zdravím ,chtěl bych se zeptat mám na kole rámovou baterii Apache Power R7 -48V 12,8Ah ,614Wh,
držák má piny
kdybych ještě přidal z finančních důvodů na střídačku baterii na nosič ,lze vymyslet tu rozdvojku, přeci jen jsou tam velké proudy
mám motor Bafang 750 W
no, modeláři pro velké proudy (toto je 60A) používají např takovéto konektory:
https://www.bighobby.cz/konektor-xt60-samec/
https://www.bighobby.cz/konektor-xt60-samice/
na vhodném místě rozdělit kabely a podle potřeby připojit jednu nebo druhou baterii.
jen se nesnaž propojit 2 baterie- pokud nejsou zcela stejně nabite tak mezi nimi tečou značné vyrovnávací proudy.
0
Dá se to pořídit třeba v té Číně přímo s rozdvojkou. Mám takhle spojené dvě baterie paralelně,každá má samostatný vypínač a na napájecí konektor tam mám přepínač 1-0-2.
0
ta rozdvojka je dobrá, dělá se i xt 90 ? a to si vyguglim
0
Ideálně se snaž najít něco se stejným konektorem,jako máš na kole mezi baterkou a ŘJ,abys to tam mohl jen vložit,bez toho,abys musel štípat a přeletovávat konektory,které na kole máš originál.
0
Jen namátkou,těch konektorů objevíš celou řadu. Může to být i rozdvojka bez kabelu.
0
Při použití diod netečou. Ovšem za cenu ztrát...
0
No, úplně stejné napětí baterky mít nemusí. Úbytky napětí na článcích obou baterek i na vodičích a přechodových odporech konektorů sníží vyrovnávací proudy na přijatelnou míru, pokud rozdíl napětí není příliš velký. Samozřejmě to závisí na typu článků v baterkách (tedy na jejich vnitřních odporech), na průměru vodičů a na konektorech.
Pro 48 V baterky bych obecně bral rozdíl napětí baterek cca 1,5 V – 1,7 V jako přijatelnou bezpečnou hodnotu při které se dají bez obav propojovat. Při tomto rozdílu napětí je počáteční vyrovnávací proud cca 1 A na článek.
0
Používám dvě čínské baterie paralelně propojené několik let a žádný problém nepozoruji. Výhodu vidím v tom,že se jakákoli proudová zátěž rozdělí do více článků. Mohu samozřejmě použít jen jednu baterii a mohu si vybrat kterou. Ty dvě baterie nejsou ani stejné,jedna je 4p10s a druhá 2p10s. Nabíjení mám udělané na jeden konektor přes přepínač mezi jednou a druhou baterkou. Při plném nabití mezi těmi bateriemi rozdíl několika desetin vidět je,ale jak jsem napsal,žádný problém nepozoruji.
0
Rada pro XT60 je dobra rada. Mam tech konektoru vice nez 500, na kazdem elektrokole kolem 20 kusu:)
Pokud jeste nemate zadny konnektory, ja by hned doporucil jit do XT90.
A to neni kvuli proudu (10-20A snesou oboji), ale kvuli vetsi zivotnosti XT90, XT60 obcas musim menit.
0
díky, nechci baterie spojovat a vymýšlet nějaké balancéry pouze vymýšlím v případě potřeby jak zapojit od motoru dvě samostatné baterie.
od motoru by tedy měl vést dvoužilový kabel ,alespoň dle fotky konektoru (doufám)
potom nevím jak si rozumí řj s bateriema od jiných výrobců když mám řj i baterii Apache a druhá bude čína
0
Nehledej co vede od motoru,tu druhou baterii musíš zapojit vedle té první. Takže to,co musíš rozdvojit,je přívod k ŘJ od první baterie. Jen ještě musíš vymyslet ovládání. Nějaké to zapínání a vypínání,případně i nabíjení.
0
Já tam mám vypínače a přepínač na 250V a 30A,což jsou parametry více než dostačující.
0
aha, díky no jasně
0
Ahoj, ja mam ramovou baterii 16.5ah 48v a na nosici mam 17.5ah krerou me borec udelal za 10k
motor golden 1000w
Mam na pripojce motoru do ridici jednotky napajenou rozdvojku, kdyz baterku dojedu tak pouze prepojim konektor a jedu na druhou baterku. Kdyz vemu jake nekvalitni a drahe se prodavaji elektroskutry tak trekove kolo s obema baterkama ma velice slusny dojezd, je to takova nesmradlava babeta :) Najel jsdm na tom za rok 4200km :)
0