reklama

Defekty v terénu a podobné problémy?

V sobotu jsem vzal horský kolo závodit, nejdřív na Hornettlon - kvadriatlon jednotlivci (500m plavání, 20km horský kolo, 11km inline, 5km běh) a o několik hodin později ještě na Noční triatlon (300m plavání, 17km horský kolo, 5 km běh).

Moje kolo trasu přežilo bez problému, ale zarazilo mě, kolik lidí muselo měnit duše, někteří dokonce opakovaně. Někdo prý snad posledních 10 km došel, protože s opakovanými defekty nepočítal a předjížděl jsem jednoho, co píchlé kolo ignoroval a rozhodl se do cíle prostě dojet bez ohledu na roztrhaný plášt... :-)

Přemýšlím, čím to je? Jde jenom o štěstí nebo ti lidé udělali něco špatně, zvolili špatné pláště, měli moc nízký nebo vysoký tlak nebo tak něco?

Ta trasa rozhodně nebyla nijak náročným terénem, předloni jsem to projel na Ibexu se Smart Sam plášti, letos na Meridě jsem byl jen trošku rychlejší.
Kromě asfaltových kousků to bylo hlavně po štěrku a polních cestách s trávou uprostřed. Byl tam kousek písek, nějaké kořeny a kamenitý sjezd (pod ním měnilo duši několik lidí), ale ničeho extrémního jsem si tam nevšimnul.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.06.2018
Autor: Jrr
  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

         

    Fůra lidí když závodí, tak používají lehké tenoučké pláště, přece je používají profici, tak musí být nejlepší. Poněkud ale zapomínají, že oni jedou stylem hop-trop a nejpozději po 2 km mají depo s možností výměny a velmi často do depa dojíždí na prázdném a vůbec jím nevadí když ten plášť rozsekají na hadry. Navíc mnozí když už používají tyhle závodní speciály, tak už nepoužívají bezdušáky, protože to už cena letí do nebes a tak ty lehounké speciály pláště plní těžkými dušemi :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.06.2018
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      OK, takže z tvého pohledu použili nejlehčí pláště a některým se to riziko holt nevyplatilo.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.06.2018
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        Tohle je na podobných akcích docela běžný jev. Občas má někdo smůlu i na slušných odolnějších plášťích, ale to je hodně vyjimečné.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.06.2018
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Tak někdo mi tam tvrdil, že píchnul, protože do nějakého úseku najel moc rychle, tak mě zajímalo, na kolik by to opravdu mohlo být způsobené způsobem jízdy...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.06.2018
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            Tak to nepíchnul, ale cvaknul. Měl (ne)nafoukáno do bahna nebo na manévrování mezi mokrejma šutrama a kořenama a vlítnul do těch šutrů jak čert.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.06.2018
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                   

              A dá se nějak zjistit, jaký tlak je na co vhodný? Kromě varianty mít léta praxe?

              Nakonec jsem si koupil tlakoměr, co umí galuskové ventilky, změřil tlak a přestože na plášti je 240-450 kPa, v předním i zadním kole je okolo 210 kPa.
              Je to špatně? Je možné, že už od prodejce tam bylo málo, přestože to prý při garančce před měsícem dofukoval nebo už tolik vzduchu uteklo?

              Já vždycky rozmezí tlaků na plášti bral za absolute maximum rating, takže mi přišlo žádoucí mít tlak v tomhle rozmezí, ale třeba to u horského kola funguje jinak?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 20.06.2018
              Autor: Jrr
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Nedá se to zjistit :-)
                Záleží na plášti, terénu, váze jezdce, způsobu a rychlosti jízdy. Moc proměnných pro určení nějakého přesného pravidla.
                Prostě musíš foukat ani málo, ani moc. A podle potřeby přifouknout nebo upustit.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 20.06.2018
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                       

                  Stačí koupit nejlevnější pláště a do nich narvat nejlépe protipíchací tlustý duše. Optimální tlak je tak, aby to pod tlakem palce moc neuhnulo, ale příliš na tom nezáleží :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 22.06.2018
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Jo, už od prodejce tam bylo málo...

                Chce to aspoň 2 MPa, jinak ti to nepojede.

                Takže od teďka foukat jenom v odborném servisu každý pátek.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 20.06.2018
                Autor: single
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                       

                  Cože? 2 MPa = 2000 kPa, to snad ani žádný plášť nevydrží?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 20.06.2018
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                         

                    Taky mě při pohledu na to numero napadlo Cimrmanovo "A není to málo, Antone Pavloviči?" :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 20.06.2018
                    Autor: Ifča
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                         

                    Jo promiň, dělám si srandu... máš tam mít přesně 240kPa.

