Ahoj,
jak se budou v praxi lišit horák HT 29" na tenkých trekingových pláštích a "normální" trekingové kolo na stejných pláštích? Kromě toho že 29" bude mít asi lepší vidlici? Co bude lepší pro asfalt/cyklostezku/ježdění do práce, prostě ne do terénu?
Do 29" ti vejdou široké mtb pneumatiky, do crossu mohou a nemusí.
Možná (nikoliv nutně) bude mít 29" lepší brzdy, větší kotouč vpředu, menší převodníky (22-44 namísto např. 28-48), kvalitnější náboje.
Možná bude 29" trochu delší (jak rozvor, tak délka horní rámové trubky).
Ale za stejnou cenu dostaneš +- stejnou kvalitu.
Při stejných - vhodných - pláštích bude na uvedené použití rozdíl zřejmě marginální. Musel bys srovnávat konkrétní dva modely kol.
0
A tvoje cyklokroska se na dojíždění do práce nehodí?!?
Tedy né že bych ti nepřála nové kolo, jen se tak ptám.
0
Cyklokrosku jsem prodal a mám jenom toho dahona (horské kolo, možná spíš městské). Na cestování je super, ale denní cesty do práce jsou jiná disciplína. Potřebuju zrychlit, odlehčit a přitom se nenechat tlouct (brnět) do rukou na úsecích hrubého asfaltu. Vlastně bych potřeboval silničku s odpruženou přední vidlí a malým nosičem.
0
proč jsi prodal tu cyklokrosku?, není to tak dávno, co jsi o ni básnil :-)
0
Laďo viz dole, bez prodání cyklokrosky bych neměl prachy na toho dahona. Už je to dva roky.
0
Tak v takovém případě splní tvé požadavky nejlépe silnička s odpruženou přední vidlí a malým nosičem.
Ale klidně se ptej dál :-)
0
Cyklokroska :-)
Nemá sice odpruženou vidlici, ale dát tam co nejširší pláště - 40-42mm, nafoukat na 3 bary (klidně i míň) a pod omotávku gelové vložky.
Nosič by také neměl být problém přimontovat, nebo dát na sedlovku.
0
No a nebude to těžký a pomalý (s odporem) v případě "podhuštění"? Já jsem asi spíš stará škola a hustím, co se vejde. Z měkkých pneu pod sebou jak vidím to promáčknutí na asfaltu, tak jsem nervní a pořád na to za jízdy koukám a při zastávce ohmatávám jestli neuchází a nakonec to stejně nabuším a mám klid. Chovám se ke každým pneumatikám jako ke galuskám. Víš? Neztěžklo by to a nebyl by výsledek stejnej jako ty 26 schwalbe BA 2"?
0
Zeptej se Mloka, ten ti vysvětlí že i při širokých gumách a nízkém tlaku může 29" horské kolo jet rychleji se stejnou námahou jako treking na mnohem užších pláštích. Prostě sem čuměl jak dokážou jet Schwalbe Super Moto 29x2,35 nafoukané na 2 bary a hmotnosti jezdce 90kg. No a pohodlí je skvělé i bez odpružené vidle viz moje kolečko http://www.nakole.cz/diskuse/16739-slibene-foto... http://www.nakole.cz/diskuse/16740-slibene-foto... .
0
to všichni: prostě mi horák HT 26" s odpruženkou přišel pohodlnější, vzpřímenější posez, netluče do rukou a nemusím hlídat abych si nebrnknul při pomalém manévrování špičkou tretry o přední kolo v rejdu, to se mi stávalo a to je na tlamu. Na cestování s vozíkem a relax dobrý, spokojenost.
Jenže po měsíci a 1000km naježděných do práce objevuju, že denní ježdění do práce je jiná disciplína. Horák zůstane na cestování, ale na tyhle ranní a odpolení švihy je těžkej a pomalej. Tak řeším jak zrychlit a nedrnčet, hrubý asfalt a lívance nepřevládají, ale na naštvání právě tak stačí. Horák na galuskách? silnička s odpruženkou? 29? Méně huštěná cyklokroska?
0
Nedavno jsem to tu psal - prekvapilo mne, jak lehce jede stary horak z 1991 s pevnou vidli. V praci jsem byl neuveritelne rychle a to jsem se ani nijak extremne nehonil. Nemas taky nekde takovy srot schovany?
0
Do horáka bych dal jen rychlejší kola.
Má to kotouče nebo V? Pokud kotouče, vyzkoušej, zda do toho vejdou galusková kola, to by bylo přesně to, co chceš.
Ale i když tam máš véčka, jsou rychlé 26" slicky nebo semislicky šířky kolem 1,5" (ale pozor, některé pláště této kategorie na mokrém asfaltu svinsky kloužou).
Mít jedoné kolo a střídat jen kola podle povrchu je výhodné z hlediska místa v bytě i peněz.
Nebo bych si na podobné dojíždění pěkně zrestauroval Favorita nebo jinou nostalgickou silničku. Ocelová zahnutá vidle trochu tlumí, je to levný, moc se to nekrade, a můžeš to úspěšně vydávat za svůj styl a výsledek své šikovnosti:-)
0
Mám kotouče, mechanický.
Díky za diskusi, trochu jsem si srovnal v hlavě jak to je a je to logické. Rychlost kontra pohodlí. Nejrychlejší bude silnička, ale na pohodlí tvrdá koza. A pohodlný kolo bude pomalý. Letos už to nechám, vyměním pneumatiky viz to druhé téma, dám něco užšího a rychlejšího. Na zimu budu pneu stejně zase měnit. A příští jaro uvidím, vypadá to zase na cyklokrosku nebo silničku. Obě už jsem jezdil a prodal, blázinec :-)) Je to v tom že cesty do práce jsou spíš rychlý hodinový švihy, než cestování nebo koloturistika. A to jsem dříve neřešil.
0
A co tenhle full ? Pohodlně odpružený, rozumné převody a peláší pěkně :-)
0
Krásná. Na té bych jel teď třeba do Benátek :-)
0
I silnička může být pohodlná, místo jedné omotávky dám dvě gelové, použiju klasické výplety s nízkými ráfky a nasadím nejširší možné pláště, co se mi vlezou pod brzdu resp. do rámu /25-28 mm/ http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en... Na takové silničce zvládám v pohodě naše "pěkné" asfaltky a v případě potřeby projedu s citem kdejakou polňačku nebo lesní cestu.
0