Londýn v posledních několika letech změnil svou tvář a stal se městem přívětivým k cyklistům. Diana Maroufová (mezi Nakoláky známá pod přezdívkou Arabice) tu strávila tři měsíce a nedávno nám poslala fotopohled z města nad Temží.
Před několika měsíci jsme s Dianou zveřejnili rozhovor o tom, jak se jezdí na kole neslyšícím. Tehdy jsme ještě netušili, že se vypraví na vlastní pěst do Londýna. Ještě před svým příjezdem nám poslala malý obrázek poskládaný z postřehů, jak se jezdí v Londýně.
Celé město je protkané sítí cyklistických pruhů:

Běžnou součástí jsou i předsunuté prostory pro cyklisty na světelných křižovatkách. Umožňují bezpečné odbočování cyklistů, omezují kolize při rozjezdu a navádějí cyklisty do prostoru, který není tak zamořen výfukovými plyny:

Londýn má svoji cyklozáchranku – Cycle Response Unit:

Ukázkový příklad Bike&Ride – lidé přijedou k metru, zaparkují kolo a pokračují dále metrem do práce:

Nejčastěji jsou k vidění bytelné zámky „účka“. Na některých místech lidé parkují zřejmě pravidelně, proto nechávají bytelné a těžké zámky na místě, aby je nemuseli stále převážet:

Častou pojistkou proti odcizení kola je vytažené sedlo a odmontované přední kolo:

Parkovací automaty na kola – odsud ho nikdo neukradne:

Návod na parkování v automatech. Návod začíná textem „Zkus den bez auta – dojeď si ke stanici metra na kole a bezpečně zaparkuj!“:

Bezpečnost především – řada lidí nosí výrazné žluté oblečení…:

…výstražnou vestu…

…nebo alespoň reflexní pruhy:

K vidění jsou i reflexní ozdoby na dráty kol:

V Londýně jsou často k vidění běžci v ulicích:

Nejen sport, ale i elegance – dáma v kostýmku:

Muž ve smokingu na skládacím kole. Skládaček je po Londýně také poměrně dost:

Na kole jezdí i řada poslanců britského parlamentu. Jen tak mimochodem, čerstvý starosta Londýna Boris Johnson nedávno zažil horké chvíle, když byl zachycen fotografem Evening Standard cestou do práce na kole – bez helmy:
