reklama

Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

Řeším úpravu umístění řj. a taky průřez přívodních kabelů k napájení řj. 1500W/48V
Jsem nějak zmaten ze značení AWG, např. AVG 12 je jednou průřez 3,3mm2, podruhé 4mm2, nebo dokonce 2,41mm2. 10AWG je taky 4mm2.
Sakra jak se v tom má člověk vyznat?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.11.2018
Autor: Bobbob
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Potřebuji 1m dlouhé kabely silové od baterie k řj. Dle výpočtu by mně pro odběr 1500-2000W/48V stačily dráty o průřezu 2mm2. Se mně to nějak nechce věřit. Co si o tom kolegové myslíte?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Táto úloha sa rieši inak ako pri bežných elektroinštaláciách, a to preto lebo tu nejde o to aby to kábel vydržal, ale o to aby boli straty na kábli minimálne pri ešte prijateľnom priereze vodiča.
      Budem uvažovať maximálny prúd 45A, dĺžku vedenia 1m (spolu je to 2m - elektrina ide tam aj späť).
      Pokiaľ na to nie je zvláštny dôvod, úplne postačujú lankové vodiče s PVC izoláciou bežne dostupné v každom obchode s elektroinštalačným materiálom. Silikónová izolácia sa ľahšie poškodí a primerane dimenzovaná kabeláž sa nehreje.
      Takže k výpočtom, pri použití prierezu 4mm2 vychádza strata na vedení 17,7W, pri 6mm2 11,8W. Vzhľadom na malý rozdiel v cene by som doporučil použiť 6mm2, ak by to bol problém (napr. konektory) tak 4mm2. Kábel jesť nepýta, a jeho cena a váha sú zanedbateľné a ušetrené watty budú stále pribúdať.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.11.2018
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        No odběr nepřekračuje 35A a to jen krátkodobě.
        Mám i 4mm2 ale je to neohebné, špatně by se mně to zapojovalo do baterie. 17W je zanedbatelná ztráta.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2018
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Tak bude vyhovovať 4mm2 alebo 2,5mm2. Pri 35A a 4mm2 je to 11,7W a 2,5mm2 17,2W. Tenší by som už asi nedával... Ja s káblami moc nehýbem takže mi nevadí že nie sú až tak ohybné ako tie silikónové.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2018
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                 

            Objednal jsem tento, snad to bude dobře ohebné.
            https://www.tme.eu/cz/details/titanex2x4.0...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2018
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                   

              To mi príde zbytočne drahé... Ak chcem lepšiu ochranu namotám na obyčajné PVC vodiče (na celý zväzok, nie na každý zvlášť) takú tú plastovú špirálu, lepšie to vyzerá, káble to chráni a nerobí to problém pri ohýbaní...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2018
              Autor: Lubo990
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Na prierezy vodičov je prevodná tabuľka, prikladám... Tie rozdiely môžu vznikať zaokrúhlením lebo pri prevode z AWG na mm2 vychádzajú blbé čísla...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2018
    Autor: Lubo990
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Ja mam bezne 2.5mm prumer (asi 10AVG), prumerna spotreba 500W. Pravdepodobne jsem bych nesel s tim dratem do 1500W, i tak hodne mist jsou zbytecne teply.

    Pro lepsi ohebnost ja pouzivam silikonovy draty s vetsim poctem dratku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.11.2018
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Celkově efektivnější by bylo, kdybys použil motor s pořádnými převody a nemusel pak řešit problémy nesmyslným příkonem 1500W. Nepředpokládám, že požaduješ rychlost 25km/h do 12% kopce.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.12.2018
    Autor: guwavi
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Tak doporuč převodový motor o výkonu alespoň 1500W a zalitý v ráfku. Mně vůbec nejde o rychlost ale o výkon který potřebuji jelikož je to jediný pohon který mám. 12% kopec nemám šanci vyjet (mám na mysli delší než 500m), stěží si to poradí se 7% kopečkem kde není možnost rozjezdu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2018
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Už jsme to tady diskutovali mockrát: nepotřebuješ vysoký výkon, ale velký točivý moment a ten získáš pomocí převodů. Nebudeš potřebovat 1500W motor, ale klidně třeba jen 500W "Geared Hub Motor" a vyjedeš větší kopec než s motorem bez převodů s brutálním příkonem. Pojedeš sice pomaleji, ale vyjedeš víc a hlavně s mnohem menší spotřebou. Hledej motor s co největším převodovým poměrem.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2018
        Autor: guwavi
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Tady by nejlíp mohl poradit kormik, jestli by se dalo např. z těch zpřevodovaných Q128 něco vybrat pro Boba, třeba ta verze 800 W / 201 rpm.

          https://bmsbattery.com/ebike-kit/775-q128h...

          https://www.nakole.cz/diskuse/24927-sinwawe-vs...

          https://www.nakole.cz/diskuse/25231-vyber...


