Ahoj, cim mazete stredaky Bafang? Zkousel jsem to silikono-teflonové mazivo M-8052, ale asi je jen na to silonovy primarni kolecko, protoze po mesici mi zacala z motoru konkterne mazacim otvorem z krytu od Lekkie vytekat cerna brecka. A voda se do motoru opravdu nedostala, mam tam silikon. Sekundar na pravy strane tedy ted mazu Mogulem lv 2-3 a je v pohode za par korun. Ovsem co jsem koukal tak se casem tou vazelinou kontaminuje to silonovy kolecko a prej mi to nedela uplne dobre (leptani) Existuji dve "letecke" vazeliny Mobilgrease 28 a AeroShell 22 ktere jdou pouzit vse, ale nejdou u nas v malem baleni vubec sehnat a jsou drahy jako cert. Muzete neco doporucit? A jeste jak casto domazavat a cistit to silonove kolecko? Preci jen je k nemu horsi pristup. Na motoru mam najeto kolem 3500km.
Na velký ocelový převod stačí ta levná vazelína Mogul LV 2-3.
Nylonový převod doporučují mazat silikonovou vazelínou. Dle mého názoru je ale to mazání zde zbytečné. Časem se sem stejně dostane kolem primární osy část maziva z velkého převodu. Vzhledem k odolnosti nylonu vůči rozpouštědlům a mazivům by to ale nemělo mít vliv na životnost toho nylonového převodu. Pokud ten nylonový převod odejde, je to stržením zubů kvůli nadměrnému dlouhodobému zatížení. Že by šlo o změkčení plastu kvůli účinku nevhodného maziva je pouze dohad nějakého člena bike-fora. Doporučuji tedy jen pravidelně čistit a mazat ten velký převod.
Motory BBSxx nemají žádný mazací otvor.
Nylonový převod:
https://www.greenbikekit.com/accessories/bafang...
0
Ok díky za názor. Jinak já mám mazací otvor v krytu sekundárního převodu od firmy Lekkie. Ten názor ohledně změkčení plastů není jen tady na fóru, ale i na velkých zahraničních fórech. Ale nevím možná spousta lidí papouškuje názor dalších... nazývají to tam jako arašídové máslo. Peanut butter.
0
Ten termín jsem už také někde četl. Díval jsem proto nyní na odolnost nylonu-jde polyamid a amidová vazba není příliš stabilní.Kyseliny i louhy ji štěpí a bohužel i poměrně široké spektrum dalších látek a to i některých aditiv, používaných ve vazelínách (např. moly). Pokud mazat, tak třeba tou silikonovou vazelínou. Zda mazat či nemazat-mazání dle testů prý zvyšuje životnost až 5x. Vzhledem k ceně náhradního převodu cca 16 USD a dostupnosti na GBK bych se tím mazáním nylonu vůbec nezabýval.Jeho výměna není zas tak složitá a je k tomu plno instruktážních videí.Rozebírat to jen kvůli mazání nylonového převodu pokládám proto za zbytečné.
0
no, ono spíš jde o to , zda ty kola budou nylonová, (PA6) nebo polyacetalová(POM)
nebo z jiného materiálu.
Je natěch kolečkách značka materiálu/recyklace?
Plast a ropné mazivo je bohužel typ od typu...
0
Pokud je tím míněno, že z hlediska odolnosti proti ropným derivátům, benzínu, naftě, olejům a vaselinám je jedno, zda jsou kola polyamidová (nylon, silon) nebo polyacetalová (polyoxymetylénová, POM), pak ano. Navíc oba materiály mají nízký koeficient tření, jsou tedy do jisté míry samomazná a rozhodně by je standardní maziva neměla napadat. Problém nastává jedině při odchylce od pH 7, ať už směrem ke kyselosti nebo alkalitě. Například kyselina mravenčí nylon rozpouští. Z tohoto pohledu by stálo za zjištění, jaké pH vykazuje silikonová vazelína, která sama o sobě má nízkou lubrikační schopnost, proto se mísí s teflonem či jinými mazajícími složkami.
0