reklama

bbshd-1000W

Zdarec. Hodlám koupit elektromotor bafang bbshd-1000W. Bohužel jsem tady našel příspěvky jen k motorům s nižším výkonem. Zajímá mě, jak často provádíte údržbu atd. Díky za vaše postřehy.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.10.2017
Autor: r1j1
  • Re: bbshd-1000W

         

    Až po roce a půl jsem se v tom začal hrabat ,zatím jen mazat

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.10.2017
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: bbshd-1000W

         

    Mel jsem dva BBS-02. Provoz BBS-HD muze byt jen jeste drahy a obtizny:)

    Pokud budete jezdit na vykon nad 500W, tak budete menit retez a kazetu jednou za 1000km.
    Ještě bych doporucil vymenit mazivo taki jednou za 1000km.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.10.2017
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: bbshd-1000W

           

      s tím mazaním bych souhlasil,atázka je,jakou vazelínu použít,uzub kola vyválcují vazelínu do boku a kola pak jedou na sucho.
      mám 750W puštěných na plno,prvních 2000 km jsem vyměnil 3x kazetu a řetěz,tahal jsem to na těžký převod,teď se snažím hodně a včas řadit,1500 km a pořád jedna kazeta,ale druhý řetěz,bo sem v lese někde chytil přehazovačkou

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.10.2017
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: bbshd-1000W

             

        Ja pouzival silikonove-teflonove mazivo M 8052.
        V jakem stavu mate sve mazivo? Je to jeste mazivo nebo jiz brusivo?
        Jakou teplotu ma motor po hodine jizdy pri vykone 750W?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.10.2017
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: bbshd-1000W

               

          Kilowatový motor už má výkon srovnatelný s mopedem. Ovšem moped má klikovou hřídel neustále mazanou olejem a převodovku v olejové lázni. Konstruktéři patrně vědí, proč to tak dělají.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.10.2017
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: bbshd-1000W

                 

            Ovšem je to hlavně proto že je hřídel neustále v pohybu na rozdíl od elektromotoru a taky mnohonásobně zahřívaná.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.10.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: bbshd-1000W

                   

              No když tak čtu vaše stížnosti na rychlé opotřebovávání převodů výkonných motorů, tak by jim možná nějaké konstrukční opatření také slušelo.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.10.2017
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: bbshd-1000W

               

          otvíral jsem to 2x,vždy to bylo mazivo,zuby ho ovšem vyválcují do stran,chtělo by to něco víc lepivého.
          s těma teplotama je to v pohodě a byl jsem dost překvapen,jel jsem jednou dlouhý kopec se slušným stoupáním na 70% výkonu asi 14 minut,na konci měl motor něco přes 40 st.,na rovinkách to občas pustím taky naplno,motor bývá vlažnej,v létě mám kolikrát teplejší pláště než motor,mám v mobilu termokameru,tak se občas dívám i po kabelech,jestli se to někde nepeče

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.10.2017
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: bbshd-1000W

                 

            A kolik stála ta termokamera k mobilu?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.10.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: bbshd-1000W

                   

              Ne k mobilu ale v mobilu ,cat s60

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.10.2017
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: bbshd-1000W

                     

                Jo tak to je ale pálka za mobil:-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.10.2017
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: bbshd-1000W

                       

                  pálka to sice je,ale konečně mám v mobilu něco,co využívám

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.10.2017
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: bbshd-1000W

                     

                A co tam narvat tolik vazelíny, aby ty převody a kolečka v ní byly kompletně obalené. Šlo by to celé do kytek?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.10.2017
                Autor: r1j1
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: bbshd-1000W

                       

                  To není tak jednoduché,ze zadní strany velkoho ozub kola je elektronika,nevim co by na to řekla,s vodou si neporadí s vezelinou asi taky ne,navic by se mohla dostat hlouběji do motoru,coz bych nerad

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.10.2017
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: bbshd-1000W

                         

                    Tak to nic. Myslel jsem, že elektronika je v odděleném sektoru.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.10.2017
                    Autor: r1j1
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: bbshd-1000W

                 