          Protože Bob nemůže pomáhat motoru vůbec, nevím jestli je to reálná varianta.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2018
          Autor: docware
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                 

            Sice mimo téma, ale podle charakteristky motoru Q128 (viz graf v diskuzi), by pro Boba vhodný nebyl - nedostatečný výkon v nízkých otáčkách. Ovšem na silnici, při udržení rychlosti >18km/h asi OK.
            https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.12.2018
            Autor: guwavi
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Tvé teorie jsou mně k ničemu. Mám odskoušeno že ani 1280W cyclone s převody bez šlapání 12% kopec prostě nevyjede. To je ve dvouleté praxi mnohonásobně ověřeno.
          500W motor i převodový bych velmi rychle uvařil.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2018
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                 

            "1280W cyclone" nic nevypovídá o hodnotě točivého momentu, převod 1:6 je naprosto nedostatečný.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2018
            Autor: guwavi
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                   

              Ach zase tie teórie...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.12.2018
              Autor: Lubo990
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Pro 12% kopec na jeden pohon ja bych doporucil MAC12T. Nevim, jestli nejaky jiny pohon pri vaze 4kg ma vetsi moment nez MAC12T.

        Druha dobra volba - 2WD pomoci 2X Q100 na 201rpm.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2018
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Vysoká váha motora je žiadúca. Vysoká cena motora nežiadúca. To čo tam je stačí ale potrebuje to tuning...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2018
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                 

            Znam skupinu lidi, ktery delaji 5-8 kg motory, ktery muzou jet az 3-5kW trvale.

            Chlazeni vzduhem pres specialni pristroj to umoznuje:)

            Mam myslenku udelat to same na Q100 - ale v mem pripade kapacita a vaha baterky hraje vetsi rol nez vykon a vaha motoru.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2018
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                   

              Chladenie vzduchom vždy znamená otvory a to znamená voda a špina v motore. Momentálne je na poli chladenia hub motorov pre bicykle najvyspelejšou technológiou ferrofluid s prípadným použitím hubsinkov. Magnetická kvapalina elegantne rieši prenos tepla zo statora na vonkajší obal motora, čo je najužšie miesto odvodu tepla v takomto motore. Funguje to prakticky bez "vedľajších účinkov", motor ostáva uzatvorený a je to bezúdržbový systém. Aplikácia nie je moc zložitá a cena nie je vysoká.
              Chladnejší motor má nižšie straty a väčší krútiaci moment, a vďaka efektívnemu odvodu tepla je možné motor prevádzkovať až do 2x vyššieho príkonu.
              Odborné testovanie a výsledky je možné si prečítať na stránkach www.ebikes.ca a skúsenosti sú rozoberané v rôznych článkoch alebo aj videách na internete. S úspechom takto prevádzkujem motor Magic Pie 2 v náročných podmienkach.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.12.2018
              Autor: Lubo990
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                   

              Sprevodovaný hub motor má tepelnú cestu zo statora prerušenú až 2x, preto sa tento motor tak ľahko prehreje a spáli. Ferrofluid v tomto prípade použiť nejde. Videl som riešenie s utesnením motora a naplnením malého množstva oleja, ale je to za cenu prácneho utesňovania a zvýšených strát pri vyšších otáčkach vďaka odporu oleja.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.12.2018
              Autor: Lubo990
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Dnes jsem se pustil do předělávky kabeláže a umístění regulátoru na spodek předního nosiče.
    Po rozpojení konektoru od motoru jsem pohledem zjistil jeden kolík tedy spíše dutinku že je dost očazená oproti zbylým dvěma které jsou čisté. Později vyfotím.

