Zdravim.
Koupil jsem sobe na prestavbu TT kolo Scott.
Zmeril jsem zadni stavu - jen 130mm, jde to roztahnout do 134mm.
Takze bohuzel ten 4.3kg motor, ktery ja mam na silnicnem elektrokole a vetsinu 3.5kg motoru ktery ja mam ve sklepe nemuzu dat na TT kolo, protoze oni maji sirku 138mm.
Vite o nejake motoru, ktery s 9 rychlostnou kazetou/vicekoleckem (nebo alespon s koleckem 11z) maji sirku do 134mm?
Stredovy pohon urcite nechci. Motor ve prednim kole mam a premyslim nad tim. Nad friction drive taky premyslim:)
Jak obvykle, chci postavit kolo s prumernou rychlosti tento krat nad 42km/h a vahou s motorem a baterkou do 20kg.
závitová tyč, 4 matice a roztáhni to.
Pokud si netroufáš, požádej cykloservis.
jinak... motor o šířce 138 je co zač?
130 ja silnička, 135 horák, potom nějaké 148 a pod ty boost?
0
Ram karbon... Ja nechci abych ram praskl. Takze v tomto spoji nechci mit namahu.
Bezny zprevodovany motory maji sirku 135mm s 8 rychlostnou kazetou a 138mm s 9 rychlostnou.
Takze ja musel roztahnout ram i u sveho
silnicneho elektrokola, i u sveho 2WD elektrokola. Ale tehle ramy jsou s hliniku, takze to jde, i kdyz neni jednodusse.
0
Neporadím sice s motorkem, ale ten karbon rozhodně (!!!) neroztahuj. Byl jsem přítomen, když se takhle snažili roztáhnout karbonového spešla (takže kvalita karbonového rámu určitě dobrá) a prasklo to.
Jinak kolo na fotce parádní, dost se divím, že tohle chceš motorizovat, takovýhle kolečko doslova letí i bez motorku.
0
Zdravim.
Proto i nechci roztahovat ram:)
Ja mam konicek, kazdy rok stavim 1-2 novy elektrokola, kazdy lisi v necim od jinych. Ted je cas na TT kolo:)
To kolo po rovince leti rychle. Ale do kopce jede o hodne hur, nez moje silnicni kolo kvuli tomu, ze nema lehky prevody (nejlehci prevod je 45/23, coz pro me nehodi do 4%++ kopce).
0
tak to se omlouvám, napsal jsem blbost.
Měco by jsi mohl ušetřit použitím užších (kontra)matic, ale to to zvětší excentricitu kola.
Prostě si sežeň jiný rám nebo zapomeň na motor.
0
Ja to tak i pochopil:)
Te matice ze strany diskovy brzdy jsou bohuzel nutny, jinak plast ze strany diskovy brzdy tlaci na ram:(
A kvuli tomu, ze draty ze strany kazety jsou jiz nakratko, takze jiz nemuzu posunout rafek smerem do kazety.
0
Šel bych raději do předního motoru a koupil Q128 36v/328RPM a pustil do něj 48v.Motor váží 3kg a má dobrý výkon.
Q128H 36v/201RPM s baterkou na 48v jede 37km,tak ta verze 328RPM pojede hodně přes 40 možná 50
Od BMSBATTERY je do týdne doma.
https://bmsbattery.com/motor/301-15723-q128...
0
Dekuji za radu. Prvni vhodna rada:)
Q100 do predniho kola mam, v roce asi 2015-2017 muj nejoblibenejsi motor:)
Tazke ocekavam ze Q128 bude jeste lip.
Vetsina vysokorychlostnych motoru ma problem s zacatkem jizdy a jizdou do kopce, kdyz pouzivam 48V RJ.
Takze ja radsi pouzivam pomaly motory, ale vetsi napeti (>60V).
0
Ořech na kazetu 8 a 9 rychlostí je úplně stejný, takže není důvod aby náboj/motor pro 9r byl širší než pro 8r, respektive je to jeden a ten stejný náboj. Standardní šíře u MTB je 135mm
0
To chtělo začít vybírat obráceně. Když máš motor,který chceš použít,musíš sehnat kolo,kam půjde dát.
0
Urcite je to lepsi volba. Jeste lepsi volba jit od baterky, pro ni koupit motor pro potrebnuju rychlost a vhodnou RJ, ktea to zvladne, a pak ram a kolo.
Tak jsem pred nekolika let sam postavil zelene kolo, ktere pak nejaky blbbec odcizil:(
Me tuhle informaci o velikosti zadni stavby nikdo neposkitne:) Musim nejdriv koupit kolo, vyskouset jak to jede bez motoru, a pak resit jak s neho udelat elektrokolo.