            Když jsou prudší kopce, tak jezdím s BBS-2 48V/750W tak max.na 600W, ten měřák většinou nepřeleze 13A, krátkodobě 15 A. Delší kopce jezdím na nejlehčí převod, asi tak 400W, když třeba na chvíli zastavím, tak motor osahám a myslím, že se nepřehřívá. Chce to myslím nervat dlouhodobě přes 500W a pak by se přehřát neměl. Ten kilowatový BBS-HD asi bude možná lépe řešený a bude mít i převodová kola silnější, nevím... Každopádně je logicky lepší silnější motor zatěžovat méně, než naopak. Jen bych k němu rovnou koupil LiPolky, ty snáší větší proudy bez problému, Lionky fakt dlouho nevydrží, po 200 cyklech klesla kapacita ze 13,4Ah jen na cca 7 Ah, a to jsem prakticky jezdil na proudy do 1C, přes 13A jen krátkodobě, když je potřeba překonat krátký prudký kopec. LiPolky by měly zvládat proudy 10C, takže proud 1-2C by pro ně neměla být nějaká větší zátěž.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.10.2017
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: bbshd-1000W

           

      Tyjo, 1000km najedu za 7dnů, drahý provoz.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2019
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: bbshd-1000W

         

    Na FB je skupina Fast Electric Bike, kde se tomu věnují.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.10.2017
    Autor: cavendish
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: bbshd-1000W

           

      Zdarec. Začínám mít trochu chaos v tom jakou použít rámovou baterii. Např. nechápu proč stejná baterie Kinte 48V 13,4Ah je u jednoho prodejce uvedena jako vhodná pro motor BBS HD 1000W a druhý ji doporučuje pouze pro motory 250-750W, kdežto např. baterie s menší kapacitou Kinte 48A 11,6Ah je určena až na výkon 1500W. Jaký je mezi něma rozdíl? Případně jakou jinou by jste doporučili? Každopádně chci rámovou baterii s co největší kapacitou. Předem dík za jakékoliv informace.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.10.2017
      Autor: r1j1
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: bbshd-1000W

             

        Zdravim.
        Zadnou malou ramovou li-ion baterie!

        Pro BBS-HD jde pouzit jen li-ion baterku s vysokoproudovych clanku, který obvykle mají malou kapacitu 2.5-3.0Ah. Tehle clanku budou mit zivotnost 200-300 cyklu na proude 25A s cele baterky.
        Baterka s největší kapacitou delaji s vysokokapacitních clanku 3.3-3.5Ah, který budou mit zivotnost 100 cyklu. (pokud mate peníze jiste můžete do toho jit:))

        Nemá cenu pro BBS-HD motor davat jednu ramovou li-ion baterku!
        Dojezd na nejvesti pripomoc bude max 20km, a zivotnost baterky méně nez 5000km.

        Jsou 4 dobry moznosti li-ion - tezka baterie do ramu (min 6-7kg, plny trojuhelnik), nebo tezka baterie do nosice, nebo tezka baterka na riditka, nebo dve 3kg baterky kamkoliv.

        Jsou taki dobra moznost li-po baterek, 4-5kg mělo by stacit na 30km jizdu.

        Ještě jednou, zadna 3kg li-ion baterka nehodi na BBSHD motor, pokud budete ho používat na plny vykon.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.10.2017
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: bbshd-1000W

             

        Pokud rocne najedete méně, nez 1000km, můžete brat jakoukoliv, za 3 roku stejne musite ji vymenit, ale te 3000km pravdepodobne vydrzi kazda.

