Ne "kam s ním", ale "jak s ním"?
Jde mi o naložení kola do vagónu, který není nízkopodlažní. Ano, mám na mysli překonání těch 2 vysokých schůdků v úzkých dveřích vagónu když je na to člověk zcela sám.
Co jsem zůstala na výletování sama, je to pokaždé boj. Zatím se teda vždycky našel někdo ochotný, kdo pomohl, ale nerada bych se na to spoléhala.
V Praze to ještě jakž tak jde, protože nástupiště jsou vysoká, ale v malých obcích, kde nástupiště tvoří úzký pás z panelů, je i pro člověka bez kola mnohdy akrobatickým výkonem vylézt na první schůdek vagónu. Natož se pokusit dostat tam kolo.
Rady "máš kolo, tak na něm jezdi" si prosím strčte kamsi". Děkuji.
Úplně nevím, jakou odpověď čekáš?
Vlaky se službou úschova během přepravy už se běžně nevyskytují (možná některé tratě?), takže z pohledu ČD je to jenom o tom, abys měla pro kolo správnou jízdenku, případně povinnou místenku, nastoupila správnými dveřmi, zaparkovala na povoleném místě a nikomu nic nepoškodila.
Jak to ale zvládneš fyzicky, prostě nikoho nezajímá.
Stejně tak ovšem ČD příliš nezajímá, jak si poradíš, když nepřijede vagón, se kterým počítáš nebo třeba nejdou otevřít dveře, kterými potřebuješ vystoupit...
A byť si nemyslím, že bych na tom byl fyzicky úplně špatně, tak přeprava lehokola vlakem mi vždycky dala zabrat fyzicky i psychicky... :-/
Takže asi jediná rada, když můžeš nejezdi sama, dva cyklisti si mohou vzájemně dost pomoct, v jednom je to náročné...
0
Dík, ale tohle všechno vím.
A poslední rada...
Kdyby mi můj cestovní přítel nezemřel loni v červenci, tak bych sama nejezdila.
A najít někoho, s kým si prostě souzníš, je dost obtížné.
0
Ano, s tím souzněním mám taky problém... :-/
Když to jen trochu jde, volím Interpanter a podobné nízkopodlažní vlaky i za cenu neoptimálního spojení a zbytečně dlouhého čekání na přestup. Ideální je taky nástup/výstup v konečné stanici.
Já každopádně už několik let lehokolo vlakem nevezl a MTB max jednou/dvakrát za rok. Pro mě je to pokaždé hrozný stres, že jsem už více méně oželel závody, kam nejde dojet po vlastní ose... :-/
0
Třeba Děčín - Praha jinak než přes úschovu během přepravy a přes povinnou rezervaci jinak nejde.
/Hraběcí rady/
Proto jezdím raději do Saska, vlaky jsou
nízkopodlažní, často je na peróně výtah do kterého se kolo vejde a navíc si mohu dopředu prohlédnout na které nástupiště přijedeme, případně jak to na nádraží vypadá.
O tom, že nemusí kolo cpát do nějakého závěsu jako třeba v cityelefantu ani nemluvě.
/Konec hraběcích rad/
0
Také raději volím nízkopodlažní. Ale teď prostě není jiná volba, než ten zpropadený rychlík s klasickým vagónem.
0
Nevím, jak to mají rychlíky Labe, co jedou z Děčína do Prahy, protože je nepoužívám. Ale vždy vyrážím do Prahy z Ústí n/L rychlíky Krušnohor. Řada z nich nikde nestaví až v Praze. Sice je to povinně místenkové pro kolo i pro mne, ale kolo je se mnou ve vagoně a nikoliv v úschovním vagónu. Že by to u těch Labe mělo být odlišné od Krušnohorů se mi nezdá, když podle značek v systému IDOS by to mělo být totožné. Vyloučit to ale samozřejmě nemohu.
0
Vystrčit kolo, předním kolem napřed a pak nastoupit za ním...
Seriozně nevím, co bys čekala za radu, tohle bude hodně individuální, jak k takové akrobacii přistoupit. Já se svými dvěma metry to budu mít asi vždycky jiné, než slečna 155cm.
Leda si možná vozit nějaký gumycuk, na zafixování toho předku, aby držel plus-minus rovně a nedělal celou situaci ještě zapeklitější... :-)
0
>Vystrčit kolo, předním kolem napřed a pak nastoupit za ním...<
Jasně, tohle je běžná praxe. JENŽE...
když strčíš ten předek nahoru a tlačíš tam zbytek kola, tak se zpravidla přední kolo stočí a je vymalováno.
O nějaké fixaci předku jsem uvažovala a napadnul mě i ten gumicuk, ale v praxi jsem to ještě nezkusila.
0
Pokud použiješ ten zmíňovaný gumicuk přiměřené délky, střed gumicuku dáš napevno kolem sedlovky, háčky zachytíš za něco vhodného na řidítkách, tak je to opravdu jediná schůdná verze, jak si vystačit sám. Navíc se to dá zvládnout i s celkem naloženým kolem. To stočení řidítek bez nějaké fixace je klasika.
0
Dá se koupit stabilizátor řízení
https://www.retrocyklo.cz/ostatni/486-pruzina...
0
Tak brašny nakládám do vlaku s klasickými vagóny vždycky samostatně.
To si ani nedovedu představit, že bych to rvala po schůdkách naložené :o)))
0
Tak gumicuk zítra neklapne.
Bude potřeba trochu laborovat nad tou správnou délkou a háky na konci také nejsou to pravé ořechové. Dneska na to ale čas nebyl.
0
Tak to tedy ne! MUSÍ klapnout!
• Že háky nejsou dobré, to už jsme si dnes řekli. Ale možná jsme se neposlouchaly :-) Prostě svéhlavinka :-)
Na konci gumcuku potřebuješ oka, abys je navlékla na rohy parohy. Oka nešij, jak tu někdo navrhoval. Prostě oka na konci gumcuku uvaž. Háčky kvůli tomu likvidovat nemusíš. Prostě je odsuň dál po gumcuku a nech je tam volně viset.
Oka raději menší, aby šla navléknout na rohy, ale aby neměla možnost posouvat se dále po gripech ke středu řítítek.
• Aby se gumcuk volně nesmýkal (neprotáčel) uprostřed, kde bude přehnutý, použij liščí smyčku. Ať už to bude okolo sedlovky, nebo okolo toho prvního příčníku nosiče.
• Bude-li gumcuk krátký, navaž dva za sebe. Opět odsuň háčky a svaž konce dvou gumcuků.
(A až to bude vychytané, koupíš si správnou délku gumcuku v metráži v prodejně Kutil Florenc.)
• Kdy jindy to chceš vyzkoušet, než zítra? Nechci citově vydírat, ale moc mě zklameš, jestli to nezkusíš!
:-)
0
Neboj. Vsechno si pamatuji a davam ti ve vsem za pravdu, ale to chce trochu casu na vyrobu, ktery jsem vcera nemela. Prijeli haranti.
Navic musim sehnat gumicuk, ktery mi bude vyhovovst delkou. To, co jsem mela doma, nesedelo dle potreby.
0
Používal jsem s Favoritem takový trik- postavil jsem ho na zadni kolo,držel brzdu, opřel přední kolo o schůdky.
Protáhl jsem se dovnitř a kolo vtáhl za berany dovnitř.Pravidelně jsem chytil o něco pedálem.
Někdy jsem vlezl na první schůdek kolo nadzvedl a prostrčil kolo dovnitř, potom vlezl za ním.
Jenže... to mi bylo tak dvacet.
Takže po pravdě- knížecí rada, promiň.
0
No, jak se to vezme. Každopádně jsi mi potvrdil, že to takhle nějak jde.
Z normálního perónu určitě.
0
S 10 kg kolem to jde, postavit na zadní, pocufačky vylézt na schodky a kolo vytahovat za řidítka po zadním kole. Výstup opačný, kolo vystrkat po zadním kole ze schodků, držíc za řídítka. Ovšem s těžkým elektrokolem nevím nevím.
0
Ano, je pravda, že moje kolo váží cca 17 kg.
Na rameno ho fakt nehodím.
0
Do víkendu už to nestihneš, ale naprosto logické by bylo koupit si pro podobné situace kolo lehčí, dělají se i s poloviční hmotností, případně skládací tedy pokud se nebavíme o elektrokole.
0
To už všechno bylo, když to ještě šlo...
Pokud chci dál jezdit na kole, pak pro mě už jiná volba než e-kolo není.
Teda vlastně je - lehokolo.
0
Takže perspektivně elektrolehokolo :) To není špatná volba.
0
V takovém případě ovšem doporučuji jet rovnou po vlastní ose, protože nakládání do vlaku by bylo mnohem větší peklo... ;-)
0
Tak třeba do příměstského vlaku se dá nastoupit pohodlně z nástupiště i s kolem. Problém jsou ty rychlíky. Kdyby jí v Praze někdo pomohl, tak na výstup má po cestě dost času si sjednat pomoc. Neviděl bych to tak černě.
-1
Zatím to stále ještě jde na zábradlí.
0
Na rameno jo házet nemusíš. Stručný náčrt...
0
Máš to odzkoušené a funguje to?
0
Jasně, funguje. Když byly zamčené dveře v RJ, takto jsem kolo převedla přes celý vagon mezi sedačkama a lidma. Občas někdo dostal pedálem po hlavě, ale jinak to šlo.:-))
0
Copak vodění kola vagonem, to znám, takhle vodím kolo doma sklepem, ale u nástupu do vagonu po těch vysokých příkrých schodech si nejsem jistý. Kolo bez blatníků by možná mohlo jít, ale s blatníkem nevim.
V každém případě to zkusím.
0
Tak vždycky je možnost bafnout přední ráfek a tahat za ten, jen si člověk zaprasí ruce...
0
Tak tohle me jeste nenapadlo. To musim nekde vyzkouset.
0
Jéje, to jsou ale milé a hezké obrázky. Na tom prvním obrázku: nahoře ten oblouček dopředu, dole ten oblouček dozadu, pikantní nosík a svůdný úsměv - jak Tys mohla zjistit, jaká je moje vysněná cyklistka??
Kdybys někdy měla čas... mohl by být ještě obrázek maminy s kočárkem v neuvěřitelné gymnastické kreaci na schodech vagónu s dítětem na pokraji vysypání z kočáru? Prosím.
0
Obrať se na Luďka Zigáčka (manžela Peggy), ten má natrénováno (se čtyřmi koly)
-3
Já už teda na zábradlí dávno nejezdím, ale dokud jsem jezdila, tak nenaložené kolo jsem vzala nějak jako "pod paží" a celkem normálně s ním nastoupila.
No, pravda, byla jsem o dost mladší, možná bych to dnes už taky nezvládla. Takže rada pro kočku... :-)
0
No právě, když jsme byli mladí...
A jak píšu výše, jde mi o zátěž cca 17 kg. Sice ho zvednu a po normálních schodech i poponesu, ale do vagonu jsou holt ty schodky pekelný.
Nicméně - i tebou navrhovaná varianta mi přišla na mysl, když tak o té nakládce přemítám.
"Pro kočku" to určitě není.
0
Ifčo, občas na mě při prohlížení fotek vypadne ta, na které běžím s kolem natěžko v Drážďanech po schodech. Nejdřív tedy s mým, pak s tvým. Dneska tedy ani náhodou. Pečlivě si vybírám stanice, kde je výtah. I když třeba v Děčíně je, avšak k ničemu, kolo s brašnami je problém tam dostat.
0
Ano, pro mě je to dodnes výrazná vzpomínka z naší společné dovolené. :-)))
0
Já to s lehkým holým kolem zatím zvládám. Brašny nakládám dodatečně. Ale hodně často mi lidé nabízí sami pomoc včetně průvodčích. Asi ti nezbyde nic jiného, než tu pomoc cíleně hledat a žádat. Elektrokolo je těžké a tak nic jiného nezbývá. Prostě si řekni. Lidé jsou v podstatě docela hodní až na některé exoty, ale ti jsou všude.
-2
Průvodčí je krajní nouze.
Mě jde teď konkrétně o sobotní cestování do jihočeska a v neděli pak zpět.
