Po pořízení ekola jsem zjistil, že na budíku vidím vyšší čísla, než jsem měl na všech předchozích kolech. Porovnal jsem budík s GPS rychlostí i obecními radary a potvrdil jsem si, že kolo si naměří vyšší rychlost. Normálně by mě to asi nevadilo, jenže když legislativa říká, že pohon může být do 25km/h (myslím že tam jsou ještě tolerance takže teoreticky i vyšší), tak si připadám jako osel když mě bošák odpojí při reálné rychlosti cca 23 km/h.
V servisu mě řekli, že obvod kola je nastavený dobře a tedy že elektronika musí měřit spávnou rychlost. Tak nějak se s touto situací nechci smířit... co s tím?
přeměřit obvod kola, pásmem třeba na 5 otáček.
to mi přeci k ničemu není - do Esystému logicky nemám přístup jen servis....
Tak si to necháš změnit v servisu.
Servis to ale udělat nechce s tím, že zadané parametry jsou v pořádku...
V prvé řadě si ověř, zda je údaj zadaný v systému správně, pečlivě změř realitu. Pokud se to bude lišit, tak v servisu řekni, jaké číslo tam mají zadat, není důvod, proč by naměřenou hodnotu nezadali. Ale pokud to nemáš změřené, tak je to debata o ničem.
Současně není na škodu porovnat skutečně ujetou vzdálenost na to, co ukáže tachometr. Nejlépe tak na trati kolem 100 km. Odchylka do 2% je zanedbatelná.
Ale ne,
prostě takhle to mají Boschové už léta, mám starší i nový typ, furt stejné.
Nevím proč se kolega tím trápí, motor mu nevypíná dřív než v 26 km/h.
Tachometr v autech taky ukazuje víc než naměříš navigací, a nikdo auta kvůli tomu nereklamuje
Prostě to tak mají a neřeším.
Ověřením ujeté vzdálenosti si potvrdí buď špatně zadaný obvod kola (nebude souhlasit ujetá vzdálenost a nebude to ani správně ukazovat rychlost). Nebo vzdálenost bude odpovídat, je zadaný správný obvod kola a vypínání přípomoci začíná už při zobrazované rychlosti nižší, jak 25 km/h.
Ale jak píšeš, ona se ta přípomoc vypíná postupně, tudíž už od 23km/h se asi musí víc šlapat. S tímto budeš mít pravdu, protože, když dojedu na rovině e-kolo, často jede pomaleji, než těch deklarovaných 25. Z toho soudím, že to už dotyčnému moc nepomáhá, já těch 25 delší dobu na rovině neudržím a s motorem při 25km/h by mi měl e-kolista ujíždět...
No, cyklisté bez motoru, tedy ne naší výkonostní kategorie,mě většinou ujíždějí, stačí 26-28 a už jim bez motoru nestačím, to kolo je těžší.
Jinak, pokud jde o nastavení obvodu kola, Boschové si do toho nenechají kecat, snad můžeš nějakou aplikací přenastavit plus/minus 5 procent.
To právě proto, aby si někdo sám nemohl nastavit průměr kola na velikost ruskýho mola v Prátru, a tím jim zrušil to omezení přípomoci v 25 km/h.
Vůbec bych se o to nepokoušel si s tím hrát.
Tak si najdi jiný servis, nebo toho kdo to umí.
Bosch to neumí, ne servis.
Je to fakt banalita.
Porovnat hodnotu co máš nastavenou v systému a co servis tvrdí, že je správně se skutečným změřeným obvodem kola je snad základ toho aby ses dopátral, jestli je problém špatně nastavený obvod nebo něco jiného.
Do nastaveného obvodu kola si systém Bosch nenechá kecat uživatelem, jen minimálně, nějakým procentíčkem.
To proto, že přenastavením obvodu bys snadno ochcal ten limit rychlosti kdy vypíná přípomoc.
To já samozřejmě chápu, že podle otáček a nastaveného obvodu kola to zjišťuje rychlost při které se to má vypnout, ale přijde mi na facku, že bych musel do servisu při změně pláště nebo pokud bych si místo 29 kol chtěl dát 27,5+ kola.
