reklama

Výběr motoru s volnoběžkou

Ahoj.
Chci zachovat co nejvíce vlastnosti kola i při šlapaní bez motoru (takže lehčí je teoreticky lepší) a zároveň i - třeba i slabou - pomoc při rychlostech nad 25 km/h.
Vybírám z těchto.
https://www.e-pohon.cz/Konverzni-kit-250W-BASE... varianta přední kolo
nebo https://www.e-pohon.cz/BLDC-motor-250W-predni...
Ten první se zdá na první pohled vhodnější - lehčí a teoreticky pomoc při vyšších rychlostech (300 rpm oproti 270 u prvního).

Máte nějaké zkušenosti, jestli třeba jeden z nich má nějaké konstrukční slabiny nebo tak něco?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.03.2019
Autor: frite
  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

         

    Podle ukazane vahy (3kg vs 1.9kg) druhy je lehci:)
    Ale jsem jisty, ze bezny zprevodovany motor s prumerem 132mm nemuze mit vahy jen 1.9kg. Nekde je chyba!
    132mm prumer - je to 2.5-2.7kg motor.


    Pokud staci jen slaba pripomoc nad 25km/h - hodi oba motory, ja bych bral ten nejlehci.
    XX rychlost se voli vyberem baterky a RJ.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2019
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

           

      Ok, ale i když nevolim pripomoc na vyšší rychlost tak motor s 270.rpm nedosane takovou rychlost jako motor s 300 rpm, ne? Tedy jeho pomoc skonci drive..

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.03.2019
      Autor: frite
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

             

        Ber tu první sadu, je to komplet už dokoupíš jen baterku a jedeš, k tomu vezmi ten displej K-LCD5 a přenastavíš rychlost z 25 na 72km--je tam na něj návod. Tento motor s 270rpm a 36v baterkou pojede když mu pomůžeš si 32km/h na 26 horalu a 35km na 28 treku. Pokud vemeš 48v baterku pojede i přes 40km. čím větší otáčky-jede rychleji, ale nemá již takovou sílu v kopcích.
        Můj motor Q128H má 201rpm je na 36v ale je napájen 48v jede na 28 treku skoro 40 a to mám 115kg. Pokud vážíš do 90kg nemusíš se koupě bát.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.03.2019
        Autor: kormik
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

         

    "Točivý moment: 12,1 Nm" to je ta zřejmá slabina.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2019
    Autor: guwavi
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

         

    Taky jsem se nemohl dlouho rozhodnout. Z E-pohonu mi napsali, že DGW07 z přestavbové sady má vyšší točivý moment než DGW12, ten už prý jen doprodávají zvlášť.

    Dle výrobce je točivý moment u DGW07 45 Nm, poměr 1:4,3. U DGW12 je to 1:12, točivý moment neuveden, asi těch 12,1 Nm.

    Nakonec jsem koupil DGW07, včera dorazil, zatím netestováno.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.03.2019
    Autor: Dav01
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

           

      Dle výrobce je točivý moment u DGW07 45 Nm, poměr 1:4,3. U DGW12 je to 1:12, točivý moment neuveden, asi těch 12,1 Nm.

      že by konečně přestala fungovat fyzika ?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.03.2019
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

             

        :)
        Kolik by mohla být odhadem reálná hodnota?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 20.03.2019
        Autor: Dav01
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

               

          podle mého se toho už moc vymyslet a zlepšit nedá, jedině by do toho museli nějak napchat automatickou převodovku--což by bylo samozřejmě super---teda kdyby to bylo spolehlivé, mělo rozumnou životnost a stále relativně nízkou váhu.

          Reálnou hodnotu Nm absolutně netuším a co tam čínan napíše ještě neznamená, že to tak skutečně je.