    Může někdo doporučit konektor na vyšší proudy 3kolík, a pak konektor na hall kabely 4pinový.
    Vše by mělo být vodě odolné.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.12.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Na hall je vhodné napr. toto:
      https://www.ebay.com/itm/IP68-3-4-5-6-Pins...
      Ak sa použije 6-kolík umožní to prípadné zapojenie teplotného čidla do motora. Pre hally samotné treba 5-kolík.
      Na fázy používam toto:
      https://www.ebay.com/itm/10pack-HXT-4mm-bullet...
      Nie je to síce vodotesné, ale problémy som s tým pri 3kW počas dvoch rokov intenzíbneho jazdenia nemal. A prípadne to trochu zaizolovať asi nebude až taký problém. Jeden červený domček sa rozreže a vytvoria (zlepia) sa dve trojice. Nakoľko na jednej budú dve samice a na druhej dva samce nemôže dôjsť k prehodeniu fáz pri zapájaní. Od tohto konektora k RJ by som dôrazne odporúčal použiť hrubý vodič ideálne 6mm2, nakoľko fázové prúdy môžu byť aj okolo 100A a práve tu vznikajú najväčšie straty.
      4mm2 k baterke zmysel má, nakoľko ide zase o straty, na tých 15cm veľké nebudú ale zvyšok je lepšie dať hrubší.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2018
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Ano 5 kolik, ja zapomel na zemění.
        Do motoru jsou fázové vodiče o průměru 1,5mm což je průřez 1,75mm2.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2018
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Z viacerých zdrojov som sa dočítal že fázové vodiče na MP sú 1,5mm2. Neviem či sa vôbec kábel 1,75mm2 vyrába. Je to lankový vodič takže priemer môže byť zavádzajúci (mierne väčší). Do 1000W, obzvlášť ak sa kábel skráti je to ako-tak, pri väčších výkonoch hlavne ak je kábel dlhý sú straty vysoké.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2018
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                 

            Je to možné, ja to měřil šuplerou tak že průměr může být i meší, ja už moc dobře nevidiím na tu šupleru:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2018
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Keby som nebol tak ďaleko rád by som s tým aj pomohol, mohol by som osadiť teplotné čidlo do motora, pridať ferrofluid a vytuniť kabeláž, možno aj RJ samotnú... Potenciál tam je.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2018
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        To by se hodilo:-) Ja už na nějaké větší úpravy nemám sílu. Na invalidním vozíku se dost špatně pracuje (montuje). Ani do toho už moc investovat nechci jelikož ani nevím jestli na jaře ještě vůbec vyjedu. Zdraví se už jen zhoršuje, bohužel.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2018
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Napadlo ma ešte že by to mohla posunúť na vyšší level (s ostatnými úpravami ktoré som spomínal) aj takáto RJ: https://nexun.pl/shop/sk/sterowniki/277...
      Jej možnosti sú prakticky neobmedzené, má šialenú rezervu, na takých 3kW by ten motor istený tepl. čidlom vyliezol asi všetko a RJ je plne nastaviteľná cez PC a má aj plynule regulovateľný regen s možnosťou nastavenia maximálnych prúdov... Na bežný bajk je dosť neohrabaná, ale v tomto prípade by to nevadilo...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2018
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Na HAL doporučuji Superseal konektory, jsou sice větší, ale fakt do nich neteče. Dělají se od 1 do 6 pinů a udávají 24V16A.
      https://www.gme.cz/superseal-konektory?page=2...

      https://www.ges.cz/cz/kabely-konektory...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2018
      Autor: akruh
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Dále mně překvapuje že napájecí kabely k řj. jsou jen průřezu 2,5mm2 i když jsou dlouhé jen 15cm, není pak zbytečné tam k nim tahat od baterie průřez 4mm2?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.12.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Pozitivní je že jsem zkrátil fázové vodiče od řj. k motoru na pouhých 35cm místo skoro 80cm.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.12.2018
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        To je celkom dobré vylepšenie ktoré nič nestojí :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2018
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Já jsem teď na podzim kupoval novou jednotku od evbike. Dovolili mi zkrátita napájecí kabel na délku, ale k motoru ne prý mi padne záruka.
        Taky je potřebuji zkrátit, stačí mi jen 40 cm.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2018
        Autor: akruh
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Tak mně to prodejce dovolil zkrátit dokonce mně to sám doporučil, bral jsem to v DH. Ale už to mám stejně po záruce.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2018
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Tak jsem se do toho pustil, po odmontování víka jsem zjistil že fázové vodiče jsou uvnitř obtočeny kolem osky a jsou tak prodloužené o dalších 20cm. Průchodka pro kabel není moc velká a nevím jestli tam protáhnu novou kabeláž.
    Výhoda je že se nemusí demontovat celý stator.
    Nyní budu přemýšlet jak to napojit na původní kabely, zda bude stačit jen pájením a nebo je nutno to nějak ještě drátkem obtočit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.12.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      foto

