reklama

Velikost a zase ta velikost

Zdravím vás všechny. Tak jsem si říkal, že bych zase sedl na kolo ... po letech. A silnice je silnice. Ale nejsem fanatik a tak to chci zkusit pěkně v klídku. A zkouším sehnat nějakýho slušnýho favorita. Ale jak s tou velikostí? Zkušenosti nemám a každý mi říká, že právě ta jeho velikost je pro mne. Help me .... :)
Výška 185, délka nohy 85.
Díky za radu

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.04.2015
Autor: wakila
  • Re: Velikost a zase ta velikost

         

    [url=http://postimg.org/image/jw7g8k9ff/[/url]

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.04.2015
    Autor: magic1000
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velikost a zase ta velikost

         

    Že ty si chceš cyklistiku chceš zhnusit? Proč jinak bys chtěl favorita. :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.04.2015
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Velikost a zase ta velikost

           

      :DDDDD ..... ne zhnusit, ale právě navnadit

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2015
      Autor: wakila
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velikost a zase ta velikost

             

        Favoritem? Myslíš, že to jde? :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2015
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velikost a zase ta velikost

           

      náhodou, favorit je fajný :-)
      hlavně je na něm údržba "za pusu". jednou ročně řetěz za stovku, občas docentrovat kola a měnit sjeté pláště. a to je skoro vše...

      já mám 177 cm, a rám jsem měl 56. Zkus se koukat třeba po 58 nebo 60

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velikost a zase ta velikost

             

        To ale asi máš na mysli Shimano naroubovaný na favorití rám. Kdybys poznal skutečného Favorita, psal bys jinak ;-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          http://milujipraci.cz/#09

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2015
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          Favorit je pro muže. Na tom nemůže jezdit každý metrosexuál :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2015
          Autor: magic1000
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          To je pravda, už si ani nedokážu představt 3kolečko a favorití přehazovačku, případně přesmykač s páčkou přímo dole na těle přesmykače. Neustále se rozcentrovávající ráfky a náby bez jakýchkoliv krytek, do kterých jde rovnou prach a voda. Ale ten rám je příjemně dlouhý a přední ocelové vidle krásně pruží.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velikost a zase ta velikost

                 

            Tříkolečko a páčka u ¨smyku, to už je krásný veterán. Horší byly ty paskvily ze sedmdesátých let. Třeba taková objímka s páčkama přehazky a smyku, když se ti dala nepozorovaně na pochod po rámu, to byla radost :-) Nebo takové bowdeny. Ty bílé, zalité v bužírce jen trochu pružily jak harmonika (a úměrně tomu nebrzdily), ale pak soudruzi inovovali a kovovou spirálu jen volně navlíkli do bužírky. Vzal jsi za brzdu, spirála bowdenu udělala "bublinu" a špalky (asi z materiálu v rámci racionalizace výroby shodného s hokejovými puky) sis ani neodřel.
            Samé sqělé vzpomínky. Ruce furt od šmíru, ale zase se člověk moc nenadřel při vyjížďkách. Oboje, montování i jezdění, se stíhat nedalo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.04.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          Tak já si pamatuji "skutečného" favorita- dostal jsem ho v r.1967 (jednotác-trojkolečko/950Kčs) a nepamatuji, že bych na něm měl za 15let nějaké jiné problémy. Žádné Shimano v té době k mání nebylo- špička byl dvojtác/čtyřkolečko a kovová přehazka(typ už si nevzpomenu, myslím že Varšava).
          Jo, jednou za čas(3roky)klínky- a jezdil jsem jako kluk dost,2-3000km/rok..

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2015
          Autor: bi-jan-cyk
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velikost a zase ta velikost

                 

            Jo, "jednotác" jsem si z nouze z dvouplacky taky nakonec udělal. Kroutil se tak, že se do smyku stejně pořádně nevešel. A rozdíl mezi těma dvěma plackama byl stejně směšný.
            Já měl Favouše z druhé půlky sedmdesátek (77), to asi mezi tím soudruzi několikrát inovovali a racionalizovali a zefektivňovali výrobu, takže víc šetřili na materiálech i přesnosti (jako i v mnoha jiných oborech). Takže co ti drželo o deset let dřív, bylo už asi potom jen z "perníku". Nebyla to jen moje zkušenost. V oddíle jsme tímhle trpěli všichni a oddílový mechanik se před náma, žáčkama s favoušema doslova schovával a zapíral (podobně, jako tě dneska servisák vyhodí s kolem z Tesca)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.04.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velikost a zase ta velikost

                   

              Na prvního Favouše zapomenout nelze, mě stál zápal plic.

              Muselo to být tak v roce 71-72...

              http://www.nakole.cz/blog/zobraz/430-muj-prvni...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.04.2015
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velikost a zase ta velikost

                     

                Mě zlomenou ruku v krčku a otřes mozku s "voknem" (2x) :-) Oboje "zavinil" nákup v tašce (pytlík mlíka v hadrovým pinglu) v ruce na řídítkách a přeřazení v zamyšlení. Mlíko v drátech, já přes řídítka rovnou na šišku... :-))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.04.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velikost a zase ta velikost

                       

                  Mlíko v pytliku, nezapomenutelný symbol dětství.

                  Tuhle jsem jeden ten pytlík od mlíka vyhrabal u nás na louce (toho modrého - polotučného).

