reklama

Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

Mám uvedený motor BBS02 48V/750W na silničním kole (váha kola 20kg) s 26" ráfky. Zajímalo mně, při jakém šlapání je efektivita pohonu při mém stylu jízdy optimální. Obvykle je moje průměrná rychlost kolem 25-27km/hod, zde jsem ale nastavil v simulátoru 30 km,, aby přípomoc motoru (100W)byla výraznější.
Příklad: Moje nastavení (váha 110 kg=90+20), kontroler 20A, baterie:48V/14Ah, jízda vždy pro 30 km/hod , po rovině s přípomocí 100W, vítr v simulátoru neuveden.
Baterie 48V/13,2 Ah -vybral jsem 14 Ah z nabídky simulátoru, ráfky 26" , celková váha s kolem 110kg , převodník 46 T, kazeta 11-50T 11sp-použito 5 převodů 46/11 až 46/21 níže.
Výsledky 5 vybraných příkladů:
Převod Účinnost RPM Příkon
-46/11: 78,2%, 57,6, 188 W
-46/13: 79,3 %, 68,1 , 185 W
-46/15: 79,4 %, 78,6 , 178 W
-46/18: 78,9, 94,3 , 185 W
-46/21: 77,7%, 110, 188 W
Z výsledků 5 simulací výše plyne, že křivka účinnosti má maximum v cca 80 (79,6 RPM)-převod 46/15. Křivka účinnosti je současně velmi plochá v širokém rozmezí otáček (zde 57,6-110 RPM), což je téměř ideální případ. Plochost této křivky znamená i velmi malý rozdíl v účinnosti motoru-zde je účinnost v rozmezí necelých 2% (77,7-79,4%).
BBS02 s vnitřním převodovým poměrem 1/21,9 a ve specifikacích uváděnými vysokými otáčkami 110-130 se tak asi vyrovná z hlediska účinnosti jiným středovým motorům s podstatně větším vnitřním zpřevodováním a tím i nižšími otáčkami , blízkými již normální kadenci. Dále obavy, že s nížší kadencí (cca 60 RPM ) bude výrazně nižší účinnost, nejsou u BBS02 na místě. Tedy jako u BBSHD neklesá účinnost s poklesem kadence nijak dramaticky.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 17.01.2020
Autor: Andy5
  • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

         

    Oprava: příkon motoru k vlastní přípomoci 100 W byl výraznější

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 17.01.2020
    Autor: Andy5
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

         

    Až na to že celé toto prestane byť relevantné pri prvom kopci... Pri tak malých príkonoch všetko ide dobre, rozdiel sa prejaví až pri vyššom príkone. Aj bežné 250W sériovky idú na 600-700W príkonu max. a tam už vyjdú čísla úplne inak.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 17.01.2020
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

           

      Simulace BBS02 s příkonem 650W
      Zjistit závislost účinnosti na otáčkách .
      Převodník 46T
      Kazeta 11sp Sunrace CSMX80:11-13-15-18-21-24-28-32-35-42-50
      Pro simulace níže zvolen stejný případ kola s motorem a jezdcem s vlastní přípomocí 100W, nyní ale bylo vždy nastaveno stoupání 12% a vlastní příkon motoru 650W (střed rozmezí) a za těchto podmínek byly měněny pouze převody-tedy RPM.
      Získaná data pro různé převodu jsou níže
      Získaná data pro různé převodu jsou níže
      Převod RPM Přikon Rychl Účin Tep
      46/18 58 648 18,8 68,4 246
      46/21 68 650 18,4 72,6 166
      46/24 78 648 18,6 75,8 125
      46/28 91 652 18,6 78,4 102
      46/32 103 649 18,4 80,0 90
      46/35 105 593 !! 17,3 80,6 82
      46/42 110 498 !! 15,0 81,3 73
      Příkon ve watech, rychlost v km/h, účinnost v % a teplota motoru ve oC po 2 hod ustáleného stavu.

      Uvedená data pěkně ilustrují citlivost motoru k otáčkám (RPM) při vysokém zatížení-(650W).Pro terénní použití s vysokým výkonem je použití správných převodů zásadní. Při RPM cca pod 70 již poklesne účinnost pod asi 74%, což vede k postupnému přehřátí motoru (převody 46/18 a 46/21). Otáčky 80-90 jsou v pohodě (účinnost kolem 76-78%).
      Poslední 2 případy -použití malých převodů s většími pastorky kazety vede k vysokým RPM a nelze již na simulátoru dosáhnout uvedenho příkonu 650W-zde uvedené hodnoty jsou max. dosažitelné.
      Nejvyší účinnosti motor dosahuje při právě těchto vysokých RPM (100-110: převody 46/32-46/42), ale zde se zase nedaří dosáhnout stanoveného příkonu motoru 650W. Nevím proč. Poradí někdo?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.01.2020
      Autor: Andy5
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      •      

        Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

        Datum: 18.01.2020
        Autor: Andy5
      • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

             

        Máš tam chybu, el. příkon motoru je Batt Power ve středním sloupci. Mtr Power v levém sloupci je mechanický výkon motoru.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.01.2020
        Autor: docware
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

               

          Děkuji za upozornění, tím se i vysvětluje, proč u nejlehčích převodů (46/35 a 46/45) nejde dosáhnout toho cíle 650W mechanického výkonu. Je to již v oblasti klesající výkonové křivky, kdy řidící jednotka omezuje proud od baterie do motoru.Zde je limit 20A.Inflexní bod je pro 46/28 převod , tedy pro kadenci 91 RPM). Od toho bodu výše dochází k omezování proudu (proud z baterie je v tomto bodě 19,7A).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 18.01.2020
          Autor: Andy5
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

                 

            RJ prúd neznižuje, prúd klesá pretože sa motor blíži k svojim voľnobežným otáčkam daným napätím batérie. Ak by bolo napätie batérie vyššie, aj otáčky by šli vyššie.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 18.01.2020
            Autor: Lubo990
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

                   

              Lubo, čemu ještě nerozumím , je to, proč se tam zadává jako Gear ratio 1/1 (4. parametr seshora po zadání motoru BBS02). Jinak ty výpočty nesedí. Podle popisku pole by mělo jít o vnitřní zpřevodování motoru a to je přece 21,9/1(primární a sekundární převod.Při max. otáčkách n0 má motor =n0x21,9 otáček.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 18.01.2020
              Autor: Andy5
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Příklad použití simulátoru Grintech na motor BBS02

                     

                To je tam všeobecne ak by motor ako cyclone mal prevod medzi motorom a kľukami reťazou aby sa dal aj tento prevodový pomer nastaviť. Prípadne ak sa použije hub motor cez reťaz ako stredový. Pre BBS platí 1:1

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 18.01.2020
                Autor: Lubo990
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

322 cyklistů (13 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024