        Pokud nechcete jezdit na plny vykon, a budete chtit dat baterku na nosic, muzu nabidnout svou 5.5kg, 48V 27.2Ah (ted zustalo ještě vice nez 20Ah) li-ion baterku za 11000kc. Plny vykon BBS-HD ta baterka nezvladne, ale nejaky 600W trvale vzladne v pohode. Pouzil ji na BBS-02, ale ten jiz nefunkcni a prodan, tak baterka jen lezi:(

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.10.2017
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: bbshd-1000W

               

          BBSHD provozuji od prosince 2016 a souhlasím s kolegou BC ,že seriová baterie do rámu je vhodná jen na slabší motory tak do 500W.Baterie pro HD musí dávat stále min 30A ,ale pak je to letadlo s užasným zrychlením , které v kopci nevadne;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.10.2017
          Autor: venca73
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: bbshd-1000W

                 

            Mám sice jen BBS-2 48V/750W,)ale nechal jsem se nachytat na "kvalitní značkové články Lion" ,baterka:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... spolu s nabíječkou stála před rokem 14.900,-Kč. Za dvě sezony,ujetých 6000km,což je cca 200cyklů jí klesla kapacita ne polovinu, při větší zátěži kapacita rychle ubývá,měřeno naposledy ve čtvrtek, kdy jsem ji vybil do vypnutí BMS a měřák ukázal jen cca 7Ah, (výrobce udává:Životnost (úbytek kapacity): 500 cyklů* , kdy je kapacita větší jak 70% nominální,1 cyklus je nabítí a vybití celé kapacity akumulátoru. Pokud se například vybije z 1/2 a opět nabije, je to 1/2 cyklu. Nabíjeno jak bylo uvedeno ve standardním návodu k baterce-po jízdě doplna. A to jsem ji trošku šetřil, když jsem v zimě delší dobu nejezdil, že jsem ji po nabití trošku(asi na 78-80%) vybil a samozřejmě sledoval, po měsíci neježdění jsem ji vybil na 50% a pak dobil a pak hned zase vybil na těch 70-80%,myslel jsem si, že jí to prodlouží životnost, než aby jen tak ležela naplno nabitá.. Jo, jsou to drahé zkušenosti, před měsícem jsem koupil Multistary 12Ah: https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... mě i s nabíječkou: https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... vyšly na polovinu té Lionky, tak se taky budu snažit s ní zacházet podle toho článku, na té nabíječce by mělo jít nastavit nabíjecí napětí i storage nabíjení když se zrovna nejezdí a nabíjet naplno (lépe na 4,1V na článek) až před jízdou. Vědět to před dvěma roky, tak se vykašlu na drahé Lion do rámu a koupím rovnou Multistary, těm fakt nedělá problém dávat 20-25A, a motor na ně běhá v pohodě, jen delší dobu svítí na displeji jen poslední dvě čárky, protože dvě 6S spojené do série mají největší kapacitu kolem 44V. Takže za mě Bafang v pohodě, ale baterie raději modelářské Lipo!

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.10.2017
            Autor: pobrdny
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: bbshd-1000W

                 

            mám hd a po zkušenostech baterie už jen od evbike tam zaručují stálý odběr 30A a peak až 35A! kabel jsou 4mm https://www.evbike.cz/Baterie/Napeti-48V/ já mám tu v té brašně

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.02.2018
            Autor: janmull
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: bbshd-1000W

                   

              To jsou sračky baterie, od evbike baterie nikdy.
              Trvalý odběr pro 750W motor jen 20A je ubohé.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.02.2018
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: bbshd-1000W

             

        Motor BBSHD nebrat je poruchový daleko spolehlivější je BBS02 750W jinak akumulátor pokud by měl být do rámu tak nejlepší pro silnější motory https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/3/5/784... jinak nějaký na nosič čím více článků tím lépe.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.10.2017
        Autor: Bloker
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: bbshd-1000W

               

          Jakou zivotnost ma BBS-HD na plny vykon?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.10.2017
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: bbshd-1000W

                 

            To se nedá přesně říct záleží samozdřejmně na používání na konkrétním kusu a spoustě dalších věcí. Ale reklamovanost u motorů BBS02 je kolem 5% u BBSHD je to kolem 10%.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 18.10.2017
            Autor: Bloker
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: bbshd-1000W

               