V sobotu chci jet poměrně brzo ráno, takže očekávám menší počet cestujících.
A při výstupu v cílové destinaci holt budu muset vytěžit průvodčího. Páč je tam ten nizoučký peron.
Sice už jsem s kolem vlakem sama cestovala a i jsem byla nucena zvládnout nějaké ty schůdky, ale to byly vždycky takové ty místní motoráčky.
Teď mě čeká křest u normálního vlaku, a tak pro jistotu hledám i způsob "jak na to" kdyby se v blízkosti nenacházely žádné pomocné ruce.
0
Jó průvodčí, ti cyklisty milují.:-))
Dolů ze schodů to jde někdy až moc rychle. To ale nechce nikdo.
Kolikrát sleduji i pány, jak se mordují s nakládkou kola do úzkých dveří vagonu. Natož křehká žena s elektrokolem.
Mnohem zábavnější je sledovat maminy s kočárky. Občas vymyslí neuvěřitelné gymnastické kreace, jak naložit kočár. Co teprve dítě na pokraji vysypání z kočáru. Ale to už jsme jinde.
0
I délka řidítek hraje roli, pro ježdění vlakem bych si nedal nic nad 60 cm.
0
Ano, riditka mam siroka vic jak 60 cm a jsou tak akorat do dveri.
Toto o svem kole vim.
0
Pozn.: představek je prostor vagónu mezi čelní stěnou a oddíly pro cestující.
Nahoru:
1. Připravit brašny k rychlé demontáži z kola. Tj. odepnout různé pásky a gumcuky a nechat brašny jen volně viset na nosiči.
2. Po příjezdu vlaku přiskotačit / bleskem doběhnout ke správným dveřím.
3. Postavit kolo na stojánek.
4. Sejmout brašny a stoje na perónu je vložit dovnitř vlaku, ideálně bokem za dveře a jak daleko dosáhneš.
5. Sklopit stojánek.
6. Nasměrovat kolo předním kolem kolmo k vlaku, stát po jeho levé straně, kde není řetěz.
7. Vyzvednout přední kolo bicyklu jak vysoko to půjde, alespoň až na hranu představku. Buď levou rukou za řídítka a pravou za sedlo, případně oběma rukama za řídítka a pak pravou přehmátnout na sedlo. Alternativně na zadní horní část nosiče, praxe ukáže. Je-li zadní kolo stále na zemi, dočasně pravou nohu umístit za zadní kolo bicyklu, aby necouval.
8. Pravou rukou stále držet kolo. Levou rukou se přidržet nějakého madla a postupně oběma nohama vystoupit na schůdky co nejvýše to jde.
9. Levou rukou se stále držet madla a pravou rukou našťouchat kolo na představek. Přední kolo se asi stočí stranou, to ponech bílému tesákovi, vůbec se tím nenech rušit a prostě kolo silou narvi na představek, i kdyby měl bicykl padnout na podlahu představku.
10. Stojíš-li opravdu bezpečně na schůdcích, možno použít k našťouchání kola na představek obě ruce. Rizikové.
11. Vystoupit celým tělem na představek, tj. ke svému miláčkovi - bicyklu.
12. Po nutném oddychu si uspořádat věci na představku, zvednou asi spadlé kolo, sebrat si brašny, atd.
Zapoj taťku a doma to nacvič! Nejprve zvedání kola na představek, to můžeš na spodním konci schodů. Potom už budeš jako na schůdcích, to budu taťka držet kolo před horním koncem schodů a budeš kolo šťouchat celé na představek - na podestu. Jde o to dostat celý postup do krve, v kritické chvíli už o něm nepřemýšlet, postupovat automaticky a jen se soustředit na předcházení pádu. Kdybyste měli doma 4 palety...
0
Trénovat, trénovat, trénovat. Např. jako když jel velký cyklista s malým cyklistou do Veselího nad Lužnicí. Chybou navigátora vystoupili v Soběslavi. Dvoje brašny, dvě kola. Velký cyklista se spokojeně rozhlížel po nástupišti, jak je tam krásně. Při hvizdu píšťalky si všiml nápisu "Soběslav". No to byl fofr! Ale vyšlo to. Dnes na to vzpomínáme u šálku čaje při večerní siestě :-)
0
Pěkný systematický přístup.:-) Ještě bych před bod 2) zařadil Předem si zjistit řazení vlaku a pozici mého vagónu. Ušetří to hodně stresu po příjezdu vlaku s nástupní dobou pod minutu. Což by ale taky mohlo vygenerovat další body:
a. naistalovat aplikaci Můj vlak
b. nastavit platební metodu
c. vyhledat spojení
c. zakoupit místenku a jízdenku
d. zjistit řazení vlaku
atd.
( ale možná už předtím taky I. zakoupit chytrý telefon, II. pořídit datový tarif, III. pořídit powerbanku , IV. kontrola stavu baterky, dostupnych dat ..., ... ).
Nicméně, máš pravdu, že důležitý je trénink. Jak necestuju vlakem často, tak po příjezdu propadám panice. A už se mi stalo, že jsem přehnal bod 1. a nechal brašny na lavičce, podcenil přípravu na bod 2. a pak zmateně běhal po nástupišti a na brašny zapomněl. Takže jsem akorát provedl 3. a počkal na další vlak.
0
>Ještě bych před bod 2) zařadil Předem si zjistit řazení vlaku.
V případě Černé Díry je to marné, je to marné, je to marné. Sestavují vlaky jak je napadne a co se jim kde podaří vytáhnout z kopřiv. Koupil jsem si např. místenku na čtyřsedačku ke stolečku u okna, páč jsem chtěl cestou pracovat na noťasu. Takový vagón ale následně vůbec nepřijel a průvodčí mě šoupnul do šestisedadlového kupé a moje kolo do úplně jiného vagonu.
Osobní zkušenost. Dokonce je to tu popsané v nějaké diskusi, ale už se mi to nechce hledat, páč musím najít kočku, umístit si ji do postele, zhasnout, přitulit se ke kočce, rozsvítit, ošetřit si škrábance, znovu zhasnout a spát.
0
No, řazení vlaku ... Nesmí být výluka a musí to být takový ten šalinový typ. Vagóny dle libovůle prohazují a vlakové čety to nezanáší do systému. Už několikrát jsem dostal místenku do vagónu, kde nebylo číslo sedadla. Lístek na kolo do vlaku bez místa pro kolo. V lepším případě číslo bylo v první třídě ...
Tak stojím nad kolem a sleduju přijíždějící vlakovou soupravu pro bleskové zjištění jakéhokoliv místa pro kolo, popř. vybrat to prostornější. Sedadlo neřeším, bo tříkolka :-D
Ale jinak radou nepomůžu, jak jsou ty vesnické peróny, ale i nástupiště ve Štatlu, tak musím dostat natočenou tříkolku vodorovně se spodním předním kolem do výše ramen pro podlahu vagónu.
Tuším víc, než vím, co řešíš. Před 20 kily to bylo jednodušší ...
0
Tak jaké bude konečné řazení vlaku, to ti neřekne nikdo, dokud vlak nepřijuchá do stanice.
0
Body 1. - 5. a 11. - 12. jsou jasné. Bez nich to ani nejde.
Ovšem body 6. - 10. - to je zajímavé. Hlavně si ohlídat, na jaké straně řetězu stojím :o)))
A teď si domů koupit vagon, abych mohla trénovat :o)))
0
Můžeš si koupit celý motorák:
V seznamu vozidel k prodeji budou častěji také motorové vozy 854, které letos končí kompletně v Praze a Středočeském kraji, na konci roku dojezdí v Jihomoravském kraji.
„V roce 2027 si ponecháme jen menší počet těchto vozidel jako zálohu ... ... Ostatní vozy řady 854 budou nabídnuty k prodeji, resp. budou sešrotovány,“ upřesnil Štáhlavský.
https://zdopravy.cz/velky-drazni-rozprodej-cd...
0
Tak v Praze na nádraží teoreticky trénovat můžeš, protože tam běžně stojí vlaky, které odjíždí až za dlouhou dobu. Já to obvykle mám větší adrenalin v tom, že rychlík tu má podle jízdního řádu stát minutu, ale přijíždí s cca 15 minut zpožděním, takže se nastoupit s kolem musí podařit na první pokus.
Sledovat, na které straně vůči řetězu stojím, není špatný tip, ale když má vagón dveře (obvykle) na konci vagónu, nejsou schody symetrické a pak bych svoji stranu vůči kolu volil tak, abych jednou rukou držel kolo a druhou rukou se mohl já držet nějakého madla nebo zábradlí vedle dveří, i v případě, že budu stát u řetězu... alternativa nastupovat kvůli řetězu zadním kolem napřed mi připadá jako hloupost...
No a co se týče vystupování, jelikož člověk často neví, zda po zastavení vlaku bude nástupiště vlevo nebo vpravo a dav lidí často už nedává kolo otočit, občas stejně nezbývá, než s kolem z vlaku vycouvat...
0
Plná hlava umělé inteligence, mnohastránkové nečitatelné litanie o tomtéž - a neumíš si zjistit, na které straně bude perón?!?
-2
To by mne zajímalo, kde se tohle dá najít. Já to neumím a zajímalo by mne, jak to zjistit. Asi by se to dalo odečíst z podrobné mapy nádraží, ale to bys musel vědět, na kterou kolej ten vlak přijíždí. Tato informace se ve vlaku rozhlasem běžě nesděluje, nehledě k tomu, že ani mašinfíra to asi předem neví. Prostě mu tu dráhu určí nastavení kolejí.
-3
V některých vlacích ti to na obrazovce ještě před zastavením napíšou, na které nástupiště/kolej vlak přijíždí, někdy to hlásí i průvodčí přes reproduktor (někdy u některých stanic). Pokud bys to nádraží znal nebo předem sehnal plánek, pak bys teoreticky dokázal říct, zda vlevo nebo vpravo...
Prakticky ovšem v osobákách a starších rychlíkách žádné hlášení ani obrazovka není, případně jsi rád, že se někde zobrazuje název příští zastávky...
Pokud tam jezdíš pravidelně, dá se vycházet z toho, kde zastavuje obvykle, což je nespolehlivé - zvlášť osobák často uhnou stranou, aby projel rychlík, což předem nevíš... můžeš to poznat podle cuknutí přes výhybku...
Nicméně ve spoustě případů zjistíš, zda budeš vystupovat vlevo nebo vpravo teprve v okamžiku, když už je okolo hromada lidí, co taky plánujou vystupovat, pak už prostě kolo otočit nejde a musí ven tím koncem, jak zrovna natočené je.
Favorit jen machruje... ;-)
-1
Takže když něco nevíš nebo neumíš, uchýlíš se k urážkám. Jak typické!
Případně tam přismahneš imbecilního smajlíka, a tím jsi rázem z obliga, to už urážka není, to je krutopřísně vtipné...
Takže jsem na to obětoval chvilku svého vzácného času a světe, div se, během tří minut jsem našel odpověď.
1. Stanovil jsem si jako ukázkový příklad, že v pondělí potřebuji být v Pardubicích na jednání. Jednání bude až po-o, čili jedu ráno a beru si skládačku, abych využil čas v relativně zajímavém městě.
To je skutečný příklad, to jsem provedl na podzim, ono to tu v nějaké diskusi bude.
2. Nejprve si v jednom zdroji najdu, ke které KOLEJI vlak přiskotačí. To je první PrintScreen. Zdroj neprozradím, hledej šmudlo.
3. Následně si na plánku stanice na stránkách ČD najdu plán té stanice. To je druhý PrintScreen. A z nej podle směru příjezdu a uspořádání nástupišť už snadno určím, na kterou stranu mám vystoupit.
Dosud jsem to sám nevěděl. Až tvoje nedůtklivá reakce mě přiměla naučit se to :-))
Wieder einmal für die Dummen. Lze předem zjistit, na kterou stranu se bude vystupovat.
Na závěr použiji tvoje vyjádření: Jrr jen machruje... Celá umint je mu GH ;-)
-4
Radka se tuším právě v této diskusi zmiňovala, že se dnes bude vracet s kolem z jihočech. Chtěl jsem se tedy podívat, jak to bude s vystupováním. Ale ukazuje se, že ta stránka zobrazuje příjezdy jen v následující půlhodině. Což je nakonec pochopitelné.