Pokud to někdo ochčije ať to řeší polici jako jiné typy ochcávek.
To jsou Němci, takhle to mají nastavený.
Ale jak jsem psal Báře, ten jejich budík hlavně ylouží k tomu, abys věděl, kolik máš ještě v baterii, popř. Stupeň přípomoci.
Kolik si ujel to neukazuje, dojezd je bumeto co se furt mění, a rychlost je asi o km vyšsí než reálná.
V autě na tachometru to taky ukazuje víc než jedeš, asi si někdo myslí, že je to bezpečnější
Vyšší rychlost než je reálná je aby nikdo nepřekročil povolenou rychlost a nemohl se vymlouvat, že mu to ukazuje 50 a oni mu naměřili víc. Tohle je hodně patrné v měřených úsecích, kde se na měřené 50 jezdí běžně 40 až 45 a ti samí na další neměřené 50 se běžně jede 60.
Vím přesně o kolik mi ukazuje víc a tak když mi ukazuje 55 tak vím že jsem dobře v limitu.
Také mnozí dopravci na kalibraci tachografů jezdí s hodně ojetými pneumatikami hodně pod limit, pak po přezutí na dobré jim to jede přes 90.
To dělali vždycky.
Prostě budík Bosche ukazuje vyšší rychlost než třeba Garmin speed senzor asi o 1 km.
Ale přípomoc, alespoň u toho mého totálně vypne v Boschových 26, čili v 25,to je Ok.
Navíc od 23 do 25 postupně ubírá přípomoc, nefunguje to tak, že do 25 jede přípomoc na plnej céres a pak utne.
Proto raději než abych místo režimu Turbo zařadil Tour, jedu rychlostí kolem 25 km/h, a žere to míň,než kdybych jel jen 22.
Nedovedu si představit, jak by budík mohl ukazovat vyšší rychlost a ve finále by odpovídala ujetá vzdálenost. To by tam muselo mít dvě počítadla. S jedním obvodem kola a měřením otáček buď sedí rychlost i ujetá vzdálenost, nebo nesedí ani jedno. Nepředpokládám, že by to blbě měřilo čas...
Kdyby byl rozdíl v rychlosti 23 místo 25, znamenalo by to rozdíl v ujeté vzdálenosti o víc jak jeden a půl kilometru na dvaceti, to už je docela hodně.
Vzdálenost taky neodpovídá, pochopitelně, ale malinko. Neodpovídá ani vzdálenost navigace Garmin a vzdálenost ujetá podle navigace v mobilu,nejpřesnější rychlost dává SpeedSenzor Garminu - ten počítá otácky kola a podle satelitu si nakalibruje sám obvod kola.
Prostě vím, že budík od Bosche dává mírně špatné výsledky, a netrápím se tím.
"Malinko" je rozdíl do těch dvou procent. I to je na obvodu kola už strašně moc, řekněme 5-6 cm u 29" kol, to se ani nedá proměřit krejčovským metrem!
Mezi 23km/h a 25km/h je rozdíl mnohem větší... To bys ujel třeba 60km a ukazovalo by ti to jen 55, toho by si každý všiml.
Ne, nevšimneš si toho a vysvětlím proč.
Ten budík ukazuje rychlost, režim přípomoci a dojezd - tedy kolik kilometrů, pokud pojedeš se stejnou spotřebou, ještě ujedeš.
Informace kolik si už ujel tam není, někde se sčítá a dá zobrazit, ale na displeji vidět není.
A ten dojezd se ti taky mění před očima zásadně, třeba máš 17, sjedeš kopec a máš tam 56, protože to dopočítává podle předešlé spotřeby, nevím za jaký čas. Tedy raky hausnumero, pokud nejedeš pi rovině, se stejnou přípomocí jako stroj.
Nejdůležitější je asi těch 5 čárek co ukazují stav nabití baterie, ale taky to není lineární. Na tu první - plně nabitou čárku ujedeš tak dvojnásobek toho co na tu poslední.
