Ahoj všem, už dlouho to tu čtu, ale zaregistroval jsem se až nyní. Dovolil bych si požádat o radu - a to jaký celoodpružený rám byste mi doporučili pro středový pohon? Svezl jsem se na celopéru a nějak mě to dostalo :-)
Něco málo o mě: 195cm, 130Kg, v současné době jezdím na Maxbike Malawi 29'' s 21'' rámem, který jsem si oproti sérii upravil o sadu XT M8000 (brzdy 203+180), přehazka, 11ti kolečko, vidlice Raidon, vpředu 53 zub, odpružená sedlovka s tvrdší pružinou. Kola jsou od Majkeho. Středový pohon mám Bafang 1KW s 13.4Ah baterkou.
Cenové rozpětí pro nový rám mám cca 20-30.000.
Jezdím převážně po cestě či rozbité cestě, lehčímu terénu se nevyhýbám ale taky, nicméně je to tak 80/20. Žádný 1m skoky, jízda po zadním a další (pro mě) kraviny nedělám, je mi 41 a z toho jsem vyrostl.
Prosím bez offtopic typu zhubi a nepotřebuješ elektropohon apod...
Budu offtopic ,ale já bych si nechal co mám a dal ještě širší pneumatiky.
0
Mám tam teď 2.25 Schwalbe Racing Ralph, možná by se tam dozadu vešly i 2.35 NN, ale nevím jistě, jestli to bude takový rozdíl :-(
0
Celopéro bych bral pokud bych měl E-skutr. Ale pokud to bude pořád kolo,tak nevím. Určitě tam vleze i mnohem víc než 2,35
0
Podle meho nazoru je naprosto jedno, jak se vysledny produkt nazve. Pokud vis o nejakem celoodpruzenem ramu v cenovem rozmezi 20-30kk, ktery by byl vhodny na e-skutr, budu rad za tvuj typ ;-)
V kazdem pripade dekuji moc za tvoje reakce, nevrazivost vudci e-pohonu je na tomto foru znama a za tech par tydnu co to tu ctu je myslim si evidentni. Nicmene stejne jako ja kdyz jedu autem a nebo na motorce musim tolerovat cyklisty, je (a to opet pouze dle meho nazoru) vhodne, aby cykliste tolerovali e-cyklisty. Opravdu tu nechci zadnou flamewar. Moc diky
0
Zrovná já mám mít nevraživost vůči E-Pohonu?? To bude nějaký omyl
0
Nechci se nijak dotknout tebe a ani jiných, myslel jsem to opravdu obecně pro přečtení ostatních threadů tady :-)
0
Jen pro zajímavost, proč měníš rám a proč za celopéro? Pro to co jezdíš musí HT bohatě stačit.
-1
Ahoj, protože jsem se svezl na celopéru po kostkách i po silnici a je to dost rozdíl jen proti přednímu odpružení :-)
0
Ale zase je výrazně těžší a při záběru se víc kroutí a žere energii a navíc je výrazně dražší. A když dáš na pevnáka ještě o jednu až dvě desetiny širší gumy a přiměřeně je foukneš, tak rozdíl na dlažbě nepoznáš.
Jinak, ale rozumím tomu většímu pohodlí na nerovnostech, které je ale zase vyvážené nevýhodami.
Jen mě zajímaly důvody.
0
Složitější a dražší servis.
0
Vidlice i zadní tlumič mohou být zamykatelné a v případě potřeby pak pružení energii nežere.
0
To sice ano, ale pořád to není pevný rám, je tam dost volných čepů, ložiska, nemůže to být napevno bez průhybu, bude jen menší nebo větší.
0
Nerozumíš tomu :-)
0
Já vím, proto jen tak aby řeč nestála :-)
0
jsi hodný,půjdeš do nebe
0
Viz lelek, řešil bych to pevným rámem, širšíma hladšíma 29" gumama a třeba kvalitní odpruženou sedlovkou. Nižší váha, lepší vodšťuch, levnější.
0
Ono to asi nakonec stejně tak dopadne, v pátek ještě uděláme upgrade na 53/11-42 převody a uvidím jak se to bude chovat. Žádný odolnější celopéro jsem nikde neobjevil :-(
Ten rám od Maxbike co mám snad tak strašný není, nebo ano?
0
S tou odpruženou sedlovkou souhlas, co jsem si dal na treka Suntour s paralelogramem, tak jsou záda spokojený a nebolej :-) Na ty rozbitý cestičky, po kterých jezdím, je to skvělá věc :-)
0
Jo, tu tam mám taky, ale celopéro se chovalo ještě lépe :-)
Na tý sedlovce mi vadí to, že když se propéruje tak mám pocit, že mi utekla řidítka o 5cm dopředu :-)
0
Celopéro je dobríé na E-motorku
0
Smrtistrojí, jake celopero v cene 20-30kk bys prosim doporucil pro e-motorku? :-)
0
Doporučil bych kolo z bazaru s kvalitním ocelovým rámem na velmi širokých pneumatikách. Klidně i 3 palce a více. A kotoučové brzdy.
0
V zásadě by ti stačil full rám s pružinovým odpružením. Ušetřil bys nemálo peněz za vzduchové pérování. Rozdíl váhy a citlivost by u takového elektrohybu nebyl tolik znatelný a kromě pořizovací ceny bys časem ušetřil i dost peněz za údržbu.
Obecně se ale nové full rámy blbě shánějí (pokukoval jsem teď nedávno, z nouze, nevěda, jestli ten můj opraví)
Na kolo do města bych pořídil klidně něco z druhé ruky. Klidně s vyrajtovaným pružením. Ložiska v zadní stavbě vyměníš snadno (pokud bude potřeba) a pokud to koupíš přiměřeně levně, tak tu pružinovou jednotku dozadu pořídíš levně a vidlici taky nepotřebuješ žádnou top. Cenově se pak porovnáš snadno a ještě zbyde na obměnu potřebného.
0
Tak já se nebráním použitému rámu, na cyklobazar koukám docela pravidelně, nicméně sehnat 29 rám ve velikosti X(X)L taky není právě to nejjednodušší :-)
0
Jasně, celopéro to není, ale slušně to pomůže. Kupoval jsem ji rovnou s tvrdší pružinou pro váhu jezdce 90-120 kg, ale to už asi máte taky.
0
Ano, tu už mám samozřejmě taky. Dneska jsem si dal vyjížďku kolem 50km a buďto si zvykám a nebo zapomínám jaké to na tom zapůjčeném celopéru vlastně bylo :-)
0
Aktualni stav je tento...
0
Nechat tak
0