Takže bez noťasu / šmatlafounu to ve vlaku nepůjde. Naštěstí jsem já poslední fosilie s tlačítkovým telefonem, všichni ostatní mají šmatlafouny, tak vo co go.
- - -
Kdyby Radka tak někde od Benešova napsala, kterým vlakem jede, a kdybych přitom náhodou sedětl u počítače, mohli bychom zkusit, zda to funguje. :-))
-3
Sedim ve vlaku s R322 s odjezdem 12.07 z... ty vis odkud ????
0
Jo a bez obalu priznam, ze v nastupni stanici bych bez pomoci mela s nakladkou kola asi velky problem.
Dostat to na schudky ve vysi ramen je des i ve dvou...
0
Ten má do Vyšných Vlkodlaků dorazit až po 14. hodině. To abych na netu zapátral tak ve 13:50. Zkusím to.
-1
Zádrhel!
Můj zdroj sice ukáže, na kterou KOLEJ vlak přiskotačí. Ale Čekejdrahotný plán stanice ukáže na Hlaváku jen nástupiště, nikoli čísla kolejí :-(
Jestli to čteš, uděláme pokus.
Podle mého zdroje máte přifrčet do Benešova na 3. kolej.
Na Českodrahotném plánku budeme počítat koleje od staniční budovy: po třetí koleji ve směru od Tábora by měl vlak přiskotačit k nástupišti tak, že bude mít perón po pravé straně ve směru jízdy.
Jsem napnutý jak před písemkou z rodinné výchovy!
0
Kouknu, ted jsme v Olbramovicove.
0
JUPÍÍ! :-)
Dílčí úspěch.
Další pokus může proběhnout ve Vršovicích.
Máte přijet na první kolej. A tam je perón ve směru od Tábora vpravo.
Tak uvidíme.
- - -
Ale nefunguje nám Hlavní nádraží :-(
Tam můj zdroj ukazuje místo čísla koleje jen 7J nebo 5S. Ono se asi není čemu divit, u jednoho ostrovního perónu jsou vlastně čtyři různá nástupiště. A to je maglajz, kde kolejníci asi opravdu do poslední vteřiny neví...
No nič. Nehažme flintu do jednoděložných rostlin z čeledi lipnicovitých. Třeba existuje jiné řešení.
Zdá se, že už tahle nám mnou objevený postup může cestování dosti usnadnit.
Není však jisté, zda to bude fungovat... v údolí Rýna!!
0
Tohle je kratky vlak. V Pze se vejde na polovinu nastupiste - tipuji J, pac prijedem od Vrsovic a vlak zase pojede zpet do jihoCech.
0
To sice ano. Ale pokud nevíme číslo koleje, tak ani nevíme stranu nástupiště, ke které to přiskotačí.
To ví jen pakrová, stará Blažková, která tam na vlak číhá s ještěrkou. Ale ta to s nikým nenasdílí :-(
No nič, jdu ven, než Punťa zmizí.
0
Chytra aplikace CD Muj vlak rika 7J.
A ze 7J jsem take vcera odjizdela, takze bych tomu i verila.
0
Opravdu se nechci přít. Jen tiše šeptám, že pokud neznám číslo KOLEJE, tak z informace "7J" nepoznám, zda se vystupuje pravými či levými dveřmi. Což je to, co zkoumáme od počátku tohoto vlákna.
Prostě specificky na Hlaváku nevíme, kterou stranou vystupovat. Což bychom asi nevěděli ani z těch internetových "cedulí odjezdů", co tu někdo zmiňoval. Hlavák je zkrátka atypický, sděluje peróny které mají každý 4 nástupiště, nesděluje číslo koleje - tedy zda je nástupiště napravo či nalevo ostrovního perónu.
0
>...nepoznám, zda se vystupuje pravými či levými dveřmi...<
Tak to ano, s tím souhlas.
A dovedeš si představit, kdyby na hlaváku ještě hlásili číslo koleje? Už takhle se tam místa neznalí motají mezi třemi vstupními chodbami a mezi čísly nástupišť.
Docela jim stačí, když mají jet z jihu a vylezou na severní straně nástupiště.
A úplně nejhorší je, když stojí u nástupiště na jedné koleji dva vlaky těsně za sebou. V kritické polovině si musí člověk dávat sakra pozor, aby nastoupil do správného vlaku :o)))
0
Ono samo o sobě je Severní/Jižní část dost děsná věc. Vlastně nevím jak hodně je to v těch podchodech značené, ale když jako neznalý polohy nádraží vůči zemské ose vylezu z metra a vím že 7J, tak rovnou mohu začít bloudit.
0
Ano, pro neznalé děs.
I já se občas zamotám a pak si musím uvědomit, odkud kam teče Vltava :o)))
0
Pokud nejsi v Holešovicích :)
-1
Tak v Holešovicích by adekvátně muselo být označení V/Z a pak se lze rovněž orientovat dle toku Vltavy :o)))
0
Vrsovice - 1 kolej
Hlavak - nastup 7J
0
Jen se CD nesmi zhroutit info system jako vcera pri mem odjezdu
0
ČD se systém nezhroutí, ale Správě železnic, to je jiná. Tabule jsou naše. Když to klekne, máme povinnost vyběhnout s trojnožkou s tabulí, kam píšeme fixem č.vlaku, kam jede a nástupiště/ kolej. A ještě hulákat megafonem tyhle informace. Už si tento proces představuji v Praze ho.n. Megafon jsem vytáhla jednou a zjistila jsem, že baterky jsou uvnitř a výtečné. Tož jsem běhala po peroně a vestibulu a šeptala do ouška každému cestujícímu zvlášť. Páč i když stojí 30 cm od sebe a snažím se mluvit nahlas, stejně se každý zvlášť zeptá. Jistota je kulomet.
0
Ty jo, tak to by byl na hlaváku pěkný šrumec. Ta představa, jak kdosi přepisuje tabule u 7 nástupišť a jeden megafon huláká přes druhý :o)))
Ale musím říct, že hlášení místním "rozhlasem" byla OK, jen se člověk musel soustředit na top, až budou hlásit číslo jeho vlaku. Vzhledem k situaci to bylo cca 5 minut před odjezdem a zopakovali to jednou...
0
Tak dlouho jsem už nezasmál :-D Jsou sice plány při schvalování grafikonu na celý rok nebo jak se tomu říká, kdy který vlak odkud odjede a kam přijede, ale. Ale ani ajznboňáci konkrétní směny toto netuší, a asi proč? :-D
Máš celkem krátké úzké kolo a jezdíš na lepšejších tratích, ale tady i 3 minuty před příjezdem vlaku netušíš. Opravdu netušíš kam.
A máš u nohou tříkolku a u dveřích 2 skupinky lidí, snažíc se vidět dopředu.
U lontích nádraží stačí vědět, že se vystupuje vždy na straně k budově, ale ostrůvkové nástupiště a jednoduchá pravidla končí. Třeba z Brna osobáky k nám jsou přestupní v Zastávce u Brna a má přestupovat u jednoho ostrůvku. No, je to nahodile půl napůl, kdy přes den do 16Hod možná a večer vůbec. Za 3 minuty mi osobák odjede, než tříkolku zmigruju schodama podchodem.
Myslím, že bys byl rozhozen...
0
To je logické, hloupí se vždy posmívají tomu, čemu nerozumí. Kéž bys dokázal přečíst, vnímat a pochopit moji informaci, že kolej příjezdu se zobrazí max. 30 minut předem. A asi proč? :-D
Čort znajet, proč do toho motáš "plány při schvalování grafikonu na celý rok".
-5
Tebou zobrazené tabulky si můžeš stáhnout až rok dopředu. A přesto je to úplně zbytečné.
Ale nemá smysl mně tu označovat za hloupého, to tu všichni ví už léta :-D Ostatně, s pravděpodobností limitně blížící se tutovce tu mám úředně změřené nejmenší IQ :-D A to si nedělám srandu :-D
Magických 80!
To se pak nedá dělat nic jinšího, než mně zavřít do detence, ostnatý drát a jen pizzu pode dveří :-D
Forest Gump řekl: Hloupému vše hloupé.
0
Zastávka u Brna:
V souladu s výše napsaným vidím v 9:33, na kterou kolej přijede vlak v 9:42.
V souladu s výše napsaným zatím nevidím, na kterou kolej přijedou pozdější vlaky.
Ale nemám ambice tě přesvědčovat; s větnými mlýny nebojuji.
> Tebou zobrazené tabulky si můžeš stáhnout až rok dopředu.
Skutečně? Tedy dodej svým slovům váhu a zveřejni tebou staženou tabulku příjezdů na 1. 3. 2027. Dokážeš-li to. Jinak plácáš o ničem.
-3
Na 1.3.202 nyní nestáhneš, protože bude až v novém grafikonu. To je to kouzlo německých železnic. Tady stejný dokument nic neznamená.
Ale není to úplně jednoduché, bo je to podklad, a né prioritní. Zásadní u toho je ta existence.
0
Tebou zobrazené tabulky si můžeš stáhnout až rok dopředu.
Datum: dnes v 09:36
Autor: Arnošt905
Na 1.3.202 nyní nestáhneš, protože bude až v novém grafikonu.
Datum: před minutou
Autor: Arnošt905
Dělám někde logickou chybu když konstatuji, že jsi lhal?
To je to kouzlo německých železnic.
Datum: před minutou
Autor: Arnošt905
Co do toho propána motáš německé železnice??
Vlastně - ne, už nemám sílu číst další zmatenou odpověď :-((
Ale není to úplně jednoduché, bo je to podklad, a né prioritní. Zásadní u toho je ta existence.
Datum: před 8 minutami
Autor: Arnošt905
Není to úplně srozumitelné, bo je to blábol, a né jediný.
-5
Netuším teda úplně, jestli jsme na tom stejně s autistickým spektrem a tak uvedu můj pocit znalosti souvislostí a pak už nic ode mně nového k tomu, protože nebudu vědět jak jinak. Jsi technický typ.
Každý rok se schvaluje jízdní řád. Dělá se to u nás i v Německu. Jako podklad proveditelnosti se udělá ten grafikon, jak bude mít každý spoj kde zaparkovat, kde se budou míjet soupravy a kdo ví, co všechno. Čárové nebe. No, a v Německu se s výsledkem setkáš v jízdním řádu, kdežto u nás se to zaarchivuje, bo to není závazný dokument, ale jen podklad. Proto to Německo.
Ten grafikon se schvaluje nějakého data na běžně rok dopředu. Poslední grafikon u nás schválili, myslím v prosinci. Takže pokud dohledáš ten podkladový dokument, tak poslední datum tam bude nanejvýš Silvestr 2026. Můžu samozřejmě lhát, dělám to běžně do očí, ale tady je to ověřená statistika až tradice. Takže takový či úplně jiný dokument k datu 1.3.2027 nestáhneš. Zatím není.
Mohl jsem to tu napsat vlivem Bruselské propagandy nebo pro zmatení, mám na to invalidní důchod, že, ale víc k tomu nevím, případně nevymyslím. Takže spíš než Bruselskou propagandu tu píšu bláboly :-D Zní to docela hezky, cítím se něco jako literát :-D
Takže prostě pořád svorně zůstaneme u vlakových oken vedle vstupních dveřích a budeme vyhlížet nástupiště k výstupu a pomůžeme si navzájem s bájsykly ven či dovnitř :-D
V soupravách ze Štatlu se na informačních tabulích neuvádí strana k výstupu. Tady jezdí v lepším případě vyřazené soupravy od Prahé.
0
Marná snaha, ty to nezjistíš nikdy.
Pro svůj klid - zapomeň na to.
-5
Tak jako jedině z křišťálové koule. Ani nádražáci ti to u většího nádraží často neřeknou.. vyloudíš z nich, že "obvykle" to jezdí na x té nástupiště, ke koleji Y, ovšem podle potřeby "operativně" dochází ke změně a to tak že skoro furt.