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.12.2018
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Gratulujem, tak v tomto prípade (nevedel som že aj predná verzia motoru je robená s tým priestorom pre internú RJ) nie je problém tade dostať aj 3x10mm2... Vrelo odporúčam tých 6mm2, a priamo naletovať na konce vinutia motora a hall sondy pripojiť viacžilovým tieneným guľatým káblom, ktorý perfektne (a vodotesne) sadne do toho 6-pinového konektora ktorý som odporučil. Na vinutie treba vysokoteplotným silikónom (červený alebo čierny) nalepiť teplotné čidlo NTC MF58 10kOhm a jedným koncom ho pripojiť na zem hallov a druhý vyviesť 6-tym vodičom vo zväzku pre hally. Takto sa dosiahnu minimálne straty, ochrana motora pred spálením vinutia a kvalitný nezarušený signál z hall sond.
        Pred zložením by som pridal 4ml ferrofluidu do medzery medzi stator a magnety. Dekle sa utesnia silikónom proti vode a úniku ferrofluidu a motor novej generácie je na svete :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.12.2018
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Tak do toho se určitě pouštět nebudu, nebýt toho spáleného konektoru tak bych to nedělal vůbec.
          Dám tam nové kable 2,5mm2 a napojim je tak jak je to napojeno originál. (viz foto po odstranění izolací)
          Konektory se mně líbí ale zase kvůli jednomu konektoru si nebudu zřizovat paypal.
          Stejnou službu udělá i ten mikrofoní šroubovací konektor.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.12.2018
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

               

          Lubo ....a hall sondy pripojiť viacžilovým tieneným guľatým káblom.. Jaký kabel máš na mysli? můžeš dát odkaz?

          Naplnit to 10 ml ferrofluidu a to je co za kapalinu??

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.12.2018
          Autor: akruh
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                 

            Myslel som tento:
            https://www.gme.cz/kabel-liycy-7x0-14
            Ferrofluid je olejovitá magnetická kvapalina. Do motora musí ísť špeciálny typ ktorý je odolný teplote a dlhodobo stabilný (podobný sa používa do výškových reproduktorov). Dávkuje sa podľa plochy statora.
            Viac info tu:
            https://www.ebikes.ca/product-info/statorade.html

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.12.2018
            Autor: Lubo990
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                   

              Původní tam jsou 0,45mm2 myslíš že 0,14mm2 bude stačit?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.12.2018
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

                     

                Je to celkom jedno, netečie tam prakticky žiaden prúd, nejaké miliampére... Ďaleko pozitívnejší efekt je to tienenie (pripojiť k mínus) lebo fázové vodiče robia riaden EM randál a tak znekvalitňujú signál a tiež môžu prispieť k poškodeniu hall sondy naindukovaným napätím...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.12.2018
                Autor: Lubo990
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Tak do stávající průchodky se nevlezly ani 3x2,5mm2 fázové vodiče. Musel jsem díru převrtat na 8mm a nyní tam vlezou s odřnou izolací.
    Viz foto

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.12.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Pro kabel hallovek jsem musel vyvrtat nový otvor 6,5mm. Tak že dráty 4mm2 a nebo dokonce 6mm2 se tam nevejdou ani náhodou. Leda za cenu navrtání dalších otvorů.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.12.2018
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Ale jasné, a prečo nenavŕtať potrebné otvory? Miesta je tam dosť a motoru to nijak nevadí... Kľudne by som si tam urobil diery aj na každú fázu osobitne...
        Toto je brnkačka, výzva bola prekáblovať starší MP2 kde vodiče šli drážkou v oske popod malé ložisko. A dostal som tam 3x6mm2...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.12.2018
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

         

    Tak tedy moc místa tam na kabely není, vyšlo to snad jen s odřenýma ušima:-)
    Jen doufám že to k něčemu bude a nic jsem vevnitř nezanedbal.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 06.12.2018
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      foto

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.12.2018
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

           

      Tak ja si myslím že zapojiť tie káble zas nie je taká veda, malo by to fungovať... Držím palce!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.12.2018
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektro, průřezy, průměry, AWG, atd.......