                    Těch 30kPa rozdílu bys měl doufukovat a upouštět podle teploty okolí, být tebou beru všude s sebou měřák a měřím doma, před a po vyjížďce.

                    Jinak hrozí destrukce pláště a ztráta záruky na celý bicykl!

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 20.06.2018
                    Autor: single
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                         

                    A prosimtě ještě jedna věc: máš certifikovanou pumpičku?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 20.06.2018
                    Autor: single
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                           

                      Nejenom certifikovanou, ale ta certifikace se také musí pravidelně obnovovat nejlépe v Českém metrologickém institutu.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 20.06.2018
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Teka třeba pro hrubou představu, mám pláště schw. Nobby s duší, psaný tlak mají 2 až 4 a přední při nazutí foukám max. na 2,5 a zadní 3 až 3,2. To platí pro běžné jízdy kde je štěrk, bláto, hranaté kamení, brody, vysoké kořeny a další možné skryté překážky. Pokud někde jedu delší trasu jen po silnici, což je tak 1 do do roka, tak trochu přifouknu. Když jedu víc v blátě, podmáčeném terénu nebo ve sněhu, tak v předmím jdu klidně na 1,8 a zadní 2,5, ale to už tam nesmí být hranaté a ostré kameny a vysoké kořeny, to už hrozí cvaknutí.
                Pro jízdu mimo silnici není dobré mít příliš nafoukáno, protože pak kolo špatně kopíruje terén a víc poskakuje a to je už hodně nebezpečné, jednak se nedá pořádně brzdit a hlavně nejde bezpečně vést kolo a zatáčet a na tvrdých kolech není problém vyletět ze zatáčky.
                Je lepší mít pláště lehce měkčí než tvrdší.
                Tlaky na nějaké bary a psy měřím jen při přezouvání když foukám dílenskou, jinak tlakoměr nemám, nepotřebuju, foukám na plaec a protože po několika cvaknutích už vím, kdy je málo nafoukáno tak to stačí a vyhovuje :-)

                Bezdušáky se obecně foukají podstatně míň a čím širší plášť tím se dává menší tlak.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 20.06.2018
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                       

                  Takže v porovnání s tebou jsem tam měl už hodně nízký tlak. Zkusil jsem to dofouknout na 250 kPa, tedy těsně nad povolené minimum a připadá mi, že to oproti předchozímu stavu na nerovnostech najednou dost drncá... přitom když plášť zmáčknu rukou, připadá mi to úplně stejný. Holt nemám kalibrovaný palec jako ty. :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 20.06.2018
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                         

                    Já foukám bary nebo psy :-)
                    V předním 2,5 je maximum co fouknu při nazutí, pak zpravidla upouštím podle povrchu. 2,5 nechám jen když je cesta zpevněná s tvrdým hladkým povrchem bez kamení, kořenů a písku. Jinak běžně jezdím zhruba na 2,2 a je to pro mě tak nějak akorát.
                    Jednak taky moc nevážíš a máš tam 29" kola a u nich nevím jak moc se liší foukání od 26", ale myslím, že to tak výrazné nebude, tak bych řekl, že 2,1 může být i v pořádku podle povrchu typu a konstrukce pláště.
                    Po pár nafoukání a kontrolách tlaku časem celkem snadno poznáš a odhadneš správný tlak i bez měření. Přece nebudeš sebou na jízdu tahat měřák.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 20.06.2018
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                           

                      Nefoukáš na psy ale na PSI je to jednotka pound per square inch, tedy počet liber na čtvereční palec. Je to úžasná ne-SI jednotka. :)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 20.06.2018
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                             

                        Ty taky koukam vsude potrebujes smajliky, vid ;-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 20.06.2018
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                               

                          Nepotřebuji, ale zrovna tady se to hodí.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 20.06.2018
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                 

                            Proc ? Ty sis nikdy nevsimnul, ze pri debatach o gumach a tlaku se tady cela leta cpou do gum psi a resi se kolik psu tam nafoukat ? Uplne bezny slang.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 20.06.2018
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                   

                              Já také měřím tlak v pneumatikách manometrem se PSI. Ale nikoliv se PSY, jak to napsal Lelek. Ta záměna mne pobavila. Není pes jako pes.
                              No a teď se zase hodí tenhle smailík :D

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 20.06.2018
                              Autor: Brahma
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                     

                                Ma-li tam ale psy, tak to ma gramaticky spravne. Mas divnej manometr.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 20.06.2018
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                     

                                možná má měřák na čtvereční yardy :-D

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 21.06.2018
                                Autor: bara2
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                       

                                  Evidentně nerozeznáváš rozdíl mezi jednotkami tlaku s plochy... Raději se drž těch koní :D

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 21.06.2018
                                  Autor: Brahma
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                         

                                    ???
                                    Tohle's psal ty: "PSI je to jednotka pound per square inch"
                                    Takže já to jen modifikuji na: "PSY je to jednotka pound per square yard"

                                    Máš něco proti?