                  Dal jsem si jej stranou jako svatou relikvii a zatímco jsem někde něco hrabal, vrhla se na něj Soňa a společně se všemi plasty odvezla do kontejneru.

                  Myslel jsem, že to se mnou šlehne, tak krásnej, zachovalej, nepotrhanej a stálobarevně potištěnej pytlík....


                  No, ten pytlík fakt dost vydržel, dovedu si představit jak tě katapultoval :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.04.2015
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velikost a zase ta velikost

                     

                Mě stála první jízda na Favoritu salto přes řidítka, byl jsem tak zaujatý přehazovačkou, že jsem si nevšiml zúžení silnice a obrubníku...

                No a koupě Favorita byl vůbec příběh, u nás v kombinované prodejně na Nám Kubánské revoluce dostávali asi 3-6 kousků za kvartál a ty na prodej vůbec nešly, nakonec jsem ho dostal "přes strýce v Hradci Králové a to salto bylo někde za sídlištěm Labská ve vilkové čtvrti během testovací jízdy ..., nakonec jsem prostudoval mapu a asi to bylo tady , nejsem si jistý přece jenom kolem roku 1977-78 :)
                https://goo.gl/maps/FtQib

                No a i když to byla 3/4 tak u nás celkem věrně sloužil až do roku 2003, to už měl ale místo klínků napevno přibodované kliky a další speciální úpravy...pak na něm asi ještě 2 roky jezdil tchán...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.05.2015
                Autor: újezďák
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velikost a zase ta velikost

                       

                  Dívám se, že jsi měl (máš) strýce ve vedlejší ulici než já. :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.05.2015
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velikost a zase ta velikost

                         

                    Míval v Jungamnově...
                    Ale už hodně let je z něj pražák ....

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.05.2015
                    Autor: újezďák
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          těžko říct :-D
          je fakt, že originální kola jsem měl vyměněný za nějaký jiný bazarový - stály mě v servisu asi tisícovku.
          přehazku jsem jezdil docela dlouho tu původní favoriťáckou a bez problémů. Pak jsem přešel na nějakou nejnižší od Shimana za stovku nebo stopade. a fungovala taky

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velikost a zase ta velikost

             

        Já mám teď Favorita s osmikolečkem a třítalířem s indexovým řazením na řídítkách, s lepšími brzdovými čelistmi, s koly s dvojitým ráfkem. Z původního Favorita mi zbyly jen blatníky a ten rám, který je celý převařený a přelakovaný. Je to skvělé, ale díky odranému pozinku při pískování před lakováním to strašně rezatí :(

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.04.2015
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          Taky jsem si úplně přestrojil Favorita, zůstal jen rám (F 1). Ale když to srovnám s poměrně obyčejnou hliníkovou žiletkou, je to nebe a dudy... Dneska už dosluhuje očesanej na trenažeru.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.04.2015
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velikost a zase ta velikost

           

      Já teda nevím, možná už si ten favorit s odstupem (5-6 let) idealizuju, ale já jsem s tím kolem byl spokojený a vzpomínám na něj v dobrém!

      Když to srovnám s Ibexem, tak favorit byl lehčí, údržba stála zlomek (i při přepočtu na kilometry), brzdové špalky vydržely věčnost, nemusel jsem se o to kolo pořád bát, mohl jsem ho nechat kdekoliv zamčený, dojet šlo taky poměrně daleko a použitelné bylo i v terénu nebo na sněhu, kam se s lehokolem zatím stále bojím...

      Asi největší záhadou mi teď je, jak mi tam mohly stačit převody... :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.04.2015
      Autor: Jrr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velikost a zase ta velikost

             

        Převody stačily protože "hrubá síla mládí".

        Favorit, ten ze 70tých, měl z mého pohledu dva naprosto zásadní nedostatky.

        1. Klínky u šlapek (a s tím spojená i osička z bláta)

        2. Ráfky a dráty, zatížené kolo se pořád musel docentrovávat, a dráty často praskaly.


        Dalším nedostatkem bylo to, že všech důležitých náhradních součástek byl nedostatek, ale to se v té době netýkalo je jízdních kol.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2015
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          ...napadá mne přirovnání Favoritu k brašnám SA- v době vzniku a začátcích celkem kvalita- pak to šlo z kopce...:-((
          Technika jde kupředu, ale ne vždy.....Podle mého pohledu PC i mobil měly v začátcích nedostatky- nebo ne? ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.05.2015
          Autor: bi-jan-cyk
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          Tak klinky potvrzuju, to bylo nestesti, jak to vzdycky zaclo vrzat, dohanelo me to k silenstvi a samozrejme, ze jsem je utahoval tak dlouho, az to klinek nevydrzel, pak se zase musel vytlouct ven...
          Ale posledni rok nebo dva zivota meho favorita uz jsem tam mel stred a kliky na ctyrhran, to bylo mnohem lepsi, i kdyz uz ne original...

