reklama

Problem s vypletem zadniho kola

Zdravim.
Jiz dlouhodobe mam problem, ze furt praskaji draty ve vypletu zadniho kola s motorem.

V r. 2018 pouzival 2.3mm (13G) tlusty draty - za rok me prasklo 14 dratu.
V r. 2019 pouzivam 2.6mm (12G) tlusty draty - od zacatku roku jiz prasklo 4 draty.
Vse drahy praskaji na konci - v otvoru motoru.

Ja jezdim rychle po asfaltu (treti trida...) (40km/h po rovince) a hodne (10000km rocne). Moje vaha 95kg, vaha kola 20kg, vaha nakladu jeste 10kg, tak zatizeni zadneho kola je obrovske.
Pri bezne jizde bez motoru i 2.0mm (14G) draty jsou fajn!

Mam myslenku, ze musim nebo vyskouset draty nad 3mm (coz znamena udelat vetsi otvor v motoru a rafku...), nebo mam dat vyplest kolo tomu kdo to opravdu umi a ma spravni pristroje (tenzometr).

Pokud nekdo vi, co bych jsem mohl vyskouset, prosim, dejte vedet.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 11.04.2019
  • Re: Problem s vypletem zadniho kola

         

    Hrúbka nie je všetko, záleží aj na materiáli... Máte výplet dostatočne a rovnomerne dotiahnutý? Aký plášť máte na zadnom kolese?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 11.04.2019
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Problem s vypletem zadniho kola

           

      Ja bych rekl, ze v obojich pripadech mam dostatecne dotahnuty draty, ale nemam rovnomerne dotahnuty.
      Musim opravit osmicku a oval - a pak draty jiz neni rovnomerne dotahnuty.

      Plast je 700Cx42, obcas 700Cx35, vymenim to docela casto, vice nez 3000km skoro zadny nejede, a Schwalbe Maraton jiz nejde dat do ramu o 2mm:(

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.04.2019
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        Pri tak tenkých gumách je dynamické namáhanie veľmi vysoké. 2" plášte pri rozumnom tlaku by eliminovali veľkú časť rázov, ale ak ich nejde osadiť tak to nie je cesta. Mohol by pomôcť aj pevnejší ráfik...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        Jestli máš zdeformovaný ráfek, tak se nediv.. Jak radí Lubo - vyber si jiný pevnější a hlavně nezdeformovaný ráfek, ať to nemusíš honit výpletem.... a nech to vyplést někomu, kdo to OPRAVDU umí. Jinak tlusté dráty délky dle libosti - šroubárna Marek. Maj i tlustý niple.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Problem s vypletem zadniho kola

               

          Rafek mam novy, ne byl deformovany. Ale natahnuti dratu kdyz nemam ani oval, ani osmicku, neni stejne.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.04.2019
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Problem s vypletem zadniho kola

         

    skus delší dráty - teda víckrát křížený výplet.
    větší délka umožní lepší rozložení síly mezi víc drátů.

    paradoxně mohou pomoct i dráty které jsou uprostřed odlehčené (DT Alpine III) - ale nevím jestli se dělají v délce co potřebuješ.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 11.04.2019
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Problem s vypletem zadniho kola

           

      Ja mam v obojich pripadech 2 krize - a i tam te nipeli jiz trochu nakoso:(
      3 krize jiste nechci delat.

      Naopak chci vyskouset 1 kriz - abych moment na zlomeni dratu v otvoru byl mensi kvuli posunuti prvniho krize dal od motoru a taki nipeli byli rovne.

      Odlehcene draty jsou hodne drahy:(

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.04.2019
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        Tím 1 křížením to podle mého názoru jen zhoršíš.
        ad cena ... DT swis je opravdu drahý, ale jezdil jsme s ním cca 5-6 let na zadním kole bez prasknutí. běžné 2mm praskaly hojně.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Autor: cibi
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Problem s vypletem zadniho kola

         

    Dráhaři používali proletování drátů v křížení.

    Sám jsem to nikdy neměl takže nevím zda by to v Tvé situaci pomohlo.

    Doufám že výplet necháš sednout a potom ho ještě jednou poctivě utáhneš.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 11.04.2019
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Problem s vypletem zadniho kola

           

      Jiste to dotahnu po nejake 100km:)
      Proletovat cinem?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.04.2019
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        drahaři to omotavali dratem a potom potřeli pajecí kapalinou a propájeli cínem.
        Ale je to praxe stara tak 35 let.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Autor: cibi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Problem s vypletem zadniho kola

         

    Dej tam motocyklový dráty a budeš mít po problému s praskáním špic.
    Návod jak na to - dva slabé vyndáš převrtáš ráfek a motor,nasadíš motocyklové dotáhneš a tak pořad dokola.
    Tady se o tom psalo loni v září - https://www.nakole.cz/diskuse/25206-prepleteni...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.04.2019
    Autor: šroubek
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Problem s vypletem zadniho kola

           

      Dekuji. Mozno zkusim jit i do 3mm dratu.