          Akumulátor do rámu je fajn vzhledem k jízdním vlastnostem, bohužel je drahý a moc nevydrží, po ujetí cca 5000km, tj.cca 200 cyklů má poloviční kapacitu! Takže pokud Ti nevadí kupovat po třech letech novou baterii za tuhle cenu, nebo za cca 10000,-Kč ji nechat zrepasovat, tak proč ne.? Ale pokud chci ušetřit, tak v přepočtu za cca 7000,-Kč mám dvě tyto:https://hobbyking.com/en_us/multistar-high... ,před jízdou spojím je do serie, po jízdě opět rozpojím a nabíjím každou zvlášť dvoukanálovou nabíječkou:https://emotors.cz/isdt/13991-isdt-d2-200w-mini... . Pokud nejezdím, tak nabíjím na "storage", před jízdou nabíjím cca 2 hodiny na 4,15V/ článek. Za cca 10000,-Kč mám baterii s nabíječkou s kapacitou 20Ah, které nevadí větší proudy. Pravda, je s tím trošku víc práce - baterie se před nabíjením musí rozpojit a nabíjet každá zvlášť tou dvoukanálovou nabíječkou, musí se připojit nejen silový kabel, ale i balanční konektor, takže místo jednoho konektoru připojuji 4 a navíc je to dobré nabíjet pod dozorem a v nehořlavém prostředí. Ještě to chce sehnat vhodnou brašničku na uchycení do rámu. Jak píšu, s BBS-2 48V/750V jsem za 3 roky najezdil 10000km a zatím naprostá spokojenost. Ale je fakt, že jezdím "na pohodu", většinou si vystačím s výkonem kolem 350W, jen do kopců jedu krátkodobě na 500-700W.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 18.10.2017
          Autor: pobrdny
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: bbshd-1000W

                 

            Lipolky jsou vhodné pro modeláře a lidi co o tom něco vědí. Pokud elektrokolo má používat normální člověk co se o akumulátory nikdy nezajímal nic o tom neví tak je to nebezpečné a akorát tak na nějáký uraz či požár. Určitě je to levnější a jsou schopné dávat větší proudy jak tu všichni uvádějí ale je to na úkor komfortu a nese to i značná bezpečnostní rizika.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 18.10.2017
            Autor: Bloker
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: bbshd-1000W

                   

              Nese to stejná rizika jako baterie v mobilu, foťáku či tabletu. I lionky jsou schopné vybuchu a zahoření. Kdo si kupuje elektrokolo (sadu) měl by mít základní znalosti o elektřině a nebo by si je měl osvojit.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 18.10.2017
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: bbshd-1000W

                     

                Najedu ročně jenom tak 1500 kiláků(pitomá práce), takže pokud mě lionka vydrží cca 4 roky, ok. Lipolky jsou na mě moc komplikované. Jenže pořád dost dobře nechápu proč stejné baterie např. Shark 48V, které mají stejné složení článků, maximální vybíjecí proud a další parametry,tak ta s kapacitou 16,7Ah je jen pro motory do 750w a druhá 14,5Ah do 1000w? Jeden prodejce mě napíše, že ji můžu klidně použít(jasně, chce ji prodat :-).) a druhý, že ne. V čem je háček, tuší někdo?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 18.10.2017
                Autor: r1j1
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: bbshd-1000W

                       

                  Řekl bych, že je to tím, že ty s větší kapacitou používají články s vyšší energetickou hustotou, takže do stejného rozměru článku je potřeba nacpat více kapacity. Tím pádem je jemnější struktura energetické mřížky uvnitř článku (představuji si to takto laicky, neměl jsem článek nikdy rozebraný). Někde se tu psalo, že u Lionek jsou lepší na větší proudy články 22P, tedy jeden článek má kapacitu 2200mAh :https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... oproti těm u baterie https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... , které mají kapacitu 3350mAh na článek. Tato s menší kapacitou:https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/16-1... má v sobě články s kapacitou 2900mAh, takže možná proto je vhodnější pro větší proudy a silnější motor.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 18.10.2017
                  Autor: pobrdny
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: bbshd-1000W

                       

                  Při vyrobe clanku lze udelat nebo vysokoproudovy, nebo vysokokapacitny clanek.
                  První hodi pro silny motory, druhy - pro vetsi dojezd.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 18.10.2017
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: bbshd-1000W

                   

