Zdravim.
Dneska po 10000km me odesel jeden konektor banana 4mm mezi RJ a motorem. Musel 20km vyslapat sam na prevodu 58/32:)
Za 5 let ten problem jiz stal 3 krat na 3 mojich elektrokolech.
Mam te konektory obaleny bizurkou pro dobrou izolace+plastovou trubickou pro lepsi chlazeni, ale obcas do ni zatekava voda, tak pomalu roste odpor ve kontaktu - a je to hotovo:(
Musim rict, ze bezna teplota RJ za jizdu - 50-70C, coz znamena ze te draty jsou vzdy teply.
Jsem jisty, ze pajet to nechci, mam spoustu kol a RJ, a to musi byt vzajemne kompatibilne.
Nekdo muze doporucit neco vhodneho na vymenu konektoru u vsech 3 dratu pro proud alespon 30A?
Mam MT30 - je to maly, lze koupit MT60 - mozna vhodna volba, ale pri tech podminkach bezny XT60 maji zivotnost 1-2 roku.
Chtel bych jeste vetsi- Ale MT90 je to jiz jiny konektor, a mit 2xXT90 je to docela blbe:(
Ak to chcete malé a elegantné, MT60 je fajn. Ak Vám konektory ničí voda tak jej zabráňte sa tam dostať. Tam kde sú káble priletované to zaizolujte neutrálnym silikónom, a môžete z neho urobiť "tesnenie" aj v mieste kde dosadá hrana jedného kusu konektora na doraz na druhom konektore. V tom "rohu" to treba zatrieť silikónom a nechať ho vytuhnúť. Po zasunutí konektorov do seba dosadne plast na silikón a bude to tesniť. Prípadné prelepenie spoja izolačkou tiež neublíži. To už sa tam voda naozaj nemá ako dostať...
Ešte poznámka ku chladeniu - konektor sa chladí vedením tepla káblami. Použite dostatočne hrubé vodiče a teplo z konektora bude mať kade uniknúť.
0
Zdravim.
Dekuji za doporuceni.
Nechci male, chci to, co vydrzi dlouho a co nemusim resit i za 10000km:)
Silikonovou bizurku tam mel, rostavila se.
Stenjne rostavila se i vnesni trubicka na jednom dratu, ostatni je fajn.
Kdyz pouzivam izolepu - to jeste hur, po zahrani na 50C je to hrozny material s tekutym lepidlem.
Voda dostava pres otvor pro hlazeni vzduhem. kdyz jedu v dezd, tak neco malo tam bude:( Omezovat to nechci.
A to chlazeni opravdu potrebuju, jinak RJ bude prehrata za 30 minut misto 60 min.
Kabely jsou opravdu teply, protoze vsechno tam je teple:( Prostor je maly, ucinost RJ neni dostatecna. Vetsi prumer kabelu (mam prumer asi 2.5mm) delat nechci - to bych znamenalo letovani 6 kabelu i u RJ, i u motoru.
Pristi krat udelam krabicku s jineho materialu, preklizka neni moc vhodna na vykon 500-1000W s 2RJ a 2 baterek. Mel jsem na mysli dat nekolik vetraku, ale tam pro ni neni dost mista:(
0
v práci jsme nabíjecí/ balanční konektor pro LiFePO4 články řešili modelářskými pozlacenými banánky MP Jet a držákem vytištěným na 3d tiskárně. Konce kabliku nejsou v smrštovače, ale jsou zality do držáku karosářským trvale plastickým polyuretanem.
0
MP jet vypada docela podobne jako bananky. Mozno bych stalo za to vzit 6mm misto 4mm.
Ten drzak pa 3d tiskarne mozno je lepsi reseni nez bizurka+trubicka. Dekuji:)
0
Ja mam neco takoveho:
https://www.gme.cz/dutinkovy-faston-na-kabel...
Mozno bych tohle bylo lepe:
https://www.gme.cz/dutinkove-fastony-na-kabel...
0
Ty MPjet mi pripadaji o tridu lepsi nez toto.