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 22.06.2018
                                    Autor: bara2
                                    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                           

                                      Ne nemám, jen mi to nedošlo.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 22.06.2018
                                      Autor: Brahma
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                               

                          Ach jo, on by si spíš potřeboval vypláchnout nebo rozkapat oči aby ho viděl :-(

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 20.06.2018
                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                 

                            Promiň, i ty tam máš toho smailíka. Když ono to bylo tak lákavé rozeznat PSI a PSY, že jsem to nepostřehl.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 20.06.2018
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                                   

                              .

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.06.2018
                              Autor: bara2
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                           

                      No mně ale připadá divný, že bych byl pod minimem uvedeným na plášti. Předpokládám, že výrobce tam 240-450 kPa nepíše bez důvodu?

                      Takže chápu hledání kompromisu (podle hmotnosti, povrchu a podobně), ale předpokládal jsem, že při normálním použití bude optimum s rezervou v povoleném rozmezí.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 20.06.2018
                      Autor: Jrr
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                             

                        Zkoušej a testuj a časem zjistíš jaké tlaky ti v kterých podmínkách budou nejvíc vyhovovat. Podstatný rozdíl je za sucha a na mokru. Pro mě je nejhorší kombinace mokré kořeny, to neumím, neumím je jezdit a trápím se na nich.
                        Já se spíš držím na spodní hranici a v předním kole jdu občas i malinko pod. Víc to vyhovuje a kolo líp sedí.
                        Kdo umí dobře techniku jízdy, umí dobře a rychle přenášet předo - zadní těžiště a dobře hopnout překážku, tak může foukat i míň a má výhodu na klouzavém podkladu. Jenže to já neumím, tak musím mít vyšší tlak abych především přední kolo na hranatých kamenech a vysokých kořenech necvakl.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 20.06.2018
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                             

                        No, ten spodní limit je spíš pro ty tlustý jezdce, co nechcou, aby to drncalo, a aby jim to pak nereklamovali .
                        Když nejseš těžká váha, můžeš jít klidně na míň, ale případnou reklamačku ti neuznají.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 21.06.2018
                        Autor: bara2
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                               

                          Pokud nepůjde o vadu materiálu, tak reklamaci na poškozený plášť z použití ti neuznají nikdy i kdyby si foukala v autorizovaném servisu přesně pole pravidel :-)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 21.06.2018
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                         

                    Pokud nemáš problém se cvaknutim duše tak nižší tlak vůbec nevadí, sám to cítíš že na tvrdsim už to není ono. Dost tlaku taky ztratis cestou, v terénu to z těch kol doslova vytlučeš. Jediné kdy bude nižší tlak i zadního kola nevýhodou je stoupání po asfaltu, i když při tvojí váze to asi nebude takový problém

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: dnes v 12:38
                    Autor: Billicek
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Jako výchozí hodnota se uvádí foukat tak, aby po nasednutí došlo k zploštění pláště o 15%, konkrétní tlak samozřejmě závisí na rozměru pláště a hmotnosti jezdce, já vážím metrák, MTB kolo 14 kg a na předním 2,25" plášti vozím 2,3 bar, na zadním 2,1" 2,7 bar, vozím duše. Sou borci co na bezduších vozí i hluboko pod 2 bar, samozřejmě se to nesmí přehnat aby se to při brzdění a v zatáčkách nežvýkalo, mohla by podfouknout patka nebo se to i zout, je lepší mít spíš širší ráfek. S dušemi hrozí cvakání, když jezdec nemá zvládnutou techniku jízdy v terénu.

                Nadměrné defekty v tom závodě mohly být způsobeny tím, že jezdci vezli tenké lehké závodní pláště málo odolné defektu a nízký tlak aby měli dobrou trakci, což při jezdecké chybě může znamenat ono cvaknutí. Nebo tam někde na trati byl prostě bordel a tys měl jen štěstí.

