Zelený strom dostal ocenění

Hotel U zeleného stromu byl vyhodnocen jako nejlepší zařízení se značkou Cyklisté vítáni v Plzeňském kraji. Ocenění předal manažer projektu Petr Kazda, kvalitu služeb zkontroloval peloton cyklistů z Plzně a okolí.

Foto: plzenskonakole.cz

Hotel u Zeleného stromu v Nepomuku patří k prvním zařízením, které značku Cyklisté vítáni v Plzeňském kraji získali. Jeho majitel pan Radek Sochor převzal tuto neděli ocenění, které mu z Plzně přivezl peloton cyklistů. Majitel zároveň provedl hosty a ukázal jim všechna tři patra penzionu – žluté horní představující slunce, modré prostřední představující nebe a zelené spodní představující zemi.

V okolí Nepomuku je několik přírodních parků s množstvím pěkných lesních cest, kde se dá pěkně jezdit na kole. Právě přírodní parky Jižní Brdy, Pod Štědrým, Chýlava a Plánický hřeben jsou velkým lákadlem pro cyklisty. Tento kraj plný krásných výhledů nejen na Zelenou horu ale i na hřeben Šumavy mnozí cyklisté teprve poznávají. „Většina cyklistů, kteří k nám jezdí, jsou z Čech, ale už jsme tu měli velkou skupinu cyklistů z Francie,“ říká majitel hotelu Radek Sochor. „Nyní připravujeme programy pro holandské cyklisty,“ dodává.

Petr Kazda potom představil projekt Cyklisté vítáni. Certifikátorka pro Plzeňský kraj a editorka serveru www.plzenskona­kole.cz Radka Žáková potom doplnila aktuální informace o zařízeních ve svém kraji.

O projektu

Cyklisté vítáni

Cyklisté vítáni je celonárodní certifikační systém, který z pohledu cyklistů prověřuje nabídku a vybavenost stravovacích a ubytovacích služeb, kempů a turistických cílů. Turistická zařízení, která projdou certifikací, jsou označena zelenobílou známkou s usmívajícím se kolem. Certifikace obsahuje standardy srovnatelné se systémy jiných evropských zemí (např. např. Bett & Bike v Německu nebo RADfreundliche Betriebe v Rakousku). Každé zařízení, které chce získat značku Cyklisté vítáni, musí splňovat určité podmínky. Další informace je možné najít na adrese www.cyklistevi­tani.cz.

Nadace Partnerství

Nadace partnerství

Autor a manažer celého projektu je Nadace Partnerství. Jde o nejvýznamnější českou nadaci, která podporuje ekologické projekty ve všech regionech České republiky. V oblasti cyklistiky realizuje např. velmi úspěšný program Zelené stezky Greenways (obsahuje známé Moravské vinařské stezky nebo Greenways Praha-Vídeň)

Ocenění majiteli hotelu předal manažer projektu Cyklisté vítáni Petr Kazda a certifikátorka Plzeňského kraje Radka Žáková Na náměstí v Nepomuku Petr Kazda představil projekt Cyklisté vítáni Certifikátorka Radka Žáková ukazuje aktuální čísla o zařízeních v Plzeňském kraji
redakce NaKole.cz a Plzenskonakole.cz, 08.09.2008

Cyklotoulky Vizovickými vrchy 2018

Pro další cyklotoulky jsem zvolil kraj, který nám je dobře známý, domovský, Vizovické vrchy. Po zkušenostech z Orlických hor jsem nabyl dojmu, že se Petra může zařadit do naší cykloskupiny která teď čítá už pět členů. Mě, Čívrsa, Fogina, Mare a teď i Petru. Plán je, že se potkáme v sobotu někde v…
ondrapisklak | včera

Cyklotoulky Orlickem 2018

Když jsem přemýšlel, kam vezmu svoji přítelkyni Petru na její první cyklovýlet na těžko, oko na mapě mi padlo na Orlické hory. Naposledy jsem tam byl s rodiči na kole v roce 1996. Tak teď po 22 letech by nebylo špatné vyzkoušet, co se všechno změnilo. Jako referenční zkoušku jsem zkusil čtrnáct dní…
ondrapisklak | 12.10.2018

Přejezd Šumavy na kole z Železné Rudy k Lipnu

V zimě jsem přejížděl Šumavu na běžkách, a tak se mi zalíbila, že jsem tam zamířil i v létě, s manželkou a 11letým synem na kolech. Přes den pročištění hlavy, trochu sportovního výkonu a přes noc pohodlí penzionu. Puťák „každou noc jinde" nepadal v úvahu, protože málokterý penzion poskytne v sezóně…
VLB | 11.09.2018

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 1 – Hraničář, Kameňák

Jsem cyklista spíše závodního ražení a tomu podřizuji prakticky veškerý čas na kole. Vyjížďky pojímám formou tréninků. Stejně tak mám ale rád i cestování na kole - čas od času vyšlápnout na celý den s batůžkem na zádech nebo s brašnami na nosiči na více dní, projíždět krajinou, kochat se,…
JohnyB | 31.08.2018

Na kole ve Vysokých Tatrách

Letošní dovolená nebyla dlouho plánovaná, jen lokalita byla daná, Vysoké Tatry. Vloni jsme byli v Pribylině, letos se posouváme kousek dál na východ. Na poslední chvíli najdu ubytování v Nové Lesné, vesničce přímo pod majestátným Slavkovským štítem, jehož vrchol jsem zdolala před několika lety,…