          Ja toho na kole moc nevozil, takze s draty zasadni problem nebyl, vybavuju si, ze drat mi prasknul jen jednou a dojet na tom domu bylo silene, jak to najednou hazelo. To dnesni rafky jsou precijen stabilnejsi. :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.05.2015
          Autor: Jrr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velikost a zase ta velikost

                 

            Kdyby jen klínky. Nevím, co tehdy bylo fórovější, jestli středové misky, středová osa, nebo kuličky, ale taky se mi co chvíli povolovala tahle šílenost. Po čase šla osa do háje zelenýho, protože z ložiskových drah se staly tisícihrany. Po dlouhém shánění se stal malý zázrak a v kšeftě jsem narazil na novou osu. jenže to byla spíš parodie na strojírenský výrobek. Už z výroby trošku šmajdala, ložiskovou dráhu si kuličky musely prošlapat a anabáze s klínkama byly ještě četnější, o rovnoběžnosti klik zbytečné mluvit, stejně se viklaly. Ale to už jsem stejně moc nejezdil, nějak to na téhle pomstě nebavilo.
            Kolo jsem zas na chvíli vytáhnul po devadesátým, kdy se tady objevily nějaké zajímavé díly (tehdy tuším "RENO"). Tak jsem kolo za nemalý peníz překopal. Ale stejně to bylo jízdně nic moc, v porovnáním s kolama známejch, co dotáhnuli z venku. Tak jsem díly rozprodal. A teď jsem na něj navěšel Aliviový zbytky z překopaného treka. Na silnici už ale nevyjede. Už jen proto, že se ten zoufalej rám pod jen malinko účinnějšíma brzdama kroutí jak psí víno.
            Fakt moc nechápu zdejší nostalgické vzpomínky na tenhle paskvil (že by selektivní paměť, vzpomínání jen na ty hezčí momenty ? :-). Já to zažil po všech stránkách jen jako účinný prostředek k znechucení jízdy na kole.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.05.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Velikost a zase ta velikost

                   

              Mozna selektivni pamet, mozna jsem nemel tak velka ocekavani, mozna jsem zatim nejel na kvalitnim silnicnim kole....

              Jestli pocitam dobre, tak ve svem zivote jsem mel uz 7 kol:
              1) Jakesi zelene s postranimi kolecky, myslim, ze umelo i couvat
              2) Jakesi male modre s protislapaci brzdou
              3) Zelene Sobi se zrcatkem
              4) Liberta (?), damske se zbesile prohnutyma riditkama a trema rychlostma
              5) Favorit puvodne s 2x4, pozdeji 2x5
              6) Srotokolo (koupeno v kovosrotu za par stovek na cestu k vlaku/autobusu), mix dilu, neco jako trekink (prehazka prakticky neradi, jinak navzdory skoro nulove udrzbe stale jezdi)
              7) Azub Ibex

              V tomhle seznamu mi ten favorit proste vychazi jako druhe nejlepsi kolo meho zivota... ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.05.2015
              Autor: Jrr
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velikost a zase ta velikost

                     

                V pohodě. Stará ocelová kola mají něco do sebe. Zvládají 1 kw motor v náboji i bez nějakých serepetiček na rozložení momentu :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.05.2015
                Autor: magic1000
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velikost a zase ta velikost

                       

                  jj, ocelovej rám v naprostý pohodě zvládá i 100 kobyl v jedný stopě :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.05.2015
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velikost a zase ta velikost

                   

              Ale zase stála ta osička 8 Kč :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.05.2015
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velikost a zase ta velikost

                     

                Kčs

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.05.2015
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velikost a zase ta velikost

                       

                  A dnes to stojí kolik, 80? Takže asi nastejno, ale víc na jistotu :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.05.2015
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velikost a zase ta velikost

                         

                    V moderním kole už tohle nepotkáš. Zapouzdřený monolit na průmyslech, který tam jednou namontuješ a zapomeneš, že tam něco takového vůbec je.
                    V době favorita, kdy jsem od středové osy i věčně vyhrkaných osiček v nábojích byl furt černej až za ušima měl kámoš dotažený od babičky z Vídně Shimaňácký středový složení s klikama a plackama. Tehdy ještě čtyřhran a na osičce s miskama a kuličkama. Jenže nějak šikovně zapouzdřený v plastu, takže použitá bílá vazelína po nějakém čase trošku zešedla... A jezdil a jezdil. A my tiše záviděli a záviděli...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.05.2015
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velikost a zase ta velikost

                         

                    Mě to nevysvětluj :-)

                    Jinak nechápu, jak jsme na tom mohli jezdit takový štreky. To jsi každý den něco opravoval. Teď zjišťuji, že s sebou vozím asi kilo náhradních dílů, co neupotřebím nikdy, tehdy to byla nutnost, abych dojel.

                    Přidal bych se k Rondovi, vzpomínky jak na vojnu, občas sranda, ale 90 procent vopruz, tak Favorit.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.05.2015
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velikost a zase ta velikost

                           

                      Kolik projde dnes maníků a holek u tzv. odvodu ? 20%

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.05.2015
                      Autor: magic1000
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Velikost a zase ta velikost

                           

                      Z nouze ctnost. Prostě se bastlilo, nějak drátovalo, rozebíralo a skládalo, promazávalo. Zkoušelo se kdeco, aby to zas chvíli nějak jelo. A hlavně se skřípalo zubama při tolerování lehce uvolněných klik, vůli v osách kol i středu, chabých brzdách, hrkání v hlavovém složení, uvolňování řadících páček jakjich samotných, tak objímky po rámu a tím pádem švindlujícího šaltru, škrtání křivého převodníku o vodítko i tak blbě řadícího smyku, hopsajících a osmujících ráfků (zvlášť těch měkých hliníkových na galusky), jo a zoufalé sedlo a ještě zoufalejší kraťasy můžu dát kolovat k vyzkoušení. Na co jsem zapomněl ? "Jelenicové" rukavice po zpocení a uschnutí tvrdší než gypsová dlaha, ingot pedály i pro "sportovní" kola shodné s kolama na cestu pro nákup, vbrzku vůle v ložiskách standardem. Samotnou kapitolou byla nesmyslná masivnost a váha dílů, daná použitým balastním materiálem, v době kdy už jinde byl běžný kvalitní hliník.