                Na netu je hafo kalkulaček, pro MTB se mi líbí tato http://mtb.ubiqyou.com/ a tady něco teorie. https://www.bergfreunde.eu/mtb-tyre-pressure...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 20.06.2018
                Autor: xtonda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            jo, to mi připomělo situaci když jsem s Favoritem vletěl do místa kde končil asfalt a snad metr nebo dva tam byly jen kameny jako pěst zalepené do asfaltu. Rozsekaná duše, plášť to odnesl taky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.06.2018
            Autor: cibi
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

         

    Jsou diváci, pro něž je cizí neštěstí jejich radost. A když je ho málo, dá se mu pomoct třeba trním nebo připínáčkama. Jen doufám, že tohle nebyl ten případ.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.06.2018
    Autor: abernathy
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Doufám že ne, o připináčkách ani jiné sabotáži tady nikdo nemluvil. Ale pořadatelům se prý stalo na jiném závodě, že celou trať ráno zkontrolovali a potom těsně před závodem někdo strhal v jednom úseku značení.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.06.2018
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

         

    Tak přihodím ještě jednu otázku. K čemu přesně slouží tahle páčka na přehazce, co je výchozí poloha a za jakých okolností by se měla přepínat?

    Zatím jsem se akorát dočetl, že to asi zapíná brzdu přehazovačky, něco o tlučení řetězu o rám, ale nepochopil jsem, zda to může být zapnuté furt nebo zda to něčemu vadí, zda to má nějaký vliv na opotřebení řetězu nebo přehazovačky...?

    Když jsem se ptal prodejce, přišlo mi, že buď neví nebo nemá čas/chuť mi to vysvětlovat, protože odpověď, že to je užitečný když vím, že v tom úseku nebudu potřebovat řadit, mi moc smysl nedává.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.06.2018
    Autor: Jrr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Co tam máš za převody? to je 2 x 10 nebo 11?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2018
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        Mám 2x10, pokud to má na něco vliv, přehazka je podle parametrů Shimano Deore Shadow.
        https://www.merida-bike.cz/horska-kola/bignine...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.06.2018
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Proto se ptám co máš za převody.
          Je to "zamykání" přehazky. pro řazení 2 x 10 by to nemělo mít větší vliv a běžný cyklista by neměl poznat zamčeno - odemčeno. U 2 x 11 už by při odemčení mělo být poznat rychlejší řazení nahoru a dolů, resp. při zamčeném trvá dost dlouho přeřazení. Když se neřadí, tak je vhodnější uzamknout, měla by být jistota, že při přeskakování nerovností nedojde k přeskočení na jiný převod.
          Tohle zamykání bylo dělané především pro řazení 1 x 10. Pro sportovnější jízdu s 1 x 11 a 12 už to je snad i potřebné, protože v krajních polohách kazety je řetěz hodně mimo osu a má na nerovnostech snahu přeskakovat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2018
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            Teď koukám, že jsem to napsal trochu blbě. Zkusím líp. Není možné to zamykat a odemykat v průběhu jízdy, ale jen před jízdou. U toho zamykání je buď standardní stav přehazovačky (odemčeno) nebo je systém zamčený. Při zamčení to brání v prověšování řetězu, mlácení o rám a možnému přeskakování v náročnějším terénu při rychlejší jízdě.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2018
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            No abych pravdu řekl, nemám pocit, že bych byl po přečtení chytřejší. Že to nemůžu přepínat během jízdy chápu - na přehazku nedosáhnu. :-)

            Spíš jsem čekal nějaký vodítko, kdy by která poloha byla vhodnější? Zatím vím jediné - v zamčeném stavu bych těžko spojoval řetěz...

            Předpokládám, že zamčený stav by měl být vhodnější při jízdě terénem a subjektivně mi přišlo, že na nerovnostech pak nedělá řetěz tolik rámusu. Otázkou jsou tedy negativa? Pomalejší řazení nebo třeba i něco víc trpí?

            V čem je z hlediska přehazky rozdíl mezi 1x10 a 2x10? Nebo jakože v zamčeném stavu vadí cvakat přesmykačem?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.06.2018
            Autor: Jrr
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                   

              Podle toho, co píše Lelek, mi přijde, že to nejspíš nějak napíná řetěz:

              Zamčeno = řetěz neplandá, je napnutější. Nemá tendenci přeskočit na hrbech na jiné kolečko. Pomaleji to řadí.
              Odemčeno = řetěz je volnější, lepší se řadí (neklade to odpor), ale na hrbech to může přeskočit na jiné kolečko.

              Ale můžu se mýlit, jen se snažím popsat, jak jsem pochopila Lelka.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.06.2018
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Je to tak jak píšeš.