Jistotu máš jen na jednokolejce, kde ti to nepřehodí.. i ve stanici s pouhýma dvouma kolejema umí operativní výluku a mimořádnou jízdu v "protisměru"
-1
To nemusí být ani výluka, na jednokolejce prostě podle situace rozhodnou, ve které stanici se vlaky budou křižovat, pak jeden vlak musí ve stanici uhnout stranou. Tohle předem nikdo neví, co je obvyklé přestává platit, jakmile má nějaký vlak zpoždění... což je skoro pokaždé. Cestující se k informacím, které vidí dispečer nedostane (na obvyklé koleji mu může zrovna stát nákladní vlak, který by se kvůli délce jinam nevešel), natož chtít hádat, jak to vyřeší... to nedokážou odhadnout ani průvodčí u otázky, zda přípoj počká... ;-)
-1
> to nedokážou odhadnout ani průvodčí u otázky, zda přípoj počká.
Svatá prostato. To se přeci dá řešit, je na to postup relativně i fungující. Ale nejsem tvůj vychovatel, abych tě dovzdělával v základních životních situacích.
;-)
-8
Áno, přeji hodně štěstí při vození křišťálové koule na starokole a při loudění u nádražáků. Já, jakožto emočně plošší, si na socialistickém Favoritu vystačím s mobilním připojením a šmatlafounem, abych věděl.
-3
Ale prdlas, my starokolisti známe web Nádražní tabule, kde vidíme přesně to, co je na nádraží. Jen ve vlaku někdy nefunguje signál, když je potřeba - tak 5 minut před příjezdem
-1
Abych se v tom orientoval, starokolní prdlasi...
Žvanil jsi tedy z cesty ve svém příspěvku o křišťálové kouli, že to NEJDE najít, nebo žvaníš z cesty teď, že to JDE najít?
-5
žvaníš akorát ty a nechápeš psaný text. Nelze to zjistit spolehlivě, proto píšu o křišťálové kouli.
Navíc část příbuzných a i kamarádů má s dráhou cosi společného, tak na rozdíl od tebe mám povědomí i o tom co ví dopředu jak strojvedoucí tak i vlakvedoucí (průvodčí).
Budeš se divit, ale průvodčí se "nabeton" dozví číslo nástupiště a koleje kam přijedou přesně v ten okamžik, kdy to svítí na babitronu (protože je postaveno, nebo se ví, JAK bude postaveno).
Proto je pořád nespolehlivější dotaz na vlakovej personál. Ten ti řekne "ve stanici x se obvykle vystupuje vlevo a kam přijedem víme 15 minut předem". Nebo ti řekne "ve stanici X to stojí z nějakejch důvodů za prd, protože pokaždý stojíme jinde a nástupiště naskakuje na poslední chvíli."
0
Začínám rozumět. Jde to ale nejde to a nejde to ale jde to, čili všechna tvoje vyjádření i když si navzájem odporují jsou platná a správná, protože máš příbuzné a kamarády; a dotaz na vlakovej personál je pořád "nespolehlivější".
Musím přiznat, že tohle můj svět zaplaťpřírodo není.
-5
opravdu máš závažný problém s chápáním psaného textu.
Pokud něco nelze zjistit dopředu s naprostou jistotou (jev jistý), pak se jedná pouze o dohady podepřené nějakým stupněm pravděpodobnosti, kdy i ten hod korunou, nebo pohled do křišťálové koule může dodat spolehlivější výsledek.
Budeš se divit, vlakvedoucí, nebo strojvedoucí má možnost kontaktovat drážním telefonem řídícího dispečera a něco od něj vyzvědět (nedělají to rádi ani často.. za prvé je to monitorováno, za druhé dispečeři mají své práce dost a jsou li od stavění výměn vyrušováni nesmyslnými dotazy, reagují podrážděně. Na druhou stranu, pokud se chystá nějaké mimořádné odchýlení od standardní situace, dispečeři obvykle sami strojvedoucí informují). Nicméně, když nás s kolama jelo 6 a měli jsme vystoupit najednou a řešilo se kam, paní "někam" zavolala a za 5 minut nám přišla říct, že nabeton budem vystupovat napravo.
0
Němečtí soudruzi jsou zcela marní co se týká mimořádností v dopravě, ale co tedy umí je informace o nástupištích rovnou při vyhledání spojení.
0
Ano, ale musí ten vlak jet.
0
Nebo nesmíš jezdit s lidmi co problémy přitahují. :)
Já mám mimořádnosti docela rád (pokud tedy cestuji sám), každý máme nějakou úchylku. Ale jen mému dítěti se dařily věci typu Vindobona místo Kralupy - Roudnice - Lovosice - Ústí mimořádně Kralupy - Všetaty - Litoměřice - Ústí. Dodnes mu to závidím. Vidět to EC na lokálce přes Nelahozeves s elektrickou + dieselovou lokomotivou musel být zážitek i pro místní.
0
a k čemu ti je nástupiště, když to má obvykle 2 koleje a vystupovat na něm tedy můžeš jak vpravo nebo vlevo? :)
0
U DB se nečíslují ostrůvky, ale nástupní hrany. Tohle je třeba plánek nádraží Dresden-Neustadt zmiňovaný ve výše uvedeném příkladu.
0
Tohle značení je logické a pobere to snad úplně každý, taky by to mohli převzít.
0
V podobném duchu je po rekonstrukci přečíslované nádraží v Pardubicích (fakticky očíslovali koleje od 1 u budovy) a dává to smysl - stačí pak jedno číslo.
0
Ještě by mohli tohle udělat jednotně všude a ne aby každé nádraží to mělo jinak.
0
Ostatně nejen v Německu se do plánků dávají čísla hran a ne čísla "ostrůvků". Za povšimnutí stojí, že i oni mají svoji "jižní a severní část" jako je tomu na Wilsoňáku, v jejich případě tedy východní a západní.
0
Dolů:
1. Brašny uložit bokem za dveře. Vlastně před dveře :-) Bicykl nasměrovat předním kolem těsně ke dveřím a postavit se k jeho levému boku. Celou operaci provést VČAS, než se na představek nahrnou báby s husama v košících. Nebudu čekat až všichni vystoupí a nervovat se. První vystupuji JÁ, trapné poznámky ignoruji; i kdyby mi to trvalo pět minut, tak těm babám za mnou výpravčí s vlakem neujede! Kdo není asertivní, spláče nad výsledkem.
2. Po otevření dveří se levou rukou pevně držet madla. Kolo uchopit za sedlo, předklonit se ze dveří a kolo spustit tak hluboko dolů, jak jen to jde. Ideálně se přední kolo dotkne perónu.
3. Pravou rukou stále držet kolo, levou rukou SE STÁLE DRŽET MADLA a sestupovat na perón.
4. Jakmile stojíš oběma nohama na perónu, pustit levou rukou madlo a bafnout kolo za řídítka. Snést kolo na perón a postavit na stojánek.
5. Sáhnout z perónu do představku pro brašny. Leze-li už mezitím po schůdcích bába s husou, prostě se pro ty brašny asertivně procpat, však ona viděla, že tam máš zavazadlo! Asertiviou k vlastnímu prospěchu, jsou to Tvoje brašny a chceš je.
Z toho plyne, že při stavění kola na stojánek s ním nejdu několik metrů od vagonu. Ne! Stavím stojánek, jakmile je kolo na peronu, obracím se pro brašny a teprve poté odcházím od vagonu s kolem i s brašnami. Ten kousek mohu kolo vést i s nesklapnutým stojánkem.
Asertivita není drzost. Znamená to pouze neupřednostňovat zájmy jiných nad mými potřebami. Můj klid je mi přednější než klid báby s husou.
0
To je zajímavé, kdykoliv jsem v životě já upřednostnil svoje zájmy před zájmy kohokoliv jiného, tak to prý nebyla jen drzost, ale dokonce bezohlednost a nevychovanost.
Svět je zvláštní místo...
0
A můžeš být konkrétní (když "kdykoliv", tak bych čekal alespoň tři příklady), nebo to byl jen takový příspěvek pro příspěvek?
-2
...ale kdepak, jen takový povzdech. Všem se člověk holt nezavděčí...
0
Držák řídítek.
https://www.kupkolo.cz/drzak-riditek-park-tool...
Minimálně do pátku to zatím neobjednávej.
0
Ta fixace předního kola je bezva nápad. Já bych si na to udělal pomůckou na míru z gumicukuku, dá se koupit metráž, na konce ušít očka k nasazení na řídítka, navléknout na sedlovku
0
Já bych na to použil hliníkový drát Ø 8 mm, který se mi povaluje ve skladu.
0
Gumycuk smotáš třeba do kapsy, vozit s sebou takovouhle kovovu chobotnici bude za trest.
0
Strašnej trest, skoro jako lámání kolem.
Dosť bolo internetov! Výměna vpustě volá...
0
No vidiš, ty jezdíš pravděpodobně nocovat, zatímco já měl kolegyni, která rozebírala skládací nářadí a vyndavala z něj to co na kole nemá, nebo "stejně nebude potřebovat", aby to s sebou "netahala zbytečně".
Přestě bych volil raději ten gumycuk: Aretace nebude tak tvrdá, tzn v případě že se to někde zachytne nebo budu jinak potřebovat, dá se to "přemoct".
0
Tohle považuji za nejlepší řešení fixace předního kola. Obyčejný gumicuk s sebou vozí většina natěžko cestovatelů a ten se dá snadno upravit namístě na potřebnou délku. Stačí smyčka omotu někde navíc. Trojúhelník řídítek a sedlové trubky poskytuje dobrou stabilitu a navíc je to pružné tak, že se s tím dá snadno i v té následující chodbičce zatočit. Za mne je tohle asi nejlepší řešení, hned za vyžádáním si pomoci od spoluvystupujících. Lehokolo se spodními řídítky má neznalý problém vepředu uchopit. Neví kde a jak. Možná by bylo vhodnější ho pustit dozadu, kde to lehokolo už vypadá podobně jako normální kolo.
-1
Není to jak škrabání levou rukou na pravém uchu? Stačí ten gumycuk a přední kolo na přiléhající straně připnout ke spodní rámové trubce.
Na co další trubičková konstrukce. Kolo často dostávám do vagónu zabržděné. Jak jsou podlahy špinavé, tak gumy a natož kovy po tom kloužou. Ale, ale je potřeba trochu síly na zatlačení.
Ta konstrukce je dost objemná, asi bych si udělal přípravek k zaaretování na hlavovou trubku.
0
No, když připneš kolo, tak se ti nebude otáčet. Je potřeba fixovat jeho směr, ale celé kolo ne.
0
Za to se nesvalí poujetím. Ale dle gusta, že. Na zábradlí se neudržím ...
0
Ano, přesně něco takového jsem měla na mysli a hlavně, jestli s tím má někdo také zkušenost.
0
Stará kola tohle mají v základu. Takovej ten čudlík napravo v mufně.... je s tím spojený šroub a planžeta, která se utáhne uvnitř kolem krku vidlice.
Inu, každý pokrok, nemusí být ve výsledku pokrok :)
0
Jo ale stará kola neměla tohle utažení pro nakládání do vlaku, ale pro jízdu s taškama na řídítkách aby kolo nezatáčelo až příliš rychle. V podstatě to bylo takové simply clever. Ideálně ještě kombinované s krytem první čtvrtiny výseče kola v oblasti blatníku aby nedocházelo ke kolizi s taškou a špicemi výpletu a z toho plynoucího častého zachycení-následného pádu přes řídítka, občas i smrtelného úrazu.
-1
Omyl. Jízda s taškami na řidítkách se už tehdy silně nedoporučovala a řešila nosiči. Tohle bylo pro jízdu v hlubokém štěrku, nakládání kol a na jejich stavení do kolostavů, případně do cyklokozlů.
Ty chrániče jsou pro použití dětské sedačky a stupátek, aby dítě nestrcilo nohy do drátů.
0
Ono často nejde jen o ty stupínky do vlaku, ale třeba i schodiště na perón.
Používám způsob:
co nejvíc odlehčit kolo abych jej unesl a pak trochu zabrat. Strčím řidítkama dopředu a nějak ho tam narvu.