          Že by čeští prodejci prováděli vlastní testy a ty pak uváděli, o tom opravdu pochybuji.-----lidi chtěj 20megapixelové fotáky, né 10megapixelové.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.03.2019
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

               

          Přímo na stránkách e-pohon píšou u obou motorů stejnou hodnotu točivého momentu 12,1Nm, což podle mě je odpovídající hodnota.
          Vyšší točivý moment má např. Q100H, který díky převodu 12,6:1 dává cca 20Nm.
          Ve srovnání se středovými motory s nominálním výkonem 250W, které mají běžně 80Nm i víc, je to ale stále malá hodnota, takže do kopce a terénu takový motor vhodný není.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.03.2019
          Autor: guwavi
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                 

            Je otázne či je to takto porovnateľné, nakoľko porovnávať sa dajú len hodnoty ktoré boli namerané rovnakým spôsobom za rovnakých podmienok. A v tomto prípade to tak s najväčšou pravdepodobnosťou nie je.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.03.2019
            Autor: Lubo990
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                 

            Vyšší točivý moment má např. Q100H, který díky převodu 12,6:1 dává cca 20Nm.-----------------------------------------------------------------------------

            to je otázka, jak ty převody vubec počítají, v planetovce--alespon co mám já , je jedno ozubené kolečko na hřídeli motoru, druhé --teda tři středové a vnitřní ozubený věnec v náboji----převod 1/4,3 by cca odpovídal převodu mezi středovými a vnějším.

            12/1 by cca odpovídal --hřídel motoru/vnější věnec v náboji---zuby jsem nepočítal.

            Určitě jsem ale někde na nějaké fotce viděl i převod, kde je na středovém věnci dvojice převodu--nevím jak to správně nazvat--prostě převod přez 4 ozubená kola, oproti běžně používanému převodu přez 3 ozubená kola.

            přez ty 4 ozubená kola by ale ten vyšší výkon 20 Nm mohl být reálný---jen si myslím, že takto řešený převod bude možná hlučnější a také asi poruchovější--to si samozřejmě cucám z prstu, osobní zkušenost s převodem 12/1 nemám.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.03.2019
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                   

              Nemění ta dvě mezikola smysl otáčení (oproti jednomu)?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.03.2019
              Autor: AV
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                     

                u střídáku to postrádá smysl, změnu otáček změníš prohozením dvou vodiču na motoru a hall sondách .

                u stejnosměrného by to smysl mít mohlo kuli časování motoru, ale tady je řeč o střídavém motoru, takže ne, kuli směru otáčení to není.

                ale jeden duvod by mě napadal, střídák bez hall sond má problém poznat, na kterou stranu se má roztočit, pokud si nemuže vrknout na volno---třeba vrtule u letadla---tam to pozná , ale třeba na lodním šroubu, nebo právě na kole už je to problém---proto střídavé regly bez hall sond nemají možnost plynové páčky----respektive nejdřív se musíš rozjet, aby ten motor poznal, kam se má správně točit.

                Ten převod 12/1 by pak byl v případě bezhallových sond asi jediné možné řešení, aby motor necukal při rozjezdu--ještě nízkých otáčkách motoru.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.03.2019
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                       

                  no a s nějvětší pravděpodobností díky tomu složitějšímu převodu--dva převody na mezikroužku si nesou ty nábojové pohony tu nálepku nespolehlivých pohonu---ted neřeším Nm--to je jasný, že výkon i v kopcích jako u středových pohonu mít nemohou.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 21.03.2019
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                   

              Tady je vidět motor Q100H rozebraný...
              https://www.thingiverse.com/thing:2123772

              A točivý moment 20Nm lze vyčíst z tohoto grafu...
              https://bmsbattery.com/index.php?controller...