                Jen to pomalejší řazení si člověk nesmí představovat, že to trvá nějak podstatně dlouho, rozdíl bude asi jen v nějakých zlomkách vteřiny. Vnímavý sporťák to asi pozná, zvlášť v krizovějších chvílích, kdy je potřeba rychle řadit.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.06.2018
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                   

              Jedná se o přepínač třecí spojky ramínka přehazovačky, při zapnutí lze snadno rukou vyzkoušet, že naklonění ramínka dopředu vyžaduje větší sílu. Účelem je stabilizace řetězu, omezit riziko mlácení řetězu o vzpěru, pádu řetězu z převodníku. Vypínání je tam pro snazší manipulaci při údržbě, servisu. Nemám pocit, že by to mělo negativní vliv na řazení či životnost řetězu ani sem o tom nikde nečetl. Přhazovačky vybavené touto technologií jsou označovány jako Shadow Plus.
              https://bike.shimano.com/en-EU/technologies...
              https://bicycles.stackexchange.com/questions...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.06.2018
              Autor: xtonda
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Ještě doplnění.

                Nemyslím, že by byl rozdíl ve funkci u 10 a 11 rychlostních přehazovaček.

                Přeskakování řetězu na pastorkách IMO nehrozí ani bez spojky, pokud je přehazovačka dobře seřízená, tak je vodící kladka tak blízko kazetě, že se to prostě nestane bez ohledu na tu spojku.

                Nemám pocit, že by to mělo vliv na rychlost řazení.

                Vzhledem k tomu, že přepínat to během jízdy je pakárna, tak jezdím se zapnutým. Kdybych to na asfalt vypnul, tak to zapomenu zase zapnout, stejně jako zapomínám odemykat vidlici, když si zamknu pro jízdu ze sedla.

                Větší přínos u 1x systémů je v tom, že tam není přesmykač a proto je pro nepadání řetězu z převodníku důležitější dostatečné napnutí řetězu.

                Ze mě tedy jezdit se zapnutým, vypínač je jen pro servis, proto tam ten mechanismus je, aby se za jízdy používal.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.06.2018
                Autor: xtonda
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                       

                  Díky, přesně to jsem chtěl slyšet = když to nechám zapnutý trvale, tak přehazce ani řetězu neubližuju a teoretickou nevýhodou bude jen pomalejší řazení.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 24.06.2018
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

         

    Ahojky
    Mám další otázečku. Po dvou triatlonech, kam jsem vzal lehokolo, mám vyhlédnutý závod, kde se horské kolo zdá mnohem vhodnější...

    No a otázka míří na nějaká doporučení, pokud na trati mají zřejmě být i brody? Do jaké hloubky se dá předpokládat, že vodou na horským kole (bez zkušeností) projedu? :-)

    A jak moc kolu namočení ublíží, pokud by voda byla nad středy kol?

    Případně jestli někdo jel Welzlův kvadriatlon, tak se každá informace hodí... :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 06.07.2018
    Autor: Jrr
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Doporučuju ti použít vysoké kolo Kohout. Probrodíš klidně i Vltavu, s přehazovačkou si dělat starosti nemusíš, rovněž tak s řetězem (tento pokrokový typ stroje totiž těmito poruchovými komponentami vybaven není), s tlakem v pneumatikách si rovněž lámat hlavu nemusíš (kolo je obuto plnou obručí). Stačí jen nasednout a šlapat.... :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2018
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        Hele klidně ten závod zkus na svém doporučovaném stroji, já budu za konzervu, dokonce ani lehokolo sem brát neplánuju. :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2018
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Na inlinkách bych se zabil asi po 3 vteřinách a běh mi je vzhledem ke stavu kloubů a zad zakázán, tedy z toho nebude nic. Nicméně je chyba, že nedbáš mých rad, výrazně bys vyčníval nad ostatní velocipédisty. S tím odmítnutím lehokola to je taky chyba, vybavil bys ho jen šnorchlem, periskopem a nějakým tím torpédem (nástroj na boj s lodí, nikoli populární volnoběžka) a vymyslel a zkonstruoval bys na počest vynálezce Eskymo Welzla U-Rad.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2018
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            Běhání mám taky zakázaný, na inlinech jsem se začal učit po třicítce (nikdy jsem nelyžoval ani nebruslil, dost výzva), horské kolo mám od dubna (taky se na něm spíš učím) a plavat umím prakticky jen prsama... já myslím, že jsem dostatečný unikát. :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.07.2018
            Autor: Jrr
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Hloubkou bych se neomezoval, i když plavat s kolem na rameně je nic-moc. :-)
      Záleží spíš na podkladu. Po tvrdé cestě se dá projet hodně hlubokou vodou - klidně po horní rámovou trubku.
      Po závodě by to chtělo vylít z rámu vodu a promazat ložiska - náboje, střed + pohon.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2018
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        Nojo, ale ten podklad asi dopředu nezjistím, mám to z domu přecijen dost z ruky, takže předem si tu trasu neprojedu, snažím se aspoň něco zjistit z videa a fotek, jenže ona se ta trasa zřejmě v minulosti trochu změnila...
        Podle videa je/byl na trase běhu "brod", kde se spíš plave, ale tamtudy snad kolo nevede.