0
A co tak se prodávajícího prostě zeptat? Navíc 130mm zadní náboj je u silničních kol standard.
0
Prodavajici ne byl schopen nafouknout dusi pred prodejem a posunout sedlovku dolu...
0
Vůbec tomu nerozumím. Takové investice, tak bídný efekt... Ještě to nějak pochopím u kola do terénu, ale u čisté silnice ne. Proč nekoupíš motorku? I slaboučký skútr pojede líp a rychleji. A hlavně bude stabilnější, bezpečnější, hravější. A jestli ti vadí řev spalováku, existuje už i dost elektrických alternativ.
-8
Ja mam rad stavim elektrokola...
Nechci motorku, to me vubec nebavi.
-2
Cokoliv co jede na motor víc než 25 km/h je motorka, akorát si lžeš do kapsy.
-7
Z hlediska zákona je to určitě pravda. Ale motorka s maximální rychlostí např. 30 km/h je, na rozdíl od kola, docela otrava. :-)
-1
baví ho stavět si vlastní elektrokola,určitá forma domácího kutilství, nehledej v tom nic jiného, já to naprosto chápu. Ano, stojí to nějaké peníze ale to tak často s koníčky bývá, tady má alespon nějakou šanci, že prodejem se mu zase alespon částečně ta investice vrátí, je mraky koníčku, kde pouze investuješ .
0
Ale vzít úzký karbonový rám a chtít do toho narvat široký motor co se tam nevejde už ale s kutilstvím nemá moc společného.
Pokud by si třeba i vyráběl rám, tak ano, pak patří i obdiv, ale takhle?
-4
Však se tady právě ptá, jestli někdo neví o nějakém uzkém motoru, kolo koupil třeba za pár korun přez ebay a nemohl vědět jaká tam bude rozteč, ale třeba bezpečně věděl, že i když tam nikdy motor nedostane, pořád to kolo prodá tak jak je za podstatně větší peníz, než ho koupil on.
0
Presne tak.
Ja tohle kolo koupil na vyskouseni za cenu nize trzni ceny. Pokud nesezenu vhodny motor - tak prodam kolo zpet na trh, jsem to delal jiz nekolik krat.
Bohuzel pro moji vysku ja bych musel odriznout sedlovku o 2 cm, takze kdyz to udelam, kolo bude skoro neprodejne.
Dale, nejsirsi plast ktery tam vejde je 23mm, ale ja bezne jezdim 28mm - i to mam problem s tlakem a vypletem.
Kdyz nafouknu 5 atm, hned praskaji draty, a pod 3.5 atm mam problemy v zatackach.
Urcite me to bavi, jinak bych to nestavel:)
0
Dotaz zněl "Vite o nejake motoru,... ktere maji sirku do 134mm?". Když nevím, tak jsem většinou zticha, rádoby vtipné rady typu koupě motorku jsou v tomto případě úplně mimo mísu. :-(
0
Pravda, také by si mohl pořídit lehokolo a tam se mu ten motor určitě a bez problému vejde.
-5
Kde tam čteš co "vtipného"? Napsal jsem jen,že tomuhle počínání (koza+motor) nerozumím, a proč. A dodal jsem vhodnější alternativy. A myslím to úplně vážně. Koza v jím zamýšlených rychlostech není zvlášť stabilní a ovladatelný stroj.
Mě tvoje reakce případne trochu přecitlivělá. Maličko ve stylu, jak dneska ukřivděně reagují kvůli každému prdu kdejaké "menšiny", jedno jaké, třebas i elektrické.
-4
Jiz jsem mam vyskouseno, ze tohle TT kolo je trochu hur ovladatelne, nez moje silnicni elektrokolo. Ale neni o moc.
Ale nevim, jestli je to kvuli tomu, ze ted mam vyskou sedovku, nebo kvuli tomu ze bez motoru jezdim pomalu. Takze musim to vyskouset i s motorem.
0
Úzký motor je třeba řadový šestiválec od BMW!
-1
Nezbývá než zopakovat, že dotaz zněl "Vite o nejake motoru,... ktere maji sirku do 134mm?". Relevantní odpověď jsem v tvém příspěvku nenašel. Přeji hezký den a mnoho hezkých cyklistických zážitků, včetně těch na e-kolech.
0
Napsal jsi toho taky dost a kde nic tu nic ;-P
-6
Myslím že niektoré 250W kazetové motory majú tých cca 135mm s vloženými podložkami so zúbkom proti pretočeniu, ak by sa tie podložky dali zvonku tak by to mohlo mať pod 130mm...