Všectěžké na zádech. Vozíval jsem vak, co mi udělala Soňa kam jsem strčil i brašny, ale zjistil jsem, že je to nemotorné, často jsem moc široký do dveří a taky těžké. Tak mám takový lehky ruksak a do něj vše těžké. Tedy notebook, powerbanky, kab8lky a nabíječky, náhradní duše a nářadí na kolo a pak i toaletn8 potřeby. V brašnách zůstávají jen lehké hadry.
Kolo pak unesu.
Problém mám často se z vlaku spíš dostat. Třeba spojení Karlsruhe - Offenburg je fajn, plosina vagonu v úrovni nástupiště ale zase tam jezdí spousta kol i v únoru. A navíc kočárky. Vagón určenÿ pro přepravu kol má sklápěcí sedadla aby se kola dala opřít o stěnu ale na ně si dřepnou lidi a je marné se je snažit vypudit, kdo sedí je král. A pak se vagón zaplní, je v něm třeba 6 kol, dva kočárky a je to masakr. Pak se musí vyjednávat, kdo kdy a kde vystupuje, abycse s kol vyskládal rozumný sedvič.
To když se podaří vlezou na příští zastávce dva další cyklisti a systém v hajzlu. Nakonec to vždycky nějak dopadne, ale prostrkat kolo tlačenicí bývá o dost horší než ho dostat do schodů.
Proto vlakem, pokud to jde, z konečné na konečnou.
-4
Děkujeme za další samožerný příspěvek ze Žabožroutska.
Takže Radko v sobotu žádné Veselí, žádná Majdalena, pěkně pojedeš na konečnou do Gmündu.
-1
Tak Sole bad v Gmündu také není k zahození :o)))
0
Ano volba výstupní stanice je důležitá. Nemá například smysl se snažit o přestup na posledních 20km, když se to dá v pohodě dojet po ose. Nemá smysl vystupovat na vesnickém nádraží, které je sice blíž, když kousek dál je větší nádraží s vyššími peróny. Máme kolo a dojet 20km není problém.
Řazení vlaku přečtené z aplikace v mobilu je príma, ale realita se občas liší.
Rychle nasazovací a sundavací Ortlieb brašny jsou při nástupu do vlaku docela výhodné.
-2
Můžeme v tomto tématu soutěžit o nejlepší hraběcí radu.
20 km je problém pokud potřebuji ujet 70 a těch 70 je na hranici toho co jsem schopen.
0
Nojo, já už nemusím ujet hned 70 km. Pokud bych musel, tak to mohu i s přístupovou dopravou rozdělit na dva dny. Máme trošku jiné priority a potřeby. Já hodně jezdím s kolem vlakem, ale je to vždy na víc dnů a tak jedno odpoledne věnuji dopravě, včetně toho cyklistického dojezdu. Návrat koncipuji stejně. Často ta cesta k vlaku a od něj je nakonec jednou z nehezčích tras celého výletu.
-2
To jsi docela unikát, mě ze všech výletů právě vždycky nejvíc štval ten úsek na smícháč či hlavák :-)
I když možná horší byl ten úsek "ZE" směrem domů - špinavej, unavenej, zpocenej...
0
Já jsem mínil tu druhou stranu těch kolejnic. Třeba od vlaku z Veselí nad Lužnicí podél Nežárky do centra Třeboňské pánve. Nebudu přestupovat do Třeboně, stejně bych musel část cesty po ose. Tak to vezmu naráz 30km po krásné cestě. Oproti pracujícím s auty musím vyjet vlakem dříve. Také chci jet za světla. Důchodcům už to nevadí.
-2
Taktak. Dvacet kilometrů se ujede v pohodě. Posledních dvacet po celém dni na kole, už vůbec nemusí být zvládnutelné. O tom, že taky nemusím stát o to dojíždět za tmy, nemluvě.
0
Tak to záleží na tom, jaké máš plány. Prodloužit si výlet o 20 km někdy problém být může...
0
Nevím, to neumím.
V to údolí Rýna jezdí lidé s kolama prostě jako s tím dopravním prostředkem, kolo je zdarma.
Jede z Appenweieru do práce do Karlsruhe, veme kolo, na svoje nádraží dojede na kole, pak popojede vlakem, a zase po Karlsruhe jede na kole. A večer zpátky. Proto se jich tam kumuluje v tom vagöně spousta. Přistupují, vystupují, nemám to rád.
Když je slušné počasí jedu raději na konečnou francouzskou stanici v Lauterbourgu, a odtamtud je to na konečnou ve Strasbourgu. Jenže je to těch 25, z Karlsruhe do Lauterbourgu na druhém břehu Rýna.
Někdy, když je hnusně, je těch 25 daleko.
No, cestování s kolem občas nese nepohodlí.
-5
Do hajzlu už s údolím Rýna. Jak přesně to souvisí s úvodní otázkou o naložení kola do vagónu, který není nízkopodlažní?! Furt a furt otravuješ s tím Žabožroutskem, zasíráš s tím všechna témata, případně blábolíš o škrholovic sklu. Už si ty věčné otravné pindy o tom, jak ti Mistr pochválil knihu, strč do... svých témat.
-1
Když si to přečteš ještě jednou, tak možná pochopíš, že popisuje cestu vlakem s kolem údolím Rýna. Jindra těžko může popisovat své zážitky z cestování po Česku, když tu ma kole prakticky nejezdí.
-5
Do hajzlu už s údolím Rýna. Jak přesně to souvisí s úvodní otázkou o naložení kola do vagónu v Česku, který není nízkopodlažní?!
Když si to přečteš ještě jednou, tak možná pochopíš, že poukazuji na zjevnou a totální NEsouvislost údolí Rýna s tímto tématem. Podle zakládajícího příspěvku zde máme / chceme řešit naložení kola do vysokého vagonu v Česku. NE v údolí Rýna.
Jindra těžko může popisovat své zážitky z cestování po Česku, když tu ma kole prakticky nejezdí. Čili ať si poznatky ze Žaboužroutska strčí do... svého tématu.
Je to takhle srozumitelnější? Klidně se ptej, dnes mám vstřícnou a chápající náladu.
Příspěvky o cestování v Žabožroutsku jsou zcela mimo téma o naložení kola do vysokého vagonu v Česku. Proto je zde vnímám jako velmi nevhodné, samožerné, já já já jedu do Paříže, čumte na to!
-1
Klasické rychlíkové vozy mají plošiny vysoko nad koly a díky tomu i vysoko umístěné nástupní otvory všude ve světě, nikoliv jen v Česku. Když jsem jel loni ze Štětína, tak jsem přesně tenhle problém řešil také. Měl jsem kolo, brašny a bolavá záda, kvůli kterým jsem předčasně ukončoval pouť. Myslím, že mi tam někdo pomohl. Lidé jsou v podstatě hodní.
Takže i poznatky o cestování s kolem v údolí Rýna jsou zajímavé a k věci.
-3
Ono ovšem nejde jen o výšku dveří vůči perónu, ale záleží taky na šířce dveří, šířce schodů, zábradlí/madle a tom, zda hned za dveřmi je otevřený prostor na obě strany, nebo tě z jedné strany omezuje zadní stěna + dveře do sousedního vagónu a nebo ještě řešíš úzkou uličku či pitomý sloup... v tomhle se zásadně liší i vagóny ČD, v některých je zvednutí kola nahoru jen část problému...
0
Mimochodem, v současnosti je zde Jindra jedním z nejčastějších uživatelů vlaku s kolem. Takže jeho zkušenosti s vlaky bych si minimálně přečetl.
-3
Prosím, ponech si své tématické odbočky od Rýna a z Francie do svých témat.
Tady opravdu ne, jinak budu mazat. Děkuji za pochopení.
-2
Raadji mi pověz, co máš za ekolo, místo vyprávění co smím a nesmím psát
-4
https://www.nakole.cz/diskuse/30964-elektrokolo...
0
Vlakem jsem nejel, ani nepamatuji. Ale do/ze schodů chytnu kolo za špičku sedla a hodím na rameno. Zadní kolo výrazně výš a do schodů s ním vyjdu. Hrozí zašpinění řetězem. Ze chodů chytnu kolo z opačný strany. Ale nejsem křehká dívka a trochu hrubé síly v rezervě mám. Takže jestli jste kočka, rada pro kočku ????
P.S. Ten držák na řídítka je zajímavý nápad.
0
Ono potom jedna věc je, když je člověk nalehko a potřebuje naložit jenom samotné kolo, jiná když na tom kole jsou naložené brašny a na zádech těžký batoh... to potom mohou být výzvou už schody na nástupiště...
-1
Čeče s těžkým batohem na zádech jsem jel jednou (myšleno "dálku o které má smysl mluvit") a už nikdy víc.
Mít brašnu, kterou můžu pro případy nastupování apod. sundat z kola a hodit na záda je určitě plus, ale pro jízdu samotnou jedině brašny.
Snad i vozejk je lepší než batoh...
0
Tak v mém případě jsem takhle řešil kvadriatlony a EpoSurvival, kdy se potřebuju na start přepravit s hromadou věcí (často včetně inline bruslí a věcí na přespání) a potom už ta krosna zůstala v chatce nebo někde poblíž startu. Během EPO závodu jsem měl na kole brašny a někdy malý baťůžek kvůli pěším přesunům, v případě kvadriatlonu jsem z kola někdy sundával i nosič...
V tomhle mám nejhorší vzpomínky na nádraží v Kolíně, dost často jsem tam přestupoval, výtah tam žádný není a mám pocit, že informační tabule byla pouze v hale, což znamenalo z tunelu další schody...
0
S vozíkem jsem jezdil po revoluci několik let. A bylo to náročné i pro dvacetiletého hřebce. Ale byla nás banda kamarádů, tak se to vždy s humorem vyřešilo.
Souhlasím, jedině brašny. Pokud je to i s věcmi na spaní a jídlo, tak jsem taky pomalu za svými limity to casnovat do vlaku.
0
Normální schody ale nejsou vysoké úzké= schody do vagónu.
Normální schody ještě tak nějak zvládám.
0
Bylo by možné (technicky, fyzicky, časově) sundat baterii a hodit ji do vlaku zvlášť třeba v cyklobrašně? Samotné kolo by bylo o poznání lehčí.
0
Baterii mám integrovanou. Tu prostě nesundám.
0
Ty jezdís na elektrice?
Ležím na břiše smíchy :-)
-7
Svoji hloupost opravdu nezapřeš.
-1
No tak to nebyla vhodná volba, vyndat baterku a strčit ji do batohu nebo moct mít kolo v kůlně a doma nabíjet jen baterku je nezpochybnitelná výhoda.
-1
Naopak, zvolila jsem presne to, co jsem chtela. Ale o mem kole se tady uz nadiskutovalo dost v jinem tematu.
0
To že máš to co si chtěla nevylučuje, že to co si chtěla není nesmysl. V nemožnosti vyndat baterku pro dobíjení jinde, pro usnadnění transportu, pro nahrazení vybité nabitou na delších trasách nevidím žádnou výhodu.
0
Víš že to mohl být záměrný kompromis pro získání jiné výhody, viď?
(že by to pro tebe byla nevýhoda neznamená, že to tak mají všichni)
0
No výhoda, že baterka nejde vyndat, je přece v tom, že ji vyndávat a odnášet od elektrokola nemusíš. Vyndávací z elektrokola zloděj ukradne hned, zatímco integrovanou vezme leda včetně kola...
-1
Tohle je ryze subjektivni.
100 hlav, 100 nazoru.
0
Pokud nejsi schopna sama naložit kolo, musíš zvolit jinou dopravu.
-2
Třeba ho poslat poštou? Nebo kurýrem?
0
V některých stanicích teoreticky existuje možnost půjčit si kolo přímo od ČD. Cena 250 Kč za půjčení kola na den mi příjde v pohodě vzhledem k tomu, že ušetříš jízdenku pro svoje kolo, snad to to kolo lze i vrátit v jiné stanici, ale nikdy jsem neměl odvahu to zkoušet, tak netuším, jak kola z takové půjčovny vypadají?
https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/pujcovny-kol-cd...