             

        Jak už je špatný zrak tak je to obtížnější jinak je to fakt brnkačka:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.12.2018
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

         

    Vzhledm k tomu že se můj zdr. stav stále zhoršuje jsem nucen se zaobírat myšlenkou nabíjení baterii ve sklepě.

    Mém dvě varianty.
    1) Zavést do sklepa z domu 240V a ke každé nabíječce zhotovit přídavnou elektroniku (asi nějaký tyristorový spínač) která by při nabití bateie na 54V odpojila nabíječku od baterie. (máte-li někdo povědomost o nějakém takovém zařízení dejte vědět)
    2) Jelikož bych to nabíjení měl rád pod dozorem
    tak bych to řešil zavedením dvou čtyř žilových kabelů do sklepa a nabíječky bych měl doma.
    Tím by odpadla hlídací elektronika. Délka kabelu by byla 22m a mně by zajímalo jaký použít průřez kabelu pro délku 22m pro 5A nabíječku?
    Sočesně bych si tam zavedl kabel pro drátovou kameru kvůli vizualní kontrole při nabíjení. Poradí někdo jakou vybrat?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.01.2019
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

           

      Aj bez počítania je jasné že káble od nabíjačiek až do pivnice by vyšli veľmi draho... Určite je schodnejšie riešenie natiahnuť do pivnice 230V. Ak to správne chápem, nemá kto ísť nabíjačky vypnúť. Čo sa dozoru týka ak je možné batérie umiestniť tak aby sa od nich nemalo čo chytiť horieť tak by som sa s kamerou neunúval, a predstavu o tom že prebieha nabíjanie by bolo ľahko možné zabezpečiť jednoduchým wattmetrom z číny na 230V cez ktorý by bola zapojená sieťová linka idúca dolu.
      Hotový automat ktorý by nabíjačky odpojil asi neexistuje. Asi by nebolo zložité ho urobiť, ale problém je v tom že vývoj sa jedným vyrobeným kusom nerentuje...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.01.2019
      Autor: Lubo990
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

             

        No kabel 4 žíly 2,5mm2 o délce 22m mně vyjde na necelých 800Kč. Mně spíše zajímá jaký pruřez na tu délku kabelu použit aby to zvládlo 5A?
        Pokud by stačil průřez 1,5mm2 nebo dokonce jen 0,75mm2 byla by cena do 500Kč.
        Ono s tím zahořením to je těžko odhadnout zda bude hořet baterie či nabiječka nebo jen kabel k ní. Nemohu riskovat žádný požár v panelovém domě.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.01.2019
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

               

          Pokud bych ja byl nucen resit ten problem, ja bych udelal ve sklepe zasuvku na 220V, pak na ni dal zasuvku s casovacem, ktery bude davat proud jen rekneme 4h-6h po zapnuti. Pak pripojil nabijecku a k ni baterku.

          Proti pozaru ja bych dal silnou sirenu+termosensor, ktery ma zapnut sirenu pokud teplota baterky stoupne nad rekneme 50C.
          Pokud bude pozar, sirena jiste bude lepsi reseni a rychlej da vedet ze je pozar, nez kamera s video, ktere jeste musite furt sledovat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.01.2019
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                 

            Časovač je k ničemu ten jen vypne nabíječku která zůstane zapojena v baterii a to je špatně.
            Baterie se tím vybijí. Ja potřebuji fyzicky odpojit nabíjencí kabel od baterie a to umí elektronika či silové relé s elektronikou. Kdysi jsem si to dokázal vyrobit sám, dnes už si z toho nic nepamatuji.
            Dotaz byl jaký použít kabel aby utáhnul při té délce 5A.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.01.2019
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                   

              Jaky je rozdil mezi 0.22m kabelem, ktery utahne 5A a 22m kabelem, ktery utane 5A, pokud oboji jsou roztahnouty?

              Podle meho nazoru - zadny. Klidne staci 1mm2.

              Jen na 22m kabelu ztrata napeti bude 100 krat vetsi, coz znamena za baterku nebude dobita do max. napeti.