                      Ale tohle se tehdy netýkalo jen kol. Šunty kam se člověk podíval. Akorát že ten Favorit byl coby okrajová záležitost ještě ošizenější než to ostatní.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.05.2015
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velikost a zase ta velikost

                             

                        Nic ve zlém, ale srovnávat technická řešení z počátku 50-tých let se současným stavem je jaksi nekorektní. Favorit byl ve své době na výší, v průběhu let modernizoval a tak jsem si sehnal favoriťácký zapouzdřený střed, kola s průmyslovými ložisky, šestikolečko, centriky apod., jen dvojtalíře jsem si dělal sám. Kvalita odpovídala době a chtělo to samozřejmě kus fandovství a neustálou údržbu.
                        Vývoj šel samozřejmě dál a tak dnes z mého favorita zůstala jen kostra a je osazen - jak píši zde:
                        http://www.nakole.cz/diskuse/19487-velikost-a...

                        P.S. jezdil jsem služebně po republice, díly se nejlépe sháněly v Hradci Králové, v Karlíně u viaduktu a samozřejmě v podnikové prodejně v Rokycanech.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.05.2015
                        Autor: vysočina
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velikost a zase ta velikost

                               

                          Ne ne ne. Nesrovnávám kolo z padesátých let s dnešním. Ale kolo z druhé poloviny let sedmdesátých s tehdejšíma kolama odjinud, měl jsem určitou možnost vidět, na čem se jezdí, i si na ten materiál sáhnout.
                          Ten náš Favorit skutečně ustrnul v technickém řešení let padesátých a až do devadesátého se prakticky nehnul z místa. Jediná změna byla patrně v materiálu a kvalitě provedení. Bylo to tak v leckterém oboru, proč ne v jízdních kolech. Prostě se čím dál víc šidilo a odflakovalo. Takže připouštím možnost, že máš ještě poměrně slušný kousek z padesátých let, technicky na svou dobu přijatelný. V sedmdesátkách už to ale byla tragedie...
                          Podobně ale dopadly třeba i motocykly. V padesátých podědili po zlých kapitalistech pokrokový koncept kejvaček a s poklesem kvality s nima vydrželi až do "zániku" v devadesátých letech. Vlastně je vyrábí pro rusáky dodnes.

                          Jo, skalní fandovství a neustálé montování. To je fakt. Jenže my jsme chtěli jezdit, jako ti kluci na Shimanech a Campách (a občas i něčem jiném z venku) a ne se s tím furt drbat někde v dílně. Nebylo tehdy k čemu získat fandovský vztah. Jen nasranost...
                          Kluci, co dneska jezdí fandovsky na Jawách, tak si i dělají srandu z toho, že zatímco ostatní na japoncích, báwech, triumfech atd. ze stejné doby se jen projíždějí, oni sebou tahají kupy dílů a co chvíli někde "jawí", čili opravují a náročně servisují, aby se zase mohli na chvíli projet.
                          Fakt ten Favorit byla technicky i kvalitově prasečina a nesla to celkově tehdejší doba. Není na co nostalgicky vzpomínat.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.05.2015
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velikost a zase ta velikost

                                 

                            ...asi má někdo z nás něco s pamětí- ale já nevím, že by někdo v širokém okolí(Bruntál a sev.Morava)jezdil, neto vlastnil v r.1965-70 kolo od Colnago, Campagnolo či Shimano výbavou a už vůbec ne celé ze západu. Jak jsem uvedl výš, já s Favoritkou z druhé poloviny sedmdesátých let(1967)problémy neměl. Jako 15-ti letý jsem toho moc neopravil, peněz na nové díly taky neměl a ani jedno nebylo potřeba a při řádění kolo zabrat dostalo. Stačilo jednou v zimě vyčistit, namazat, dotáhnout spoje a zkontrolovat špice a bylo na další rok vystaráno. Nemluví ze mne žádná nostalgie, dnes bych ho už použil tak k cestám na zahradu- je jiná doba, možnosti a nabídka, ale v té době jsem nebyl furt od šmíru a nemontoval- jezdil jsem jako teď....:-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.05.2015
                            Autor: bi-jan-cyk
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velikost a zase ta velikost

                                   

                              Já mám na kolo favorit poněkud jiné vzpomínky.
                              Nějak v roce 1970 jsem si kupoval kolo Favorit, model F 10, a to bylo v podstatě jejich druhé nejlepší kolo. Chvíli jsem jezdil, přestože jsem na něm najezdil opravdu jen zlomek toho co najezdím dnes, tak to bylo stále horší, skřípání, vrzání, kroucení, páčky přehazky a přesmyku se posouvaly, brzdy se kroutily a nebrzdily, vymačkané kde co, prostě dost bída. Ještě po vojně jsem na něm chvíli jezdil do práce, ty 2 km to ještě šlo, ale na nic jiného to nebylo. Přestalo mě to neustálé štelování bavit a tak jsem přestal na něm jezdit.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.05.2015
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velikost a zase ta velikost

                                   

                              Poněkolikáté - neznám kola z padesátých a šedesátých let. Mám velmi vydatné zkušenosti s koly let sedmdesátých, čili o plných deset let později. Třeba se ta kvalita opravdu tak razantně hnula dolů. Ale co si tak vybavuju z vyprávění příbuzného, tak na přelomu padesátých a šedesátých let si jako kluci nástrojaři po vyučení vyráběli osičky a klínky z pořádného materiálu a pasovali, aby jim vydržely a neměli problémy. Komentoval tím moje trápení s údržbou kola.