        No budu doufat, že nezaprší a jelikož náboj ani střed rozdělat neumím, asi z kola slezu a budu se snažit namočit ho co nejméně, stejně bych pokusem o průjezd mohl mnohem víc času ztratit než získat.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2018
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Bych si s tím tak nelámala hlavu. Jsem s Arabem brodila mockrát až po brašny, dobře se při tom opláchl řetěz. Od brodu domů to je ještě pár kilometrů, takže voda odevšad odtekla, šest let jsem na to ani nehrábla a když jsem to pak měla rozdělaný, žádný škody jsem neviděla, akorát tam teda už nebyla vazelína, proto jsem to rozdělávala, bo mi přišlo, že to v nábojích trochu "šustí". Rám je hliníkovej, to nerezaví, kuličky v ložiskách byly pěkný stříbrný, tak jsem to všechno jenom vytřela, narvala tam vazelínu (takovou tu levnou, co se Rondovi nezdá dost nóbl) a zas už třetí rok jezdím, zatím to jezdí pěkně a necítím potřebu to rozebírat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.07.2018
          Autor: bara2
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Jestli to má mít něco společného s Janem Eskymo Welzlem, tak pořadatel vybral špatné disciplíny.
      Lepší by bylo něco jako bruslení, lyžování, rýžování zlata a jízda se psím spřežením. :-))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2018
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        http://welzluvkvadriatlon.cz/zavod

        "Welzlův kvadriatlon vznikl jako rekonstrukce starého inuitského iniciačního rituálu, kterého byl mladý Jan Eskymo Welzl jako první Evropan svědkem v roce 1898 u Koljučinu. Zkouška dospělosti prověřovala schopnost jedince přežít v tvrdých podmínkách severu a skládala se ze čtyř samostatných částí. Uštvání ledního medvěda. Plavání pod ledem mezi tuleními průduchy. Přesun na sněžnicích s celým majetkem na blízký ostrov Balšoj a zpět a na závěr loupež příslušnice cizího kmene z jejich iglů za pomocí sobího spřežení. Všechny čtyři zkoušky musel Eskymák zvládnout během jediného dne, jinak byl terčem posměchu a celý rok musel dělal práce určené výhradně pro ženy (činění velrybích kůží, předžvýkávání zmrzlého sobího masa pro muže nebo vynášení nočníků z iglů). Welzla iniciační obřad mimořádně zaujal. Když byl statečný Moravák o dvanáct let později přijat mezi Eskymáky, sám musel zkoušku absolvovat. Welzl nejenže test mužnosti zvládl, ale navíc vytvořil absolutní inuitský rekord, když místo jedné dokázal nenáviděnému kmenu Vlčí bobky ukrást hned tři ženy najednou a okamžitě poté se stal náčelníkem všech Eskáků v okolí Beringovy úžiny. Přesně sto let po tomto jedinečném výkonu se v rodišti Jana Welzla zrodil závod na motivy eskymácké iniciační zkoušky. Z pochopitelných povětrnostních, organizačních a právních důvodů bylo nutné soutěž mírně adaptovat na středoevropské podmínky. Všechny problémy se však nakonec podařilo vyřešit a tak vznikl Welzlův kvadriatlon."

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2018
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Do poměrně velké hloubky ;-)

      Máš tam dost vazelíny? Tak to neřeš. Jinak po zavodě vysušit, namazat.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2018
      Autor: Radius
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        Tak horský kolo mám nový zhruba 3 měsíce, takže jsem se náboje ani nepokoušel rozdělat a zkoumat, kolik tam je vazelíny... usoudil jsem, že šťouráním do věcí, co fungují, bych nadělal víc škody než užitku.

        A nějaký tutorial nebo aspoň rady a tipy, co (ne)nělat, kdybych se přecijen pokoušel tou vodou projet?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.07.2018
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Chces-li opravdu a konkurenceschopne zavodit, nemuze e na tohle ohlizet. Proste vodou prolitnes a pak to holt musis rozebrat, vycistit a namazat. Pokud se ti nechce, jezdi silnicni casovky, nebo jeste lepe drahu nebo salovou cyklistiku. Krasojezdec bys byl krasny :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2018
          Autor: ronda
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            Nehledě na to, že na nábojích se za posledních 100 let změnilo hlavně to, že maj gumový krytky a nemaj mazničku, kterou šly přimazat bez rozebírání (ony tedy ty starý maziva stála za prd, vysychala) :)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.07.2018
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            To zase vypadá, že jsem tu jediný, kdo neumí rozebrat a vyčistit náboje, ale na tyhle nápady jsem rezignoval už u lehokola, kde jsem po pročtení několika návodů usoudil, že Novatec náboj je mimo moje schopnosti a tak nějak jsem předpokládal, že u horského kola bude něco podobného a vlastně jsem ani nezkoumal, zda jsou tam kónusy nebo průmysly... pozná se z názvu "Shimano Centerlock s rychloupínákem", co to je?

