reklama

Bike Brno 2012 a elektrokola

Viděl někdo něco zajímavého na Bike Brno?

[ Zpět ]
Datum: 07.10.2012
Autor: e-totem
  • Re: Bike Brno 212

         

    viděl :-)

    Gepida se středovým motorem BOSCH a s integrovaným zámkem

    http://macikm.rajce.idnes.cz/2012_1007/...

    a elektroskládačku fiškus http://macikm.rajce.idnes.cz/2012_1007/... pro děti od osmi do osumdesáti :-))

    http://macikm.rajce.idnes.cz/2012_1007/...

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2012
    Autor: macikm
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bike Brno 212

           

      Taky bych chtěl, aby mně zase něco přišlo zajímavé. :-) Mně by asi přišlo zajímavé, kdybych viděl elektrokolo, které by mělo nějak chytře umístěný akumulátor. Zajímavé byklo umístění v náboji kola. Sice to není proterénní kola, ale jinak dobrý. Tam si myslím, že má většina elektrokol slabinu.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.10.2012
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Bike Brno 212

         

    Bohužel jsem zapomněla značku i kde jsem to viděla... ale zaujalo mě kolo, které mělo středový motor, v zadním náboji nexus a v předním dynamo...
    Kombinace elektromotoru s dynamem mi přijde nelogická ale třeba se mýlím?

    [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2012
    Autor: Ifča
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bike Brno 212

           

      Ahoj Ifčo... nelogická věc to tedy je , ale na západ od nás je to obvyklé, jistota je jistota , ne?? :) Němci neberou osvětlení z baterky, kolo musí mít nezáviský zdroj napájení světel...
      Někdy by člověk padl, třeba jako že u torpeda vzadu někdo vyžaduje i ráfkovou zadní brzdu...kdyby spad řetěz

      [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2012
      Autor: e-totem
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Bike Brno 212

             

        "Nezávislý zdroj"... nezávislý na čem?

        [ Zpět ]
        Datum: 07.10.2012
        Autor: Ifča
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          Nezávislý, jakože nepotřebuje baterky.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.10.2012
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bike Brno 212

                 

            No, nevím - krom krom kol kategorie "citybike" jsem ani na západ od nás zas tak moc kol vybavených dynemem neviděla (nemluvím teď o elektrokolech, ale to by z hlediska osvětlení mělo být jedno).

            [ Zpět ]
            Datum: 07.10.2012
            Autor: Ifča
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          nezávislý na baterce, ve které může dojít šťáva ?

          [ Zpět ]
          Datum: 07.10.2012
          Autor: macikm
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bike Brno 212

                 

            Viz výše - jo, taky jsem tu odpověď takhle chápala. Ale to by pak muselo mít dynamo úplně každé kolo - a to nemá...

            [ Zpět ]
            Datum: 07.10.2012
            Autor: Ifča
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bike Brno 212

                   

              Úplně každé ne, záleží na normě a národním předpisu, platí jich víc podle určení kola, pro MTB a dětské se to samozřejmě nevyžaduje, tam jsou zas jiné vychytávky. Norma by měla být vyznačená od nějakého roku na kole.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.10.2012
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Bike Brno 212

                     

                Asi jo, není to zrovna téma, kde bych se orientovala. Jen jsem si dosud myslela, že "nezávislé" osvětlení má být nezávislé na tom, zda kolo jede nebo ne, aby do něj někdo nenarazil, když zastaví na křižovatce. Tj. baterie ano, dynamové osvětlení musí mít vyřešené "zpoždění".

                [ Zpět ]
                Datum: 07.10.2012
                Autor: Ifča
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Bike Brno 212

             

        Nám tu i rozdávali (ale většina má koupené) běžné diodové blikačky. Takže třeba já mám dynamo na kole, ale již několik (desítek) let nefunkční a tak to tady bude asi běžné :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 07.10.2012
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          JJ, diodové osvětlení je super, nic nežere, vydrží věčně. Ale ouřad je ouřad, předpis je z doby kdy asi LEDky nejezdily... Každopádně nechtějí ani moc akceptovat, když nastavíš jednotku tak, aby po vybití nechala ještě zbytek kapacity pro 1,5 h svícení.
          Hloupý je, že většina (ne všechny) nábových dynam klade mírný odpor i když nejsou aktivní , což je škoda a je třeba si to hlídat při nákupu takovýho kola.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.10.2012
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bike Brno 212

                 

            Zajímavé jak to každý vnímá jinak. Němci nejsou hloupí a nemyslím si, že mít všechno na baterky je takové terno. Ano, blikačka vydrží celkem dlouho. Ta na větší články každopádně. Ale pokud máš přední světlo, které bude trošku více svítit, abys v noci viděl, tak ti baterky moc dlouho nevydrží. Taky proto se lepší a výkonnější světla dělají s dobíjecími akumulátory. Ale je to složitost a ta hodně dobrá světla nejsou zrovna levná. Proti tomu dynamové osvětlení je bezúdržová a dost spolehlivá záležitost. 3W je na svícení dobrá hodnota, ikdyby člověk měl jen halogenové světlo.
            Ale to že u elektrokol je to trošku nahlavu mít jiný zdroj než napájení z akumulátoru elektrokola, mě taky přijde divné. :) Chápal mít povinnost mít ve světle nějaký miniakumulátor, který bude svítit třeba hodinu po tom, co mi dojde štáva v hlavní baterce. To jo.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.10.2012
            Autor: Robikl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bike Brno 212

