Ahoj, mám dva měsíce Easybike Ego 1.0 se středový motorem Bafang a všiml jsem si, že při větším zatížení (na max.přípomoc) se mi na pár vteřin vypíná motor. Na displeji se zobrazí, jakoby už byla vybitá baterie (zmizí všechny čárky) a pak se úplně vypne na pár vteřin motor. Po chvíli je opět vše v pořádku a displej zase ukazuje 4 dílky z 10 a motor normálně funguje.
Děje se tak vždy, když displej ukazuje 4 a méně dílků baterie. Když je baterie plně nabitá, tak k vypínání motoru nedochází.
Dělá vám to také a jedná se tedy o vlastnost, kdy už baterie nemá při 4 dílkách dostatečné napětí na plný výkon, a nebo je baterie vadná a mám ji reklamovat?
4 dieliky z koľkých? Mne to príde ako problém s batériou, možno by ešte niečo mohlo byť aj na kabeláži. V poriadku to asi nebude.
-1
4 dílky z 10 znamená , že aktuální kapacita baterie je již min. z poloviny vyčerpána. Při zapnutí vysokého stupně asistence odebírá motor větší proud a tím dojde k poklesu napětí baterie.
Podobně reagoval můj displej C-965 ,hlásil pískáním nízké napětí baterie při vyšších asistencích u BBS02, i když byla skoro nová baterie právě jen jen asi zpola vybitá.
Nezatěžovat tedy baterii velkými odběry po vyčerpání přes polovinu.
0
Přítelkyně jezdí baterku na poslední dílek a popisované se jí neděje. Je pravda že má asi 50 kilo a 27,5 kola ale baterku nešetří. Proto se ptám na věci které by mohli osvětlit problém. Je ale pravda že jsem v jednom testu četl podobné chování, akorát si nepamatuji jakého kola se to týkalo. Nicméně ani tam to nebylo při cca 40%.
Pokud má tazatel metrák a jezdí pilu, tak je možné že baterie není z dostatečně tvrdých zdrojů. Ale to pak není vada baterie ale vlastnost. Ono s těmi akumulátory je obecně problém v zatížitelnost. Já se dostal na čtyři dílky u bafang max d. jednou a žádný problém ale už si nepamatuji jestli jsem dal v této fázi plnou přípomoci, jelikož ji moc nepoužívám.
0
A kolik kilometrů na ty čtyři dílky to ujede jsi nezkoušel? Nebo jak dlouho to ze čtyř dílků nabijiš do plna a jakým proudem? Je možné, že baterie je v pořádku ale špatně ukazuje displej stav baterie. Možná špatně nastavené vypínací napětí.
0
Displej ukazuje kapacitu baterky dost nepřesně. Nejprve vůbec neubývá a tak si myslím, že na ty 4 dílky už tam těch 40% rozhodně nebude, ale spíš tak 15-30%.
Jinak jezdí na tom i přítelkyně s 55kg a dělá to taky.
0
Kolik km bylo na ty 4 dílky najeto a v jakém terénu ?
Reklamovat u prodejce nebo u něj zkusit co udělá jiná baterka, může být taky vadná jedna paralelní skupina článků.
0
Kolega má pravdu. Reklamace bude nejjednodušší řešení. Ať hledají problém lidé kteří se vyznaji (nebo by měli) sám se asi moc neorientuješ a mohl by jsi udělá víc škody jak užitku.
0
Těch pár dílků na baterce nebo na displeji je pro přesnější odhad zbývající kapacity baterky nedostatečné. Proto je vhodné instalovat voltmetr, pokud napětí baterky není zobrazeno na displeji.
0
Udivuje mě, že napětí baterie nezobrazuje každý displej. Ale zase ženské by to neocenily a chlapi by mohli třeba zbytečně prodlužovat životnost akumulátoru. Což u systémů které pracují výhradně s akumulátorem výrobce není žádoucí.
0
Ten display by mohl zobrazovat kde co a nejspíš často to i bude umět. Jen ho přepnout do nějakého servisního módu.
-1
Zkontrolujte si pořádně konektor na baterce i v rámu kola, může být poškozený a zvýšený přechodový odpor pak může vyvolávat tuto závadu. Mě se to stalo minulý týden - mám vymačkané a trochu poškozené kontakty v baterce a kolo začalo dělat něco podobného. Napětí klesalo až na 28 V myslím.
Zatím jsem to "opravil" tak, že baterku pořádně přitahuju k rámu elektrikářskou páskou.
Úbytek napětí na přechodovém odporu může být i někde jinde, třeba na konektoru do motoru, .....
Pokud by jste měl na kole instalovaný voltmetr, pomohlo by to lépe identifikovat, lokalizovat závadu.
0