0
To by asi šlo, také jsem musel minimálně na jednom éčku dát ty podložky z vnější strany, i když podle návodu by měly být zevnitř. Je to ale na kvalitním ocelovém rámu z trubek Reynolds a zatím je vše OK. U karbonu bych do toho asi nešel. Jediná útěcha může být, že kdyby to prdlo, je to vzadu, takže ty následky by nebyly tak vážný, jako na přední vidli.
0
Při rychlosti přes 42 km/h?
0
Ano, i při rychlosti 42 km/h by destrukce karbonové vidle mohla mít fatální následky. U zadní menší, u přední výrazně vyšší. Takže jak jsem napsal, já bych do toho nejspíš nešel, nerad bych se válel někde na asfaltu. :-)
-1
Ja na silnicni karbonove vidle mam najeto nad 10000km na tak velke rychlosti. Takze nevidim v tom velky problem. Uricte to muze prasknout, ale o hodne vetsi problem nez spatny silnice delaji auta, ridici ve kterych jezdi jak prase.
0
Je bezesporu pravda, že někteří řidiči jsou v ČR dost bezohlední. Lepší se to, ale například s Francií nebo Německem se to zatím nedá srovnávat. Moje obava z defektu a karambolu pramení z toho, že ty chceš tu zadní vidlici roztáhnout. Kdyby to byla ocel, tak těch 0,5 - 1 cm není problém, taky jí mám tak roztaženou. U karbonu bych se toho ale bál, i když netvrdím, že by to nemohlo vydržet.
0
Ja nechci roztahovat karbonovou vidlice:)
Obe hlinikovy zadni stavby mam roztahnuty na 8-10mm abych vesel motor. Pritom mam jen 1-2 mm mezi plastem a ramem.
0
Lubo, ja mam asi 5-7 250W motoru, takze pod 135mm nejde dat zadny z ni:( Vzdy jsem musel roztahnout ram nad 135mm.
Nejvetsi problem je nutnost dat podlozky na stranu s diskovou brzdou, abych plast netlacil do ramu. A posunout rafek smerem ke kazete taky nejde, tam jsou draty nakratko:( Mozno asymetricky rafek pomuze:)
U horskych kol to rozhodne neni problem, ale u silnicnych - je to vazny problem:(
0
Čau lidi!
:)
Hele, pěkný kolo jinak.
Jsem zvědavej co z něj zbastlíš - upřímně.
Já myslím že to kolo je tak dobré na velmi malý nábojový motor, s velmi malou baterkou, nebo středový, nebo přítlačný.
Ale pojďme si to říct: bastlit tohle na ekolo je nesmysl - už kvůli těm pěkným AC kolům.
Řekl bych že tvé zjištění o bídné ovladatelnosti se vztahuje ke kokpitu, který umožňuje velmi sporadické možnosti úchopu když chceš mít ruce blízko brzd - máš je hodně vpředu, a to není pohodlná pozice, ale spíš na spurt ze sedla.
Kdybys měl furtkové bullhorny, mohl bys mít páčky brzd vedle představce na příčné trubce - to tady nemůžeš - jsou tam odpočívadla - a co čert nechce - na nich páčky řazení - zase špatně - místo abys měl vše po ruce v nejergonomičtější pozici na manévrování, máš vše rozstrkané po všech koncích kokpitu.
Ke tvým tlakům co hustíš - 5 barů je na silnici málo, velmi málo - nevím kolik vážíš, ale pokud se blížíš k 90kg, pak bys měl foukat nad 8 barů - až guma začne být kompletně tvrdá - jen tak zajistíš její stabilitu pro mikromanévry na rozbitém povrchu, nebo v zatáčkách.
To mne vede k tomu, že (jak jsem pochopil) podhušťuješ abys mohl tlumit rázy co jdou do kol zatížených elektromotorem - to je podobné jako bys na zadní stavbu umístil nosič a 5kg - první co poznáš, že kolo musíš víc nahustit aby jelo stejně - a druhé, že ti jdou větší rázy do sedla, čili větší amplituda, kterou tvůj zadek není schopen pochytat - tudíž ti nestačí stávající šlupička sedla, a co hůř potřebuješ odpruženou sedlovku.
Další věc je, jestli jsi si jistý že zadní stavba snese rázy které jí hodláš naložit - viděl jsem závodní rámy Pinarella, které měly ťukanec do zadní stavby při přepravě a byly na vyhození - uhlík není kov.
Takže když to shrnem, na tomto kole bys mohl jezdit dlouhodobý průměr třeba 30km/h, ale kvůli motoru z něj udělaš kolo které pojede s bídou průměrem 20km/h, ale doženeš to motorem, takže pojedeš opět dlh.prm. těch 30km/h.
0
Zdravim.
Dekuji za velmi uzitecny komentar:)
Zkusim na to odpovedet.
