Ahoj,
shanim horske elektrokolo popr. prestavbu klidne i bazarovou tak aby bylo kolo legalne provozovatelne na silnicich tj. s omezenim 250w.
Potrebuji s tim jezdit do prace 8km pres les kde se prekonava cca 300m prevyseni po nezpevnenych cestach sterk / lesni pesina.
Baterii bych urcite rad videl co nejnize kvuli usekum 10% stoupani kterych je po ceste nekolik (napr. na ramu misto bidonu).
Myslite ze bude vhodnejsi pohon zadniho kola nebo motor stredovy u klik ? Z pohledu toho terenu a z pohledu spolehlivosti ?
A maji legalne provozovana elektrokola tlacitko kterym lze dostat plny vykon z toho motoru (samozrejme s omezenim na 25km/h) ? Co jsem videl tak klasicke prestavby a levne modely funguji v tom nastaveni ze clovek musi prislapavat jinak motor nepomaha - do tech stoupaku by se hodilo mit k dispozici plny vykon tam tech 250w stejne nebude 100% stacit na vahu ~95kg.
U toho kola mi jde o to jak prekonat rychle 8km v lese abych se do kopcu blizil tem 25km/h. Cipovat to nechci, jednou do me na kole najel na krizovatce maly moped a kdybych mel nelegalni kolo byly by z toho opletacky...
kdyz nad tim premyslim vlastne nehledam kolo na sport ale spis 250w elektromotorku ktere obcas pomuzu do stoupaku :)
Ja jezdim rad na klasickem horskem kole ale obcas jsou dny kdy potrebuji byt brzo doma a tam je to ekolo velmi dobre vyuzitelne.
0
Vaše zadanie si protirečí, ja by som na Vašom mieste upustil od tých 250W. Potrebujete poriadny výkon aby jazda bola taká ako si predstavujete. 250W na to určite nestačí. Navyše v lese je každému jedno koľko kW tam máte a na ceste väčšinou stačí neprovokovať a nerobiť nehody. Zvážte si čo je pre Vás dôležitejšie.
0
berte to tak ze stalych 250w a me obcasne slapani je pro me dostatecna 'rozumna' rychlost. Bez elektrokola jedu 30min tam a cca 60minut zpatky - kdyz to srazim na polovinu 15min tam a 30min s mou klidnou pomoci v kritickych usecich tak je pro me ok, samozrejme si musim takove kolo nekde pujcit a zkusit si to ale jestli muzete pomoci s temi dalsimi otazkami tak budu rad.
Cilem me cesty je vlakove nadrazi okolo je husty provoz, semafor, krizovatka tam se civilizaci nevyhnu - pres 250w nejede vlak.
0
250W je jen relativní pojem. Kup si e-kolo s motorem yamaha a budeš mít regulerních 450-600W.
Těch takzvaných 250W je jen nominální výkon a nikoliv špičkový, který činí více jak dvojnásobek nominálu.
https://www.akumo.cz/haibike-sduro-hardnine-3-0...
0
Když to chceš řešit přestavbou a ne kupovat komplet elektrokolo, tak pro motor není limit 250 w, ale můžeš mít motor do 1 kW. Jediné co by se mělo na silnicích a stezkách dodržet je maximální rychlost 25 km pro pomoc motorem.
0
Přesně tak, na tuhle alternatívu jsem si nevzpoměl, je to semnou už špatné:-)
0
dekuji velmi dobra pripominka :)
0
Myslim ze MAC12T v zadnim kole (4kg)/QQ128 s malym RPM (3kg) a lipo baterka 36-48V5Ah (1-1.5kg) klidne bude stacit na 8km vylet v terenu s 10% kopci.
Limit 25km/h lze jednoduse nastavit nejen na RJ/LCD, ale taki i pomoci spravne zvoleneho napeti baterky.
Jeste lehci sadu do 10% kopce v terenu nedoporucil bych.
