reklama

motor Tongsheng versus ostatní

Jestli jste někdo měl možnost testovat víc středových motorů, mohli byste se někdo podělit o zkušenosti? Kolo se středovým Tongshengem, se mi asi jentak otestovat nepodaří, tak budu rád za osobní zkušenost. Absolvoval jsem pár testovacích jízd a je překvapivé, jaké jsou mezi motory rozdíly. Třeba Shimano je sice docel hlučné, ale má pocitově skutečně impozantní záběr při jízdě do kopce. Proti tomu středové motory Bafang M400/420/500 jsou velmi tiché, ale působí dost slabším dojmem. Bosch bych pozicoval někde mezi, ale blíž Shimanu, pokud jde sílu zátahu do kopce.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.05.2019
Autor: ondrap

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Podle srovnání výkonů středových motorů by na tom měl být Bosh CX lépe než Shimano E8000.
viz- https://electricbikereview.com/forum/threads...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 22.05.2019
Autor: Andy5
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Bosch má několik typů motorů lišících se kroutícím momentem. Active , Active Plus, Perfomance a Perfomance CX. Nejmenší má Active 40Nm, největší CX 75-80Nm. Je tedy podstatné jaký typ motoru Bosch byl porovnáván. Dle dostupných údajů má Shimano kroutící moment 70Nm.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 22.05.2019
Autor: bolek
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Podniknul jsem pár dalších testů a co se týče síly záběru do kopce, seřadil bych motory do tří skupin od nejsilnějšího po nejslabší následovně:
1. Shimano
2. Yamaha
3. Bosch CX, COMP, Bafang.
Rozdíly jsou tedy subjektivně značné a vypadá to, že hodnoty točivého momentu dle specifikace o chování v praxi vypovídají málo. Ze zmíněných má mít třeba Bafang M500 až 95Nm, ale v praxi se ukázal jako jeden ze slabších. Bosch CX i COMP na tom nebyly o moc lépe. Při testování jsem vždy používal maximální asistenci (režimy Boost/Turbo). Každý výrobce má zjevně jinak nastavené režimy pomoci. Chování pohonu Shimana připomínalo tempomat, čím byl kopec strmější, bylo cítit větší tah motoru, jakoby kolo nechtěl nechat v kopci zpomalovat. Žádný jiný pohon neumožnil šlapat do skutečně prudkého kopce tak lehce.
pozn. kadence šlapání při testech odhadem 50rpm.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 22.05.2019
Autor: ondrap
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Tady je srovnání motorů nejčastěji používaných výrobci ekol v západní Evropě, stav k 22.3.2019 :

https://ebike-mtb.com/en/the-best-emtb-motor/

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.05.2019
Autor: docware
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Mám prosbu na majitele motorů Tongsheng TSDZ2, jakou variantu používáte: 36V/250W nebo 48V/500W? Cena je zhruba stejná. Já bych preferoval 48V/500W a "motor with torque sensor throttle e-brake lever", což jestli chápu správně, je motor vč. plynové páčky a brzdové páčky s odpojovačem motoru při brzdění? Cenově prakticky stejné jako motor bez těchto senzorů.
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210025

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 14.06.2019
Autor: ondrap
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Ahoj, montoval jsem na 2 kolech tsdz2 48V z pswpower. Jde o to jakou máš baterii - pokud kupuješ novou, tak vem 48v. Výkon je konstrukčně naprosto stejný u všech, jde jen nastavení, které si můžeš změnit na displeji (max. ampery). Čím více, tím dříve jej spálíš. Pro ježdění po horách rozhodně instalovat teplotní čidlo a flashnout opensource řídící program + nějaké teplovodní podložky mezi motor a obal. Motor je silný, dost se zahřívá a je pro kutily!!! Dle hmotnosti jezdce je třeba řešit časem různé vrzání, cvakání. Díly jsou však velmi levné. Výhoda je jeho velkost a za mne i odolnost - už jsem s ním trefil kdejaký pařez a OK. Je o dost hlučnější než bafang, hlavně když se "rozvrzá".....

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.05.2023
Autor: mm_42
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: motor Tongsheng versus ostatní

     

Díky za koment do této již zapomenuté diskuze. Ano, ten motor 750W/48V jsem nakonec zvolil. Mám s ním najeto skoro 11.000 km a zatím bez chyby. Co se týče nastavení displeje, tak to nejsou Ampéry, ale citlivost asistence - mám nastaveno na maximum. Ten opensource firmware stále zvažuju, ale ještě jsem se neodhodlal flashovat, ačkoli některé funkce by přišly vhod (zejm. vyšší citlivost asistence).

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.05.2023
Autor: ondrap
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

127 cyklistů (1 přihlášený)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 5. část

5. část - Jezero Yssyk-kul a okolí V sedle se cesta narovnala a pak zlomila. Bylo už jasné, že jsme bouřku…
Peggy | 10.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 4. část

4. část - Chtěla jsem Kyrgyzstán, mám Kyrgyzstán... Podepsaly se na nás únava, hlad a stres, jestli seženeme…
Peggy | 06.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 3. část

3. část - Krát dvě to mělo bejt Čtvrtý den od startu jsme vjeli do velkoměsta, do Almaty. Zde měly děti…
Peggy | 02.05.2024