Ja koupil tohle kolo kvuli brzdam, protoze na mem silnicnim elektrokole nejslabsi soucastka je brzdy, brzdi to spatne (kdyz bavim o brzdeni s 50-60km/h):(
Prevody nepotrebuju, 54/11 je fajn prevod pro elektrokolo ktere stavim. Takze muzu sundat odpocivadla, te stejne nevyuzivam. Ale mit brzdy na tak malem raminke vedle predstavce nechci, neni to bezpecne:( Hlavu jeste potrebuju:)
5 baru je maximum, i tak hned praskaji draty.
Vazim 95kg. 8baru nezvladne ten 28mm plast. na prednim kole mam 23mm plast a 8 baru.
Ten karbonovy ram ma hlinikovy koncovky. Nejsem jisty, ze ram snese motor - ale jinak jak stavbou ja to nezjistim:(
Urcite kvuli ceste s rychlosti po asfaltu 30km/h nebudu stavet elektrolo:))))
Mozno ted je cas vyskouset friction drive. Ale ten blby zvuk me moc nelibi.
0
Jinak 23mm je fakt málo, být tebou orientoval bych se na gravel kola 32mm+, a TT kola bych nechal stranou zájmu.
Fór je v tom že originál silnice je tak lehký stroj, že všechny nerovnosti pochytáš v nohách - a když to neuděláš, jen si trochu natlučeš pozadí a ruce - v případě TT polohy i močovou trubici.
Kolo jako takové většinou tyto rázy snáší dobře, ale viděl jsem na vlastní oči jak 75kg týpek na silničním RB spadl asi ve 30km/h do 5cm díry v asfaltu, a výsledek byla rána jako z děla a dvojitý snakebite + ohnutý ráfek.
0
Ja jiz premyslil nad tim, abych tam dal 27.5" uzky silnicni rafek a 1.25"++ plast, abych mel 1-2mm mezeru mezi plastem a rafkem. Mam to na mysli. To vyresi hned nekolik problemu:)
Ja jiz 3 roky shanim zelene gravel kolo, ktere ma dobry hydro(!) diskovy brzdy a rychloupinaky (!) - a do 30000Kc jeste jsem nic nevidel. Vetsina kol ma mechnicky brzdy nebo pevnou osu, do ktere nedam motor.
Jednou jsem nasel vhodne kolo, ale bylo me trochu male:(
Vice penez do toho nacpat nechci:)
0
Tady u toho motoru píšou, že je na rozteč 128 - 148mm. Mají to i na obrázku. FAQ:
Which bike can use this motor kits?
The rear drop out size(OLD in the picture) shall be 128-148mm, the disc brake Diagonal hole distance: 44MM; Adjacent hole distance: 22MM, please see the sixth picture for installation
https://www.amazon.com.au/Electric-Bicycle...
0
Dekuji za radu.
Myslim presne tehle 500W bafang ja ted mam na silnicnem kole:) S 9rysl. kazetou ma sirku 138mm.
Mozno s 1 rychlostnym vicekoleckem bude mit sirku 128mm. Ale bohuzel ja chci mit kolecko 11z, a nejmensi 1 rychlostne kolecko ktere ja sehnal je 16z.
Jinak tento motor muzu vrele doporucit. 700W trvale zvlada vpohode:) Do kopce tahne nad 40km/h.
Takze pomer vaha/vykon je urcite lip nez bezny DD motory s vahou 5.5kg, a vykon je lepe nez bezny 3.5kg motory.
Mozno ma cenu zeptat na moznost instalaci do 130mm zadni stavby.
0
Jednorychlostní vícekolečko (s 1 rychlostnym vicekoleckem) je někde k mání?
Mohl bys dát, prosím, odkaz?
0
16T
https://www.ebay.com/itm/184829720579?hash...
To je nejjednodussi volba. Kupoval jsem 2 na vyskouseni.
Pak tohle
12T 14T 16T Teeth 34MM Single Speed Freewheel Flywheel Sprocket Bicycle Gear.
Nebo tohle pro kopci:
BMX Bike Bicycle Race Tooth Single Speed Freewheel Sprocket Part 16/18/20/22/24T
12T jsem jeste nevyskousel.
Asi ma cenu koupit 12T na vyskouseni na beznem 3.5kg motore. Mozno 54/12 je vhodny prevod na 250W motor.
0
Jasně, nejlepší bude napsat jim dotaz, co je to za typ motoru. Pokud by to byl ten G040, tak tam má výrobce uvedeno jen těch klasických 135mm. https://bafang-e.com/oem-area/components...
0
Myslim ze je to tento motor.
0
To je nějaká pitomost, podle fotky je verze s kazetou model G040 a ten podle webu Bafangu má 135 mm.
0