              Ano, s tímto bych samozřejmě souhlasil, člověk by o tom měl něco vědět a dodržovat určité bezpečnostní zásady. Není to rozhodně pro laika a není to "blbuvzdorné" jako standardní Lionky montované na kolo, jsou na to potřeba určité elektrotechnické znalosti, samozřejmostí je zařazení pojistky do obvodu (tzv.autopojistka 30A v pouzdře), jelikož modelářské LiPolky nemají BMS, tak je nutno používat vhodný měřák, aby nedošlo k podvybití baterie (i když standardně nastavená ř.j.u BBS-2 vypíná při 41 V, takže by k tomu nemělo docházet). Sice tady nehrozí úraz elektrickým proudem, ale riziko požáru tu je, ať už vlivem zkratu, nebo poruchy uvnitř baterie. Baterie je potřeba nabíjet a skladovat v nehořlavém prostředí, osobně je mám uvnitř krbu (samozřejmě pokud v něm netopím :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 18.10.2017
              Autor: pobrdny
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: bbshd-1000W

                     

                Ja je měl v tomto
                http://www.sjtrade.cz/bedny-od-naboju/532...
                Všem co mají lipolky doporučuji.
                Můžete si tam uložit i mobily či tablety i s foťáky:-) (Přeháním) :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 18.10.2017
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: bbshd-1000W

                       

                  Díky, to je dobrý nápad to dát do takovéhle plechové hermetické bedny :-) Jen bych asi koupil nějakou menší a baterie skladoval odděleně, každou ve zvláštní bedně, aby případně shořela jen ta jedna a nevzala s sebou i tu druhou, kdyby byly společně v jedné bedně.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 18.10.2017
                  Autor: pobrdny
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: bbshd-1000W

                         

                    Pokud seženeš menší pak je to dobré řešení.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 18.10.2017
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: bbshd-1000W

                           

                      Ahoj. Dnes mě začal displej c961 hlásit chybové hlášení č.12 (chyba proudového senzoru). Tuší někdo kde to je, co to je a případně jak to lze spravit?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 21.10.2017
                      Autor: rada07
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: bbshd-1000W

                             

                        Baterku jsem dnes dobil do plna, během jízdy cca 5km displej zhasl a zobrazil error 30 v manuálu bohužel není popsán. Po opětovném vypnutí a zapnutí displeje párkrát problikla baterie, že je vybitá a displej opět zobrazil chybové hlášení 30. Kontrolní diody přímo na baterii svítí 3 zeleně a 1 červeně což znamená plné nabití. Je i tak možné, že by byla baterie po smrti? Kinte 48V/11,6Ah. Najeto má 7000km. Nebo je problém v řídící jednotce?

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 22.10.2017
                        Autor: rada07
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: bbshd-1000W

                               

                          To na baterku nevypadá, když na ní svítí zelené diody, tak by měla být OK. Tohle vypadá na problém řídící jednotky. Mě když tam naskočil error, tak to bylo kvůli upadlému snímači otáček zadního kola, ale i při tom erroru to normálně jelo, jen displej nic neukazoval. Vám to tedy vůbec nejelo ? Pokud není upadlý ten senzor otáček a nezůstává viset třeba odpojovací páčka na brzdy, tak bych každopádně komplet motor poslal na záruční opravu.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 22.10.2017
                          Autor: pobrdny
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: bbshd-1000W

                                 

                            Senzor otáček mám v pořádku. Když jsem znovu dobyl baterku do plna, tak to zase funguje. Bohužel jsem to už nemohl znovu projet kvůli dešti. Jak píšete vy, tak včera mě to chvílemi jelo i když displej nesvítil.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 22.10.2017
                            Autor: rada07
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: bbshd-1000W

                                   

                              Ještě jsem tu někde četl, že to někoho zlobilo, protože se mu dostala voda k tomu velkému ozubenému kolu. Pokud už to nemáte v záruce, tak stačí sundat kliku, odšroubovat ozubený talíř a odšroubovat ty malé šroubky, co drží ten plastový kryt co je za převodníkem. Tak se dostanete k ozubenému kolu a kdyby tam byla vlhkost, tak fénem (ne moc zblízka) ji vysušit a kolo případně promazat silikonovou vazelínou. Za tím kolem je totiž schovaný snímač otáčení toho ozubeného kola (PAS), který zapíná motor, když začnete šlapat. Ale slabou nebo špatnou baterií to nebude, tento motor nemá diagnostiku baterie, jde do něj z baterie jen stejnosměrné napětí, kdyby byla špatná nebo slabá baterie, tak by se spíš vypnul, jako když už máte baterii vybitou a error by to nehlásilo. Ještě můžete zkusit, až to zase hodí error, jestli to jede na ten "ruční plyn".

