Trasy mezinárodní cykloturistické sítě EuroVelo vedou přes Českou republiku již několik let, ale dosud nebyly na našem území oficiálně značeny. To už od 18. května letošního roku neplatí – v tento den byl totiž v Jihomoravském kraji slavnostně otevřen první značený úsek EuroVelo v ČR – část trasy EuroVelo 9 – Jantarové stezky.
Při cestĕ Nĕmeckem a Francií jsem si všimnul zajímavé vĕci. Čím horší povrch, kratší úsek, tím více značení.
Po přejezdu z Nĕmecka do Francie to přímo praští do očí. 400 metrů údajné cyklostezky svislé značení jak na Michelské.
Spousta krásných cest kolem kanálů pak žádné cykloznačení nemá. V Meaux dokonce na tyhle komunikace kolem kanálů je zákaz vjezdu kolům, všeobecnĕ ovšem ignorovaný.
Dal bych přednost paralelním komunikacím pro zemĕdĕlská vozidla dobře použitelná pro kolo, jako je to třeba v Navorsku kolem E14 před cyklovopičárnama, které jsou spíše formalistickou záležitostí, než realným pomocníkem Na cestu se asi nikdo bez mapy (ať už papírové nebo digitální) nikdo nevydá a tak to značení jsou zase jen vyhozený prachy (protože žádné nemáme, tak vlastnĕ zase jen půjčkou od našich dĕtí)
-1
No je to fajn, jen nevím, zda to není trochu přeznačené, soudě podle fotek.
Na první fotce je to cyklotrasa 5, eurovelo 9, konec cyklotrasy 5A.
Poslední fotka zase eurovelo 9 a nějaká 403.
0
Značený je to celkem v pohodě. Většinou je to na jedné cedulce - trasa 5, i EV 9 dole na jihu i s vinařskýma..nebo jinýma stezkama. Pouze na odbočkách je těch značek víc. V pátek jsem si to dal od nás z Adamova dolů až na hranice a zpět. Cesta bez pár stovek metrů asfalt nebo zpevněná, ono to v noci nebylo moc poznat. Můj postřeh je ,že jsou cedulky moc vysoko - při sklopení světel s omezeným kuželem nahoru to nebylo moc výrazně vidět, na pár místech jsem vlastní nepozorností zapomněl odbočit. Celkem mám však ze značení dobrý pocit.
0
Nevím, pouze soudím z fotek. A pokud dobře počítám, tak na poslední fotce je na sloupu celkem 11 cedulek. A to je na mne docela dost, ač nejsem blondýna:-))
0
To je i můj postřeh, že z té změti cedulek a šipek na odbočkách se nedá bez zastavení vymotat. Chce to velké soustředění a pohledem kontrolovat jen tu trasu kterou jedu. I já jako blonďák s tím mám potíže..:-) a na té poslední fotce je vidět, že nově značené cyklostezky / trasy jsou umístěné asi ve 3 metrech ( ne vždy ) - tam značky ani směrovky běžně nehledám, jezdím ale i s GPS a tam případné vyjetí z trasy poznám po pár stech metrech.
0
až pod kopcem :-)
0
A to si uvědom, že maximálně za jednu další pětiletku někdo prosadí nějaký nový systém s jinejma barvičkama. Takže všechny mapy a čísla půjdou do hajzlu a slavnostně se zavede nová synergie :)
0
No počkej, nestraš, tyhle barvy už "drží" docela dlouho...
0
No já radši přeznačené, než vůbec neznačené a cením to, že se vůbec pro cyklisty něco dělá. Projela Rakousko, Německo, Francii a myslím, že ve značení jsme nejlepší. Tak chválím.
0
Zabetonovat sloupky s cedulemi, na to jsme světový, ale kudy to vede, to už je horší. :-(
Dost nechápavě jsem kroutil hlavou, když jsem si všiml kudy nově vede Euro-velo ve Valticích. Opravdu je nejlepší posílat cyklisty do 15% stoupání na šotolinové cestě, když se to dá objet po asfaltu po místních komunikacích bez provozu (jo, je to o 100m delší), případně po hlavní cestě, kde ten provoz také není silný a vzdálenost je stejná.
0