      Ted me kolega rekl, ze mam dat draty do trouby (250C, 4 hoidny) abych s ni odesel vodik z chomovane vrstvy, a draty jiz nebudou tak krehke a budou trochu mehci.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.04.2019
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        Chromované dráty ? To se ještě (kromě veteránů) někde používá ?
        Ale když je budeš mít v té troubě, musíš taky kolem ní celou dobu tančit a předříkávat šamanské verše.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Problem s vypletem zadniho kola

               

          Nerozumim, co jsem rekl tak vtipneho...

          Podle kolegi pro priprave dratu s te chromovane vrstvy spoustu vodiku jde vevnitr a dela drat krehkim. Pokud odstranim ten vodik, drat bych mel bych mene krehkim.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.04.2019
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Problem s vypletem zadniho kola

                 

            Obecně se dnes používají především nerezové dráty. Chrom jen jako dekorační na veterány.

            Nejsem metalurg - zdá se mi ale divné, že by takhle primitivní procedůra měla zajistit větší pevnost drátů. Teoreticky možná ano, jestli ale vůbec reálně měřitelnou.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.04.2019
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Problem s vypletem zadniho kola

           

      Kouknul jsem na
      https://moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/katalog...
      Zadny 252-254mm dlouhy draty tam nejsou (2 krize).
      Pro jeden kriz to bych bylo 237-239mm, taki neni v nabidce:(

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.04.2019
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        https://www.sroubmarek.com/draty-kol-moto-14/

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Problem s vypletem zadniho kola

             

        Mne tiež praskajú na 28-ke (leho), ráfik Remerx 2-stenny. Vyplietol som 2mm nerez špicmi( po objednávke som zistil že Čína). Teraz už doplňam Sapim nerez obyčajné.
        V cykloobchode mi dopoŕučil, že ked ma omrzí ich vymieňať tak doporučuje Sapim Race 2mm-1.8 mm stred na 2mm mosadz niple za 1 euro špic+ mosadz nipel. Vraj to dávajú na svoje terénne bicykle. Vraj sa za ne vie zaručiť,že nebudú praskať minimálne niekoľko rokov.Tak okolo 50eur s robotou. Na 28-ku by to urobili. Zatiaľ praskajú na náboji len činske, tak mením.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.04.2019
        Autor: palot
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Problem s vypletem zadniho kola

               

          Ano, tenší střední část umožní vypružení a rovnoměrnější rozložení sil mezi paprsky (dráty)
          Mé oblíbené DT Alpin III jsou 2,3 u hlavy, potom 1,8 a zavit 2mm a když jsem je dával na kolo tak stály 15 korun jeden...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.04.2019
          Autor: cibi
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Problem s vypletem zadniho kola

         

    Pošli foto zadního kola zboku, případně foto detailu křížení u motoru.

    BTW: Dráhaři letovali... ale taky nemuseli letovat. Záleží jak se věc pojme. To že dráty praskají u flange náboje může být způsobeno vůlí kterou má ohnutá část drátu po navlečení na flange.

    Ale už se to tady párkrát řešilo...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.04.2019
    Autor: single
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Problem s vypletem zadniho kola

         

    Tuhý výplet nikdy neuděláš na měkkém, nebo velmi pružném ráfku.

    Základ pro tuhý a rovnoměrně zatížený výplet (který je stále flexibilní ) je vysoký ráfek, ze slitiny která má vysokou mez pružnosti, a je dokonale kruhový u spoje.

    Takové kolo se skoro nemusí centrovat, a dá se přepnout na drátech - poté co bylo vycentrováno, axiálně do kříže namáháno, a pak se s ním bušilo o zem radiálně - pak výplet zajíždět netřeba.

    S nízkým ráfkem tohle neuděláte, resp. Bude to fungovat jen napůl.

    Ze 4 prasklých drátů usuzuji na málo kruhový ráfek u spoje a díky tomu jsou tyto 4 dráty přepnuté nadoraz, a zbytek výpletu poměrově povolen.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.04.2019
    Autor: single
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…

Hledám: Parta cyklistů z Prahy

15.04.2024
hledá další do party. Od dubna do září jezdíme 1x za měsíc víkend natěžko, v srpnu máme cykloexpedici na 14 dnů.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

248 cyklistů (8 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024