            Ono hlavně u lehokola jsem si se stavem nábojů přestal lámat hlavu po tom, co jsem zjistil, že ráfek se probrzdí dřív... ale tohle by se u horského kola s kotoučema už stát nemělo. :-)

            No chtěl jsem napsat moje oblíbené, že já taky zásadně nikdy nic nevyhrávám... jenže ono to už tak úplně neplatí... možná tu veselou historku jednou i někam napíšu. :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.07.2018
            Autor: Jrr
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                   

              Shimana běžně mají konusy a kuličky volně ložené. Takže do ořechu se dobejvat je vyloženě za trest, vopruz s rozebráním osičky, vysypáním kuliček z ořechu, pak titěrným skládáním....
              Novatec nebo Mavic mají jednak zakrytý průmysl, druhak ořech rozlouskneš povolením jediné matky. Vymeješ, mázneš, jedeš.
              Ale kvůli jednomu průjezdu hlubšího brodu to rozebírat nemusíš. Zas tak citlivé to není. Jestli tam máš alespoň trochu slušnou vazelínu, něco vydrží.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 08.07.2018
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                   

              Se moc bojíš, vem klíče a povoluj co půjde, nakonec to bude rozebraný. Já to taky tak dělala a o tom, že jsou tam volně ložené kuličky, jsem nic nevěděla, a pak je dva dny hledala po dvoře :-)
              Akorát jsem se snažila pamatovat si, jak to tam bylo naskládaný a dát to zpátky stejně. Při té příležitosti jsem pochopila některé pojmy, co jsem tu sice četla, ale nevěděla co to je, třeba "kónus". Když jsem to viděla in natura rozebraný, hned mi bylo podle tvaru jasný, že to je ono :-)
              Návody většinou čtu, až jako poslední možnost. Zase pak člověk lépe chápe, o čem to je :-) :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 08.07.2018
              Autor: bara2
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                     

                Rozebrat je snadný, jako děti sme takhle "spravovali" kámošovo kolo a kuličky se nám vysypaly do trávy, ale pak to dát dohromady a v případě konusů taky správně seřídit

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 08.07.2018
                Autor: xtonda
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                       

                  "Pane profesore, on je tak nesmírně šikovnej! No představte si, rozebral budík!"
                  "A dal ho zase zpátky dohromady a fungoval?"
                  "Koupili jsme novej - my nejsme žádný socky!"

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 08.07.2018
                  Autor: AV
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Co nedělat? Hlavně nezpomalovat, protože jak se jednou v té vodě zastavíš, už to nerozjedeš :-).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2018
          Autor: NightRider
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Hele, moc to řešíš, kdyš závodíš, materiál prostě hoří. Pokud je Ti líto leštěnky, tak si na závody postav něco, co se dobře servisuje a matroš nestojí nesmysl.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.07.2018
          Autor: Radius
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Čisté a tekoucí vody se tolik bát nemusíš. Důležité je mít správné tempo a včas podřazeno pro silový průjezd vyšší vodou.
          Hodně záleží na dne brodu, Pokud to je z hladkých panelů na které se chytají řasy, že je panel dost kluzký a když jsou šikmo, tak dost kloužou a je to jak na ledě. Pokud je na dně kámen a štěrk tak je problém pokud narazíš na vyšší kámen, který nepřejedeš, ten tě spolehlivě sundá, pak je potřeba být připravený k rychlému výstupu.
          Mnohem horší než brod je hlubší a mazlavé bláto. To ti všechno zalepí a hned po jízdě je nutné bláto odevšad důkladně vypláchnout a vyprat řetěz a pak zasde dobře namazat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 08.07.2018
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

                 

            Díky. :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 08.07.2018
            Autor: Jrr
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Najet se dá do každé vody. A pak si opakuj: kde je víra, tam je i cesta.

      Ono víc záleží na povrchu a profilu dna než na samotné hloubce. Když jedeš potokem z kopce po proudu (takže je snadné udržet aspoň nějakou rychlost), dá se jet chvilku i po horní okraj kol. Ale může tě shodit blbý koryto nebo balvan i když sis dosud pořádně nenamočil boty. Prostě drž směr, šlapej a modli se.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 08.07.2018
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Tak brod nakonec vyřešen zbaběle přenesením kola ve snaze co nejméně kolo namočit. On totiž adrenalin přišel již o disciplínu dřív a pak už jsem chtěl jenom zbytek závodu nějak přežít.. . :-)

      Myslel jsem si, že na inlinech umím brzdit docela dobře. Taky jsem věděl, že to na té trase bude potřeba, měl jsem namontovaný nový lehce zajetý brzdový špalek, kontroloval jsem dotažení všech šroubů...
      Prostě stačilo nenechat to příliš rozjet a neměl by být problém.