                              Campy, Shimana a další materiály se tady pochopitelně běžně sehnat nedaly, ani v Tůzu. Šmelili s tím ti, kteří se na závody dostávali na západ. Pak takový lehce jetý střed na čtyřhran a kliky s plackama Shimano (netuším jaká řada to tehdy mohla být) se dal s trochou štěstí sehnat za dva až tři čisté měsíční platy průměrného firemního úředníka (okolo 5 tis. Kčs na konci sedmdesátek)
                              Pár nadějnějším klukům rodičové něco pořídili, jeden kámoš měl bábinku ve Vídni a další matroš jsem měl možnost oslintávat v klubovně tehdejší Rudé hvězdy a u tamějšího mechanika, ke kterému tehdy jezdíval mj. i pro nás, žáčky, veliký Matoušek

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.05.2015
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velikost a zase ta velikost

                                     

                                Cyklista Petr Matoušek, teď jsem si vzpomněl, jak někdy v roce 1982 mu ukradli kolo. Tehdy v Rudé hvězdě a na tehdejší policii z toho byli na mrtvici. Mluvilo se o hrubém odhadu ceny jeho "ojetého" nezávodního kola tehdy asi na 25 tisíc.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.05.2015
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velikost a zase ta velikost

                                     

                                ....dík za objasnění- chaos je v pojímání let.Padesátá léta jsou od 1941-1950. V r. 1950 vyráběl kola pro naše závodníky na Závod míru, tak nějakou úroveň asi měl.Chápu, že v sedmdesátých letech (1961-1970) byly serie běžných kol stotisícové a kvalita šla dolů, proto taky pomalu upadal zájem a po revoluci nebyl konkurenceschopný západní nabídce. Bohatí nostalgici si jistě přijdou na své tu:http://www.etrend.sk/ekonomika/legendarny... , ale pro běžného cyklistu je výběr lepší jinde :-))

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 04.05.2015
                                Autor: bi-jan-cyk
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: Velikost a zase ta velikost

                                       

                                  Nemá to přímou souvislost, ale to s těma padesátýma a sedmdesátýma létama mě zaujalo.
                                  Nesetkal jsem se zatím s tímhle výkladem, že by padesátá léta byla v období 1941 - 1950. Matematicky to asi tak je, ale obecně, nebo "populárně" historicky se vždycky za padesátá léta braly roky plus mínus mezi 1950 a 1960. A sedmdesátá mezi 1970 a 1980. Ta léta sedmdesátá, čili sedmdesátýčtvrtý, sedmdesátýsedmý atd...
                                  Nenapadá mě momentálně, jak zjistit jazykově a historicky správné označení těch let. Vycházím z toho, co slýchám od laiků i odborníků na historii. Máš nějaký podklad nebo odkaz pro tvoji teorii ? Bylo by to sice pak asi plavání proti proudu, ale poučení a nápravě chyby se nebráním.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.05.2015
                                  Autor: ronda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Velikost a zase ta velikost

                                         

                                    http://cs.wikipedia.org/wiki/1970%E2%80%931979

                                    Samozřejmě, že padesátá léta jsou od roku 1950. Válka probíhala ve čtyřicátých létech a ne padesátých.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 04.05.2015
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Velikost a zase ta velikost

                                           

                                      Správně.
                                      Platí to pro století. Roky 18. století jsou ve tvaru 17xx, ale pro desetiletí jsou padesátá léta od padesátky vejš.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.05.2015
                                      Autor: Ifča
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Velikost a zase ta velikost

                                           

                                      Dík za objasnění- měl jsem to popletené se stoletím- jak snadno člověk "zblbne" :-(

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 04.05.2015
                                      Autor: bi-jan-cyk
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Velikost a zase ta velikost

                                       

                                  Jo a že Favorit vyráběl kola i pro závodníky na Závod míru pro běžného spotřebitele bylo absolutně nezajímavé. Na netu se dá snadno dohledat vyprávění pamětníka z Favoritu, jak to (stejně jako v jiných firmách u nás i na západě) fungovalo. Ve Favoritu byly tři oddělené provozy - dílny. Jedna valila sérii, druhá vymazlenější kola pro sportovní kluby na příděl a pak tam byl pan stavitel, který bastlil kusovky reprezentantům na míru z dovozových značkových trubek a komponentů.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 04.05.2015
                                  Autor: ronda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velikost a zase ta velikost

                               

                          Hned jak se otevřeli hranice, tak jsme z kamarádem začali jedzit do Rakouska a v tamních výprodejích nakoupili součástky a postavili si první opravdová silniční kola. Tehdy to byly většinou staré díly Shimano EX 300 a podobné - tedy nejnižší třída, ale proti Favoritu nesrovnatelné.

