Nové značení na cyklotrasách v Krkonoších

Nové značení cyklotras v Krkonoších by mělo zlepšit orientaci. Tip pro výlet na kolech za babím létem.

Foto: NaKole.cz

V průběhu léta instalovali pracovníci Správy KRNAP po celých Krkonoších na významné rozcestníky žluté plechové ukazatele. Ukazatelé doplňují stávají značení cyklotras Správy KRNAP. Tento systém odpovídá standardnímu značení cyklotras, na které jsou cykloturisté zvyklí po celém Česku.

Ke stávajícímu speciálnímu značení cyklotras Správy KRNAP v podobě dřevěných čtvercových tabulek se symbolem cyklisty a číslem cyklotrasy nyní na důležitých křižovatkách přibudou tyto plechové ukazatele. Díky ním se cykloturisté v terénu dozvědí i bez mapy, jakým směrem mohou dál pokračovat, po jaké cyklotrase a jak je to daleko. V Krkonoších jich bude nově instalováno přes 280.

Za posledních 10 let bylo v Krkonoších v návaznosti na rozvoj cykloturistiky vybudováno téměř 400 km speciálních cyklotras. Tak jako na mnoha dalších územích, tak i v Krkonoších tento nový trend naráží na potřebu hledat pro cyklotrasy taková místa, kde se co nejméně potkávají pěší a cykloturisté. Tuto situaci navíc komplikuje nutnost respektovat zákon o ochraně přírody a krajiny, který provozování cykloturistiky v národních parcích omezuje.

V otázce rozvoje cykloturistiky Správa KRNAP úzce spolupracuje s místním sdružením Krkonoše – svazek měst a obcí. Společně pro vyznavače cykloturistiky připravili nenáročné trasy souhrnně nazývané Dlouhé sjezdy. Aktuálně instalované značení podporuje tento projekt i tím, že na začátku každého sjezdu najdou cykloturisté speciální ukazatel s informacemi o dlouhém sjezdu vedoucím z daného místa.

Zdroj: Správa KRNAP, Q magazín, www.qmagazin.cz, 09.09.2005

Rájem rozhlednovým – 77 nejnovějších rozhleden ČR

Nejnovější rozhledny České republiky, dotisk obohacený o 12 nových rozhleden
Rozhledny stále přibývají. Od minulého vydání této knihy jich bylo postaveno dalších 12. Celkem tedy za tři a půl roku přibylo 77 …

Rájem rozhlednovým – 70 nejnovějších rozhleden ČR

Jiří Štekl
• 70 nejnovějších rozhleden České republiky • vložena mapa VŠECH rozhleden ČR
Kniha je určena především pro ty zájemce, kteří už vlastní první, druhé nebo třetí vydání této úspěšné knihy a nechtějí si kvůli nově…

RUNDREISE 2018: Donau - Enns - SALZA - Mariazell - Walster - Traisen - Donau

Salza se mi zalíbila v r. 2010, když jsme na jejím břehu tábořili v kempu Weiberlauf, do něhož jsme odbočili z Ennské cyklostezky.Je to horská řeka v rakouském Štýrsku s udávanou délkou toku 88 km, pramenem severovýchodně od obce Ulreichsberg blízko Traisentalradweg, ústím do Enns u Grossreifling…
Quatsch | 17.05.2018

Jak jsem doma vyřešil ukládání kol

Nejsem si jistý, zda sem tohle téma úplně patří, ale pro mě to v posledních týdnech bylo celkem aktuální, tak jsem se rozhodl o tom něco napsat. Třeba to někomu poradí, pomůže a třeba se i já dozvím něco novýho od vás :-) Měl jsem klasický problém – nechtěl jsem, aby kola překážela, ale zároveň…
StanaPavlicek | 01.05.2018

Město na kole - co mě štve a z čeho mám radost

Pocházím z menšího města a většinu roku jezdím na kole do práce a z práce. Je to cca 13 kilometrů jedním směrem, takže tak akorát pro ranní rozcvičku a naopak protažení po práci (kdo sedí v práci za počítačem, určitě chápe). Musím říct, že jsem zjistil, že mi právě jízda na kole dává dobrý pocit…
StanaPavlicek | 23.03.2018

Radoušovo bloudění

Stromy holé, půda zmrzlá, lesy tiché a mezi jejich kmeny se bělaly zbytky sněhu. Cyklistická sezona v nedohlednu a přitom já měl už takovou chuť vyrazit na nějaký závod. Sedl jsem tedy k počítači a ponořil se do hlubin internetu. A tu jsem ho objevil! Rudoušovo bloudění - zimní orientační závod.…
JohnyB | 16.03.2018

Moje příprava na novou cyklo sezónu

Tak to vypadá, že zima konečně končí, začíná jaro a s ním přichází nová cyklistická sezóna. Těšíte se jako já? A máte už své kolo připraveno? Jsem ten typ cyklisty, který jezdí na kole až do začátku zimy, ale na konci sezóny si už kolo nepřipravím na jaro. Prostě ho umyju, doma zaparkuju a seřízení…