Zdravim.
Konecne koupil jsem zelene gravel kolo na prestavbu na elektro.
Bohuzel ma mechanicky brzdy, ktery skoro nefunguje i kdy jedu bez pomoci motoru.
Takze nutne potrebuju o hodne ji zlepsit.
Premyslim nad podobnou vymenou
https://www.youtube.com/watch?v=l64yD-tLxDA
Kdo s tim ma zkusenosti? Jaky hybridni brzdy jsou nejlepsi na ceskem trhu? Cena kolem 2000-4000Kc je fajn.
Na aliexpress jsou nekolik moznosti:
https://www.aliexpress.com/item...
0
A není to tak, že tyhle kotoučovky na lanko mají jen nevýhody obou systémů? Když si vezmu skvělost a bezúdržbovost hydraulických brzd, tak mi přijde škoda to kazit lankem.
0
Jednu výhodu to má, že nemusíš měnit brzdové páky.
0
Myslím že úplně ne. Používám je čtyři roky a jen sem tam seřizuji sjíždějící se destičky a brzdí dobře. Pravda ovšem je, že hydrauliky jsou náběhem i účinností zřejmě lepší.
0
Jak se to vezme.
Z hlediska uživatele/servisáka v jedné osobě bych řekl že máš pravdu, budeš muset udržovat simultánně oba systémy s riziky obou, přičemž výhody se vzájemně vytlučou. Teda s vyjímkou přitláčení desek rovnoměrně z obou stran, což se mi jako technické řešení líbí víc než standardní pevná deska mechanických brzd, ale čert ví jak moc je to ve skutečnosti výhoda.
Z hlediska přestavby na elektro, jestli se ještě pořád používají odpojovače motoru v pákách, můžeš si tím ušetřit spoustu starostí, hydraulický páky jsou na jakejkoliv bastl málo vhodný (dodneška jsem nevymyslel jak na ní připojit spínač brzdovýho světla).
0
Ano, to je důvod, proč mám na komerčním kole mechanické kotoučovky (Avid BB7), protože mají odpojovače motoru.
0
Mozno mate pravdu.
Ale ucinost mechaniky me nestaci, a vymenit paky na gravel kole bude stat hodne penez.
0
já si nejsem jistej, jestli si "účinností" u hybridů nějak pomůžeš.
půlmetr (či více) pružícího lanka tam máš stejněm tajže gumový ty brzdy budou stejně a zbytek není o brzdách, ale o deskách případně celkové zamaštěnosti...
-1