                          A když jsme pak na těch kolech jeli na cyklovandr, tak za celý týden jsme namuseli na nic sáhnout. Druzí dva, kteří jeli na Favoritech, prováděli "generálku za chodu", aby vůbec někam dojeli.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.05.2015
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velikost a zase ta velikost

                                 

                            Takové experty potkávám dodnes, jezdí na KTM, Scottech a Meridách a opravují na cyklostezce kolem Vltavy již po dvou km u Mostu Inteligence. :-)))

                            Ano, v Rokycanech nezachyili světový vývoj a jsou tedy tam, kde jsou - proč?! Já pak musím e-shopu kupovat Shimano. :-(

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.05.2015
                            Autor: vysočina
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velikost a zase ta velikost

                                   

                              Taky asi u těch Merid a KTM záleží, jestli si ti zoufalci koupily plnohodnotná kola za rozumnou cenu, nebo jenom demoverze za sedm osm tisíc. :-)

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.05.2015
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velikost a zase ta velikost

                                     

                                uááá, co se mi to povedlo ? Zoufalci pochopitelně koupil"i"... ufff

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.05.2015
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velikost a zase ta velikost

                                   

                              Zvlastni, ja na cyklostezce opravovat kolo uz strasne dlouho nikoho nevidel. Rekl bych, ze uz to ani vetsina lidi neumi nebo nevozi naradi, proste si zavolaji nekoho s autem, kdo je nalozi a odveze. ;-)

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.05.2015
                              Autor: Jrr
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velikost a zase ta velikost

                               

                          Ještě k tomu shánění dílů - v HK jsem v té prodejně (u Centrálu) doslova bydlel. Furt jsem tam něco sháněl a vyhlížel (galusky, klínky, osičku, ráfky...) Votravoval jsem tam snad obden. Málokdy úspěšně. Ale nedalo se nic jiného dělat. náhodná dodávka pár "volných" kousků se nesměla prošvihnout.

                          V téhle souvislosti mě docela překvapilo, že když jsem tam šel po mnoha a mnoha letech kupovat v roce 2006 treka, tak mě, coby stárnoucí trosku tam v té době dosluhující prodavačka poznala a dala se se mnou do řeči. Přitom jsem tam vopruzoval, když mi bylo cca 15.

                          Jo a nějaké úzkoprofilové díly se občas (opravdu jen občas) povedlo sehnat v zastrčeném obchůdku domácích potřeb v Rosicích u Pardubic, jinak jsem od mámy z práce protelefonovával hodiny a hodiny po celé republice. Místo ježdění...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.05.2015
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Velikost a zase ta velikost

                                 

                            Pokud se nepletu, tak dnes je tam "Vše pro kolo". Tam jsem koupil kostru dámského favorita pro ženu. Po telefonu se obvykle podařilo sehnat NIC, nebylo nad osobní kontakt.

                            Máme na věc asi trochu odlišný pohled - já byl vždy jen cykloturista a vesměs nalehko, Ty jsi asi jezdil závodně, že ano? Mé nároky byly tudíž skromnější, ale stejně jsem vždy sehnal to momentálně nejlepší viz. výše. Ta vypletená kola s průmyslovými ložisky měla i ráfky z duralu, takže již žádné praskání drátů a osmičky, a ve výsledku docela slušné kolo. Po revoluci MTB.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.05.2015
                            Autor: vysočina
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velikost a zase ta velikost

                                   

                              Však píšu, že jsem tam byl nalezlej skoro furt, bydlel jsem kousek od kšeftu. Foto-kino, Supraphon, Tesla, Kola-Šicí stroje, to bylo moje obvyklý kolečko v té době :-) Takže osobního kontaktu bylo víc než dost. Přesto kde nic, tu nic.

                              A závodně v pravém smyslu slova jsem nikdy nejezdil. neměl jsem na to výkonnost a hlavně morál. Navíc jsem byl tehdy ještě žáček, takže ani to zatěžování kola (nejen váhově, ale i výkonově) nebylo nějak velké.

                              Moc nerozumím tomu, že jsi sehnal to nejlepší. Tehdy, co pamatuju, nebyly žádné kategorie a kvalitové, nebo váhové třídy, nějaké typy. V komponentech bývala jen jedna jediná volba pro všechny typy kol. Kliky, pedály, náby, sedlovky, představce, všechno jedny ocelové ingoty, jediný posun byla změna přehazky z tehdejší kopie Campy na Al/plast. Obě tak nějak bez problémů makaly, ale stíhaly je degradovat prachmizerné bowdeny a šmejdské páčky.
                              Čarovat se snad dalo jen s typem rámu - i když mezi třeba běžným F1 z krámu a F10 jsem zřetelný rozdíl taky nenašel, ani v té geometrii. Pak ještě kromě mizerných galuskových ráfků se jako náhrada daly po (alespoň roce usilovného shánění a obvolávání) s velkým štěstím na ten správný okamžik návštěvy krámu sehnat ještě mnohem mizernější polské. No a galusky, to byla kapitola sama pro sebe. Na P-W-B si člověk zkusil, jaké by to bylo, kdyby to kolo trochu jelo, pak je po pár kilometrech zaručeně ďobnul a pak už se jen trápil na občas jakž takž dostupnějších poloprotektorech, nebo nedej boše celoprotektorech. To už ale mohl s klidem jezdit na nějakých bantamech, nadřel by se stejně.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.05.2015
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Velikost a zase ta velikost

                                 

                            Podobná zkušenost z prodejny Kol a šicích strojů z Kubánského náměstí...
                            Navíc to lidi tlačilo do absurdního nakupovaní věcí které sice momentálně nepotřebovali ale kupovalo se do foroty a taky aby bylo zboží na výměný obchod...