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 22.10.2017
                              Autor: pobrdny
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: bbshd-1000W

                                     

                                ano to se stalo mě,bylo to bez hlášení

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 22.10.2017
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: bbshd-1000W

                               

                          Error 30 je chyba řídící jednotky.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 23.10.2017
                          Autor: Bloker
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: bbshd-1000W

                                 

                            Kur.., takže bez návštěvy servisu to asi nepůjde zprovoznit, co?

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 23.10.2017
                            Autor: rada07
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: bbshd-1000W

                                   

                              Zdarec. Na ebay jde koupit trojúhelníková baterie 48V/35Ah, která průběžně dává 50A a špičkově 150A, jedná se mi o to jestli to motor a řídící jednotku neodrovná? Elektrika totiž není zrovna moje hobby :-). Díkes za rady.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 28.12.2017
                              Autor: r1j1
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: bbshd-1000W

                                     

                                Neodrovná to motor na 48V, u 36V bych se obával spálení vinutí.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 28.12.2017
                                Autor: Bobbob
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: bbshd-1000W

                                     

                                Zdravim. Nic spatneho takova baterka s RJ a motorem na 48V neudela. Ale pozor na teplotu motoru, v takovem elektrokole motor BBS-HD je nejslabsy cast cele sestavy.

                                Bohuzel zadna li-ion baterka neni schopna davat 150/35=4.3C proud bez poskozeni.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 28.12.2017
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: bbshd-1000W

                             

                        špatná jednotka vyměnit: https://www.evbike.cz/EVBIKE-Stredove-pohony... tady maj všechny a případně ti to sami vyměňěj

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 13.02.2018
                        Autor: janmull
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: bbshd-1000W

         

    Ahoj, vlastníme BBS-HD + DPC18 + LiPo 12S 16Ah.
    Po 1000km velká spokojenost. Po rovině se dají předjíždět auta 65km/h, což ve městě bohatě stačí. Ty pohledy řidičů mě dostávají :-)
    Na trailu do prudkého stoupání 35km/h bez jediného šlápnutí. Motor bere stále 30A, baterku to jen tak mírně lechtá, je dělaná na 240A trvalý odběr. Bohužel kolo na ty 16Ah nedá více jak 20 minut. Když se sníží proud dá se s tím ale ujet i 100 km.
    Ladící soft je plný chyb - což je škoda.

    Co bych se chtěl dotázat. Jakým způsobem se na výkon projevuje velikost napětí. Kontrolery BBS-HD trpěly bugem přepětí již při nějakých 54-57V.
    Lidi psali o problémech při 13-14S bateriích. Nesměly se plně nabít. Error code 07 vyslal řadič a nepřipojil se. Vznikl kvůli tomu i alternativní firmware pro BBSHD řadič. Dneska už by snad mohl být bug vyřešen. Vyzkouším ještě připojit slabý dvoučlánek do série co to udělá s 58V. Každopádně v kontroleru jsou kondíky na 63V max.
    Jak se projeví zvýšené napětí třeba k těm 58V? Někde jsem totiž četl, že moto poté umožní zvýšení otáček (frekvenci řízení). Výrobce udává 2640 - 3300 ot/min. Jo a otáčkoměr to nemá - musím dodělat :-)
    Jediné co jsem našel plno lidí píše - je to poznat 1500 W vs. 1640 W. Ale tato odpověď mě neuspokojí.
    Na zahraničních fórech jsem narazil na výměnu kondíků, větší se vejdou místo ovládací desky pro přídavné osvětlení. Paralelní připájení smd rezistorů pro nastavení proudu kolem 45A.
    Provozují to na zvýšené napětí i 100V. Motor potom skutečně asi točí třeba 5000ot. Motor pak ale trhá kazety, řetězy a nylonové kolo.