0
MAC je moc drahej a špatně se shání. Tento potřebuje 48v 201RPM a jede jen 26km/m víc nedá, zato za něho můžeš zapřáhnout ještě žebřiňák.
https://bmsbattery.com/45-48v
0
Nějak to nevyšlo repete
https://bmsbattery.com/ebike-kit/351-bafang...
0
Nebo tohle, skoro to same:) Dekuji za dokaz.
Pokud zapojit jen 36V - tak to bude skoro jen 250W, ale do kopce pojede vpohode.
0
Při celkové hmotnosti (jezdec, kolo, zavazadla) 120kg, soupání 10% a požadované rychlosti 20km/h, je potřeba cca 750W výkonu.
S výkonem 250W pojedeš s tím nákladem a do stoupání sotva 7km/h.
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Osobně bych doporučil hotové kolo se středovým motorem.
-1
To mohu jen potvrdit, i když s jistou malou modifikací. Mám "hotové kolo", tedy komerční se zadním nábojovým motorem na 48V a přepínáním z nominálního výkonu 250W na 350W. Motor má dávat při off-roadovém modu těch nominálních 350, ale maximum má právě 750W. No a při celkové váze 100 kg (kolo 25 s bagáží, jezdec 75) jsem jel do kilometrového stoupání 14% rychlostí 18-20 km. Tedy jde to i s nábojovým motorem.
0
Mlčky předpokládám, že motor má převodovku a volnoběžku.
0
Nahlas potvrzuji, že motor má převodovku a volnoběžku a zadní kolo devítikolečko.
0
Pokud povrch cesty (asfalt) dovoluje jet takovou rychlostí (20km/h) a motor má na takovou rychlost do kopce dostatečný výkon, tak je nábojový motor celkem efektivní. Ale někde na lesní cestě, když vzhledem k terénu rychlost ve stoupání poklesne třeba na 10km/h, už to nejsou pro nábojový motor vhodné podmínky pro efektivní chod. Pak se spíš uplatní středový, je asi univerzálnější.
-1
Pokiaľ ten "zlý" úsek nie je dlhší, nábojovému motoru to nevadí, a pokiaľ to nie je hodne strmé alebo veľmi ťažko prejazdné, dá sa to vyšliapať na ľahkom prevode s pár sto wattmi bez nejakého prehriatia alebo iných problémov. Samozrejme 100kg jazdec bez pedálovania rýchlo skončí.
S príšľapom sa dá ísť aj s nábojovým motorom pekne pomaly do kopca, skúšal som to nie tak dávno, a keďže mám computer ktorý mi ukazuje príkon aj teplotu motora vidím či je to OK alebo nie. Problém je ísť rýchlosťou 10km/h pri príkone 1kW, ale to sa len tak bežne nedá dosiahnuť a normálne nie je tak dôvod jazdiť dlhšie...
0
Celkem jsem s výše zmíněným kolem se zadním nábojovým motorem vyjel řadu lesních pěšin i s kamínky a příčnými kořeny, i když "efektivní chod" nedokážu posoudit. Prostě to slušně jelo i nižší rychlostí, cca 12-15 km/hod. Podotýkám, že tam mám torzní senzor.
0
Kolega je ryzí teoretik a nerozlišuje přímé motory a motory s vestavěnou převodovkou.
Mám ještě kolo s nábojovým motorem s převodovkou a skutečně není problém jet do slušného kopce rychlostí 12-15 km/h. Mám senzor otáčení a je to totéž - člověk se s tím musí naučit jezdit, poslouchat motor a vyhovět mu.
0
Já tomu věřím, mám své oblíbené místo na rybách, kde při zpáteční cestě jedu lesní cestou asi 400m většinou stále rozrytou od prasat se stoupáním kolem 12% a místama i více. Mám zařazen lehký převod a jedu rychlostí 8-12km/h.Když jsem kontroloval teplotu motor i ř.j. byly jen vlažné. Váha celkem kolem 150kg a proto se snažím vždy vše sníst,vypít a vychytat všechen šrot :-) Nedávno jsem svezl i 7kg kapra a motor si stím poradil. Motor mám Bafang BPM 500w/48v převoďák.
0