              Bude to motor pro lehkou přípomoc určitě bych ho nedoporučil pro jízdu do kopců, na to mu chybí jednak síla a i mechanické provedení není příliš masivní pro velké zatěžování.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.03.2019
              Autor: guwavi
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                     

                Z toho grafu je jasné, že pri ideálnych otáčkach a výstupnom výkone 350W (čo by mal motor vydržať stabilne) je ten krútiaci moment 20Nm. Ale to nie je maximálny krútiaci moment. Ten bude s klesajúcimi otáčkami pri stabilnom príkone (limit prúdu v RJ) naďalej stúpať. Limitovaný bude časovoa mechanicky (pri dlhšom trvaní dôjde k prehriatiu motora a pri prektočení určitého krútiaceho momentu sa strhnú zuby nylonových prevodov. To nastane ale pri ďaleko vyššej hodnote ako je 20Nm, čo vie každý kto také motory používa v reáli. Takže ten motor dá podstatne viac ako je len ľahká prípomoc po rovinke.
                Je pravdepodobné, že stredové motory uvádzajú krútiaci moment špičkový, a to potom nie je férové porovnávanie s motorom ktorý má udaný krútiaci moment pri nominálnom výkone.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.03.2019
                Autor: Lubo990
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                     

                Páni teoretici, na obrázcích je realita - motor převodový s volnoběžkou 250W/36V (údajně 20 Nm) a příklad jak pomáhal v kopcích.
                Úspěšně provozováno ve dvou exemplářích od roku 2011 dodnes (na chalupě), i když jsem loni postavil nová kola se střeďákem.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.03.2019
                Autor: vysočina
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                       

                  Tak 7% stoupání po silnici je celkem nic, kromě toho nevíme, kolik jsi přidal vlastního sádla. Jinak 20Nm krouťák je při délce šlapací kliky 0,17m nějakých 12kg přítlaku na pedál, to je docela prd pomoc. V případě 80Nm středového Bafang motoru to už ale odpovídá přítlaku 47kg! Vnitřní redukční převod 1:33,4 v motoru Maxdrive má holt zcela zásadní význam.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 21.03.2019
                  Autor: guwavi
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                         

                    Kolego, nech se vyšetřit na očním, ten motor je nábojový - přesně takový o jakých je řeč výše. Kapišto?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 21.03.2019
                    Autor: vysočina
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                    • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                           

                      To jsem pochopil, že je to diskutovaný motor, ale to samo o sobě nic nedokazuje. Trénovaný cyklista vyjede i s tímto slabým motorem, jiný chce šlapat třeba jen lehce a tedy potřebuje motor s větší silou.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 21.03.2019
                      Autor: guwavi
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                             

                        jistě máš pravdu, ale dotaz zněl---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Ahoj.
                        Chci zachovat co nejvíce vlastnosti kola i při šlapaní bez motoru (takže lehčí je teoreticky lepší) a zároveň i - třeba i slabou - pomoc při rychlostech nad 25 km/h.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                        jak často šlapeš se středovým pohonem bez aktivního motoru?--- třeba s vybitou baterií?

                        jak ty kola se středovými pohony drandí bez baterie ?

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 21.03.2019
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                               

                          Kola se středovým pohonem mají rovněž volnoběžky, takže prakticky nulový odpor.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 21.03.2019
                          Autor: vysočina
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                 

                            já si to budu muset od někoho pujčit,

                            slovní obrat ----prakticky žádný odpor----v tom já čuju něco podobného, jako když někdo řekne---na tenhle kopeček přece nepotřebuješ elektriku a na rovinky elektrokolo nepotřebuješ už vubec, to normálně ušlápneš.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 22.03.2019
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                   

                              Čuješ špatně, při otáčení klikami normálně otáčíš dvěma ložisky, u mého středového motoru, a u jiných to bude obdobně, otáčíš čtyřmi. To se nadřeš!!! :-)))

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.03.2019
                              Autor: vysočina
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                     

                                Ok díky moc, já jezdím na elektrokoloběžce, takže o středové pohony se aktivně nezajímám--jen co se někde ve forech dočtu, tak mi šlo jen o to, abych v tom měl alespon trochu víc jasno, jak to se středovým pohonem a šlapáním bez baterie opravdu je.

