reklama

Test kola Author Ronin 2016

Výrobce kol Autor nelze podezřívat, že by nesledoval nastupující trendy cyklistiky. Proto v jeho portfoliu můžeme nalézt dnes nejen stále více populární elektrokola, chcete-li „E-biky“, ale také zástupce postupně se rodící kategorie tak zvaných „Gravel bike“, v přesném překladu tedy „štěrkových kol“.

Datum: 20.07.2016
Autor: Redakce
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    Zavity na vidlici su tiez na kosiky na flasku. Je to relativne novy trend v bikepackingu ak mas trojuholnikovu tasku ktora ti vyplni cely ram.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2016
    Autor: OndrejP_SK
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    Perfektní kolo, mám ho osahané z cyklokrámu.
    Takhle jsem si představoval, že po roce 1989 by pokračoval tehdejší Favorit. No, nestalo se...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2016
    Autor: Airline
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Test kola Author Ronin 2016

           

      Ja myslim ze ne. Pokud chces neco takoveho vyrabet a prodavat musis se svezt na modni vlne, nebo tomu udelat poradnou reklamu. V zamori je to modni teprve par let, v Evrope v podstate novinka. Navic tato trida mohla vzniknout az diky kotoucovym brzdam. Takze by Favorit tezko neco takoveho mohl vyrabet, a pokud uz jo, nikdo by to minulych 20 let nekupoval.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2016
      Autor: Manzak
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Test kola Author Ronin 2016

             

        Tak by tam dali Včka.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2016
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    Doporučuji k přečtení i článek, AUTHOR RONIN-ROZPOLCENÝ BOJOVNÍK od Jana Žďánského
    http://www.bikepacking.cz/clanky/author-ronin...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2016
    Autor: pavelv
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    Popravdě rám by se mi líbil moc, ale to osazení je za ty peníze neskutečná bída....

    Stačí se podívat třeba na tohle na 105 o pěkných pár peněz levnější, na ultegře o zhruba to samé dražší


    https://www.canyon.com/cs/fitness/roadlite/

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2016
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Test kola Author Ronin 2016

           

      Souhlas. Ja jsem si loni kupoval tohle https://www.evanscycles.com/pinnacle-arkose...

      I s dopravou mne to stalo o neco malo vic nez Author a na lepsich komponentach.

      Ono hodne budou delat i ty brzdy. Tim, ze tam z principu nemuzou byt hydry, tak je hodne dulezite aby ty lankove kotouce byly dobre a snadno stelovatelne.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2016
      Autor: lester
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Test kola Author Ronin 2016

             

        Proč by tam nemohly být, z principu, hydry?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2016
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Test kola Author Ronin 2016

               

          Spíš z cenových důvodů... Už jsem někde viděl duály pro hydraulické brzdy za cca 20 tis...
          Zkusím to pohledat :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2016
          Autor: vlli2
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Test kola Author Ronin 2016

                 

            tak paráda, už jen za 12!
            http://www.koloshop.cz/brzdy-silnicni-brzdy-101...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2016
            Autor: vlli2
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Test kola Author Ronin 2016

                 

            Že jsou drahý, to vím, ale lester píše o tom, že tam nejdou principiálně.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2016
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Test kola Author Ronin 2016

                   

              A nedávno tu někdo dával odkaz na hydry, ovládané lankem. Píst i prasátko v kompaktu, od duálu k brzdě frčí lanko v bowdenu. Netuším, jestli to nemá nějaký háček, ale řešení jinak vypadá dost elegantně. A cena, jestli si dobře pamatuju, byla skousnutelná.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2016
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Test kola Author Ronin 2016

                     

                Což háček, ale jaký to má smysl? Když tahám za dlouhé lanko, tak proč to nakonec převádět na hydrauliku a tou ovládat přítlak destiček? Aby to chodilo rovnoměrně z obou stran a kolmo na kotouč? To se snad dá vyřešit méně komplikovaně rovnou od tahu toho lanka.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.07.2016
                Autor: Brahma
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Test kola Author Ronin 2016

                       

                  Jako u běžných hydraulik, jde taky o poměr pístku s prasátkem, snadno tak dosáhneš větší síly, jemnějšího dávkování. To lanko je vlastně jen takový prodloužený prst ruky, působící na "brzdovou páku" dole u třmenu.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 21.07.2016
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Test kola Author Ronin 2016

                         

                    Převod hydraulickou kapalinou je určitě lepší - rychlejší, hladší, přesnější. Nikde nic nedrhne. navíc - člověk má víc kapaliny, když začne vařit :-).