Pokud maš opravdu ten prvni, ten je pro vodič 1mm2
Obvykle se pocita 1mm2 4-5A
Tve vodice 2,5mm2... je to tak do 12A
Co si pamatuji, mas docela silne motory, asi to "nebude ono"
(nemám zkusenost s elektrokoly, mozna je to tam trosku jinak)
0
Tehle konektory, ktery mam, zaletoval vyrobce motoru a taki vyrobce RJ, ja ji jen spojil:)
Nevim, proc vse pouzivaji nevhodny konektory.
Mozno proto, ze pro vetsinu pripadu a je to fajn:) I v mem pripade to funguje bezvadle az 10000km:)
Ano, te 2.5mm prumer - je to asi 5mm2. Neni to moc, ale neni to i malo pro trvaly DC12A (asi 20-30A v AC). Na motoru ten prumer je trochu mensi:(
0
Použití konektorů je dáno cenou, prostě tam výrobce dal to nejlevnější co alespoň chvíli vydrží. Protože co? Protože peníze.
0
Je to tak:)
Pri cene cele RJ jen 250Kc a cene jen 9 transistoru 9x100Kc... Neco musi byt velmi levne:)
0
2,5mm2 kabel jsem používál na 35A a bez problému, spíše shořel kontakt na konektoru než kabel. Zřejmě jen kvůli nedostečné styčné ploše.
http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm
0
Bobbobe, to asi ten konektor nebyl dostatečně dimenzován. (nebo byl postižen oxidací)
Osobně mi připadá Tvé použití kabelů jako podhodnocené , stejně jako přístup "XY ztráty mi nevadí"- nicméně nejsem v Tvé kůži tak připouštím že se mohu mýlit.
K dimenzování -
Ti modeláři to mají opravdu řešené a ozkoušené pro dané proudy - ale pro kratší časy- elektrokolo jede řádově hodiny, model na jednu sadu baterek asi desítky minut.
Takže modelářské dimenzování a klasické "elektrikářské (4-5A/mm2)" kde to je dimenzováno na nonstop provoz se odlišují.
Ty kola budou někde mezi, osobně bych se však přikláněl k použití co největší dimenze "co se tam vejde" - ty náklady na kabely a konektory se vrátí na životnosti.
0
Jasně však píši že jsem používal:-) Něco u toho konektoru asi dobře nebylo když jeden pol (faze) konektoru se spálil. Fázové vodiče byly dokonce jen 1,5mm2 ale už jsem to překopal na 2,5mm2 a napájecí jsem dal 4mm2. Tohle by už snad mohlo vydržet.
U toho motoru ten max výkon je taky řádově jen v ninutácu mnohdy jen sekundách. Při běžné jizdě je to někde v tom rozmezí 1-5A. Ano u mně je to vše jinak než u elektrokolaře který ještě může šlapat:-)
0
Dneska opravoval jsem ten konektor, a zjistil, ze drat je jen 1.5-2mm2. A velky kousek toho dratu jiz ma tvrdou izolace - tak je to na vekou opravu ci radsi hned na vymenu RJ (ktera taki zlobi po prehrati).
Pravdepodobne jednoduse koupit MT60 konektory.
Vi nekdo kde lze koupit 1-2 pary?
77Kc+doprava+vypada drahe.
https://www.jino.cz/konektor-mt60-1-par_14877
Z HK 1 par i s dopravou stoji 100Kc.
S Ciny 5 paru stoji 80Kc, ale nechci cekat mesic.
0
Pri cene 100Kc za par MT60 jednoduse vymenit celou RJ (za 250Kc) kdyz konektory budou KO.
0
5 paru z Ciny za 82kc jiz jsem objednal:)
0
Můžete dát odkaz na ř.j. za 250,-Kč ? Na 48V, ruční plyn ? S možností nastavení omezení proudu ?
0
Ja kupoval neco podobneho za 200Kc:
https://www.ebay.com/itm/1x-36V-48V-350W...
Bohuzel takova RJ nastaveni omezeni proudu nema.
Lze to trvale zmenit na mensi nebo vetsi:)
0