                                jinak jak píše Lubo, přesně to jsem myslel--když vypnu baterii, taky mám pocit, že mi koloběžku někdo přilepil k zemi, ale je to jen pocit--žádný odpor převodu nebo magnety motoru nemám.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.03.2019
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                   

                              Jízda na elektrokole s vypnutou pomocí je obtížná, dojmy zde...
                              https://youtu.be/YIIPhWKIOrA?t=932

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.03.2019
                              Autor: guwavi
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                     

                                To je dosť zavádzajúce, po celom dni na elektrike to psychologicky bez nej je čistý "absťák" a človek má pocit že to "nejde", lebo si zvykol na pomoc. To vlastne rovno mohol povedať, že osoby o 7kg ťažšie od neho (alebo koľko asi ten pohon váži) nemajú šancu bicyklovať a jazdiť do kopca či v teréne.
                                Proste chlapík tam má široké zubaté gumy, celý deň šiel na elektriku a bicykel je trochu ťažší než je zvyknutý, no tak je jasné že je hotový až mu baterka dojde... Tento psychologický efekt je známy a stretol som sa s ním veľa krát. Kto chce vyskúšať ako ide bycikel bez motora tak by to určite mal urobiť pred tým než pohon zapne, potom to už nemá cenu skúšať.
                                Chyba nie je v bicykli, že to nejde, ale v človeku, ktorý si na pohon zvykne a bez neho sa mu potom zdá že to nejde...

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.03.2019
                                Autor: Lubo990
                                Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                     

                                Popis pana Štěrby je velice emotivní a mírně řečeno neobjektivní (neznám samozřejmě konstrukci testovaného kola, ale moje zkušenost je trochu jiná).
                                Čtyři ložiska ve středu není problém utáhnout, to nikoho rozhodně nezničí, a nárůst váhy: motor + baterie - původní středové složení je cca 6kg, takže nic co by vás přišpendlilo k podložce. S vyjímkou přímých motorů není e-kolo s vypnutou asistencí nic jiného než těžší "běžné" kolo a podle toho musím volit taktiku jízdy.
                                Abychom šetřili "šťávu" do stoupání, tak často vypínáme na delší rovině nebo v klesání asistenci. Když vypne asistence při překročení limitu 25km/h tak to v pedálech ucítíte, ale není to nic co vás okamžitě odrovná a zastaví, jen musíte trochu přitlačit. Pokud se vám jízda za vlastní sádlo nelíbí, tak zvolníte pod limit a motor opět zabere.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.03.2019
                                Autor: vysočina
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                       

                                  K odpory bez motoru se vyjadřuje ještě tady https://youtu.be/YIIPhWKIOrA?t=87
                                  Každopádně pokud v Kellysu a u shimana nejsou idioti, tak odpor motoru bude minimální až zanedbatelný.

                                  Hlavní příčiny proč se na tom jede blbě do kopce jsou, že to má 10 kg navíc oproti slušnému kolu bez motoru, dost těžký nejlehčí převod a zubaté široké gumy (to v nižší rychlosti není až tak významný faktor). Nicménbě na rovině po asfaltu mu to jede dobře, jak je vidět na začátku videa.

                                  To je úplně jiná situace, než kdyby se musel roztáčet motor bez volnoběžky, to by kladlo značný odpor kdykoliv a bylo by to fakt peklo.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 22.03.2019
                                  Autor: xtonda
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                         

                                    Vypadá to že že každý výrobce motoru to má trošku jinak. V tomhle hodnocení motorů autoři si mimo jiné všímají i odporu motoru po překročení 25-26 km/h.

                                    https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-motor-2018...

                                    Nejlíp v tomto ohledu vyšly motory Brose Drive S a TQ 120, které jsou podle autorů úplně odpojeny a nepřidávají žádný odpor.

                                    Motory Yamaha PW a PW-X mají po odpojení jenom malý odpor.

                                    Motor Shimano STEPS E8000 (použitý na kole KELLYS TYGON 70 ve videu) má odpor už povšimnutelný.

                                    Stejně tak i motor Panasonic X0.

                                    Nejhůře v hodnocení tohoto parametru vychází Bosch Performance CX, kde autoři hovoří o značném odporu nad 25 km/h.