                   

              Nebo maxi kondík.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.10.2012
              Autor: Arnošt905
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Bike Brno 212

                     

                Jakpak takový kondík asi vypadá, dělá se něco takového? Nej-maxi kondík komerčně dostupný je třeba takový ten válec do auta na podporu zesilovače. 4F je, dá se říct, docela dost. Jak dlouho ale vydrží dodávat třeba 0,25 A? Bude to 16 vteřin, při napětí plynule klesajícím k nule.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.10.2012
                Autor: Radek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bike Brno 212

                   

              Tak ještě doplním, že jsem ve městě, kde jsou v prosinci nejvíce 4 hodiny světla a asi tak 80% studentů používá kol k přepravě.... A mají skoro všichni všechno na baterky a neřeší to, i přes vysoké pokuty. Němci budou v tomhle asi opatrnější, ale to proto, že tam žije víc lidí... .

              [ Zpět ]
              Datum: 08.10.2012
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bike Brno 212

                   

              Nevím o tom, že by němci měli předpis, že se svítit musí dynamem.

              Taky mě jednou došly baterky (http://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/344-dalka... a bylo to dost nepříjemné, a nechtěl bych to znova zažít, dynamo mi připadalo jako zase další drátování na kole, kde drátů je už beztak dost, tak jsem si pořídil za docela levno světlo, co si normálně nabiješ kličkou, natočíš si nějakou šťávu do akumulátorku a ono chvilku šajnuje, jsou z toho napájena obě světla, přední i zadní - žádnej osvětlovací zázrak, ale když je zle, je to velká pomoc.

              Je to lehounký a ani nevím jak dlouho se to musí šmrdlat aby se to nabylo, točím tak minutku a na cestu z hospody to stačí.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.10.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Bike Brno 212

             

        Přestavbové sady, tak jak jsem je prohlížel vůbec nemají osvětlení napojeno na baterii, a ani by to asi moc smyslu nedávalo.

        V baterii je 48V (36V, 24V) a znamenalo by asi mírné obtíže a taky další dráty navíc, nějaké rozbočení na baterii a další konektory, které musím pospojovat když baterii beru domů, pokud je tam nějaký kaslík, do kterého baterku šoupnu, a ten už se o ostatní postará, asi to je řešení, ale na přestavěných kolecvh tahat osvětlení z baterie se asi nevyplatí.

        Na řidítka zacvaknu baterku, kterou si pak vezmu s sebou, když si v noci v kempu svítím cestou na hajzlík, to je asi praktičtější. :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.10.2012
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          Člověče Jindro, pravěk skončil předevčírem ... :D Světla mají svoje konektory v jednotce a pouští se z displeje, baterka nic, ta je jen zapojená do jednotky. Není nutno měnit napětí, světla si s tím poradí, mají v sobě regulaci.
          Samosebou baterka co jde sundat není vůbec špatná, také ji mám radši.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2012
          Autor: e-totem
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          Není to složité. Odbočka pro osvětlení se dá těsně před řídící jednotku. Píši těsně, protože dřív asi máme většinou nějaké měření (CA, Speedict) a ještě před tím vypínač, pojistku atp. A pak máme konektor připojení baterie. Takže složité to není. Odpojení připojení baterie zůstává stejně. Co se týká napětí, tak na e-pohon.cz mají světla na 36V, 48V. Lepší světla jsou ale na ebikes.ca. Ale taky stojí dost. Nicméně asi to je fakt na celý život. Když jde o bezpečnost, tak asi žádné peníze nejsou moc velké.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.10.2012
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bike Brno 212

           

      Nebyla to převodovka Nexus?

      [ Zpět ]
      Datum: 08.10.2012
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Bike Brno 212

             

        Pokud si vzpomínám, tak jo, byl to Nexus.

        Edit - teď koukám, že blbnu... že to byl nexus jsem psala už v původním příspěvku, takže otázka asi směřuje někam jinam, než na značku převodovky...

        [ Zpět ]
        Datum: 08.10.2012
        Autor: Ifča
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          No, já měl na mysli jestli to opravdu byl motor? Chtěl jsem si ho vyguglit a nic jsem nenašel.
          A k tomu dynamu, dříve se svítilo jenom na dynamo, když jsem chtěl mít "nezávislé" osvětlení, tak jsem měl pod sedlem dvě plochý baterky a ke světlu natažený drátky.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.10.2012
          Autor: HonzaK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bike Brno 212

                 

            Jasně, Nexus nebyl motor. Mě právě zaujalo, že to kolo mělo "všude něco". Vzadu Nexus, ve středu motor Bosch a vpředu dynamo tuším SON.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.10.2012
            Autor: Ifča
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bike Brno 212

                   

              Už jsem doma, stačilo si jen poposednout! Dík.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.10.2012
              Autor: HonzaK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Bike Brno 212

         

    Viděl jsem novou redaktorku Nakole:-)
    Otočil jsem se tam hned ve čtvrtek po obědě, u totémů bylo plno a s eletrikou počkám do důchodu, tak jsem se tam moc necpal:-P
    Jinak nic moc, prošel jsem to volným krokem za dvě hodiny, včetně zkušebních jízd na koloběžkách, a tří zastávek u známých na stánkách:-(

    [ Zpět ]
    Datum: 08.10.2012
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bike Brno 212

           

      A co fotka, ta by nebyla?!?