    Ještě bych reagoval na příspěvky výše o té spolehlivosti mezi BBSHD a HHS02, "HD je poruchové - nebrat" to beru jako dobrý vtip, bohužel autoři to mysleli vážně. BBS02 je jen upgrade z 250ky, na 500W a poté ještě osadily silnější kontroler na 750W, ten motor běží úplně na hraně, spíše za. Používá horší mosfety a už při 18A se při trvalém provozu usmaží.
    https://www.youtube.com/watch?v=qP4zyzEUZhY

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.09.2019
    Autor: Jurawood
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
    • Re: bbshd-1000W

           

      Změřeno, vyzkoušeno.
      Třeba se to bude někomu hodit.

      50V - kadence 126, motor 2770 ot/min
      58V - kadence 150, motor 3300 ot/min

      Takže skutečně, s rostoucím napětí se posunuje frekvence frekvenčního měniče.

      Vy co klikáte mínusy, víte o tom celkem ho*no, tak alespoň nějak se musíte projevit, co?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2019
      Autor: Jurawood
      Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: bbshd-1000W

             

        Napätiu priamo úmerne odpovedajú voľnobežné otáčky. Vyššie napätie umožní ísť do vyšších otáčok. Vyššie otáčky umožnia vyšší výkon pri rovnakej účinnosti. RJ limituje iba prúd, logicky teda zvýšenie napätia znamená zvýšenie max príkonu aj výkonu. Kamarát jazdil BBS02 na 14s a potom prešiel na BBS-HD a s napätím žiadne problémy nemal ani pri plne nabitej batérii.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.09.2019
        Autor: Lubo990
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: bbshd-1000W

               

          Neměl problém s 58.8V?
          Tj plně nabité 14S.

          Příkon a jeho výpočet to je jasné.
          Já řešil jen otáčky motoru. Když naprogramuji mikrokontrolel, zvolím si max. otáčky motoru.
          A ne že v závislosti na napětí budu maximální otáčky počítat od 120 do např. 300 x 21.9 (gear ratio).

          Když kolo dosáhne 65km/h má síly ještě dost, proud poklesne ale již jsou otacky na max.
          Při zvýšeném napětí se maximalka posunuje někam k 75km/h.
          To je dost zajímavé. Nemá to co do činění s příkonem, 1500vs 1620W.
          Výkon jsem nezmeril, ale bude to kolem 900-1000W na zadním kole.
          Dyno mám k dispozici, mohu to změřit :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.09.2019
          Autor: Jurawood
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: bbshd-1000W

                 

            RJ priamo neovláda otáčky motora. Tie sú dané jeho konštrukciou, záťažou a napätím ktoré je k dispozícii. Maximálka je obmedzená buď nedostatočným výkonom, alebo maximálnymi voľnobežnými otáčkami motora - tie sú priamo úmerné napätiu. Čo nastane skôr je dané podmienkami.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.09.2019
            Autor: Lubo990
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: bbshd-1000W

                   

              Souhlas, jen volnobezne otacky bych nazval radeji max otacky bez zátěže.
              A s druhou veci nesouhlasim otáčky řídí kontroler posloupnym spinanim fazi s pouzitim zpetne vazby.
              Mam doma frekvencni menic k soustruhu, poustim treba 2 az 400 Hz plynule.
              To je princip synchronního motoru. Je rizen nemůže si menit otacky s napetim. To dela asynchronni s kotvou na kratko

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.09.2019
              Autor: Jurawood
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: bbshd-1000W

                     

                BLDC motor je vlastně takový hybrid stejnosměrného a synchronního motoru. Je řízený napětím ale zároveň toto napětí musí být synchronně spínáno do jednotlivých vinutí podle aktuálních otáček. Elektronické přepínání vinutí nahrazuje kartáčový komutátor běžného stejnosměrného motoru.

                https://automatizace.hw.cz/el-pohony-mereni-a...