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.05.2015
                            Autor: újezďák
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Velikost a zase ta velikost

                                   

                              Jéjej, kdybys viděl, co jsme po létech vyházeli neupotřebených dílů na Moskviče (to nikdo nechce ani jako veterána), nebo zužitkoval a pak i rozprodal dílů na Trabanta. A v baráku, co bylo z osmdesátek pro jistotu náhradních, ale už neupotřebitelných vodovodních baterií, různých klik a kliček, pro jistotu obkládaček (když už se jednou sehnaly, tak co kdyby se někdy chtělo něco obložit) atd atd... U jednoho známého jsem pomáhal likvidovat z pozůstalosti starou Oktávku, ale hlavně doslova tisíce různých dílů, dílků a těsnění. mototechna by z toho mohla chvíli žít :-) Nikde nic kloudně nebylo, tak když se něco objevilo (leckdy přes známého za flaštičku), tak se toho vzala pro jistotu celá hrst. A ostatní utřeli. Dobrá pakárna.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.05.2015
                              Autor: ronda
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velikost a zase ta velikost

                                     

                                To znám z vyklízení půdy před rekonstrukcí.ježíši to nevyhazuj,jednou se to bude hodit,)

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.05.2015
                                Autor: davido
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Velikost a zase ta velikost

                                       

                                  ničíte historii :-))

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.05.2015
                                  Autor: magic1000
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Velikost a zase ta velikost

                                     

                                tak to znám, za poslední dva týdny jsme naplnili 2 popelnici prakticky jen odloženejma věcma, navíc něco šlo do elektroodpadu a oblečení do charity...

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.05.2015
                                Autor: újezďák
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Velikost a zase ta velikost

                             

                        Nějak si nevzpomenu, kdo jezdil na Závodu míru v 70-ých letech na hliníkovém rámu, kožené sedlo se prodává i teď jako "špička" nad 2500Kč a moc se na něm vylepšit nedá- při správném napnutí vydrží tolik co dřív...ale to jen na okraj..;-)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.05.2015
                        Autor: bi-jan-cyk
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velikost a zase ta velikost

                               

                          To si fakt myslíš, že závodníci jezdili na stejných kožených sedlech jako se tehdy prodávaly v obchodech a že to je totéž co se i dnes prodává?

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.05.2015
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Velikost a zase ta velikost

                               

                          Si děláš kozy, viď ;-)

                          Teď ještě začni tvrdit, že Sáblíková jezdí na běžném Favoritu a Daker vyhrávali se sériovýma Tatrovkama :-)))

                          Ty hliníkový rámy asi nemá cenu komentovat, v osmnáctém století taky nikdo nejezdil autem.

                          A že se kožený sedlo prodává i dneska ? Ono se toho prodává. Mimochodem, 2.500 za opravdu dobrý sedlo, to je low-end a žádná špička. Kožaky najdeš na "stylových" městských kolech a nebo jako retro libůstku. Někomu to určitě vyhovuje i na cestování, ale chtěl bych ho vidět na závodech :-)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.05.2015
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Velikost a zase ta velikost

                     

                Co ti bylo platných 8 Kčs (tehdy +- hodinový čistý plat ?), když jsi je ani neměl možnost za tu osu utratit :-))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.05.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Velikost a zase ta velikost

                       

                  Pomluvy, za 8 kaček byly 4 píva :-)

                  Mimoto, já ne že za co, já neměl co. Byl jsem ve výkonu zostřeného manželství.

                  Problém "neni za co utrácet" mě za Husáka minul

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.05.2015
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Velikost a zase ta velikost

                         

                    Jak si kdo ustlal, tak si lehnul ;-)

                    Já tohle řešil hlavně mezi dvanáctým a šestnáctým rokem. Takže zostřený výkon nehrozil. Pak přišla éra jednoválců, pak dvouválců, pak teprv na chvíli ne příliš zostřené (než jsem pochopil, že tohle fakt není nic pro mě :-))

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.05.2015
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Velikost a zase ta velikost

             

        Na favority nedám dopustit, máme doma pánský a dámský od 70 a počátku 80 let a postupně jsem je "oshimanoval" a nedávno dokonce dostaly ty nejjednodušší odpružené vidlice SunTour a i tak váží pouze 14,5 kg s nosičem a blatníky.
        Před 14 dny si je půjčili mnohem mladší známí a vraceli je s konstatováním jak jsou kola lehká a jak se na nich lehce jezdí (talíře 22/32/42 a sedmikolečko 12-34), doma mají MTB.
        Běžně jezdíme na doma elektrizovaných MTB, favority máme na pohodové ježdění po mírně kopcovitých cyklostezkách a hlavně na výlety s vnuky v kombinaci s MHD a vláčkem. :-)))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.04.2015
        Autor: vysočina
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velikost a zase ta velikost

