojde dech, na to je jednoznačně nejlepší středový, mám oba a vím že tam kde mi motor zdechl mi středový vyjede i bez šlapání. Zase je o dost dražší.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.04.2021
    Autor: patan
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

           

      Trápiť motor tak že ho až vypne nie je vôbec dobrý nápad, keď sa moc trápi alebo príliš spomalí treba to vzdať a radšej chvíľu tlačiť. Inak sa skôr alebo neskôr pokazí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.04.2021
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

             

        Zkoušel jsem i na nejmenší přípomoc a taky vypnul i když mu pomáhám šlapáním co mi síly stačí. Myslel jsem si že na nejmenší přípomoc mi pomůže alespon trochu do kopce ale houby, chcípl :-))) Jakmile se začne kopec narovnávat tak už zabírá dostatečně. Škoda že v prudkém kopci nepomáhá, tam je ho třeba nejvíce. Mám tedy vyzkoušeno že čím je kopec prudší, tím zadní hub motor pomáhá méně a méně na rozdíl od středového.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.04.2021
        Autor: patan
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          kde máš umístěný regulátor? nemáš ho v nějaké brašničce nebo krabičce?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.04.2021
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                 

            V plastové krabičce a ještě zalepený izolačkou abych to utěsnil :-) Myslíš že to je tím?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.04.2021
            Autor: patan
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                   

              O tom vubec nepochybuj.

              já používám na koloběžkách hnané přední kolo, tak ty regly dávám před krk pod řidítka, v kopcích se ne ně dá i za jízdy v poho sáhnout, jestli už moc netopěj.

              pokud bych měl na kole hnané zadní kolo, nejspíš bych ho přidělal na trubku sedla a konektorové bordeliště v brašničce pod sedlem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.04.2021
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                     

                Ja mám regulátor v brašne na nom snímač teploty a malý digitálny displey na riadidlách motor 250w v prednom 24pal.kolese chopper Bigmo aku od Luba 14,5-520wh kolo má 35kg ja 72kg bývam pod Lipt.Marou kde su strmé kopce preto v lete kontrolujem teplotu-5Ostupnov=prestávka na pivo
                a vše tahám aj nákl.vozík.Fotka je pred upravou na elolo

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 11.04.2021
                Autor: VladoM
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                       

                  Vnukov Bigmo počas prerábania

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 12.04.2021
                  Autor: VladoM
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                         

                    Co lidi vede k takovému počinu ? Nezvládli řidičák na motorku. Přijde mi to jak veganský steak. :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 12.04.2021
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                         

                    Vzhledem k tomu jak se na tom sedí na tom nemůže jít smysluplně šlapat, takže předělávka na motor je asi jediný co dává smysl.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 12.04.2021
                    Autor: xtonda
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          Protože jedeš pomaleji.

          Ten přímej motor v pomalých otáčkách netáhne ale hřeje.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.04.2021
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

               

          No ono je to tak asi od výroby nastavené ako ochrana ak to vypína aj pri malom príkone. A pri akej rýchlosti asi vypne?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.04.2021
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                 

            Vypne při prudkém stoupání kdy už motor není ani cítět a jedu tak kolem 10km/hod., šlapu a mám zapnutý motor (posledně vypnul i na nejmenší přípomoc).
            Tak nevím jestli to bude tím že mám obalený kontrolér v plastovém obalu a nebo že se zkrátka dusí a nemá už potřebné otáčky na kopec. Když jedu třeba po rovinkách a mám přípomoc na maximum, tak je tam tah a vše jede jak má a nic nevypne i když jsem ujel 35km a jen baterie byla horká ale motor jel dokonce i bez příšlapu na akcelerátor.
            Vím že nábojové motory nejsou určené na kopce ale i tak se divím že se vypíná sám v kopci což je dost nepříjemné. Posledně jsem měl kopec se sklonem i 10 stupnů což by mělo byt kolem 17%, to jsou tady asi takové nejprudší kopce v okoli, bez motoru jsem jej nikdy nevyjel s Hubem se motor 3x zastavil. Se středovým Bafang 350 jsem vyjel i bez šlapání.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.04.2021
            Autor: patan
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                   

              Ještě doplním že mám převody do kopce ty nejlehčí, vpředu trojtalíř 28z a vzadu 34z.
              Akorát na Bafangu mám místo trojtalíře standartní 1 talíř 46z ale místo trojtalíře jsem si dal zadní 3 rychlostí Sturmey archerjak náhradu za trojtalíř) a vzadu 8 kazetu 11-34z.
              Taky mě zajímá jestli má někdo Bafang jak řešil převody protože se mi zdá jednotalíř 46z moc těžký převod na kopce a ani to neprospívá motoru. A dávat tam třeba 11 rychlostní kazetu+přehazku+tenčí řetěz (navíc by musel být i nějaký speciálně delší než 116čl.) by bylo i dražší naž ten můj zadní 3 rychlostní náboj za 2400kč.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.04.2021
              Autor: patan
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

                     

                Ja mám na Bafangu bbs2b 500w vpredu 38 zubový jednoprevodnik narow zuby proti padaniu reťaze.
                V zadu 9st. kazetu 11-40zubov. všetko z aliexpresu a som spokojný. Výjde to všade a motor netrpí. Reťaz používam Shimano 10st na elektro. U mňa ma výdrž cca 3000km.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 08.04.2021
                Autor: vikino1
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Motor do 28“ předního kola do kopců (Krkonoše)

         

    Motor do předního kola nedoporučuju - měl jsem ho v treku (evbike 500w) a baterka na nosiči.
    Kolo ve sjezdech nepříjemně vibrovalo od předního kola.
    Hrabaní problém není - ano hrábne to, ale to musíte jet po hrabance do krpálu.
    Baterie na nosiči byla taky špatně - rohložení hmotnosti naprd.
    Doporučil bych raději nějaký Bafang ve středu s torzním snímačem a baterií ve středu kola. Motor díky převodům jede v optimálních otáčkách (dle šplapání) a má vyšší krouťák a nižší spotřebu a díky převodům to vyjede fakt všechno. Když už motor do kola, tak jedině dozadu a baterii na střed kola.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2021
    Autor: xcom
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

348 cyklistů (8 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024