reklama

Jak vybrat a poskládat kolo, ze kterého budete prostě nadšení?

Návod „jak vybrat jízdní kolo“ je relativně častým tématem různých časopisů a serverů zabývajících se cyklo tematikou, avšak dokázali jste po jejich přečtení skutečně poznat který typ a model které značky je to pravé?

Foto: MAXBIKE

Celkem dobře zpracované rady najdete na stránkách některých seriózních výrobců a prodejců kol. Některé skutečně stojí za přečtení, nicméně jsou to všeobecné rady a většinou vás odkážou na to „svoje" z vlastní nabídky. OK, ale co když je jinde jiné lepší a za mnohem výhodnější cenu?

Odborná média dělají často testy jízdních kol, ale vyvstává otázka: jsou to skutečně nezaujaté a nezaplacené testy? Jak to zjistit? Těžko, nezbývá než věřit, že třeba mají pravdu. Pak je tu ještě varianta diskusních fór, chatů apod., ale jak poznat, zda je dotyčný odborník nebo jen spekulant. A bude vás to zřejmě stát i dost času.

Do hry může vstoupit známý, kamarád, který se cyklistice věnuje intenzívně, nebo také můžeme získat rady od prodejce ve specializované kamenné prodejně. A co to dát všechno dohromady? Ale aby to nedopadlo, jako když kočička a pejsek vařili dort. Tudíž nejlepší je vědět, zažít a přesvědčit se sám/sama? My jsme si to vyzkoušeli, udělali špinavou práci za vás. Jak na to a jaké jsou výsledky? Pokud jste si odpověděli na základní otázky: kde, jak, jak často, s kým budete jezdit a kolik do nového kola chcete investovat, pak Vám může být dobrým pomocníkem konfigurátor, který používá kvalitní český výrobce jízdních kol MAXBIKE a který funguje velmi jednoduše.

Konfigurátor MAXBIKE
Konfigurátor MAXBIKE

Začněme rámem. Možnost výběru ze tří typů designů rámů je tak akorát, více už by byl boj, protože čím více variant výběru je, tím těžší je rozhodování.
S typem terénu souvisí i volba plášťů. Do náročného terénu obujeme širší pláště s vyšším vzorem, na zpevněné cesty jsou vhodnější užší pláště s nižším vzorkem.
Sedlo je velmi důležité, neboť zajistí, že jízda bude pro vše sedací partie spíše pohodlná nebo strastiplná, takže vyberte si. Zde je dobré vzít v úvahu, jaké vzdálenosti budete při svých cyklo jízdách absolvovat. Obecně platí, čím delší vzdálenosti a sportovnější styl, tím vhodnější je tvrdé sedlo. Měkké sedlo je určeno především pro turistiku na kratší vzdálenosti, jízdu do města apod. Ale nejdůležitější je individuální pocit, každému vyhovuje něco jiného a proto je třeba sedla vyzkoušet. Někdo preferuje (především dámy – sedla s gelem a dírou, která byla navržena tak, aby vyhovovala právě jim), někdo má raději surovou klasiku bez gelu (to je nutné vyzkoušet).
Pedály se nabízí v různých provedeních – kovové, plastové, nášlapy nebo kombinace pedálů a nášlapů tzv. nášlapné pedály. Kdo si na nášlapy netroufá, pro toho jsou zbytečné a postačí klasické pedály a opačně, kdo je zkušený cyklista a poznal kouzlo nášlapů, je zbytečné mít variantu „kombi" nášlapných pedálů.

Doplňky a komponenty jsou záležitostí především estetickou, máte-li však potřebu mít kolo pěkně „vymazlené", právě detaily tvoří celek. Obecně platí, že dražší doplňky bývají kvalitnější a ve výsledku se vyplatí. Pokud patříte mezi ty, kteří mají rádi něco výjimečného, pak šperky na kolo TOKEN (karbonový košík na láhev, objímky, podložky řízení, kryty a v neposlední řadě zapletená kola) jsou přesně pro Vás. Seznamte se s těmito estetickými a funkčními díly na kolo, které z něj udělají naprostý unikát a ještě jej odlehčí. Produkty TOKEN dostali uznávané mezinárodní ocenění designu. Není náhodou, že jsou to skvosty, kterých si každý všimne, neboť drobné detaily tvoří celek. Všechny věci mají design, ale některé ho mají udělaný úžasně… tak by se dal charakterizovat TOKEN.  Je na čase začít rozmazlovat sebe i kolo.

Doplňky TOKEN
Doplňky TOKEN

Pokud jste někdy snili o tom, že si designově navrhnete a poskládáte svoje vlastní naprosto unikátní horské kolo nebo silniční kolo, Vaše sny Vám dokáže splnit již zmíněný MAXBIKE! Kolo dle vlastního návrhu designu si můžete vybrat v plně individuálním designu nebo v polo individuálním designu tj. předkreslené šablony, do kterých si jednoduše doplníte vlastní grafické motivy (logo, obrázek, podpis, barvy a jiné prvky). Důležitý je i správný výběr velikosti rámu silničního kola či horského kola, zde Vám pro určení pomohou příslušné tabulky. Rámy jsou vyrobeny z karbonu, což je vysoce kvalitní, lehký a přitom pevný materiál. Díky jeho skvělým vlastnostem je používán i ve vrcholné cyklistice. Jeho nevýhodou však může být vyšší cena. Jízdní kola MAXBIKE ve vlastním designu je možné pořídit pouze ve variantách horské kolo a silniční kolo.

Pamatujte, že s kolem strávíte nejednu chvilku a je to jako vybírat si „menší auto", takže byste měli věnovat pozornost všem detailům. Přejeme hodně štěstí při výběru, pořádnou dávku najetých kilometrů a maximální potěšení z kola!

Fotogalerie

Konfigurátor Doplňky TOKEN
MAXBIKE (PR), 10.09.2012
Blogy

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

 ()
Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

 ()
Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

 ()
Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

 ()
Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

 ()
Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…
StanaPavlicek | 13.03.2018

O čem se mluví:

MTB a krosová kola Jaký výrobce dělá nejlepší kola? před 16 minutami
Lehokola Životnost rámu lehokola dnes v 21:18
NEcyklo Pobavilo - potěšilo 139. dnes v 21:18
Zaujalo 191. dnes v 21:05
Technické rady delka ctyrhrane osy dnes v 21:00
Komentáře k blogu GT - opět prasklý rám dnes v 20:16
Vyjížďky, srazy, akce 11. SVČ sleh dnes v 19:56
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

425 cyklistů (27 přihlášených)

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním…
StanaPavlicek | 23.03.2018