                    Ale fakt, že se dají používat mechanický duály (což může být klidně věc za deset tisíc) je ohromný bonus. Stačí vyměnit přední vidlici a můžeš to namontovat na přední kolo (a vzadu nechat ráfkovou, tou se toho stejně moc nenabrzdí).

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 21.07.2016
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Test kola Author Ronin 2016

                         

                    Pomocí délky páky na řídítkách a na brzdě můžeš také udělat skoro libovolný převod. Na to ten hydraulický převod nepotřebuješ. Některé MTB brzdové páky mívají dokonce možnost ten poměr trochu měnit. Kdyby si s tím konstruktér pohrál, tak na brzdu přidělá místo obyčejného raménka vačku a dokonce může měnit ten převod v průběhu brzdění.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 21.07.2016
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Test kola Author Ronin 2016

                           

                      Možná půjde o ten závěrečný hrk desek ke kotouči. Už jen to, že tiskne kotouč z obou stran stejnoměrně, kdežto na mechanikách jede jen jeden "píst"

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 21.07.2016
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Test kola Author Ronin 2016

                       

                  Myslím, že to bude mít lepší průběh brzdného účinku.

                  www.global-sport.cz/kotoucova-brzda-tektro-trp-hydr-hydr

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 21.07.2016
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Test kola Author Ronin 2016

                     

                https://youtu.be/_8T6cON6y_Y

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.07.2016
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Test kola Author Ronin 2016

               

          Napsal jsem to blbě - z principu to pochopitelně není. Je to dáno dostupnými komponentami.

          Me informace jsou rok staré, ale v době kdy jsem kolo sháněl nikdo nedělal silniční páky použitelné pro hydrauliku. Ono když v té páce je i řazení, tak se tam asi blbě nacpe expanzka.

          Nějaké kolo (myslím, že GT?) mělo hydraulické brzdy, ale udělané tak, že z páky šel krátký bowden na řídítka, kde vlastně začínala hydraulika jako taková.

          Jinak všechny gravel bikes co jsem studoval měly prostě silniční páky a drátové brzdy.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2016
          Autor: lester
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Test kola Author Ronin 2016

                 

            Tos hledal blbě. Protože zcela určitě jsem vloni na jaře, na Sázaváku, viděl silniční s kotoučovkami. Bylo to černý Colnago C60 :-) Krásný kolo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2016
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Test kola Author Ronin 2016

                   

              Tak to jsem si asi nastavil zbytečně přísně cenový interval ;-)

              Jinak já jsem i stěma drátovejma kotoučovkama na tom co mám velmi spokojenej. Je to dokonalý dojížděcí stroj.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2016
              Autor: lester
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    Neco podobneho jsem si udelal na CRMO ramu,ale s rovnymi riditky.Prevodnik Absolute Black Oval 36 zubu a desitkova kazeta Sunrace 42-11.Prehazovacka XT Shadow to vezme(po vymene dorazoveho sroubu za delsi).Gumy jsem dal Maxxis Overdrive.
    Mohu jen ze sve zkusenosti potvrdit a doporucit vynikajici jizdni vlastnosti "sterkovych kol".Da se to dobre postavit na cyklokrosovych ramech.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.07.2016
    Autor: mares
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    "kategorie tak zvaných „Gravel bike“, v přesném překladu tedy „štěrkových kol“."
    Mě to moc přesné nepřijde. Jezdí se s takovým kolem po štěrku, nebo spíš po šotolinových cestách? Pravda, "šotolinové kolo" zní taky blbě. :)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2017
    Autor: Andrej
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Test kola Author Ronin 2016

           

      s takovým kolem se jezdí všude.
      Ronina tu mají v jedné prodejně, ta zlatá mu fakt sluší :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2017
      Autor: Bruca
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Test kola Author Ronin 2016

           

      Tak ona šotolina je v podstatě štěrk.
      Jen si pod slovem štěrk člověk nesmí představit štěrk na podloží dálnice nebo železniční trati.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2017
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Test kola Author Ronin 2016

             

        Jasně, že šotolina je v podstatě štěrk. :) Ale já si právě představím nejdřív tu hrubost kamení, co je na svršku železničního náspu... nebo to, co občas někam nasypou na cestu, aby se traktory a auta lesákům nezahrabávala do bahna... :) Po takovým štěrku se jezdí blbě asi na všem, na gravel biku bych to zkoušet ani nechtěl. / Vůbec bych to asi neřešil, kdyby autor neprovokoval s výrazem "přesně". :) Jenže když už bychom začali fakt řešit přesnost... diskutabilní je i výraz "štěrkové kolo" - to jako že je vyrobené ze štěrku? Kolo na štěrk.. dejme tomu, na ježdění po kamenolomu... :)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.01.2017
        Autor: Andrej
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Test kola Author Ronin 2016