0
To zní jako zajímavá adrenalinová výzva na víkend :-D
0
Tak tohle rozhodně odmítám. Chci jet na vyzkoušeném kole, které mám seřízené tak, aby mě nebolela záda atd.
0
Občas člověk musí z požadavků slevit. Já už slevil v tom, že jestli už vlakem, tak raději MTB než lehokolo... a úplně nejlépe se mi do vlaku nakládá skládací Oxelo koloběžka... ;-)
0
Já ale ne.
Můj pohybový aparát si prostě žádá své. Ne nadarmo jezdím do lázní...
-1
Když to máš docela zapeklitý problém:
Pohybový aparát zjevně na štíru, proto (těžké) e-kolo, na výlet mimo běžný dojezd to do vlaku musíš nastrkat opět tím samým pohybovým aparátem a váha hraje proti tobě.
Nešlo by volit třeba cíle těch výletů podle možností nakládky?
Obecné (hraběcí) rady už jsme tady asi vyčerpali, alespoň pokud jde o obecné zadání "kterak kolo do vlaku naložiti"...
0
Při nákupu e-kola byla podmínka váha. Takže kolo má cca 18kg a unesu ho, když je potřeba.
Ten vlak je trošku krkolomný a nejedu s ním s kolem poprvé a ani nepojedu poprvé sama. Takže po zkušenostech, které mám, jsem zkrátka chtěla znát vaše případné "vychytávky".
Zkrátka nechci se zatím omezovat jen na trasy podle typu vagonu.
0
"Zkrátka nechci se zatím omezovat jen na trasy podle typu vagonu."
Upřímně buď ráda, že ti aspoň některými směry jezdí nízkopodlažní vagóny... já na tom na koridoru taky nejsem úplně špatně, ale jsou v ČR místa, kde z cyklohlediska staví jenom vlaky na prd... ;-)
0
Tak tohle opravdu není řešení, které hledám.
Leda by si byl ochotný mi dělat řidiče a v případě potřeby mě do cíle dovézt :o)))
0
Jsem upřímně zvědavý jak tohle dopadne....
0
Jak by to dopadlo. Prostě odjedu s kolem vlakem do jihočech.
0
Ano, pokud ti někdo pomůže s naložením. Připomeň si svoji původní otázku....a právě na její zodpovězení jsem zvědav.
0
Když bude potřeba, tak tam to kolo prostě naložím.
Nejedu prvně, vím dost dobře o čem to je.
0
Tak proč tedy žádáš o rady? To mi nějak hlava nebere...
-2
... ale možná se jen v pátek v práci nudíš :-)
-1
Už jsem to tady psala několikrát - zajímá mě, jestli někdo nemá nějaké vychytávky apod.
Na druhou stranu - když tě to téma nezajímá, stačí ho skrýt. Není povinnost reagovat.
0
máš pravdu, tentokrát je to opravdu jen ztráta času...
-3
Pak nechápu, proč ho tady ztrácíš.
0
Zprvu to vypadalo, že to třeba k něčemu povede. Ale, jako tady již bohužel velmi často, je to jen o tlachání. Mělo mě to napadnout hned u té otázky. No, ještě se musím hodně učit. A nebo, což bude asi lepší, se věnovat jen srazům.
-2
Ano, na tlachání tady máš momentálně takřka 100% účast.
Pro mě tady pár zajímavých nápadů je a o to mi šlo.
0
... často (víc než často) dojíždí na srazy autem (často to sama přizná)
-1
Tak ti nevím, ale nejsi to zrovna ty, kdo kritizuje druhé za příspěvky, které jsou jen žvaněním?
Proč tady s mildou ztrácíte čas, když vás téma nezajímá?
0
odjeď na Moravu a odvezu Tě.
(myslím to vážně)
0
Klasické kolo (15..20 kg) po tadytěch úzkých schodech nosím tak, že stojím vedle něj, jednou rukou ho nesu za sedlovou trubku kousek nad přesmykačem (víceméně v těžišti) a druhou rukou podle potřeby chytám řidítka nebo madla. Kolo jde v obou směrech předkem napřed. Podmínkou je se do těch dveří vedle kola vejít, takže žádný batoh a zatáhnout břicho. Náklad jde zvlášť, dovnitř první, ven poslední.
Lehokola (22..26 kg) jsem nakládal tak, že jsem na podlahu vagónu zvednul přední kolo, potom jsem za nosič zvednul zadek a vyšel po schodech za ním. Dolů přesně opačně, jako v obráceném filmu. Python šel za ten zadek řídit a vevnitř rovnou jel kam bylo potřeba, oceláči jsem musel aretovat řidítka gumicukem, aby aspoň nepadal kam nemá. Na klasické kolo by tahle technika měla fungovat taky.
Může pomoct, když vevnitř někdo chytne řidítka a pomáhá s rovnováhou a směrováním. Pak není potřeba ta aretace.
0
No, tohle je blbý a nemá to moc řešení. Jsem na tom dost podobně jako ty. Trekové kolo i s veškerým nákladem co vezu má téměř 25 kg a s tou vahou na schodech s úzkými dveřmi mám už mám dost problém. Vloni jsem párkrát jel tímhle blbým vagonem. Asi 3 x se mi moc nedařilo a s kolem jsem dost zápasil. Pokaždé mi pomohli průvodčí naložit kolo do vlaku. Snažím se věřit, že to byla jejich ochota pomoci jinému a ne riskovat mnohaminutové zpoždění :-)
0
Naštěstí cyklista vězící ve dveřích vlaku bude motivovat všechny, aby mu pomohli a je jedno, jestli jde o chuť pomocí nebo o snahu, aby vlak mohl odjet.
0
Teda ne že by to bylo vždycky žádoucí. Lehokolo jsem měla perfektně natrénované. Fixace řidítek, postavit na zadní, přední kolo dosáhne až nahoru. Zezadu chytit za nosič, šoupnout dopředu a nastupovat za ním. Ven obráceně.
Až se jednou našla ochotná průvodčí. Té se nejdřív povedlo, navzdory mým protestům, mě tím lehokolem ze schodů sešťouchnout dolů a když jsem ležela na peróně na zádech, hodila to kolo na mě. :-(
0
Taky mně tak pomohli s Mini na výstupu. Spadl jsem na záda, Mini na mně spadlo, bo jsem ho držel, že, nohy jsem si rozedřel na holeních zespodu o rošt schůdků při zajetí pod ně.
V podstatě jen nadzdvihli kolo z podlahy ...
0
Naštěstí né až takhle brutálně, ale ano, snaha průvodčí mi pomoct, mě před lety stála zpětné zrcátko na Ibexu...
Ona snaha pomoct, když ten člověk neví, co chceš dělat a v případě lehokola ani za co to kolo chytit snadno způsobí víc škody než užitku...
0
Loni mně 3x z vlaku i s kolem vynesli ... Spoléhat na to můžeš, pokud jim zpoždění stojí za to vyhození z vlaku, což je nejméně 90s.
0
Vše co jěco váží, na záda.
funguje to.
Právě teď :-)
-5
Já s sebou na cesty beru jen malinkatý skládací batůžek na nákup. Do toho nic na nádraží nepřekládám, maximálně mobil, peněženku, doklady a foťák. Na peron se snažím vyjet výtahem s naloženým kolem. Když to nejde, tak to prostě vezmu "per partes". Do vlaku opět kolo a brašny každé zvlášť. Zatím mne nikdo nepřepadl a nic mi neukradl. Tahat s sebou ještě veliký batoh mi přijde zbytečné a těžké. Už takhle toho tahám víc, než bych v kopcích chtěl.
-2
Ten batoh co mám já je Vaude, lehký a skladný. Bez kostr a výztuh, tedy asi by nebyl nic moc ma delší tůry, ale stačí.
Brát to tady "po částech" nejde.
Co nehlídáš, ukradnou. Ukradnou i to co hlídáš.
-3
brašny provážu popruhem , hodím přez rameno, resp křížem přez tělo.
vlezu do vagonu, sundám, beru kolo. Dam do vagonu, postup viz nahoře.
0
měl jsem brašny, výrobek trek- sportu které šly položit přímo na rameno (jeden pár)
0
Brasny proste vezmu do ruky a dam nahoru za dvere vagonu. Sundavam je z kola az primo u dveri vagonu.
0
Pro mě to není řešení - na zádech to vláčet nemohu.
Ale brašny nejsou problém a ty tady také neřeším.
0
Problém je ta váha co musíš zvedat, popříadě nosit.
Ale jen kousíček, vlastně jen do toho vlaku a z vlaku. Proč? Protože kdy nevyndám to těžké a nedám to na záda, to kolo do těch schodů nevyzvednu.
Nebo jak to dělá Brahma, po částech, sundáš brašny, narveš kolo do vlaku, vrátíš se na perón pro brašny, a ejhle - problém vyřešen. Brašny fuč a ty máš lehké kolo, a to se vyplatí.
-3
Dojel jsem s tímhle přístupem k Jadranu i k Baltu. Ano, mohou mne okrást, ale zatím se tak nestalo a snad ani nestane. Ten mobil, peněženku a doklady mám v batůžku na zádech. Když mi ukradnou brašny, tak si pomůžou ke stanu, ešusu a špinavému oblečení. Tvoje brašny budou cenější už jen kvůli té spoustě elektroniky.
-1
To ne, notebook mám na zádech, ale i tak je v brašnách dost věcí, o které nechceš přijít.
Poslední dobou se situace dost zhoršila, obecně se kolem nádraží zdržují divní týpci, radši všechno na očích. Oni jsou leckde lidi, pro které mají cenu i ty tvoje špinavé hadry, bohužel...
-3
S lehokolem (odhadem 16-17kg) cestuju vlakem opakovaně, při nakládání to popadnu jednou rukou za představec a druhou za vršek sedačky. Bohužel v okolí pořád jezdí vlaky, které nejsou nízkopodlažní (staré motoráky 854 zmizely, ale Arriva jezdí s podobnou řadou 845 z 80. let). Jednou jsem se dokonce vetřel do rychlíku Regiojetu, který neměl vagón pro přepravu kol vůbec, stál jsem na úplně posledním představku vlaku.
0
Jak se rika, kdo se boji, nesmi do lesa nebo take odvaznemu stesti preje.
Praha po ranu vymetena, na vyhlidce v Letenskych sadech instalovali umele rozkvetle kere - zrejme tam bude cosi kvetnoveho, a slunicko uz paradne hralo.
Ovsem na Hlavaku byl kolaps informacniho systemu, takze casy se ukazovaly s hodinovym zpozdenim a nastupiste se nezobrazovala vubec.
0
Muj vlak hlasili 3 min pred odjezdem ze 7. nastupiste :o)))
Klasika.
Vsechno se ale stihlo, ani ochranka tentokrat nic nenamitala proti jizde na kole po nadrazi.
Vagony nakonec nebyly ty silene rychlikovene, takze bych nakladku zvladla bez problemu i sama. Ale zrovna sel kolem jakysi muz, tak jsem ho pozadala, aby mi pridrzel riditka a bylo.
Ovsem ten gumicuk, Favorite, ten vyrobim.
0
Ach jo, ty fotky z mobilu. Ale myslim, ze otoceni neni nutne.
0
Jaké otočení?!?
Já už se těšil, že tohle je nový způsob zavěšení kola ve vlaku...
0
Teda to je nevděk tohlecto :-D
0
Neboj, jeste bude prilezitost rady zuzitkovat.
Navic CD dokazi klast mnohe nastrahy - viz muj dnesni zazitek vyse.
0
Za ČD musíme být vděční, když do toho omezují "investice" , protože není nikde vidět výsledek .... To jsou slova našeho současně trvalého vládce našeho, slunceho našeho řepného.
10 let je naplánovaná nová trať z Prahé do Štatlu. Bylo to asi jen předražené studentské cvičení a obce v plánech nestaví ani čističky, protože neví pro kolik lidí v celkem krátkém budoucnu. A nejen pro 1,5km široký pruh uzávěry, ale ovlivňuje to i strategii obcí při územních plánech výstavby.
Prostě, ještě že ty vlaky i jezdí opožděně a špinavé a bez wifi, ale hlavně jedou a mají místo pro bájsykl :-D
0
Pozor! ČD jsou pouhopouhý dopravce, stejně jako Paštikář, KŽC, Jančura, atd.