Kolik jsem ujel vidím na navigaci, ne budíku id Bosche
Bosche neznám. Ale můj bafang v zadním kole nastavený obvod kola ignoruje, pořád omezuje ve stejné reálné rychlosti. Ale pokud nastavím jiný obvod, pak ukazuje budík blbě jak rychlost, tak i ujetou vzdálenost.
Konec přípomoci trochu závisí na napětí baterie, u čerstvě nabité je to kolem 27, v polovině je to těch 25 a u skoro vybité 23-24 km/h.
No, Bosch si do toho nenechá kecat, máš to nastavené z fabriky.
Taky Bosche nekoupíš jako přestavbovou sadu ale jen s kolem.
Rozdíl rychlosti je max 1 km, spíš 0,5.
Já to někdy nafilmuju až pojedu, abyste viděli kolik ukazuje budík Bosch, kolik mobil a kolik navigace Garmin se smart senzorem.
Prostě budík Bosch slouží jako orientační.
Snad Bosch Nyon, který má GPS a navigaci se chová jinak, ale kdo ví. Abych z toho měl pupínky, že mi přípomoc zcela odpojí ve 24,8 km/h, to fakt ne. Když jedu kolem těch 25, slyším to, že chvilku vrčí, chvilku ne, ale stejně pomáhá mnohem míň než když jedu třeba 20. Fakt na dojezdu je to znát.
Tak to napiš rovnou, že ten soft e-kola prostě měří akorát baterii a pracuje s nějakým normovaným/předpokládaným obvodem kola pro vypínání přípomoci. Na určení skutečné rychlosti a ujeté vzdálenosti prostě musíš mít nějaký samostatný měřák jak na obyčejném kole.
Také magnet a přesně změřený obvod kola na mm je nejpřesnější údaj o rychlosti a ujeté vzdálenosti.
Při běžném použití jo... pokud ovšem někdo často jezdí po zadním kole nebo smykem, může být takové měření zavádějící... :-)
Pak bych viděl jako dobře řešení mít měřáky dva, v předním a v zadním kole a údaje porovnat, zprůměrovat :-)
Proto garmin má ten speed senzor.
Vzdálenost měřená přes satelit není přesná, speed senzor počítá otáčky kola a jeho obvod si sám nakalibruje.
Jsou úseky bez gps signálu, třeba krátké, že to nepostřehneš, ale na 100 km už to dělá slušné rozdíly.
Ale, vlastně zase jen gamesa.
Je ořeci fuk jestli si ujel 100 nebo 98, hlavně že si to přežil :-)
Ano, to píšu.
Ani tu batetii pořadně neměří, ale asi to není tak jednoduché, vysvětlovali mi to kluci co elektrice rozumí, ale nepochopil jsem to.
Ale je to fuk.
Stejně podle něčeho na řídítkách naviguješ, tak co si ukazuje jejich budík není důležité.
Žádná tolerance pro vypínání motoru v zákoně není. Je tam napsáno, že maximální konstrukční rychlost nesmí být vyšší než 25 km/h.
Takže když by při rychlosti 25.001 km/h tekl do motoru elektrický proud, je to špatně a TEORETICKY postihnutelné.
Snad žádné současné elektrokolo nevypíná motor skokově, ale jak se blíží k limitní rychlosti, postupně snižuje výkon motoru.
Je možné, že si tam nechávají nějakou bezpečnostní rezervu kvůli nepřesnosti měření, aby si někdo nestěžoval, že mu motor pomáhal při vyšší rychlost, než zákon povoluje...
Primární smysl e-kola vidím v prudkých kopcích, kde průměrný cyklista nepojede ani 20.
Kdo chce jezdit rychle, může buď zapracovat na své kondici a nebude motor potřebovat... nebo si rovnou koupí motorku a neleze na cyklostezky... :-)
Je velká skupina elektrokolistů, co si to nechají "načipovat" a tím ten rychlostní limit zruší.
A tím si samozřejmě významně sníží dojezd, ale to je adi netrápí
když s tím máš takový problém, dej si na kolo větší pláště, čímž dosáhneš většího obvodu kola... Normální člověk se ovšem na takovoudle píčovinu vysere.
Nám výbornej nápad. Kup si kolo z roku cca 1920-1930 s jediným převodem a nauč se jezdit za "svoje"