      Ve chvíli, kdy jsem v prvním klesání začal nabírat nepříjemnou rychlost, začal jsem naplno brzdit patní brzdou. Říkal jsem si, že z takhle prudkého kopce jsem ještě nejel, sklon se zvyšoval, postupně jsem na brzdu tlačil čím dál větší silou, abych udržel pro mě rozumnou rychlost, najednou to bruslí škublo a brzdový špalek byl pryč, zřejmě se i s matkou vytrhnul z plastového držáku...

      Jako kdo brzdí prý nevyhrává, ale ten pocit, když mi došlo, že jinak než patní brzdou prostě brzdit neumím a tahle možnost je nevratně pryč, bych snad nikomu nepřál...

      Napadlo mě, že když brusli dost nakloním, opře se o asfalt ten plastový držák... proto se má měnit brzdový špalek včas, ten díl se prý špatně shání a určitě nebude levný...

      No trošku to brzdilo asi 10 sekund, pak už opravdu nebylo čím brzdit, na to, abych se teď začal učit Téčko jsem už jel poněkud rychle, takže bylo jisté, že to bude bolet...

      Myslím, že se můj strážný anděl dneska zapotil, protože po prvním "řízeném" pádu jsem nějak nechtěl závod úplně vzdát a podobný způsob "zastavení" jsem použil o kus dál znovu...

      Možná bude dlouhé vyprávění, přemýšlím o tom. :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: včera v 22:46
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        A kdyby někdo chtěl hledat rozdíly, před závodem ta brusle vypadala nějak takhle... :-)
        https://www.pepe7.cz/p/10838/fitness-brusle...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: včera v 22:55
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Měj při sobě kotvu :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: včera v 23:55
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

             

        Tady máš 9 způsobů jak brzdit http://www.online-skating.com/articles-3390...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: dnes v 09:39
        Autor: xtonda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

               

          Tak způsobů je určitě mnohem víc, nějaké články jsem četl, ale od teorie je k praxi vždycky daleko. A jaksi nikdy jsem neviděl důvod učit se něco, co ničí kolečka... že jsem se to naučit fakt měl, jsem naplno pochopil až včera.

          Tudíš jedinou alternativou k patní brzdě, co trochu zvládnu, je pluh a ten alespoň v mém provedení sotva zpomalí na rovině, z prudkého kopce mi to moc nepomůže.

          Těžko říct, jak moje zastavení vypadalo, ale zřejmě se mi povedlo něco jako "Parallel Slide Braking", akorátže jsem jel po boku a obrousil brusle a chrániče... :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: dnes v 12:43
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

         

    Návod, ako vyrobiť bezdušovky
    http://faqload.com/faqs/bicycle-components...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: včera v 23:48
    Autor: palot
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Defekty v terénu a podobné problémy?

           

      Dneska, kdy je dostupná halda ráfků i plášťů určených na bezdušové použití, je nesmysl babrat se ghetto řešením.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: dnes v 09:36
      Autor: xtonda
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamaráda na kolo 50+

13.07.2018
Ráda bych našla zdatného cyklistu / kamaráda vyšší postavy 55 - 60 let na projížďky na kole i na cyklocestování.…

Hledám: kamaráda na zážitky

13.07.2018
Hledám kámoše na kolo, in-line, běh, lyže...na aktivní život...já 45 r.

Hledám: Fajn parťačku na kolo

12.07.2018
Najde se pohodová žena na cyklovýlety po našich cestách i necestách v rekreačním tempu?Já 42/178
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

358 cyklistů (21 přihlášených)

Jak začínal syn jezdit na kole

Koupě dětského kola pro syna a seriál závodů Na kole jezdím už hodně dlouho a k tomuto koníčku jsem dotáhnul…
Kolo-pro | 10.07.2018

Cyklovýlet do srdce Brd, červen 2018

Dlouho jsem se už tak nepobavil a ještě ve spojení s výletem na kole :-D Vyrazili jsme v sobotu 2. června…
Ladama | 26.06.2018

Slovinsko – Julské Alpy – Triglavský národní park

Stejný termín, stejná cestovní kancelář, v únoru obsazujeme poslední volná místa a těšíme se do nepoznané…
HMS | 12.06.2018