                http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2019
                Autor: docware
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: bbshd-1000W

                     

                RJ BLDC motora neurčuje frekvenciu spínania jednotlivých fáz. Spína presne podľa signálu z hall sond motora. Je to len elektronický komutátor ktorý zmenou striedy PWM v rámci konkrétnej komutácie môže modulovať prúd tečúci vinutiami, ale nemôže priamo motoru "nanucovať" ako rýchlo sa má točiť.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2019
                Autor: Lubo990
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: bbshd-1000W

                       

                  Senzor na rotoru je zapojen do mcu a ta vytváří sekvenci pro spínání mosfetu. Jedna se closed loop system. To jsem psal a v obou článcích to je :) mozna řešíme blbost a myslimd to samé.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 06.09.2019
                  Autor: Jurawood
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: bbshd-1000W

                         

                    Jurawood, ty jsi o pár příspěvků napsal :

                    " A s druhou veci nesouhlasim otáčky řídí kontroler posloupnym spinanim fazi s pouzitim zpetne vazby.
                    Mam doma frekvencni menic k soustruhu, poustim treba 2 az 400 Hz plynule.
                    To je princip synchronního motoru. Je rizen nemůže si menit otacky s napetim."

                    A my se ti tady snažíme vysvětlit že BLDC motor je vlastně stejnosměrný komutátorový motor, jehož otáčky jsou řízené napětím. Protože nemá mechanický komutátor ale elektronický, musí tuto funkci přepínání vinutí plnit řídící jednotka. Otáčky jsou určené napětím, frekvenci spínání si ŘJ upravuje podle aktuálních otáček motoru.

                    A už se na to vyprdněme :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 06.09.2019
                    Autor: docware
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: bbshd-1000W

                           

                      Dobře ale co konkrétně omezí rpm motoru?
                      Funkci motoru znám, byl bych schpen sestavit a naprgat svuj mikrokontroler i s vykonovou casti. Delam řízení stepper motorku apod.. Ale nechapu ty nax rpm. Podle mě má prostě bafang nejakou fičuru.

                      Predstav si
                      Do kontroleru jde z plynove rukojeti 4.5V tj. povel plnej.
                      Motor vystřelí, dosahne max rpm. Okamžitě snizi proud na nulu, jak zaznamená pokles rpm, opet nahodi proud (pwm) a udrzuje ho na cca pul amperky, jen tak aby nepřekročil rpm. Kontroler programovan vse na 100%.
                      Ale prostě k překročení otáček nedojde. Pokud zvednu napětí o 10V, motor prida o 20% rpm.
                      Proč?

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 07.09.2019
                      Autor: Jurawood
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: bbshd-1000W

                             

                        V tomhle se nevyznám, snad pomůže Lubo nebo někdo jiný.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 07.09.2019
                        Autor: docware
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: bbshd-1000W

                             

                        BLDC motor má konštantu, ktorá udáva koľko otáčok na 1V napájania motor vie dosiahnuť. Motor bez záťaže sa roztočí na hodnotu odpovedajúcu PWM striede regulujúcej prúd/výkon motora pri danom napájacom napätí. Zjednodušene sa dá povedať, že sa to chová akoby sa menilo napätie batérie - na cievkach motora v spolupráci s dolnými mosfetmi RJ vzniká akýsi step-down menič vďaka ktorému sa mení pomer napätia a prúdu. Ak je PWM 100%, motor sa roztočí na otáčky, pri ktorých spätne generované napätie na cievkach (vplyvom ich pohybu v magnetickom poli) dosiahne úroveň napätia batérie. To spôsobí pokles prúdu na minimum a bez techniky zvanej "field weakening" nie je možné motor roztočiť rýchlejšie. Pri tomto type motora tiež nie je možné priamo regulovať otáčky, ale len nepriamo zavedením spätnej väzby ktorá koriguje zmenou PWM zmeny otáčok vplyvom meniacej sa záťaže.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 07.09.2019
                        Autor: Lubo990
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

347 cyklistů (8 přihlášených)

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024

Centrální stezkou od západu na východ_3

Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy…
Aar | 02.10.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024