Provoz, tedy stavění vlakových cest, údržbu vlakové cesty a celé infrastruktury okolo provádí zcela samostatná Správa železnic (SŽ).
0
Ano, díky tomuto rozdělení se ČD vždycky vymlouvají na SŽ a naopak, tobě sice ujede přípoj, ale nikdo za nic nemůže... ;-)
0
K ujíždění přípojů. Existují interně nějaké tabulky na doby čekání. Obecně je to rozhodování něco mezi Skyllou a Charybdbou. Když vlak necháš ujet, tak jsou nespokojeni ti přesedající. Když počkáš, tak ti na trase budou mít zpoždění.
Jedu-li z Prahy do Výběžku, jsem rád když Desiro v Děčíně počká. Jedu-li však z Děčína, jsem otrávený, že kvůli blbejm pražákům máme zpoždění.
Třeba v Německu se v podstatě nečeká nikdy, takt je posvátný. Takže když jedu z Drážďan, tak jezdím o půlhodiny dřív (o jeden takt), protože vlak mívá skoro pravidelně zpoždění 5 - 10 minut a v Bad Schandau mi vlak do Výběžku ujede.
A ještě je jedna věc. Často objednatel dopravy penalizuje dopravce za zpoždění. Takže tam je silná motivace nečekat.
0
No a nebylo by vhodný ty jízdní řády OBECNĚ koncipovat míň "na krev", aby se případný spoždění (ke kterejm logicky musí docházet všude a vždycky) daly dohánět cestou?
Třeba pokud mám na úseku 80km/h, tak nenaplánuju, že se tam pojede 84km/h (protože to je ještě v toleranci), ale třeba 70km/h, takže zpožděný vlak může trochu nadehnat...
0
Jo, jo, jo, vhodný by to bylo.
Napřed ovšem musíš z přepravních výkonů vyhodit tak asi 20 % všech vlaků, protože už teď je na kolejích taková tlačenka, že je umění vůbec tam nějaký vlak procpat.
> "Třeba pokud mám na úseku 80km/h, tak nenaplánuju, že se tam pojede 84km/h."
Jistě máš nějaký konkrétní případ, kde na úseku 80km/h naplánovali, že se tam pojede 84km/h?
-3
tak plánovat si můžeš i cestu na měsíc, ale tam kde je ETCS tak si tím plánem můžeš leda vytřít zadek, protože zabezpečovač tě víc jak je nastavená rychlost pro daný úsek nepustí.
0
Nevim jak ETCS, ale všechny hlídací systémy co jsem zažil měly nějakou pracovní toleranci. Někde víc, někde míň. A nejednou jsem se stkal s tím, že "menežment" tlačil na to tyhle "skuliny" využívat na max, protože "kešflou".
Pointa sdělení byla v tom, že dopravní systém je SYSTÉM a tedy buď jako celek funguje nebo ne. Mít superrychlý spojení "z Prahe do Brna" je sice fajn, ale pokud se ti s tím nepotkají žádní přípoje, je to poněkud bezcenné pro kohokoliv, kdo nejede zrovna "z Prahe do Brna".
Počítat tedy s nominálně delšími časy na cestu, abych tím posichroval návaznost se alespoň mě jeví jako krok správným směrem.
Ale co já vím, že jo...
-1
Nevíš o tom vůbec nic a tak bohapustě teoretizuješ (ekvivalent je plácáš).
ETCS hlídá kde co, nejen rychlosti, návěsti (ty ani nemusí fyzicky existovat, prostě na dispeji ti vysvítí návěst stůj... a když nezastavíš, zastaví za tebe spolu se vším cirkusem okolo), mimo jiné i křivky rozjezdů a brzdné křivky, abys stačil zastavit v každém okamžiku v místě další návěsti (fyzické nebo virtuální).
To, že tyhle křivky prej "navrhoval Mongol" podle strojvedoucích je věc jiná. Stejně jako to, že když ETCS ztratí informaci o tom kde vlak je a jak rychle jede zastaví ho.
Informace o rychlosti nesbírá jen od kol (ta je orientační, protože kola se soustruží, tedy mají proměnlivý průměr), ale z balíz, GSM-R, dopplerova radaru atd. Maximální povolenou rychlost ti překročit nedovolí, okamžitě brzdí a ty máš průser.
0
Ano, ETCS je jediný superpřesný systém s nulovou odchylkou na světě, máš samozřejmě pravdu.
Mění to něco na pointě sdělení, že využíváš-li systém nominálně na 100%, nemáš prostor pro korekci chyb?
0
Nahoru NE. Dokonce i stávající zabezpečovač, pokud si překročil maximální nastavenou rychlost se dokázal chovat dost neurvale a do vedení vlaku zasáhnout.
Můžeš na pokyn řídícího dispečera ETCS vypnout. Pak se ovšem jede "na rozhled" s tím, že musíš být schopen kdykoli zastavit, maximum je na šíré přehledné trati 100 km, s tím že to bývá omezeno del místních podmínek (tohle je součást "seznání" s tratí dřív to byla taková bichlička, kde byla trať popsána, teď na to mají tablet).
Už v devadesátkách se tady směrem na Kolín zkoušelo AVV (automatizované vedení vlaku), kdy vlak jede bez zásahu strojvedoucího, ten je tam pouze pro případ nějakého výpadku či mimořádnosti (a zavírá dvéře, aby automat neskřípl cestující)
0
Šotodotaz: Co všechno hlídá AVV? Vím, že to umí zastavovat v zastávkách, asi to i hlídá rychlosti, umí to hlídat i návěsti?
Vzpomněl jsem si totiž na připad, kdy motorák v Praze najel zezadu do Elefanta čekajícího u návěstidla na volno a při vyšetřování se ukázalo, že fíra Elefanta měl dvě promile v krvi a v tomto stavu dojel z Prahy do Lysé n.L. a zpátky, aniž by něco porušil, tak si říkám, jak moc pilotoval on a jak moc tohleto AVV.
0
Mám pocit, že ten pojem AVV (Automatizované vedení Vlaku) hovoří za vše :) V podstatě jako ETCS ale s národním zabezpečovačem, primitivnějšíma balízama (takový ty prkenný rakve na pražcích) bez GSM-R a Doppleru. když si neřešil otvírání dveří, mohl jsi usnout, kdyby tě nebudilo pípání živáku. Jelo to samo. Umělo to doject i na Masařku a tam zastavit. Jedna z nehod vznikla tím, že si to strojvedoucí omylem vypnul, řešil papíry a prorazil zarážedlo... páč čekal že ešus zastaví sám :)
0
> při vyšetřování se ukázalo, že fíra Elefanta měl dvě promile v krvi a v tomto stavu dojel z Prahy do Lysé n.L. a zpátky
Já jenom... třeba je to nutnost při dnešním provozu, mít dvě promile v krvi?
-2
Myslím, že strojvedoucí si traťovou rychlost nedovolí překročit nikde. Na železnici se tohle bere mnohem víc vážně než auta padesátku v obci... ;-)
Hlavně ale nemyslím, že by zpoždění běžně vznikalo tím, že by vlak jel pomalu (pominu-li stavební práce), ale spíš tím, že vlak někde stojí. Buď ve stanici čekáním na přípoj, křižování nebo předjetí "vlakem vyšší kvality" nebo na trati, když se něco rozbije (třeba ETCS).
Kompenzovat můžeš tím, že v jízdním řádu necháš vlak stát v každé stanici 10 minut, takže přijede-li zpožděný, může odjíždět během dvou minut. Jenže pak ti narůstá doba každé cesty...
0
Tak jasně že na dráze se všechno bere mnohem víc vážně, proto taky u nás došlo k poslední železniční nehodě, když se zrovna z koní přecházelo na páru, že jo. ;-)
Ke zpožděním vlivem třeba babky se zelím který trvá nastupování nadprůměrně dlouho bude docházet vždycky, s tím těžko něco dělat, to je ten rozdíl mezi excelovskou tabulkou a reálným světem.
Je to sice trochu extrémní řešení, ale ano, pokud bych zaplánoval, že vlak bude v každý stanici deset minut čekat a v reálu by mohl vypadnout dřív, tak by tím systém získal prostor pro nadhánění zameškaných minut.
Kolem systémového prodložení času každé cesty se dá ale plánovat (pro uživatele přepravy) mnohem snáz, než kolem zpoždění, které nikdo neví jaká budou či ujetých spojů, o kterých nikdo neví které to budou.
0
Nehody se stávají odedávna a budou se stávat. Buď jako důsledek technického selhání, nebo lidské chyby. Už od dob RU monarchie se dráha snaží z každé nehody poučit (když došlo k nehodě díky tomu, že nádražákům šly blbě hodinky a nebylo ani telegrafu nebo telefonů, dráha během 3 měsíců zorganizovala neprůstřelný "každodenní rozvoz času", kdy rozdíl mezi dvěma nejvzdálenějšíma stanicema celé RU monarchie dosahoval pouhé 3 minuty s tehdejšími hodinovými stroji!), vedení vlaku se účastnily 3 osoby (strojní četa + vlakvedoucí sledující trať ve služebním voze z tý vystouplý boudičky, na pultíku před sebou jízdní rozkaz a jednu ruku neustále položenou na záchranné brzdě, aby ji mohl kdykoliv strhnout). Jak se počty personálu snižují a spoléhá se víc a víc na techniku, razí se to, že při jakékoli chybě vše zastavíš, zjistíš co se stalo a pak to znova rozjedeš.
0
Jojo, je to vtipné, jak se řeší bezpečnost pilotů dopravního letadla, aby se k nim žádný únosce nedostal, současně, že pilot nesmí nikdy zůstat v kabině sám, potom, co jeden pilot sebevrah nechtěl umřít sám... ale u nás strojvůdce nejenom vlak sám řídí, ale na některých spojích ještě prodává cestujícím jízdenky a kdoví co ještě... :-)
Ono ani ETCS nebude neprůstřelnou jistotou. Co mám info od známého, tak třeba na přivolávačku (blikající bílá) je ETCS dál nepustí, takže ho musí strojvůdce pokaždé nějakým povelem potlačit... nojo, ale to prý jeden takhle 5x za den jel okolo stejného návěstidla na přivolávačku, takže když tam jel po šesté, navolil automaticky potlačení ETCS, přestože tam tentokrát svítila červená... voilá vlak tu červenou projel... ;-)
Z pohledu předpisů jasná chyba strojvedoucího, nicméně mě coby programátora zarazilo, že je to až takhle pitomé?! Předpokládal bych, že projetím červené bude předcházet mnohem důkladnější ověření, že uživatel ví, co dělá a fakt to chce než u přivolávačky... ale prý ne, stejný povel. :-/
0
jedním z největších přínosů ETCS má být odstranění fyzických návěstidel..... Nějak si to nedovedu tedy představit, co bude při výpadku. Na druhou stranu, skoro vše se řídí dálkově a nikde už lidi nejsou. Výpadky se řeší tím, že posbírají kde koho, vydají klíče od výhybek a staví se jak za krále klacka fyzickým odemknutím, přehozením a zamknutím výhybky. Pokrok je v tom, že se informace nepřenáší pěším poslem, ale telefonem/vysílačkou.
0
No jak to bude s návěstidly, je skvělá otázka, po tom slavném výpadku GSM-R už se o likvidaci návěstidel až tak nadšeně nemluví...
Četl jsem i nějakou kompromisní specifikaci, kde klasická velká návěstidla dimenzovaná ještě nedávno na 160 km/h, mají v kombinaci s ETCS nahradit menší modrobílá návěstidla, která by kromě posunu šlo používat i k povolení jízdy vlakům při výlukách a poruchách...
0
Vlak se musí vejít do pro něj nastaveného slotu, jinak přenáší zpoždění na celou soustavu.
Když se tohle stane, nastává něco, čemu se říká "rozvrat" a pak se řídí ad hoc.
Zájmem Správy železnic je nacpat na koleje co nejvíc vlaků, protože z toho má příjem. Navíc někde (Praha a okolí) je zájem dopravců větší, než možná dopravní kapacita.