              A kvuli te strate doba nabijeni s 22m kabelem bude dele, nez s 0.22m kabelem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.01.2019
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                     

                Tak asi tam tozdíl bude. U jedné nabíječky je káblík uzký a dost se hřeje při nabíjení, udruhé je masívnější a je při nabíjení studený.
                U nabíječky je kabel dlouhý 60cm, ne 22cm:-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.01.2019
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

               

          22m x 1,5mm2 je cca 0,6 Ohm. Pri 5A bude úbytok napätia 3V. To by som videl ako problém, nabíjanie bude trvať strašne dlho... Otázka nie je aký kábel znesie 5A, ale s akým káblom bude nabíjanie normálne fungovať. Aj 2,5mm2 bude málo. Trochu som uvažoval nad tým automatom, našiel som na ebay lacnú relé dosku so 4ks oddelených relé 10A/230V. Arduino merajúce napätie na kábloch z nabíjačiek by mohlo postupne odpojiť nabíjačky od batérií a následne vypnúť aj napájanie do nabíjačiek. S tými 4 relé by to fungovalo pre max 3 nabíjačky... Najviac roboty by asi bolo urobiť konektory aby sa nabíjačky pozapájali do relé dosky a z nej zase šli káble s konektormi do batérií...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.01.2019
          Autor: Lubo990
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                 

            Délka nabíjení mně ani tak nevadí, doma nabíjím 3-3,5h a tak ve sklepě to může být i 8-10h.
            Odpojovač najdu i u nás a nebo si obnovím vědomosti staré 35let a zbastlím si to sám:-)
            Konektory a zapojení je to nejmenší co mně tíží.
            Něco podobného ale na vyšší napětí.
            https://www.puhy.cz/odpojovac-akumulatoru-3765...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.01.2019
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                 

            Tak při 2,5mm2 bude ztráta 1,6V a to není zas tak moc.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.01.2019
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                 

            Pokud by se nejednalo o standardní kupovanou nabíječku, tak by ani ten úbytek 3V na kabelu nemusel být nijak kritický. Prostě by se dobíjelo vyšším napětím a měření napětí baterií by se mohlo uskutečňovat přes jiné, proudově nezatížené, vodiče. Přešlo by se na čtyřvodičové zapojení. Dokonce by se takto mohla upravit i ta standardní nabíječka.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.01.2019
            Autor: Brahma
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                   

              Lubův příklad je fiktivní, ve skutečnosti tam bude 4x2,5mm2 a ztrata na 22m je 1,6V což je ztráta celkem zanedbatelná.
              Nabíječky jsou samozřejmě standardní a není třeba nic nastavovat ani měnit.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.01.2019
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

           

      Zvolil variantu 1 a variantu 3.To znamena koupit inteligentni nabijecku ktera se pri nastavenem napeti odpoji.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.01.2019
      Autor: smates
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

             

        Ale já nabíječky mám. Varianta 3 je mně k ničemu tu mám nyní.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.01.2019
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

               

          Problém mi připomněl více jak sto let starý spor Edisona a Tesly o vedení DC a AC proudu na dálku. Tak mě napadlo "řešení" - nahoře nabíječka, za ní měnič na 220V AC a dole druhá nabíječka a baterie. No, jen pro pobavení.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2019
          Autor: Benshot
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nabíjení baterii ve sklepě

                 

            Na dlouhé vzdálenosti zásadně ss a né ~

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 08.01.2019
            Autor: batat2
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: kamaráda kolem 50

18.05.2019
...na výlety, cykloturistiku, cestování...

Hledám: kamarádku na kolo

Hledám: kamarádku na kolo
17.05.2019
Rád bych zde našel kamarádku na silniční kolo (může být i horské, ale silniční mám raději), trasy optimálně z…

Hledám: ženu na jízdu ve dvou.

15.05.2019
Muž hledá spolujezdkyni na kolo z okr. UO. Ženu kolem padesátky.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

137 cyklistů (3 přihlášení)

První dobrodružství v sedle

Asi málokdo dokáže zapomenout na své první větší cyklistické dobrodružství. I já si to své velmi dobře…
JohnyB | 16.05.2019

Cesta z města (ba i z vesnice) aneb West Highland Way romantiky zbavená

Před několika lety jsem byla se svojí maminkou na poznávacím (a velmi drahém) zájezdu do Skotska. Za čtyři…
Ifča | 12.05.2019

Vietnam na kole 2019

Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych…
RendaStr | 06.05.2019