               

          (ona totiž přídavná jména v angličtině a v češtině fungují trochu jinak. další důvod neohánět se "přesným překladem". A jo, máte pravdu, měl bych se raději věnovat něčemu smysluplnějšímu, třeba práci).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 11.01.2017
          Autor: Andrej
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Test kola Author Ronin 2016

           

      Může mi někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi "Gravel bike" a obyčejnou turistickou cyklokroskou? Jezdím na ní vlastně to samé.
      Nebo že bych o trochu předběhl módu?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2017
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Test kola Author Ronin 2016

             

        Řekl bych, že žádný :))
        Leda cyklokrosku přece nikdo nechce, ale gravel je prostě v módě :D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2017
        Autor: Bruca
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Test kola Author Ronin 2016

             

        Mezi gravel a cyklokroskou bývá rozdíl v geometrii. Na garavel biku se počítá, že budeš sedět celý den. Gravel a turistická cyklokroska jedno jest z mého pohledu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 10.01.2017
        Autor: snilard
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Test kola Author Ronin 2016

         

    Tož to nadšení a pocity, o kterejch píšou v obou článkách, jsem si užila s Růženkou. Nemá sice tak luxusní řazení a brzdy, ale je o minimálně kilo lehčí a přišla mě na pět litrů. Časem jim dojde, že po šiškách a šotolině se dá jezdit i na uzších gumách :))

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 10.01.2017
    Autor: bara2
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Test kola Author Ronin 2016

           

      S tím úplně souhlasím. Taky jsem zjistil, že na jždění po lesních a polních cestách mi stačí užší gumy a pevná vidle.... a na silnici... drak!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 10.01.2017
      Autor: vlli2
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Test kola Author Ronin 2016

             

        Každému dle gusta. Já spíš postupně směřuju k těm tlustým a užívám si jejich vlastností nejen mimo silnice, ale i na okreskách s hrubším asfaltem. Na treku jsem došel až k "42" plášťům... a dlouhý turistický přejezdy převážně po silnicích jsem loni jezdil s oblibou i na horákovi :) - obul jsem sice silniční pláště téměř bez vzorku, ale pořád široký a s vysokými boky. Žiletkáři mi samozřejmě mizí za obzorem, většinu ostatních "výletních cyklistů", co tak po cestě potkám, ale stíhám nebo i předjíždím. Kdykoliv klidně podepíšu, že šířka plášťů je jen jeden z mnoha faktorů, který ovlivňujou valivej odpor... a v souhře se všema ostatníma často není rozhodující. Ale to je hodně staré téma a sem nepatří.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.01.2017
        Autor: Andrej
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Test kola Author Ronin 2016

               

          Souhlas. De gustibus non est disputandum. :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 11.01.2017
          Autor: vlli2
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Test kola Author Ronin 2016

                 

            Ono už ani ty silničky nepoužívají tradiční pláště š. 23 mm, ale přešlo se na 25, 28 a dokonce na 32 mm :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.01.2017
            Autor: Airline
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Test kola Author Ronin 2016

                   

              Já už mám 37mm. Oni mě jen kopiruji...
              Teď už jen otázka, kdy na ně začnou cpát odpružené vidle :D

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 12.01.2017
              Autor: Bruca
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Test kola Author Ronin 2016

                     

                Kvůli Paris - Roubaix se s odpruženýma silničkama experimentuje už hoodně let. :) Viděl jsem i pokus o celopéro. Ale zjevně se to moc nechytlo. (Jen namátkou třeba http://www.cyclist.co.uk/in-depth/739/road-bike...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 12.01.2017
                Autor: Andrej
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Test kola Author Ronin 2016

                       

                  Teď jsem nedávno četl test na celoodpruženou silničku, myslím, že to byl Trek, ty pružící členy to má v hlavové trubce a v sedlové trubce - ten tester (někdo z redakce Vela) si to velice pochvaloval, kočičí hlavy s mezerama prý naprosto ok :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 12.01.2017
                  Autor: Airline
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Test kola Author Ronin 2016

                     

                Když se to nafouká, není rozdíl v odvalování. Ten hlavní rozdíl je v hmotě. Malá hmota se líp ovládá, je to čipernější a do kopca toho míň vláčíš.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 12.01.2017
                Autor: bara2
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Pláště 32 mm.

                   

              Jak jako - přešlo se dokonce na 32? Solidní silničky měly 32 odjakživa, ne?
              :-)
              Aneb Všechno už tu bylo...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 12.01.2017
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

316 cyklistů (7 přihlášených)

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024

Centrální stezkou od západu na východ_3

Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy…
Aar | 02.10.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024