Počasí nám dává znát, že začíná hlavní cyklistická sezóna. Lidí na kolech přibývá, a tak je na čase vytáhnout mapu a najít nějaký zajímavý cíl pro výlet na kole. Dnes se podíváme do okolí Brna.
Brno a cyklisti
Musím uznat, že Brno opravdu nemá rádo cyklisty! Dneska jsem jel na kole do Brna, jel jsem od Vyškova a do středu Brna se nedá jinak dostat než po městském okruhu a kličkovat mezi auty. Je to hrůza, když i u nás ve Vyškově, což je malé město se budují cyklostezky, tak nechápu, proč už s tím taky něco v Brně neudělají. Vždyť tam vede jen cyklostezka č.5 z jihu na sever, jinak jsou to jen takové nevýznamné místní stezky. Nejlepší je v tomto ohledu Ostrava, mají tam nádherné vyasfaltované cyklostezky.
Za Brnem je to lepší, doporučuji jet např. z Podolí na sever přes Mariánské údolí do Ochozu u Brna nebo zajet do Moravského krasu, projet si okolí Adamova, Blanska, Jedovnic, Křtin atd. To už je lepší, než to smradlavé město bez stezek pro cyklisty!
0
Že ty nemáš rád Brno ? :-))
0
Ale mám, docela jo, když už tam denně dojíždím za studiem a je docela dost možné, že i v budoucnu tam budu pracovat. Ale jako cyklista Brno nemám rád, protože Brno nemá rádo cyklisty! :-(
0
Kam konkrétně je problém dostat se s kolem?
http://www.brnonakole.cz/v-brne-na-kole/cyklomapy/
Zde je vidět, že prakticky kamkoliv je třeba jet mimo cyklostezku či vyhrazený pruh MAXIMÁLNĚ pár set metrů. Cyklisté mohou na všechny radiály, mohou do pěší zóny v centru a mohou do spousty jednosměrek, i tam, kde je to nepřehledné, nebezpečné, a zbytečné, protože objízdná trasa je jen o pár desítek metrů delší.
No a pak tu jsou perly jako cyklopruh přes Kameňák. Naprosto katastrofální nedostatek míst k parkování (de facto sídliště bez parkovišť), pruhem projedou asi tak dva cyklisté za rok, protože je to prudký kopec odnikud nikam. Ale hlavně že máme dalších x km cyklopruhu.
0
jak to myslíš : "cyklisti můžou do pěší zóny"... Ke mně mají poliši na Masaryčce vždycky výhrady...pokutou zatím jen vyhrožují. Jedu průměrnou rychlostí 6km/hod.
0
Tak jsem to dnes nafotil.
Od 0 do 24 hodin je tam pěší zóna pro dopravní obsluhu a cyklisty. Takže tito tam můžou pěšky.
Pro všechny ostatní je tam asi teda normální silnice.
0
Úplně obráceně, do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky, takže jen dopravní obsluha a cyklisté tam smí jet, jinak žádné jiné vozidlo.
-1
To by tam muselo být "mimo dopravní obsluhy a cyklistů". Pak by platila pěší zóna pro všechny mimo dopravní obsluhy a cyklistů.
Stejně tak, když je zákaz zastavení a pod ním tabulka "mimo dopravní obsluhy", tak zákaz platí pro všechny mimo dopravní obsluhy.
Myslím, že se tam zajedu policajtů zeptat:-)))
0
Popis takové značky říká:
"Pěší zóna" (č. IP 27a) a "Konec pěší zóny" (č. IP 27b), které označují oblast, například část obce určenou především pro chodce; ve spodní části značek se vyznačuje vhodným nápisem nebo symbolem, kterým vozidlům je vjezd do této oblasti povolen a popřípadě v jaké době."
A tomu ještě platí:
"Do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky"
0
No dobře, no;-)
0
Teď by to chtělo ještě vysvětlit i těm policajtům, kteří tam prudili Howgha :-)
0
Na Street view jsem si prekontroloval Strossmayerak a Mustek a na obou je symbol kola. 8-)
0
Ty značky tam IMHO nejsou dýl než půl roku...
0
prudili nejen mě...nee...byli dobří - takoví žoviální :-) každopádně díky za objasnění. Příště zkusím dát s nima o tom řeč...
0
Kameňák v Lískovci? Tam je cyklostezka? :-)))
0
Myslím, že to nebude tak hrozný, v každém větším městě jsou místa s větším či menším problémem pro cyklisty, ale určitě ne nepřekonatelným. Ve městě se prostě musíš přizpůsobit běžnému provozu.
0
popis cesty na Babí Lom je úplně mimo realitu. Popíšu cestu od Lapače Lelků (podle další verze "Lelkovadla") . Tam se dostanete podle map. Odtud pár metrů po asfaltu směrem k Lelekovicím -> uhnout doprava, leč nee na širokou lesní cestu, nýbrž na úzkou stezku, odbočující dřív. Po ní až pod věž.
0