reklama

Jak vybrat a poskládat kolo, ze kterého budete prostě nadšení?

Návod „jak vybrat jízdní kolo“ je relativně častým tématem různých časopisů a serverů zabývajících se cyklo tematikou, avšak dokázali jste po jejich přečtení skutečně poznat který typ a model které značky je to pravé?

Foto: MAXBIKE

Celkem dobře zpracované rady najdete na stránkách některých seriózních výrobců a prodejců kol. Některé skutečně stojí za přečtení, nicméně jsou to všeobecné rady a většinou vás odkážou na to „svoje" z vlastní nabídky. OK, ale co když je jinde jiné lepší a za mnohem výhodnější cenu?

Odborná média dělají často testy jízdních kol, ale vyvstává otázka: jsou to skutečně nezaujaté a nezaplacené testy? Jak to zjistit? Těžko, nezbývá než věřit, že třeba mají pravdu. Pak je tu ještě varianta diskusních fór, chatů apod., ale jak poznat, zda je dotyčný odborník nebo jen spekulant. A bude vás to zřejmě stát i dost času.

Do hry může vstoupit známý, kamarád, který se cyklistice věnuje intenzívně, nebo také můžeme získat rady od prodejce ve specializované kamenné prodejně. A co to dát všechno dohromady? Ale aby to nedopadlo, jako když kočička a pejsek vařili dort. Tudíž nejlepší je vědět, zažít a přesvědčit se sám/sama? My jsme si to vyzkoušeli, udělali špinavou práci za vás. Jak na to a jaké jsou výsledky? Pokud jste si odpověděli na základní otázky: kde, jak, jak často, s kým budete jezdit a kolik do nového kola chcete investovat, pak Vám může být dobrým pomocníkem konfigurátor, který používá kvalitní český výrobce jízdních kol MAXBIKE a který funguje velmi jednoduše.

Konfigurátor MAXBIKE
Konfigurátor MAXBIKE

Začněme rámem. Možnost výběru ze tří typů designů rámů je tak akorát, více už by byl boj, protože čím více variant výběru je, tím těžší je rozhodování.
S typem terénu souvisí i volba plášťů. Do náročného terénu obujeme širší pláště s vyšším vzorem, na zpevněné cesty jsou vhodnější užší pláště s nižším vzorkem.
Sedlo je velmi důležité, neboť zajistí, že jízda bude pro vše sedací partie spíše pohodlná nebo strastiplná, takže vyberte si. Zde je dobré vzít v úvahu, jaké vzdálenosti budete při svých cyklo jízdách absolvovat. Obecně platí, čím delší vzdálenosti a sportovnější styl, tím vhodnější je tvrdé sedlo. Měkké sedlo je určeno především pro turistiku na kratší vzdálenosti, jízdu do města apod. Ale nejdůležitější je individuální pocit, každému vyhovuje něco jiného a proto je třeba sedla vyzkoušet. Někdo preferuje (především dámy – sedla s gelem a dírou, která byla navržena tak, aby vyhovovala právě jim), někdo má raději surovou klasiku bez gelu (to je nutné vyzkoušet).
Pedály se nabízí v různých provedeních – kovové, plastové, nášlapy nebo kombinace pedálů a nášlapů tzv. nášlapné pedály. Kdo si na nášlapy netroufá, pro toho jsou zbytečné a postačí klasické pedály a opačně, kdo je zkušený cyklista a poznal kouzlo nášlapů, je zbytečné mít variantu „kombi" nášlapných pedálů.

Doplňky a komponenty jsou záležitostí především estetickou, máte-li však potřebu mít kolo pěkně „vymazlené", právě detaily tvoří celek. Obecně platí, že dražší doplňky bývají kvalitnější a ve výsledku se vyplatí. Pokud patříte mezi ty, kteří mají rádi něco výjimečného, pak šperky na kolo TOKEN (karbonový košík na láhev, objímky, podložky řízení, kryty a v neposlední řadě zapletená kola) jsou přesně pro Vás. Seznamte se s těmito estetickými a funkčními díly na kolo, které z něj udělají naprostý unikát a ještě jej odlehčí. Produkty TOKEN dostali uznávané mezinárodní ocenění designu. Není náhodou, že jsou to skvosty, kterých si každý všimne, neboť drobné detaily tvoří celek. Všechny věci mají design, ale některé ho mají udělaný úžasně… tak by se dal charakterizovat TOKEN.  Je na čase začít rozmazlovat sebe i kolo.