         

    Hezky jsme se rozkecali o blbostech. tak aby to nebylo úplně mimo, tipnul bych si výšku rámu tak na 560 - 580 mm. Na první plečce si zkusíš, co ti vyhovuje nebo nevyhovuje, pak se někde svezeš na lepším kole, tohle zahodíš a další už budeš vybírat podle zkušenosti (porovnávat vyhovující a nevyhovující rozměry). Já si tímhle prošel před pár týdny. Tabulky k prdu, jen poměřovat a zkoušet. Smysl asi má to "laboratorní" měření a určování velikostí rámu, předsatavce, sedlovky, klik atd. Jenže jen za to měření dáš víc než za toho favouše. Takže laborování a hokus pokus...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.04.2015
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Velikost a zase ta velikost

         

    Zkopíroval jsem nějaké rady jak volit velikost rámu:

    Co se vyplatí vědět o výšce rámu a poloze sedadla

    Výška rámu a poloha sedadla:
    Máte v úmyslu koupit si v dohledné době jízdní kolo? Pokud ano, měli byste při nákupu bezpodmínečně dávat pozor na ”správnou” výšku rámu.
    Neboť pouze tehdy, pokud výška rámu optimálně odpovídá stavbě Vašeho těla, můžete optimálně vyčerpávat svou výkonnost a jezdit na kole bez fyzických potíži.
    Dále Vám chceme vysvětlit, jak si sami můžete určit vhodnou výšku rámu u kola.

    Nejdůležitějším tělesným rozměrem pro vypočet optimálního rámu je délka kroku: tj. vzdálenost mezi podlahou a rozkrokem.

    Velikosti - doporučení
    Podle tělesně výšky může byt dána směrná hodnota výšky rámu. Rozhodujícím rozměrem je ale délka kroku.

    Tělesná výška 180 - 185 cm
    Horské kolo 26” 50 - 53 cm (20”- 22”)
    Komfort/trekkingové kolo 28” 53 - 56 cm (22”- 24”)

    Tělesná výška 185 cm a vyšší
    Horské kolo 26” 53 - 56 cm (22”- 24”)
    Komfort/trekkingové kolo 28” 56 - 59 cm (24”- 26”)

    Velikost rámu si můžete zjistit také sami tím, že délku svého kroku znásobíte faktorem cílové skupiny a potom zaokrouhlíte na celé číslo nahoru nebo dolů.
    u horského kola: délka kroku x 0,61 = výška rámu
    u závodního kola: délka kroku x 0,65 = výška rámu

    Příklad horské kolo:
    Vámi zjištěná délka kroku činí 80 cm.
    80 cm x 0,61 = 48.8 cm to znamená, že potřebujete velikost rámu 49 cm.
    Pokud nyní není Vámi zjištěná optimální výška rámu k dispozici, protože výrobci zadali předem určité výšky rámu,
    měl by se v případě pochybnosti zvolit vždy menší rám, protože tento je snadno řiditelnějši a pevnější než rám velký.

    Správná vzdálenost od vrcholu sedla k řidítkům je rovněž důležitá a vypočte se následovně: délka kroku x 0.66 = základní hodnota.
    Vždy podle délky horní poloviny těla je nyní možně délkou představku korigovat tuto hodnotu nahoru, nebo dolů.
    Pokud dodržíte všechna tato pravidla, dostanete optimálně harmonizované kolo.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.04.2015
    Autor: vysočina
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Velikost a zase ta velikost

           

      Moc děkuji za rady.

      Teda fakt jsem netušil, jakou vlnu nostalgie tady zvednu svým dotazem na Favorita :)
      Ale tak už to bývá .... stará láska nerezaví, na tu první, jež pro nás ve své době favoritka byla, se nezapomíná.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2015
      Autor: wakila
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Velikost a zase ta velikost

             

        Na vlně nostalgie ale dnešní nástupce favoritu ,byť celkem mohutně propagovaný v tisku, při momentálním poměru cena/výkon/ vzhled daleko nedojede.....

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.05.2015
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Velikost a zase ta velikost

               

          Olpran?? :-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.05.2015
          Autor: magic1000
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Velikost a zase ta velikost

                 

            Nene, nechci dělat reklamu, ale pán je slovák a za poslední kvartál s ním byly asi 3-4 promo články o tom jak vzkřísil Favorit, ve skutečnosti ale udělal předražený mix "moderního městského kola" se silničkou, ani sigle speedka, ani silnička, ani Favorit, ani ryba ani rak.... prostě takový docela normální kolo za velmi dlouhej peníz, navíc si nemůžu pomoct ale shimano převodník prostě na "retro kole" je jako pěst na oko ( a to mám shimáno na Roubaix)...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.05.2015
            Autor: újezďák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Velikost a zase ta velikost

                   

              četl jsem to. Hlavně to celopéru MTB co vypaá jak Volpran :-) Ať se jim daří,ale prorazit můžou pouze extrémní kvalitou za nízkou cenu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.05.2015
              Autor: magic1000
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Poskytujeme finanční služby

Hledám: Poskytujeme finanční služby
dnes
Zkoušeli jste získat úvěr od bank bez úspěchu? Potřebujete nutně peníze, abyste se dostali z dluhů? Potřebujete…

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

375 cyklistů (9 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024