      [ Zpět ]
      Datum: 08.10.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bike Brno 212

           

      Jsi se mohl ohlásit, byl jsem na dráze a čekal jsem že se někdo odtud vyskytne... :D
      Ale fofr byl až překvapivej,vzhledem k tomu že bylo o dost méně vystavovatelů jsme takový nápor nečekali...
      Ve srovnání s loňským rokem bych řekl, že lidi co přišli zkoušet už věděli víc , zdaleka nebylo tolik vysvětlování úplného základu. Také bych řekl že všichni výrobci vylepšují kola na která dávají elektro, ale v samotných pohonech jsem nic nového neobjevil.Chybělo i množství množství příšerek s vícekilowatovými pohony, které jsou obvykle k vidění a někdy se i půjčují , což mě baví

      [ Zpět ]
      Datum: 08.10.2012
      Autor: e-totem
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Bike Brno 212

             

        A elektrokoloběžky tam byly dvě !!

        [ Zpět ]
        Datum: 08.10.2012
        Autor: highlander
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Bike Brno 212

               

          jj, víc jich tam bylo, omrknul jsem to, mám i nějaký kontakt, jeden z výrobců chce brát nějaké naše sady, bude to testovat. Dělají se tedy buď s plynem, nebo na bázi EPAC sady, s tím že je pas senzor v kole a po rozjezdu zabere motor, brzdou se motor odstaví... když selže brzdový spínač, najdi kruhák a čekej až dojde šťáva... :D .
          Baterka buď na nosiči nad zadním kolem, nebo Frog type na představci.
          V pohodě

          [ Zpět ]
          Datum: 08.10.2012
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Bike Brno 212

                 

            Jezdil jsem na obou systémech a hrozně se mi to líbilo.Ten systém se senzorem v zadním kole se nechá z řidítek vypnout, nevím teda jestli to jde za jízdy...

            [ Zpět ]
            Datum: 08.10.2012
            Autor: highlander
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Bike Brno 212

                   

              Taky jsem se svezl,byla hnedle vedle... aspoň víme jak nato né?? Motor by se posle mě dal dát i dozadu, naše velký displeje mají i funkci nula, tak by se to asi dalo uhlídat i při poruše, páčkou by se dalo na nižších stupních přidat palcem šťávu a i rozjet. Kotouček PASu by se asi dal namundit na motor, tam co se montuje rotor diskovky...

              [ Zpět ]
              Datum: 08.10.2012
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Bike Brno 212

                     

                A dá se u toho za jízdy regulovat výkon 0 až 100%? Je blbost aby to pomáhalo i na rovině, když si to člověk nepřeje. :)

                [ Zpět ]
                Datum: 09.10.2012
                Autor: Robikl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Bike Brno 212

                       

                  No, musel by jsi přepínat, je tam 5 úrovní.Nebo jet na 1 a semtam potlačit páčkou... Nula to vypne. Nějak by se dal umístit i stop vypínač na prkno, abys nemusel furt hrabat na páčku brzdy, zapojení stejné

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.10.2012
                  Autor: e-totem
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Bike Brno 212

                         

                    Na koloběžce bych udělal pohon, co reaguje na lidský tep. Čím vyšší tep, tak tím více by motor pomohl. Takže by pomáhal hlavně do kopce, do protivětru. Fakt je, že člověku se zvýší tep i třeba na rovině, když tam vidí hezkou holku, ale to by nevadilo. Alespoň by si řekla, že sakra ten borec umí máknout. :)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.10.2012
                    Autor: Robikl
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Bike Brno 212

                           

                      No ale muselo by to mat obmedzovac lebo od urcitej rychlosti ti tep stupa dost spontalne nad 50 km/h a pri stovke keby to este pridavalo mozes mat inkfartove stavy :-D Teda na kolobrnde by som ich mal :-D

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.10.2012
                      Autor: colombo.ii
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Bike Brno 212

                             

                        To jo. :) By to pomáhalo třeba jen do 20km/h. :)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.10.2012
                        Autor: Robikl
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Bike Brno 212

                       

                  Mělo to 3 úrovně výpomoci a šlo to vypnout z řidítek.Je u toho tlačítko 6km/h a indikátor stavu baterie. Líbilo se mi na tom, že to bylo malý a nikde nečuměly zbytečně dráty.Jo a ještě tam byly vypínače motoru na brzdových páčkách, teda jestli si to nepletu s koloběžkou od Kostky.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.10.2012
                  Autor: highlander
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

317 cyklistů (18 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024