Doplňky TOKEN
Doplňky TOKEN

Pokud jste někdy snili o tom, že si designově navrhnete a poskládáte svoje vlastní naprosto unikátní horské kolo nebo silniční kolo, Vaše sny Vám dokáže splnit již zmíněný MAXBIKE! Kolo dle vlastního návrhu designu si můžete vybrat v plně individuálním designu nebo v polo individuálním designu tj. předkreslené šablony, do kterých si jednoduše doplníte vlastní grafické motivy (logo, obrázek, podpis, barvy a jiné prvky). Důležitý je i správný výběr velikosti rámu silničního kola či horského kola, zde Vám pro určení pomohou příslušné tabulky. Rámy jsou vyrobeny z karbonu, což je vysoce kvalitní, lehký a přitom pevný materiál. Díky jeho skvělým vlastnostem je používán i ve vrcholné cyklistice. Jeho nevýhodou však může být vyšší cena. Jízdní kola MAXBIKE ve vlastním designu je možné pořídit pouze ve variantách horské kolo a silniční kolo.

Pamatujte, že s kolem strávíte nejednu chvilku a je to jako vybírat si „menší auto", takže byste měli věnovat pozornost všem detailům. Přejeme hodně štěstí při výběru, pořádnou dávku najetých kilometrů a maximální potěšení z kola!

Fotogalerie

Konfigurátor Doplňky TOKEN
MAXBIKE (PR), 10.09.2012
Blogy

Valíme na Moravu – podruhé

 ()
Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z Klatovska jednou, dvakrát ročně vydáváme. Cesta autem dlouhá asi 250 kilometrů mi dlouho šrotovala v mozkových převodech, až jsem se jednou odhodlal a byla z toho parádní dvoudenní cesta s brašnami.…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

 ()
Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede-li člověk po dálnici, nemá šanci si toho všimnout, ale na kole je to docela jiné. Krasoduchové by si na mě smlsli, neboť jsem opravdu zažíval pocity nefalšovaného a zarputilého xenofoba.…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

 ()
Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný čas, který se nabízel v tomto termínu mezi prací, hlídáním vnoučat, koček, domácími pracemi a pod... Jistě bychom vymysleli cestu Krkonošemi i na víc dní, jen bychom ji museli zase odkládat…
vlli2 | 29.07.2019

Být králem na cestě... 3. Do Bruselu

 ()
Ven z města světel zase podél kanálu, časně zrána. Na sever, nevábným předměstím Saint-Denis, kde by člověk nechtěl zůstat sám po setmění, tahle část Paříze opravdu za vidění moc nestojí. Naštěstí je neděle, všichni spí, jen u a tam se potácí nějaká postavička či skupinka, která má ještě noc a…
Jindra8526 | 28.07.2019

Být králem na cestě... 2. Do Paříže

 ()
Na snídani ve Strasbourgu je moc brzo, celé město ještě spí. Tady to umím, rovně, pak u mekáče doprava přes park a jsem u kanálu Marna-Rýn, který bude mojí navigací dalších 70 kilometrů. Trochu vystrašeně sleduji oblohu a čekám, kdy se nad obzorem vyloupne ten neúprosný, zářící tyran, ale „zatím…
Jindra8526 | 27.07.2019

O čem se mluví:

NEcyklo Co vás zaujalo 214. včera v 21:49
Elektrokola Bafang M420 Throttle včera v 20:09
Lehokola Homebuilders lehokol 12 včera v 19:42
NEcyklo OT - Jak ušít teepee včera v 18:53
Ostatní – cyklo Jaké to bylo dneska 83. včera v 17:57
Technické rady Převod přesmykače včera v 13:39
Délka ramínka včera v 07:42
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

116 cyklistů (1 přihlášený)

Valíme na Moravu – podruhé

Jak už jsem kdysi vyprávěl, v Třebíči na Moravě máme jednu příbuzenskou větev, a tak se tam od nás z…
JohnyB | 16.08.2019

Být králem na cestě ... 4. Holandsko

Cesta z frankofonního Bruselu do holandských Flander vede prostě přes arabsky mluvící Střední východ. Přijede…
Jindra8526 | 10.08.2019

Krkonošemi na kole (2019.07.21. - 07.24.)

Dlouho jsme s kamarádem Jardou sbírali morální síly na podobný podnik. Nakonec jsme se rozhodli využít volný…
vlli2 | 29.07.2019