                                    Samozřejmě valivý odpor použitých pneumatik a celková hmotnost při jízdě do kopce jsou velmi významné faktory ovlivňující celkový jízdní odpor.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 22.03.2019
                                    Autor: docware
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                     

                                Je to jen reklama, ty kecy o nejetelnosti do kopce nebo v terénu za své jsou fakt směšné.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.03.2019
                                Autor: Bobbob
                                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                       

                                  Kdyby to měla být reklama, tak tyhle negativní pocity vůbec nezmiňuje. Naopak, mi to hodnocení připadá vyvážené a kritikou nešetří - např. jasně zmíněné nagativum v pevně vestavěné baterii, už tohle samotné odradí hodně zájemců. Zmiňovaná "nejetelnost" kopce v terénu bez elektropomoci je daná zejména hmotností kola, nikoli odporem motoru - také zmiňuje, že motor nějak znatelně nebrzí.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 22.03.2019
                                  Autor: guwavi
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                         

                                    I negativní reklama je reklama. Hmotnost kola je vyšší o 6-7kg a stím se v terénu dá jet úplně normálně jen nesmí být jezdec sračka líná. Jezdil jsem v terénu bez pomoci motoru se zátěží 20-25kg, do kopců jsem to taky dával a to jsem sám vážil 148kg. Tak že ty jeho kecy já neberu.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.03.2019
                                    Autor: Bobbob
                                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                         

                                    Elektrokolo nemám proto, abych jezdila singltrek. Normální kopce se dají vyjet i bez motoru, je to totéž, jako bych měla na nosiči bágl s výbavou.
                                    Jak píše Lubo, je to spíše psychický šok, celý den pohodová jízda s pomocí motoru a najednou jízda vlastní silou!

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.03.2019
                                    Autor: renata68
                                    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                         

                                    já bych tu pevně vestavěnou baterii jako jednoznačné negativum rozhodně neviděl, zase to má tu výhodu, že když na tom lehneš někde třeba v terénu, určitě se nevyrve ta baterie ze závěsu, jako u vyndavací baterie--osobní zkušenost, já nelehnul, prostě se mi vrchní zámky baterie Apache v terénu uklepali.


                                    kdo ale vozí občas kola na střeše auta a není žádný svalovec, tak rvát na střechu kolo i s baterií, to bude lahudka.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 23.03.2019
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                           

                                      Baterie současných elektrokol jsou buď čátečně nebo plně ukryté v rámu, ale přesto mohou být pohodlně vyjímatelné pro snadné nabíjení. Ty nevzhledné nádory či puchýře, kterým hrozilo při nárazu odtržení, už jsou cca dva roky minulostí.
                                      https://img2.mountfield.sxcdn.net/files/0b...

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 23.03.2019
                                      Autor: guwavi
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                              • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                     

                                koukal jsem na to video a mě to přijde naprosto v pohodě, to je jasný, že baterie a motor něco váží, když jsem vozil děti a bagáž, taky to kolo vážilo podstatně víc a byla to větší dřina než na lehko.

                                Takže díky za info, že středový motor žádný odpor při šlapání bez baterie neklade, pouze je to kolo o motor a baterii těžší, ale to je jasný.
                                já v podstatě ten odpor motoru při šlapání řešil pouze z jediného duvodu---kdybych jel přez noc, spal někde na divoko--bez 220V a nemohl na druhý den dobít, tak jestli by se na tom dalo i bez přípomoci druhý den normálně šlapat .

                                na denní vyjíždy od zásuvky k zásuvce je samozřejmě zbytečné si ale s něčím takovým vubec lámat hlavu.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.03.2019
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                                   

                              Pokud má motor dobře udělanou volnoběžku není důvod aby ten odpor byl větší než když točíš zadním kolem a nešlapeš.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.03.2019
                              Autor: xtonda
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Výběr motoru s volnoběžkou

                             

                        Elektrokola jsem stavěl kvůli tomu, že manželka nestíhala. V době pořízení záznamu jsme jeli ve dvojici a tempo do 7% kopce (12-16 km/h) určovala ona - bylo jí tehdy 68 let a není trénovaná cyklistka.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 21.03.2019
                        Autor: vysočina
                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

248 cyklistů (3 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024