0
Jj, já vím. Používám výraz "ČD" jako obecné označení pro železniční dopravu a vše s tím související, protože se mi nechtělo hledat, jakážetosekce/dodavatelslužeb má na starosti zrovna tuto část v rámci celého molochu.
0
Proč bys to měla hledat když už je to od roku 2003. To bys sis mohla už zapamatovat když nota bene těmi vlaky jezdíš.
0
Jezdím, ale vím, že jezdím s ČD a že jsou některé činnosti zajišťující chod celého vlakového provozu rozsekány na různé samostatné "firmy" odloupnuté z původního molochu. Na jaké a jak se nyní jmenují, to je mi ale tak nějak jedno...
0
takže to nakonec dopadlo dobře. jízdu vlakem také moc nevyhledávám, hl. nádraží už vůbec ne, ale docela ráda jedu z Vršovic, tam je nájezd až na nástupiště, žádné schody. také Masarykovo nádr. je maličké a nástupiště příjemné a vlaky nízkopodlažní :-). ale je pravda, že i moje kolo není nijak lehké a do vysokého vagónu kolo nedám bez pomoci. tak jedině jezdit jen nízkopodlažním vlakem, rada pro kočku :-)
0
Někdy to člověk ani neodhadne. Na mojí časté trase z Výběžku do Děčína via Bad Schandau je několik nástupišť kde je problém, že mezi nástupištěm a podlahou nízkopodlažního vlaku je mezera protože našim předkům nijak nevadilo stavět stanice v oblouku, takže pak současné betonové nástupiště tvoří tečnu k vlaku místo toho aby pěkně přiléhalo.
Copak já s kolem to ještě nějak zvládnu, ale důchodci s narvanými RVHP taškami z "penáče" mívají problém.
0
to je pravda, že každé nástupiště je jiné a k těm důchodcům, nedávno jsem v MHD v nízkopodlažním autobuse zažila, že se sešli 4 důchodci s vozíčky, takové ty kočárky, kam se dá sednout, do košíku dát nákup, přistupovali postupně a když chtěl vystoupit ten co nastoupil první, byl problém, ale to nebylo kvůli vysokému výstupu, prostě se zamotali uvnitř
0
Taková ta běžná míchanice s bájsyklama ve vlaku :-D Kola se nesou nad hlavama apod. a podlízají to usměvaví průvodčí a neokolovaní cestující :-D
Popř. rudlík s občerstvením :-D
0
S Ifčou bychom mohli vyprávět o vlaku kde byla kola úplně všude, takže ani nebyla průchozí ulička a to v žádném z prostorů, kde kola být mohla.
0
Od té doby všechny cesty vlakem a kolem plánuji pokud možno na po-čt.
0
Takhle se nás jednou do prostoru pro kola poskládalo 17
0
Oběšení kola na hák ve vlaku je taky disciplína sama o sobě. Někdy ta 29" tam nejde.
Se stranou výstupu jsem si zatím vždy vystačila, čučet z okna.
0
Ona je ještě nějaká jiná smysluplná varianta, jak předem určit směr výstupu?
-2
Doporučuji vystupovat pouze na nástupiště, opačné dveře (nejsou-li blokované) mohou vést pod projíždějící vlak.
V Ústí město si takhle lidi často zkracovali cestu a na vlastní oči jsem viděl týpka, co si otevřel dveře, vystoupil... o vteřinu později naskočil zpátky a kolem dveří se prořítil houkající rychlík... chvíli se rozhlížel a potom už raději vystoupil správnými dveřmi... :-)
0
V posledním vygónu by šlo vystoupit za vlak, pokud by šlo o klasiku sestávající z lokomotivy a vagonů bez řídícího vozu :)
0
Poslední zadní dveře by snad měly být zamčené vždycky, zatímco ve spoustě souprav prostě jdou po zastavení otevřít jak levé, tak pravé dveře.
Navíc na posledním vagónu vzadu bývá sklopený přechodový můstek a nebývají tam žádné schůdky dolů, navíc nárazníky od kolomazi... takže opuštění vlaku tímhle směrem bude předpokládám obtížné. :-)
0
Dyť jsme to tady v neděli testovali s Favoritem - podle té aplikace, co kdesi vyšťoural. Někde to tu v diskuzi je.
0
V arriváckých motorových jednotkách řady 845 někdo dostal geniální nápad namontovat dodatečně před háky do prostoru pro kola madlo pod strop tak šikovně, že tam teď ta kola nejdou zavěsit.
0
Věšení kola na hák je prostě špatně na každý pád.
Dost mi zklamalo, že to ve Škodovce dosud nepochopili, tedy přesněji řečeno objednatelé dopravy.
To je vhodné tak akorát pro ty co jedou na výlet a v kapse mají mobil a tatranku.
Pro ježdění do práce v kombinace kolo+vlak nevhodné protože jak má člověk v oblečení do kanclu manipulovat s kolem.
Pro ježdění na těžko nevhodné, protože musíš sundavat brašny.
0
Jenže z hlediska papírů a konstrukce to dává perfektní smysl: místo aby kolo zabíralo prostor na podlaze, jeho půdorys změnšíš na polovinu tím, že ho postavíš na výšku, kde je v podstatě prostor zadarmo.
Tvoje zaprasený rifle nezajímají ani konstruktéra, ani přepravce, důležitá jsou čísla v dokumentaci a pro ty je kolo na stojáka výhodnější ;-)
0
Je mi to jasné. Řešení "vlk se nažral a koza zůstala stejná".
Byl jsem tím hrozně překvapen, když jsem poprvé vlezl do CityElefantu, že ten prostor je z pohledu cyklistů řešený tak skromně oproti patrovým vlakům co s nimi jezdím okolo Drážďan. Ostatně ani u nás na lokálce nemusím kolo někam věšet, prostě ho v prostoru pro kola opřu. Občas bývá i popruh pro zajištění aby nepadalo, ale spíš si vozím s sebou gumicuk.
0
Když je řeč o popruhu... Ten z tuhé oranžové gumy, co mají v railjetu, funguje dobře. Ale v regiospideru (nebo co to bylo za soupravu) jsem potkal bezpečnostní pás z auta. S navijákem, který se zasekne asi jenom při čelní srážce s betonovým pilířem, ale rozhodně ne když vlak projíždí přes výhybky a "zajištěné" kolo se začne pomalu hroutit. Naštěstí jsem seděl hned naproti, tak stačilo natáhnout ruku. Další technické řešení, které na papíře vypadalo tak hezky...
0
Jako když už někam jedu vlakem s kolem, vždycky beru nějaké gumicuky...
Tedy většinou jich pár mívám i na dně brašny, takže pás už jsem v nějakém vlaku taky viděl a nevyužil, přivázal jsem kolo k opěradlu sklopeného sedadla nebo co to vedle bylo?
U MTB většinou omotám páčku přední a zadní brzdy, takže kolo pevně stojí na místě a pak ještě řidítka nebo rámovou trubku do strany, aby se neskácelo. Lehokolo má stojánek, takže tam stačilo zajistit brzdy a pokud to šlo přisunout ke zdi...
0
Jako kluk jsem v 87´ cestoval v sobotu ráno s Favoritem z Krče do Dobříše motoráčkem s těmi červenobílými přípojnými vozy. Dokonce mě ani nevyhodili z vlaku. Kolo jsem procpal úzkými samozavíracími dveřmi vzhůru na plošinu přípojného vozu a opřel o tu širokánskou lavici. Jinam to stejně nešlo. Zbytných gumcuků nemaje, sundal jsem kožené řemínky z klipsen a zabrzdil jimi levou i pravou brzdovou páku.
Do té Dobříše se to kodrcalo snad přes hodinu, ale byla to první poznávací jízda z Bobříše po Andělských schodech do Prahy, tak to bylo fajn.
No a v zelených žabotlamičkách jsi musel u kola stát u dveří a kolo držet a uhýbat s ním, páč se tam furt motali lidi, jednou ke dveřím vlevo, jednou ke dveřím vpravo.
0
Ony se tyhle vlečňáky jeden čas používaly i jako cyklovagony. Zažil jsem v Žitavě, jak do toho cpali dva dětské cyklovozíky.
0
Jeden čas?
Léto 2025:
0
Odvykl jsem si. U nás od roku 2013 jezdí maximálně jeden motorový vůz když jsou nějaké mimořádnosti, ale tyhle vlečné vozy už ne.
Jenom nesmyslný rychlík Praha Hlavní nádraží - Mikulášovice dolní nádraží, ten jezdí v klasické sestavě.
0
Tak ty stejně sundáváš, pokud nastupuješ do vlaku. Tedy pokud nejedeš nízkopodlažním. Tam sice háky jsou také, ale u těch tedy nechávám kolo postavené na zemi.
0
To je výhoda našeho koutu. Vlaky, pokud jsou ČD nebo DB nebo Länderbahn tak jsou nízkopodlažní, to je naštěstí většina zdejších spojů. Problém dělá jen Arriva a nevím s čím přijde Jančura, který to myslím vysoutěžil místo Arrivy.
0
K tématu je to jen z menší části, ale kam jinam, když potěšilo je plné...
Dnes jsem poprvé v životě dorazil osobákem do cílové stanice 10 minut před pravidelným příjezdem!
Neplánovaně jsem totiž nastoupil do vlaku s 55 minutovým zpožděním. Mě to potěšilo velmi, lidi, co v něm zbytečně hodinu seděli, méně... ;-)
0
Tak "potěšilo" už máš založené, dokonce bylo s předstihem :-)
Já jsem takhle "chytil dřívější vlak" cestou ze slovenska. Dodneška nechápu v čem přesně byl problém, ale průvodčí byla docela vzteklá, až jsem myslel že mě vyrazí, neb se prý snažím cestovat bez lístku (ten jsem pochopitelně měl, ze slovače až do Prahy, s tímhle jedním přestupem)
0
Nojo, máš pravdu...
Tenhle problém tuším mívaly ČD s online jízdenkama a případně s lístkem koupeným na konkrétní vlak, že dřívějším vlakem si za žádných okolností jet nesměl, přestože si nejel dřív, jen bylo všechno zpožděné tolik, že byl člověk rád za cokoliv, co jelo správným směrem...
V podobném duchu jsem před lety narazil, teď nevím zda Regiojet nebo Arriva, ale potřeboval jsem jet s kolem jiným vlakem než jsem plánoval, chtěl jsem si na pokladně normálně koupit jízdenku a pokladní mi dokola vysvětlovala, že už je po čase odjezdu, takže mi jízdenku prodat nemůže, systém to nedovolí, protože nepracuje se zpožděním, takže neví, že ten vlak ještě ani nepřijel... nevím, jak přesně to dopadlo, ale do vlaku jsem nastoupil bez jízdenky... :-)
0
Z Pardubic do Prahy jezdí dcerunka s háranty v pátek odpoledne běžně tím vlakem, který zrovna jede. A ve valné většině to bývají vlaky, které v reálu mají zpoždění i více jak hodinu.
Chodím jim vždycky na hlavák naproti a musím počkat až mi napíše, v jakém že to vlaku vlastně sedí. Podle jízdního řádu se mnohdy řídit nedá.
0
V té jejich aplikaci ale nekoupíš jízdenku na zpožděný spoj. U jsem takto i 5x ročně černým pasažérem, jakože jízdenka je vázaná na spoj a oni ji nespárují časově apod. Úplně tomu nerozumím, ale v tom su asi tuctový. Pokutou zatím jen hrozili.
0
Já teď aktuálně řeším problém, že potřebuji jízdenku ze Šluknova kamsi na Moravu, ale musí být přes Děčín.
Kdybych ji kupoval na dnešek, tak je to bez problémů, Vlak Šluknov-Dolní Poustevna, Bad Schandau a pak výlukový autobus do Děčína.
Jenže já ji potřebuji po 18. dubnu, kdy začíná rozsáhlá výluka Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín. Už vím, že bude jezdit výlukový autobus z Poustevny do Děčína přirozeně přes Německo. Ale ani aplikace ČD ani IDOS to nedokážou najít a posílají mě delší trasou via Česká Kamenice. To spojení s výlukovým autobusem mě tím pádem nedovolí koupit.
0